גוגל מחליפה את החיפוש. רבים הם שירותי האפליקציות החדשות המציעות שירותי חיפוש ברחבי האינטרנט. הדור הצעיר כבר החל להחליף את שיטות החיפוש המסורתיות ולהמירם בשיטוט ברשת החברתית טיקטוק.

לאחרונה אף עברו רבים לחפש מידע במנועי הבינה המלאכותית כדוגמת chat GPT ואחרים כדי למצוא מידע רלוונטי עבורם, כדי להתחרות בכל אלו ולשמור על הרלוונטיות של מנוע החיפוש הפופולרי, גוגל משדרגת והופכת את החיפוש במובייל לקל ונעים יותר.

גוגל הכריזו על ארבעה שינויים מרכזיים בכלי החיפוש, זאת כדי לשכנע ולגרות את הגולשים להמשיך ולהשתמש בגולת הכותרת של מוצריה: Google Search.

הצעות חיפוש רלוונטיות לתוכן העמוד

השינוי הראשון הוא לגבי הצעות חיפוש שגוגל תציע לכם בהקשר לעמוד בו אתם נמצאים, להמחשה גוגל מדגימים כי בעת שיטוט באתר כלשהו בנושא טיול ביפן, כשתלחצו על שורת החיפוש בראש העמוד יופיעו לכם הצעות חיפוש כמו מסלולי אטרקציות ביפן, מסעדות מומלצות במקום וכדומה.

החיפושים הפופולריים ברשת

שינוי נוסף שמציגה גוגל הוא הצעת החיפושים הפופולריים ברשת, דרך נוספת להתעדכן במה שקורה. כשתפתחו תיבת חיפוש חדשה גוגל תציע לכם בשורת החיפוש תחילה את החיפושים האחרונים שלכם, אולם בשונה מבעבר, מתחת לכל החיפושים הללו יופיעו החיפושים הפופולריים באיזורכם.

'קרוסלת חיפושים' למושגים שתרצו להכיר

שינוי שלישי שיוצג במנוע החיפוש הוא כאשר אתם משוטטים ברשת ורואים מושג שאינכם מכירים, או רוצים לחקור ולגלות ממנו עוד. עד היום היה אפשר ללחוץ על המילים הללו ובחלונית קטנה שנפתחה הוצגה האפשרות לפתוח חיפוש חדש בהקשר למילים הללו. כעת משדרגים בגוגל את החוויה וכשתסמנו את המילים הללו תופיע בתחתית העמוד 'קרוסלת חיפוש' שתציע לכם מגוון חיפושים הקשורים למושג.

שינוי נוסף שמציגה גוגל ופחות משמעותי מקודמיו הוא הצגת תוצאות בעת חיפוש, עד היום בעת כתיבה בשורת החיפוש הוצגו שישה תוצאות, כעת יורחבו מספר התוצאות לעשרה.

תכונות אלו החלו להופיע במכשירי האנדרואיד השונים, ולדברי גוגל במכשירי iOS יופיעו השדרוגים בהמשך השנה.