במקום להסתמך על טייסים, צריך לפתח חיל רחפנים - סרוגים

במקום להסתמך על טייסים, צריך לפתח חיל רחפנים

טייסי חיל האוויר הוכיחו לכולנו את השיעור הדמוקרטי הישן, כוח מוחלט משחית באופן מוחלט, את הלקח צריך ליישם עכשיו ולהקים חיל תקיפה חלופי לצה"ל בהקדם האפשרי

author-image
במקום להסתמך על טייסים, צריך לפתח חיל רחפנים
  (צילום: פלאש90)

השליטה המוחלטת של דעה יחידה בחיל האוויר וביחידות המיוחדות בצה"ל מוכיח לכולנו את מה שידעו בדמוקרטיות וותיקות מאיתנו מאות שנים, לקח שלמדו על בשרן מדינות רבות וקבוצות אוכלוסייה בכל העולם. אסור להותיר כוח רב מידי בידיים מעטות מידי, צו השעה מחייב לקדם את הקמת חיל הטילים או הרחפנים שצה"ל מעכב כבר שנים.

זול יותר, רחוק יותר, קטלני יותר

הקמת חיל טילים היא לא רעיון חדש, צה"ל ובמערכת הביטחון עוסקים ותוהים בנושא כבר שנים ואסור לקחת בביטול עד כמה המלחמה באוקראינה הוכיחה את היכולות של ארטילריית קרקע חכמה מהדור החדש, האוקראינים מתפקדים במלחמה פרקטית ללא שום חיל אוויר אך משגרי ה"היימאר" האמריקאים מאפשרים להם יכולות שיגור והפצצה הרבה מעבר לגבולותיהם, ורוסיה עומדת אובדת עצות מולם.

צה"ל הוא בין הצבאות המודרניים היחידים בעולם שמבסס כמעט את כל יכולת הקרנת האש וההפגזה שלו על מטוסים והפצצות מהאוויר, הקמת חיל טילים מתקדם יאפשר לצה"ל אשר פועל בתא שטח קטן להפגיז עשרות ומאות קילומטרים לתוך שטח אויב, עד דמשק ומעבר במידת הצורך. וכל זה בעלות קטנה משמעותית מכל דבר שחיל האוויר יכול להציע, במחיר של מטוסי F35 בודדים יכול צה"ל להקים חיל טילים מהמתקדמים והמצוידים בעולם.

אסור להקים מיליציה בתוך צה"ל

ואחרי כל הסיבות הפרקטיות, יש לחזור לפיל שבחדר, בעת של וויכוח פוליטי בחרו טייסי חיל האוויר להחזיק אקדח לראש האומה, הטייסים יודעים שכתוצאה מתפיסת פעולה משובשת של הצבא לדורותיו, צה"ל ללא חיל אוויר הוא צבא נכה, יכולות האש שלו מוגבלות עד לא קיימות, ברמת החוליה הגדוד או אפילו החטיבה. ועל כן יודעים טייסי צה"ל שנטישה שלהם תותיר את צה"ל חסר אונים בתקופה כה מתוחה ביטחונית.

על ההפקרות הזאת צריך לתת את הדעת, את הסרבנים כמובן שיש להעניש ואת קורס הטיס ההומוגני כמובן שיש לפתוח למועמדות של אוכלוסיות מגוונת, אבל אסור לחזור על טעות אחת אסור להשאיר את העוצמה של צה"ל בידי בודדים שיכולים לסחור בה למען טובות או שליטה, ואסור להשאיר את היכולות האלה בידיים הבלעדיות של אף קבוצה, לא פריפריה, לא מתנחלים, לא חרדים, לא אשכנזים ולא אף קבוצה אחרת.

את יכולת צה"ל צריך לבזר, בין יחידות וחילות שונים ומגוונים. פעם חשבנו שישראל שונה ממדינות אחרות, שלעולם לא נמצא את עצמנו במצב הזה של אח שמאבד אמון באחיו, אח שנלחם באחיו, מאחל להפסדו או מאיים לנטוש אותו בקרב. חשבנו שאנחנו טובים מהגויים ומהלקחים שהם למדו לאורך השנים, עכשיו עלינו להבין שאנחנו עם ככל העמים, ושרק אמון ורצון טוב לא יכול לקיים דמוקרטיה.

על כן אין מנוס מלבזר קודם כל את יכולות ההפצצה של צה"ל, קודם הטקטית ואחרי זה גם האסטרטגית, פחות אמון עיוור ויותר תכניות גיבוי, פיתוח יכולות הפצצה של חיל הרגלים וחיל הים צריכים להיות אלמנט מאסיבי בהכנות העתידיות של צה"ל, יחד עם שילוב אוכלוסיות מודרות בקורסים בכירים, כמו שדורשים מפגיני קפלן איזונים ובלמים בשיטת המשטר כך עלינו ודרוש גם בצה"ל, לא יותר מונופול של יחידות בודדות שמגיעות מאוכלוסיות בודדות וממחשבות אחידות, ביזור מוחלט שישמר יכולות בכל מצב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
92 תגובות - 74 דיונים מיין לפי
1
גם רחפנים צריכים להטיס
1א לנצח | 20-07-2023 16:57
ומי יטיס אותם ?
הערסים מבאר...
טח | 21-07-2023 5:42
הערסים מבאר שבע. חרדים יטפלו במחשבים של כיפת ברזל. עזוב בא נעוף מפה וניתן לערבים לשחוט אותם.
2
צודק מאד ......
צודק ... | 20-07-2023 17:12
צודק מאד ... ורצוי שיהיה לנו ממשלה של בינה מלאכותית ... כי כרגע יש לנו אוסף עבריינים בפוטנציה... עבריינים בהליכים... וכמובן גם לא מעט עבריינים מורשעים...
אלטרנטיבות
שמעון צפונבון | 20-07-2023 17:47
מילת המפתח גיבוי. לכל מערך/חיל צריך שיהיה גיבוי. עם 30 שנות ניסיון כטייס בחיל האויר ומהנדס תוכנה אני יודע היטב כי כל מערכת קריטית חייבת גיבוי אחד או שניים. אם עד עכשיו התייחסנו רק למערכות טכניות נוכחנו בימים אלה כי גם מערכות אנושיות חייבות גיבוי. אם המערכות האנושיות נשלטות עי יצרים ודעות ועל כן חייבים מערכות שאינן אנושיות, עם כל המפחיד והסכנות שיש בהן אנו בפתחו של עידן שהיטיב לתאר אותו איזק אסימוב כבר לפני הרבה שנים. צריך לפתוח את הראש ולהתחיל ללמוד משם. את האנושות ישמידו אנשים ולא מכונות. יכול להיות שצריך להחלי להפנים שיש לתת למכונות יותר עצמאות בשמירה על האנושיות השבירה. הפוליטיקה היא רק ראי של הבעיתיות האנושית הנשלטת עי תאוות שילטון, כוח, ממון המכוונים עי מערכות יצריות שאינן רציונליות. ברוכים הבאים לעולם החדש.
3
המועמד הראשון להתגייס...
מי פה הרחפן ? | 20-07-2023 17:58
המועמד הראשון להתגייס לחייל החדש הוא כותב המאמר - רחפן אמיתי....
4
הכותב מודאג מכוח...
כוח מוחלט משחית. כוח מוחלט לאנשים מושחתים הוא אסון לאומי. | 20-07-2023 18:05
הכותב מודאג מכוח מוחלט. זה בדיוק, אבל בדיוק, הנימוק בגללו אסור לבטל את עילת הסבירות ואסור להמשיך ברפורמה. הרפורמה נועדה לרכז כוח מוחלט בידי הפוליטיקאים, ללא שום איזון ובקרה. לא רק שכוח מוחלט משחית - אלא שהוא ירוכז בידי אנשים שחלקם מראש מושחתים. עבריינים מורשעים, עבריינים בדרך להרשעה, ומושחתים סתם. בחיל האוויר משרתים טובי אנשינו. הם בעלי דיעות פוליטיות שונות. זה שכמעט כולם סבורים שהמדינה בדרך לדיקטטורה, לא הופך אותם למושחתים אלא לחרדים לגורל המדינה.
לא. היא נועדה להעביר את הכוח שהיה מרוכז בידי
זאב | 20-07-2023 19:04
בגץ לידי העם
5
ומי בדיוק יפתח...
עס | 20-07-2023 18:38
ומי בדיוק יפתח ויטיס את הרחפנים?? ספרים כמוך? בושה וחרפה - אפילו בסטנדרטים של האתר הזה
6
בן גביר רוצה...
עיוות חשיבה מוחלט | 20-07-2023 18:39
בן גביר רוצה להקים במשטרה משמר לאומי שיורכב מאנשי ימין, והכותב רוצה להקים בתוך הצבא יחידות שיורכבו מאנשי ימין. וואללה יופי... מיליציות צבאיות ומשטרתיות שיהוו משקל, כביכול, זו נגד זו.
7
ומי בדיוק יפעיל...
חחחח | 20-07-2023 19:25
ומי בדיוק יפעיל את התוכנה ? ביביסטים רפי שכל ? חרדים שלא יודעים אנגלית?
8
אתה יכול למצוץ...
הצעה נגדית | 20-07-2023 19:25
אתה יכול למצוץ לי
מפתחי רחפנים...
רון | 21-07-2023 14:04
מפתחי רחפנים הם אנשי הייטק ליברלים שמתנגדים לטירוף המשיחי ולדקטטורה הביביסטית
מי שמפתח...
פנינה לוי | 21-07-2023 12:21
מי שמפתח היום רחפנים הם גם אנשים שחושבים שחייבים לשנות את הדיקטטורה המשפטית שקיימת פה. הכניסו לכם למח כאילו אנשים אינטליגנטים, שמשרתים בצהל *בכל מקום שמקבלים אותם*( לטייס - אם אין לך קרוב משפחה שיכניס אותך, שכח מזה). אז באופן אישי אני מכיר רבים שחושבים שחובה לשנות את דיקטטורת בגץ ומשרתים ביחידות עילית בצהל. לצערנו, חלקם צריכים להסתיר את עמדותיהם כדי להתקדם. כי הכל דמוקרטיה חחחחח מקדמים אנשי שמאל. אם תפתח את הפה לדעות אחרות תשכח מקידום. ממש דמוקרטיה אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק
למה? הוא...
אני ראשוני | 20-07-2023 20:00
למה? הוא צודק. גם אני בעד כמה שפחות לסכן טייסים. השאלה היא מי יפתח את הרחפנים. בן גביר וחנמאל, או אולי דרעי וגולדקנופף, או שמא אמסלם ורגב?
9
חיל רחפנים שיופעל...
חילוני חרד | 20-07-2023 19:55
חיל רחפנים שיופעל עי רבנים
10
גם הרמטכל מיותר...
פנחס החוייכם | 20-07-2023 20:03
גם הרמטכל מיותר לחלוטין לדעתי, אפשר להחליפו בבינה מלאכותית ובמידת הצורך הרב הצבאי ייתערב או ישתף את גדולי הדור. הטייסים באמת הגזימו לגמריי....
11
אסור לתת למיעוט...
גיא | 20-07-2023 20:12
אסור לתת למיעוט כוח רב, בדיוק כמו בממשלה הדפוקה הזו.
12
אין לך טיפת...
פיצה שמש | 20-07-2023 20:31
אין לך טיפת שמץ על צהל ובפרט על חיל האוויר, אין שום תחליף לחיל הזה ומטען הידע שהוא מכיל. פשוט חבל על המקום שהכתבה הזאת תופסת בסרבר...
13
איזה כתב מטומטם,...
אורן | 20-07-2023 20:32
איזה כתב מטומטם, מי יטיס את הרחפנים? מה תטיס? רחפן ב-100 ₪? טמבל
14
באמת מי צריך...
יוסי האברך | 20-07-2023 21:11
באמת מי צריך טייסים האברכים יתפללו חזק חזק תמורת עוד 13 מיליארד שקל וככה ננצח
15
מי לדעתך מטיס...
בלופר | 20-07-2023 21:14
מי לדעתך מטיס את הרחפנים של צהל? מי שנשר מקורס טיס. אוי וי זמיר. תתגיס ואולי תבין
16
כדי לכתוב מה...
רפי | 20-07-2023 22:19
כדי לכתוב מה שנכתב כאן על ידי הכוצב, צריך להיו. מנותק לגמרי מההוויה !!!!! פשוט שטויות של מילים. כל הכבוד לטייסים, ללוחמים ולכל מי שמשרת את העם ולכל מי שכרגע מסרב להתנדב, הסרבנים האמיתיים יושבים עם ביבי בכנסת, נם ובוחריהם.
17
ועל כך נאמר:...
חיים ל | 20-07-2023 23:50
ועל כך נאמר: חרטט המון, חרטט בביטחון.
18
עיתונאי זבל. ...
יהוב | 21-07-2023 2:27
עיתונאי זבל.
19
צודק. חלק מהטייסים...
אלון | 21-07-2023 7:03
צודק. חלק מהטייסים ערכיים כל עוד זה מתאים לערכים שלהם. האם ערך קטן וחסר חשיבות כמו שמירת שבת גם נכלל ברשימה?
אם תקום...
הגורו מהנלולו | 21-07-2023 17:19
אם תקום עוד פעם מעצמה עולמית נאצית - גם כל החיל האוויר החרטא שלכם לא יעזור כלום יודע מה? עזוב מעצמה - רק נגד תורכיה ומצרים ביחד בלבד ישמידו את כל חיל האוויר הישראבלוף שלכם. אפילו נגד חיזבאללה הקוקיוני כבר ראינו שלא מסוגלים לנצח בכלום. עוד מעט חיזבאללה ימטירו עליכם ישראלים עלובים מאות אלפי תילים ואין לכם שום תשובה נגד זה. חחחחחח
ערכי הדת...
רון | 21-07-2023 14:03
ערכי הדת הם פרטיים ולא יעזרו לך להתקבל לקורס טיס כמו שלא הגנו עליך באוושויץ
20
כחלק ממבדקי הטיס...
בועז | 21-07-2023 7:07
כחלק ממבדקי הטיס יש לבדוק כי המועמד ימני בהשקפתו הפוליטית
21
חברים, מה אתם...
איציק | 21-07-2023 7:15
חברים, מה אתם מתייחסים למאמר של בינה מלאכותית? חבל על כל האנרגיה
22
אכן צריך לפתח...
אני | 21-07-2023 7:29
אכן צריך לפתח חיל רחפנים. אבל זה לא במקום, זה בנוסף. ההתעקשות של חלק מאנשי הימין שלא לראות בהפיכה המשטרית הפיכה, אלא מהלך דמוקרטי, והאמונה העיקשת שלהם שכמו. אדירה של אנשים נורמטיבים הם אנרכיסטים מובילה אותם לניתוק מהמציאות. אפשר לחיות במדינה בלי קומץ רופאים, או טייסים. אבל מדינה שפוגעת אנושות בחופש הביטוי ומשליטה פחד בקרב אנשים משכילים לא תצליח לפתח יכולות לעמוד מול אויבים. בהצלחה עם זה. ודרך אגב, כל אחד יכול לעשות מבדקים לטיס, לא כל אחד עובר. וזה לא קשור לשם משפחה או לצבע עור, בניגוד לתנאי קבלה למשל לחלק מהישיבות.
23
מאמר צבאי שנכתב...
ליאור | 21-07-2023 9:15
מאמר צבאי שנכתב בגלל נסיבות פוליטיות נדון לכישלון מבחינת המסר שהוא צריך להעביר. אבל רק אם אתייחס לנושא הצבאי, להלן מספר נקודות שהכותב התעלם מהן, בכוונה או מחוסר ידע: 1. מטוס F15I נושא 11 טון פצצות לטווח של מאות קמ, כמה רחפנים/טילים יידרשו להחליף מטוס אחד כזה? 2. הדגם החדש F15EX נושא כבר 13 טון פצצות! 3. מטוס F35I יכול להגיע עד איראן מבלי להתגלות, לתקוף שם סוללות נמ ולפתוח נתיב למטוסי הנפצצה שיבואו בעקבותיו, ראו לעיל. רחפנים, טילים ורקטות ניתנים לגילוי מרחוק. כמה מהם יגיעו למטרה במרחק 2000 קמ ואיזה נזק הם יעשו שם? 4. היתרון של גורם אנושי בכלי טייס הוא יכולת ההחלטה. אם הטייס מגיע ורואה שהמטרה, סוללת נמ לדוגמה, זזה ממקומה, הוא עדיין יוכל לאתר ולהשמיד אותה, כמו כן הוא יוכל להימנע מהשמדת מטרה אזרחית שזוהתה בטעות כצבאית ועוד. לסיום, איני מבין מדוע הכותב המוכשר לא מציע פתרון פשוט יותר כגון פצצות אטום. במקום אלפי רחפנים או מאות טילים, שיידרשו לגרום נזק משמעותי לאוייב, 2-3 פצצות אטום, מעל לבנון וסוריה למשל, יפתרו את הבעיה לתמיד!
24
שמע אתה מטומטם...
יאיר אמר | 21-07-2023 9:50
שמע אתה מטומטם
25
יש מצב שהכותב...
גיא בן דרור | 21-07-2023 10:18
יש מצב שהכותב לוקה בפיגור קל או לחילופין לא מבין כלום בנושא אליו הוא כותב . אגב לא סרבנים . מפסיקי התנדבות
26
צודק, הרי את...
ק | 21-07-2023 10:28
צודק, הרי את הרחפנים אלוהים מטיס...
27
באוניברסיטת בן...
אור | 21-07-2023 10:59
באוניברסיטת בן גורין יש מקום משוריין לבדואיים במגוון מסלולים ללא קשר לציונים. אולי נעתיק את השיטה לקורסי הטייס?
28
במקום להסתמך על...
רם בם | 21-07-2023 11:09
במקום להסתמך על היהדות צריך לפתח חשיבה רציונלית.
כמו הנאצים...
הגורו מהנלולו | 21-07-2023 17:04
כמו הנאצים
29
לא יותר טוב שחרדים יתגייסו לטייס?
סולנום | 21-07-2023 11:38
רחפנים מתפקדים היטב בכמה זירות. אולם הם לא מחליפים מטוס קרב עם טייס עילוי . מטוס יכול להטיל פצצות חודרות בונקר, להפיל מטוסי אוייב, לתקוף בגדול מטרות איכות. הכותב מתוסכל שמרבית הטייסים מתנגדים להפיכה המשטרית. הפתרון: לגייס תלמידי ישיבות מוכשרים לחיל האוויר כטייסים שלא יפסיקו להתנדב גם כשנהפוך לדיקטטורה מלא מלא.
30
רחפנים ניתנים לנטרול...
בקיא בחומר | 21-07-2023 12:23
רחפנים ניתנים לנטרול בצורה פשוטה ביותר, גם נחילי רחפנים.
31
בדיחה לשבת ??...
סול | 21-07-2023 12:55
בדיחה לשבת ??
32
איך נותנים לבור...
דוקי | 21-07-2023 14:06
איך נותנים לבור בתעופה צבאית לכתוב מאמרים שבהם הציבור שפחות מצוי מעיין ומשתכנע. יאללה נכנס בהם! לא כדאי לברור את הכותבים? האוקראינים מתים למטוסים. אין להם. אין טכנולוגיה עצמאית ומוטסת מרחוק שתחליף f35. קורסי הטייס פתוחים לכל בוגרי תיכון. מי שלא עובר לא יהיה טייס. הצבא מסתמך על מילואים כי להכשיר טייס ל10 שנים זה יקר! מי ישלם? בחורי הישיבה? הכותב האינטלקטואל?
33
ומי יפתח ויטיס...
הבאתם רעיון | 21-07-2023 15:21
ומי יפתח ויטיס אותם? דוסים מטומטמים? אתם אתר מטומטם של שוכני מערות. נגרש אתכם כמו זבובים
הכלב נובח...
הגורו מהנלולו | 21-07-2023 17:02
הכלב נובח
34
כמו מטוסים ללא טייס גם מדינה ללא אזרחים
כרמלה | 21-07-2023 17:25
או עם חרדים ללא חובות אזרחיות שזה אותו הדבר. לבני ונכדי קניתי השבוע חווה בחול.
35
לא הבנתי (או...
ערן ה | 21-07-2023 17:49
לא הבנתי (או שמא הבנתי, ואני רק לא מאמין למה שאני קורא...). הרי כתבת במפורש: אסור להותיר כוח רב מידי בידיים מעטות מידי. ואז אתה תומך במתן כוח רב מדי לממשלה, עד כדי ביטול כל אפשרות למנוע חקיקה בלתי חוקית או בלתי מוסרית... אחת הדרכים הטובות לפתור בעיות היא לא לייצר אותן מלכתחילה. הממשלה הנוכחית מצטיינת ביצירת בעיות מורכבות ומסוכנות, ואז מנסה את הדרכים הרעות ביותר לפתור אותן.
36
אתה צודק לא צריך...
מאמין בניסים | 21-07-2023 18:07
אתה צודק לא צריך חייל אוויר מספיק שבחורי הישיבה יתפללו וילמדו גמרה וכל הבעיות יפתרו. אולי אפשר גם לגייס גם צוות להשתטח על קברי הצדיקים כנוקאות לכל האויבים.
37
אלוהים - כמה...
שלמה | 21-07-2023 18:24
אלוהים - כמה טמטום, חוסר ידע, הבנה והכרה של המערכים, האילוצים, הצרכים והיכולות
38
השמאל שכחו מה...
זוץ כלאל | 21-07-2023 19:21
השמאל שכחו מה זה להיות יהודים, החרדים ימותו ולא יתגייסו ואמסאלם משרת אשכנזים. אלוהים היה בחופש בשואה, אני מקווה שהפעם הוא לא ישכח אותנו. עם דפוק . שבת שלום.
39
מביך ...
יאיר | 21-07-2023 23:21
מביך
40
מאמר של אידיוט...
ירון | 22-07-2023 0:53
מאמר של אידיוט חסר ידע בסיסי. רחפן לא מסוגל לשאת פצצות במשקל של מאות קילוגרמים. להקת רחפנים אפקטיבית לפגיעה מסוג מסוים מאד - בדרך כלל סיכול ממוקד או נזק מאד נקודתי. זה לא תחליף למטוס קרב ובטח שלא למסוק קרב.
טיל חכם...
יוסי | 23-07-2023 13:04
טיל חכם מסוגל לשאת, ואם תשים לב הכתב דיבר על חיל טילים/ רחפנים. הוא צודק בכל מילה. אם אתה הופך חצי נגב לאתר שיגור ענק, אני רוצה לראות איזו מדינה תעז להתעסק איתנו.
מה אתה...
חיים | 22-07-2023 21:46
מה אתה מתפלא? ספק אם עשה צבא בכלל
41
כמה שטויות,אלוהים. הכיפה...
אחיטופל | 22-07-2023 3:41
כמה שטויות,אלוהים. הכיפה לוחצת לכם על המוח עד כדי מחנק.
לכי לקיבחנמט...
צבי | 22-07-2023 8:19
לכי לקיבחנמט שמלאנית המשיחים שאת מדברת ביחידות הכי מובחרות ואתם פריבלגים או ג'ובניקים שאבא סידר בקרייה
42
זוכה המאמר המטומטם...
עמית | 22-07-2023 9:09
זוכה המאמר המטומטם של השנה (ולא רק מסיבות טכניות) מתי נראה מאמר שקורה לאיחוי? משהו שמזכיר קצת ביקורת עצמית. ואם הטייסים לא היו מהווים בעיה, הכל בסדר? תשעה באב ולא למדנו כלום
43
יאיר אמר משכנע...
שגיב אליהו | 22-07-2023 9:32
יאיר אמר משכנע אותי שאין גבול לטמטום אנושי.
44
יפה שבשם הקבלה...
ניקו | 22-07-2023 10:23
יפה שבשם הקבלה החברתית נותנים למוגבל בשכלו לפרסם כתבות
45
במדינת יהודה החדשה...
עופר | 22-07-2023 11:35
במדינת יהודה החדשה שתקימו יהיה חיל מזלטים שיופעל עיי בחורי ישיבות...חחחחחחח
46
נראה שהמטרה של...
נדב | 22-07-2023 11:47
נראה שהמטרה של הכתבה זה לכתוב על איזה פיל בחדר כדי להמשיך ולפלג את העם. הרי הכתב לא יכול להביע דיעה שאינה תואמת את רצונות האתר. היה נחמד אם היה מגדיר סרבנות ומסביר שחלק גדול מהשלטון עונה להגדרה. צביעות הכתב מקוממת אבל כבר הגענו לנקודה שאין טעם להסביר או לשכנע כי אנשים שחיים בקהילה מתקשים להביע דיעה שנוגדת את הדעה המרכזית של הקהילה ולכן לנסות לשכנע זה מיותר. צהל כיום שומר על הדמוקרטיה ובכך על אותם תומכי בטלה, אפליה ובורות.
47
ברור לכולם שהסרבנים...
נמרוד ימיני | 22-07-2023 13:12
ברור לכולם שהסרבנים האמיתיים הם אלו שלא 'ירתו לא הסדיר ולא במילואים והם 60% מחברי הממשלה הסרבניים האמיתיים הם אותם 115,000 לומדי תורה כול חיל צהל נשבע אמונים מצטט מערך נאמנות ... למדינת ישראלי מדינה דמוקרטית.. כול מי שנתן ידו לנסיון ההפיכה המשטרית כול משתפ של נסיון ההפיכה המשטרית כול מי שניסה להחריב את הבית פפעם ה-3 יעמוד לדין של מטה ושל מעלה גם הרמב״ם טען שיהודי קיצוני לא יכול להנהיג מתברר שצדק שבת שלום
48
וואללה, באמת כתבה...
יוגב | 22-07-2023 15:25
וואללה, באמת כתבה מטופשת סרוגים ואני קורא פה די הרבה באתר שלכם, איבדתם את זה. אולי נקים דבר חלופי לכל דבר, זה באמת פיתרון
49
כשיש ממשלה...
ארז בילו | 22-07-2023 16:58
כשיש ממשלה שמתעלמת מחצי עם סופה להיעלם!! נחמד שבמדינת יהודה חיל האוויר יהיה מושתת על רחפנים נראה לאן תגיעו חבורה מטומטמים משיחיים
50
למה לא טיארות...
עופר | 22-07-2023 17:31
למה לא טיארות
51
אחרי כל כישלונות...
ירון בן נון | 22-07-2023 17:34
אחרי כל כישלונות הטיסים באוקראינה ברור שבעתיד לא יהיה כלל שימוש בשום מטוס ומשוכלל ככל שיהחה העתיד זה מלט רחפן טילים חכמים מטוס זה עגלה. והטיסים יעברו הסבה למישמר הגבול או לגולני
52
כתב מכת קוהלת,...
אליהו הנביא | 22-07-2023 18:05
כתב מכת קוהלת, בלי הטייסים משפחתך תעשה במכנסיים, תמשיך כמו המימון שלך בשטיפות מוח אנחנו בחירות הבאות נעיף אותכם בקשיחות לעזעזל
53
ובמקום להסתמך עליך...
אבי | 22-07-2023 18:07
ובמקום להסתמך עליך ככתב, נשתמש ברובוט: בניגוד אליך, הוא יכתוב דברים הגיוניים.
זה כל...
מל | 22-07-2023 18:33
זה כל מה שיש לך להגיד? אתה ממש מגיב עניינית...ואם יהיה רובוט במקומו אז? אין גבול לטיפשות
54
ומי ייצר את...
מני | 22-07-2023 19:06
ומי ייצר את הרחפנים? מי יתפעל? החרדים? הם הוכיחו לכולנו את השיעור הדמוקרטי הישן, כוח מוחלט משחית באופן מוחלט, את הלקח למדנו וצריך לייצר כוח שמשלם מיסים וחולק בנטל
55
חשיבה נכונה מר...
ישראלי | 22-07-2023 19:32
חשיבה נכונה מר אמר יקר . נדמה לי שצהל אכן עושה צעד בכיוון אומנם לא שינוי דרמתי אבל הגנרלים השפויים יגיעו משך הזמן למסקנה הזאת . אגב הייתי ממליץ לך לראות ב youtube מה הרחפנים האלה עושים לצבא רוסיה .
חיל אויר...
יוסי | 23-07-2023 13:00
חיל אויר קטן עם יכולות למבצעים מיוחדים, עם חיל טילים/רחפנים מפותח. כמובן שהבדיחה של רחמנות מוגזמת שבגללה צריכים טייס שירה טיל דרך החלון בלי להרוס בניין, צריכה להיפסק גם כן.
לא רואה...
חיים | 22-07-2023 21:40
לא רואה איך הרחפנים האלה מגיעים עד לאירן להפציץ את הכור
56
כבר רואה ...
שחר | 22-07-2023 20:27
כבר רואה בעייני רוחי מאות וץרחפנים מתופעלים עלידי לה פמיליה. כך נחסוך לחיזבאללה את הצורך לשגר עלינו רקטות
57
תמשיך לספר סיפורי...
סתם | 22-07-2023 21:41
תמשיך לספר סיפורי פוגי על העדפת שכבות מסויימות . לוקחים את הטובים ביותר . תכניס פוליטיקה לתהליך ואפשר יהיה לסגור את המדינה
58
כותב שטויות בלי...
משה | 22-07-2023 22:26
כותב שטויות בלי להבין דבר,הנייר סובל הכל
59
אתם מביכים את...
ת | 22-07-2023 22:43
אתם מביכים את עצמכם ואת הימין. כמה טמטום
60
בחיי לא נתקלתי...
יהודי גאה | 22-07-2023 22:48
בחיי לא נתקלתי בגיבוב,שטויות כל כך מרוכז. נו באמת ומי יפעיך את הרחפנים ואת הטלים רובוטים?. הכותב לא מבין כלום הוא טיפש או שעושה עצמו טיפש ואף אחת מהאפשרויות לא מחמיא לו.
61
אחרי כתבה כזו...
שותף בכיר בחברת רחפנים | 22-07-2023 22:56
אחרי כתבה כזו צריך לסגור את העיתון. מה יקרה אם אנשים שכותבים את השטויות האלה חלילה יקבלו קמצוץ כןח לידיים. אתם משחיתים את המדינה ואת הימין בפרט. ז’בוטינסקי מתהפך בקברו. דביל אמיתי
62
מהיכן אתם מלקטים...
משה | 22-07-2023 23:03
מהיכן אתם מלקטים את המפגרים האלה. מדהים. גם לי יש הצעה במקום טילים נשתמש בגפרורים. פשוט דביל. ועוד כותרת ראשית?
63
מי שמכוון אקדח...
הדייקן | 22-07-2023 23:11
מי שמכוון אקדח לראש האומה זה ראש הממשלה נתניהו ולא הטייסים. והוא ונציגיו אומרים לנו; או דיקטטורה או התפוררות המדינה.
64
תוסיף גם פלוגות...
גוגו | 23-07-2023 0:17
תוסיף גם פלוגות מיידי אבנים איש טיפש
65
וכמובן: חיל רובוטים...
עמרי יעוז | 23-07-2023 1:18
וכמובן: חיל רובוטים שיפרנס את החרדים. וחיר רובוטי שיטהר את יוש מהערבים. בהצלחה
66
והמלצה חמה: שנו...
עמרי יעוז | 23-07-2023 1:23
והמלצה חמה: שנו סופית את שמכם מסרוגים לשרוטים
67
מי יפתח אלה...
לא מעמין | 23-07-2023 3:09
מי יפתח אלה שלא לומדים ליבה
68
הכותב הינו הזוי...
אמיר | 23-07-2023 3:55
הכותב הינו הזוי מהשורה הראשונה וטייס על מטאטא. בכל מקרה עצוב שזה הלקח שלקחת מכל הנושא
69
נו עוד דבילים...
דביל ראשי | 23-07-2023 6:38
נו עוד דבילים
70
כל מילה, דברים...
יוסי | 23-07-2023 12:58
כל מילה, דברים נכונים גם בלי קשר לרפורמה.
71
אם תשימו לב,...
יוסי | 23-07-2023 13:08
אם תשימו לב, הכותב דיבר על חיל טילים/רחפנים. הוא צודק בכל מילה. אם חצי נגב הופך לאתר שיגור ענק, אני לא רואה אף מדינה שתעז להתעסק איתנו. הצורך במטוסים הוא לשני דברים - משימות מיוחדות, למשל הפצצת כור, את זה אפשר לעשות עם חיל אוויר קטן ומפותח. וצורך שני נובע מההומניטריות שלנו. להכניס טיל דרך החלון כדי לא להרוס את הבניין ולפגוע בחפים מפשע. כמובן שהנימוק השני הזה, צריך לעבור מהעולם. אף מדינה במלחמה לא נוהגת באמות מידה שכאלו.
72
ומי יהיה השר...
ביזו | 23-07-2023 13:51
ומי יהיה השר שממונה על הרחפנים? גולדקוף?
שר הביטחון...
אלי | 24-07-2023 6:05
שר הביטחון
73
לא מזיק לכם...
אדו ק | 23-07-2023 17:18
לא מזיק לכם לימדי ליבה. ממש בורות
ליבה כדי...
אי | 23-07-2023 18:18
ליבה כדי להבין שחייל האויר לא אמור לשלוט על המדינה ?
74
אם לחיזבאללה יש...
אלי | 24-07-2023 6:04
אם לחיזבאללה יש חיל טילים מדויייקים אז גם כדאי שיהיה לנו, המטוס הכי מדהים בעולם לא יוכל להמריא אם השדה תעופה שלו מופצץ, לרפאל ולתעשיה האווירית יש מגוון טילים שכבר היום אפשר להשתמש בהם, אפשר להשתמש במה שקיים ולהתגלגל, אם אנשי חיזבאלה, אנשי החמס או החותים בתימן מסוגלים להפעיל חיל טילים אז כנראה לא צריך את העפרונות הכי מחודדים כדי להפעיל את החיל הזה.