הרב דוד סתיו מתריע: "החברה הישראלית נפרמת" - סרוגים

הרב דוד סתיו מתריע: "החברה הישראלית נפרמת"

הרב דוד סתיו בראיון באולפן סרוגים מבקר את ההנהגה בישראל: "העברת חלק מהרפורמה במחיר של קרע נוראי תהיה כישלון ענק. אף אחד לא ינצח. בינתיים כולנו מופסדים. העם נקרע"

לירן וינשטיין, חדשות סרוגים
הרב דוד סתיו מתריע: "החברה הישראלית נפרמת"
  (צילום: אשר רוט)

כשברקע נשמעת הקריאה למלחמת אחים, תשעה באב השנה לא ייראה ככל קודמיו. הבית השני נחרב על שנאת חינם, קנאות, אליטות, מושגים הכל כך מוכרים לנו מימים אלה כשהרחובות בוערים. עם ישראל נמצא בנקודת רתיחה. האם אנחנו עומדים בפני חורבן הבית השלישי או כל עוד הנר דולק, ניתן להגיע לפשרה? יושב ראש ארגון רבני "צהר" ורב העיר שוהם הרב דוד סתיו בראיון מיוחד לסרוגים.

דמיינת שכך החברה הישראלית תגיע לתשעה באב הנוכחי?

לא חשבתי שצריכים לעבור שבועות או חודשים בודדים, כדי שכל התפרים העדינים שהחברה הישראלית מורכבת מהם, והאיזונים העדינים האלה, יישברו במחי יד. וזה מאוד עצוב. אנחנו בסופו של תהליך, אולי בתחילתו של תהליך הרבה יותר גרוע, שבו החברה הישראלית נפרמת, הסולידריות נפרמת".

עוד באותו נושא

תופס צד: הרב דוד סתיו בתגובה ראשונה לסרבנות


24

"הסרבנות איננה דבר נכון"

האם הליכה לפשרה זה בעצם סוג של כניעה צבאית?

"אף אחד לא ינצח. בינתיים כולנו מופסדים. כולנו, כולנו מופסדים. משפחות נקרעות, ילדים והורים, זוגות, משפחות רחבות יותר, קהילות. אני שומע את זה לא פעם. העם נקרע. בעיניי, לעשות שלום עם עם ישראל, זה לא כניעה, ואם פשרה כזו או אחרת, יכולה להיעשות באופן שכל צד ירגיש שהוא לא הושפל, שהוא לא הוכה עד זוב דם, אלא שהוא קיבל חלק מתאוותו בידו, לא מהפכה צבאית ולא סרבנות שאני כתבתי נגדה באריכות רבה בשבוע שעבר שאין כאן פקודה בלתי חוקית שמצדיקה סרבנות".

"ולכן זה לא הדבר נכון. אבל אני חושב שכל חברה שרוצה להמשיך לחיות ביחד, צריכה להבין שיש מחיר לחיים ביחד. והמחיר לחיים ביחד הוא בין היתר, שאף אחד לא יבוא עם מלוא תאוותו בידו. תמיד הוא ירגיש שהוא ויתר. ופשרה טובה היא כזו שכולם מרגישים שהם לא מרוצים, שהם נאלצו לוותר על  משהו. וכל אחד יצטרך לתת בסופו של דבר, אם אנחנו נרצה לחיות ביחד, הוא יצטרך לוותר על משהו".

"העברת חלק מהרפורמה במחיר של קרע נוראי – כישלון ענק"

אתה חושב שהמנהיגות נכשלה?

זה לא אני חושב, אם יש…זאת עובדה. מנהיגות שאחרי שישה, שבעה, שמונה חודשים בשלטון מביאה את מדינת ישראל לכאוס כזה היא נכשלה גם לשיטתה. הרי מי שרצה להביא רפורמה ומצליח אחרי שמונה חודשים להביא עשירית רפורמה מרוככת וגם זה במחיר של אלפי סרבנים וקרע נוראי בעם. גם אם הוא יצליח להעביר את זה, זה כישלון ענק, בכלל ישראל, כישלון ענק ברוחניות.

ככה מתכוננים לתשעה באב על ידי פירוד גדול בעם ישראל? זה הבעיה? גם לאלה שתומכים ברפורמה וחושבים שזה דבר נכון, דרך אגב בחלק מהרפורמה גם אני מזדהה שיש צורך לעשות שינויים ואולי שינויים גדולים. אבל זה מה שמעסיק את עם ישראל היום? אין איראנים? אין יוקר מחיה? התבוללות? יש כל כך הרבה בעיות. עילת הסבירות היא זו שתציל אותנו? אני אומר את זה לשני הצדדים, לשם הבאתם אותנו?"

צילומי מסך באולפן: פלאש 90 ויוסי אלוני\פלאש 90

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
LIVE

עכשיו בשידור חי i24: חוזרים לשגרה בכל הארץ

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
30 תגובות - 24 דיונים מיין לפי
1
הפוליטיקאי השמאלני הקיצוני...
רואה חשבון | 23-07-2023 17:17
הפוליטיקאי השמאלני הקיצוני עם תואר ראשון ברבנות מוכיח שהוא רחוק מאוד מלהיות רב. הצביעות שלו זועקת לשמים. בזמן גירוש היהודים מגוש קטיף ומצפון השומרון הוא תקף את הרבנים מרדכי אליהו זצוקל והרבה אברהם שפירא זצוקל כי קראו לסרוב פקודה כאשר הוא לא ברמה להיות התלמיד הקטן ביותר שלהם ועכשיו הוא לא תוקף את הסרבנים הבוגדים, הטרוריסטים, האנרכיסטים והברברים. אם הוא יור הפוליטיקאים של צוהר זה מראה שבצוהר אין רבנים אלא רק פוליטיקאים שמאלנים.
כל מילה...
עצוב | 23-07-2023 21:53
כל מילה בסלע
, מה...
חשבון מורכב | 23-07-2023 19:01
, מה שמאוד ברור הוא שישראל ניצבת על פי התהום. כל מי שעיניו בראשו מבין זאת. כל מי שמבין זאת - יודע שאם החוק יעבור, המדינה תתפרק. מהר או לאט - קשה לדעת. אבל המדינה תיחרב. אנשים טובים יעזבו את הארץ, הצבא והכלכלה ייחלשו, הרפואה תיסוג לאחור, היתרון האיכותי של ישראל ייעלם. ועבור מה ? עבור מינוי מקורבים ? עבור חקיקה חסרת רסן ולא שיוויונית ? עבור חוק השתמטות לחרדים, והחזרת עבריין מועד לממשלה ? העם היהודי החכם - בהתאבדות קולקטיבית, ואין מציל מידם.
אסור להיכנע לטרור...
חשבון פשוט | 23-07-2023 17:57
מצופה מרב כל כך אמיץ וגיבור שיבין כלל בסיסי כל כך אסור להיכנע לטרור. אם גם הקטע הקטן הזה לא יעבור בגלל הטרור והסרבנות, הגענו בהחלט לקץ הדמוקרטיה. מה כל כך לא ברור לרב כל כך אמיץ וגיבור?
2
איך תמיד מהציונות...
תחזור בתשובה | 23-07-2023 17:19
איך תמיד מהציונות הדתית יוצאים כל מחבקי השמאל והאנטישמים. כאלו שאף פעם לא יחבקו מסורתיים וחרדים
3
אדוני הרב הנכבד הנקודה...
דניאל | 23-07-2023 17:30
אדוני הרב הנכבד הנקודה אינה אם להעביר חלק מהרפורמה או לא אלא האם נכון שאליטה מסוימת שולטת על הרוב שהצביע עבור ממשלה זו. אם כך, זה באמת סוף המדינה!!!
4
פרדוקס הממשלה
עומר | 23-07-2023 17:37
זו בושה לראות איך משתמשים במילה סרבנות על האנשים שתורמים הכי הרבה מצד אחד ומהצד השני לתת יד לחוק פטור מנופח.. ממשלת חורבן.
זו סרבנות...
מילואימניק | 23-07-2023 17:59
זו סרבנות גם אם החרדים מקבלים פטור (שלא בצדק לדעתי). אי אפשר להצדיק את המעשה שלהם, כמו שאני אעשה מעשה שאיננו מוסרי ואצדיק אותו כי גם השכן עושה את אותו מעשה. זו רמה של ילדים בגן.
5
רב ? של מי
יוסי | 23-07-2023 17:51
‏ he is talking from both sides of his mouth. ‏תוריד את הכיפה לא מתאים לך לשים כיפה על הראש אתה לא רב , אתה מסית ומדיח
6
נו שויין, אז...
מויש | 23-07-2023 17:54
נו שויין, אז אמר!! גרם כמעט לשסעים הרבה יותר גדולים, הוא וחבורתו הליברלית....הרמ של הסמול
7
הרב סתיו בהחלט...
סטלה | 23-07-2023 17:58
הרב סתיו בהחלט צודק, אני פוחדת מהמדרון החלקלק שיוביל אותה לאנרכיה ולא לדמוקרטיה, ישנו פער עצום בעמדות שני הצדדים וגם ליבוי התסיסה של מספר מההיגים , עיתונאים והתקשורת . אנא מכם מתנו את עמדותיכם , אינכם פועלים למען הכלל אלא רק למען טובתכם האישית בלבד, העם ימחק אותכם מדפי ההיסטוריה.
8
איפה היית בגירוש? איפה היית בעמונה?
א | 23-07-2023 18:10
סתיו הוא רשע מרושע וצבוע. שמאלני מתחסד שתוקף רק את הימין ואת החרדים והחרדלים. כל כלב יבוא יומו!!!!!
9
יכול להיות שהיא נפרמת אבל
דורי | 23-07-2023 18:13
כבר קרו דברים בעבר, והחברה נפרמה וידעה לרקום עצמה מחדש, תפסיקו להלחיץ ולהשחיר. יעבור להם. עד היום אנשים מלקקים את הפצעים של גוש קטיף.
, אכן....
הכתובת על הקיר, בגדול. | 23-07-2023 18:37
, אכן. קרו דברים בעבר. יצאנו לגלות ראשונה. לא למדנו. יצאנו לגלות שנייה. סבלנו 2000 שנה, פרעות ושמד ושואה. הקמנו בית שלישי, ושוב לא למדנו והמדינה על סף חורבן. הטמנת הראש באדמה ומחשבה שזה יעבור וגם שבורא עולם לצידנו - ממש לא תעזור ביום פקודה. המדינה בטירלול. הגיע הזמן להתעשת.
10
לוין ורוטמן הם...
אברהם גנון | 23-07-2023 18:34
לוין ורוטמן הם אנטיוכוס של שנת 2023 הם מגדלים זקן לזכר החורבן ב תשעה באב . היום הם יחגגו חס וחלילה את החורבן של מדינת ישראל .ימן שמן . 75-75 75 המקולל.2 קשה לי לקרוא להם יהודים אחד עם כיפה והשני עם שנאה ביניים זרקו אבן בבאר ו64 חברי כנסת שפנים , אימפוטנטים לא רוצים להוציא אותה שילכו קפרה עבור כל מדינת ישראל.
11
אוי באמת .די כבר להבלים הללו. הנדסת תודעה
זאב | 23-07-2023 19:10
בלי הרפורמה אין משמעות לממשלת ימין .נקוגדה במשך עשרות שנים כל החלטה משמעותית נדחתה עי בגץ או יועמשים ונפסלו חוקים ועוד. הדיון פה כרגע על החירות שלנו לקבל החלטות על חיינו. בלי זה יש פה עבדות. אין פה מקום לפשרה. נעשה פה פשרה על חצי עבדות ? מה להיות עם מלוא תאוותו ? מלוא תוואתו שתהיה לנו אותה חירות שלשמאל יש ? יש פה חבורה של בריונים וזה הכל . הם כמו הפלשתינאים . לא מכירים בקיומנו ובזכותינו לקיום בכבוד. כשהשמאל ינצח בבחירות יהיה לו את מרחב הפעולה שלימין יש עכשיו באמת אכזבת אותי. איזה מן מדינה תהיה בלי רפורמה? מדינת אזרחים סוג א' וסוג ב' ? אז מרקם החברה לא ייפרם ? איזה שטויות והבלים
12
ניסינו נכשלנו הגיע...
ישראלי | 23-07-2023 21:13
ניסינו נכשלנו הגיע הזמן לפצל לשתי מדינות . חבל על הריבים. מדינה אחת יהודית מערבית דמוקרטית עם בית משפט חזק כמו שבדיה. מדינה שניה דתית עפי ההלכה על מלא עם חרדים, חרדלים , ליכוד ימני וכו, ללא לימודי ליבה ללא אוניברסיטאות רק בתי כנסת ללא בגץ ובתי משפט כמו אפגאניסטאן . כל אחד יכלכל עצמו ונחיה בשכנות טובה ומאושרת .
רק השמאל...
ישראלה | 23-07-2023 23:56
רק השמאל לומד לימודי ליבה ואצלו נפל כל השכל?! כל כך הרבה קישקושים מתנשאים. השמש טרם זורחת לכם מהת...
13
נפרמת זה מילה...
חבל.. | 23-07-2023 21:15
נפרמת זה מילה יפה, אם הינו כמו כל מדינה בלקנית אחרת, כבר היינו רוצחים אחד את השני ברחוב
14
אנשים פה הורגים...
מישהו | 23-07-2023 21:17
אנשים פה הורגים אחד את השני בתגובות, החברה הישראלית יותר כמו נשרפת בקומזיץ
15
הרב מעודד את בריוני ירושלים ששרפו אסמים
אריאל | 23-07-2023 21:52
פלא על הרב דוד סתו. מניח שבזמן החורבן הוא היה אומר, כיון שיש בריונים ששורפים אסמים אי אפשר להלחם נגדם העם נקרע, חייבים לתת להם זמן ולא להפסיק את פעולתם! גם כאן, יש בריונים ששורפים את המצע הישראלי שמאחה אותנו, קוראים לסרבנות, מנסים לפגוע בכל דרך אפשרית במדינת ישראל בכלכלה ברפואה כל היחד הישראלי אצלם הוא על תנאי מתנהגים בבריונות שמחריבה את הבית, ואתה מצטרף אליהם בצעדה, אתה חושב שמי שמתנהל בדרך לעצור את הבריונות הוא זה שלא בסדר. רק מי שמראה לבריונים שהם לא יכריעו את המערכה על המדינה הוא זה שצריך לפאר אותו. אסור לוותר לבריונים. לא בחיל ולא בכוח ננצח אותם, כי אם ברוח ד', בענווה ובנחישות לפעול את מה שצריך!
16
בקיצור, אם יבחרו...
בני | 24-07-2023 6:50
בקיצור, אם יבחרו בו כרב הראשי אז הכל יסתדר. חולה כבוד
17
צודק לגמרי ...
יוס | 24-07-2023 7:10
צודק לגמרי
18
הסמול נפרם וזה...
דוד | 24-07-2023 8:07
הסמול נפרם וזה מעולה עם ישראל מאוחד מאוד
19
כבודו איפה היית שפירקו...
אהבת ישראל על מלא באמת | 24-07-2023 8:25
כבודו איפה היית שפירקו לחרדים את הצורה ??? למה לא שמענו אותך מגן על האתיופים?? עליהם לא נאמר אהבת ישראל??? זה בסדר ? שם זה לא קרע את העם?
20
סרוגים מה נדבקתם...
אקדמאי לשעבר | 24-07-2023 10:37
סרוגים מה נדבקתם לרב הזה? מה אין חדשות מהארי ומייגן מה עם קמילה וצ'ארלס? מה עם הג'נג'ית ורטהיימר ? תתמקדו במה שאתם מבינים (שזה בעצם כלום)...
21
השמאלניות היא חלק...
אריק הון | 24-07-2023 11:12
השמאלניות היא חלק אינטגרלי מרבני צהר ככה האב וככה הבן מבקרי הסרטים שגם משתמשים בתואר רב
22
מה קרה לכיפה של כבוד הרב?
שי | 24-07-2023 11:43
הצטמקה בשמש?
23
אבי. מתפלא על...
אבי כהן | 24-07-2023 17:25
אבי. מתפלא על כבוד הרב. האם המחאה המתוכננת מראש, הממומנת והמשומנת והנתמכת עי התקשורת הידועה מאז ומתמיד שמארגניה מתעקשים להמשיך בה, בכוחה לשנות עמדות בסיסיות של ממשלה נבחרת? האם לא ברור שהרדיפה וההפגנות בשנים האחרונות הם רק נגד נתניהו? הפסידו בבחירות ומסרסים את משמעותה של הדמוקרטיה. ובדרך שיכנעו גם אנשים שיודעים היטב היכן האמת. חבל!
24
הכל מהידיים של...
מנחם איצ | 24-07-2023 23:42
הכל מהידיים של ביבי מככר ציון..