חדשות בעולם

בעקבות הלחימה: שר החוץ פונה לישראלים באתיופיה

במשרד החוץ קיימו הערכת מצב בעקבות הלחימה באתיופיה, ויצרו קשר עם אזרחים ישראלים וזכאי עליה הנמצאים במדינה. שר החוץ אלי כהן פנה לישראלים באתיופיה: "קורא להישאר במקום בטוח"

שר החוץ אלי כהן
שר החוץ אלי כהן | צילום: Oren Ben Hakoon/פלאש90

משרד החוץ קיים היום (שישי) הערכת מצב בשל מצב החירום שהוכרז באתיופיה, זאת בעקבות התנגשויות אלימות שאירעו בימים האחרונים במחוז גונדר בין קבוצות מקומיות חמושות לכוחות הבטחון הפדרליים. הדיון נערך אחרי שהמשרד פרסם אזהרת מסע וקרא לישראלים להימנע מנסיעות לאתיופיה.

בתום הערכת המצב נמסר כי משרד החוץ עומד בקשר עם כ-50 אזרחים ישראלים הנמצאים באזור ועם כ-60 זכאי עליה. "אני קורא לישראלים הנמצאים באזור להישאר במקום בטוח ולעמוד בקשר עם משרד החוץ והשגרירות הישראלית באדיס אבבה" אמר שר החוץ אלי כהן. "צוות המחלקה לישראלים בחו״ל, חדר המצב במשרד החוץ ושליחי ישראל בשגרירות באתיופיה עומדים בקשר עם הרשויות המקומיות ושגרירויות של מדינות מרכזיית על מנת לבחון מתי ואיך ניתן יהיה לצאת מהאזור".

אליהו לוקסנברג

כאמור, הבוקר פרסם משרד החוץ המלצה למטייל הקוראת לישראלים השוהים באזור להישאר בבתיהם ולשמור על קשר טלפוני עם שגרירות ישראל וחדר מצב. כמו כן, קרא משרד החוץ לאזרחי ישראל שלא להגיע לאזור בשל המצב.

"ישראלים המתכננים לצאת לאתיופיה בכלל ולאזורים שציינו לעיל בפרט בעת הקרובה, מתבקשים לשקול הגעתם ולהתעדכן באמצעות התקשורת ואתר משרד החוץ טרם היציאה למקום עד להתבהרות המצב" נאמר בהודעה. "כמו כן, מומלץ להימנע מנסיעה למחוז אמהרה ולערים שכנות במחוז".

סרוגים premium

המהדורה המובחרת!

הטבת השקה מיוחדת:

במקום 39 בחודש עכשיו ב 0

תגובות