בן שפירו נגד יובל נח הררי: "אבסורד, מעליב ומגוחך" - סרוגים

בן שפירו נגד יובל נח הררי: "אבסורד, מעליב ומגוחך"

הפובליציסט היהודי אמריקאי המפורסם בן שפירו יצא אמש כנגד יובל נח הררי וכנגד המאמר שפירסם בו טען כי מדינת ישראל תהפוך ל"דיקטטורה גמורה" אם הממשלה תממש את רצונה

יאיר אמר, חדשות סרוגים
בן שפירו נגד יובל נח הררי: "אבסורד, מעליב ומגוחך"
  Arie Leib Abrams/Flash90

הפובליציסט השמרן וכוכב הרשת היהודי-אמריקאי תקף את מאמרו האחרון של יובל נח הררי אשר פורסם בעיתון "הארץ" לפני מספר ימים, ויצא בתמיכה בחקיקה המשפטית של הממשלה ונגד המחאה.

בן שפירו הוא בין האנשים הנצפים על כדור הארץ, ונחשב לאחד מהפרשנים ואנשי התקשורת הדיגיטלית המובילים וידוע בשל עמדותיו הפוליטיות הימניות-שמרניות בהן הוא מחזיק. שפירו מיעט עד כה להתבטא בנושא וממעט להשליך את דעותיו על פוליטיקה ישראלית באופן כללי אך אמש פרסם שפירו ציוץ נדיר, בו ביקר את מאמרו של יובל נח הררי ב-"הארץ" וקרא למאמר: "אבסורד, מעליב ומגוחך".

עוד באותו נושא

ההתבטאות הההזויה: "אשכנזים עמידים לקורונה"


9

הררי פרסם מאמר בעיתון הארץ בעברית ובאנגלית בו טען כי: "ישראל יכולה להפוך לדיקטטורה גמורה במידה והממשלה תממש את רצונה". בנוסף תהה הררי במאמרו: "האם היהדות תוכל לשרוד את זה".

שפירו תקף את המאמר בחריפות בתגובה להררי בטוויטר וכתב: "זה אבסורד, זה מעליב וזה מגוחך. הממשלה הנוכחית פועלת להגיב את העוצמה הבלתי מוגבלת בה מחזיקים שופטים לא נבחרים בישראל".

הוא המשיך ויצא כנגד אמירותיו של הררי: "מה שהממשלה עושה מקרב את ישראל הרבה יותר לדמוקרטיה תקינה בה קיימים איזונים ובלמים על כל גופי הממשל ורשויות המשפט".

לבסוף חתם שפירו את ציוצו וכתב בציניות: " 'דיקטטורה גמורה' ממש לא נראת ככה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
בלא מעט מדינות...
דורון שטאובר | 17-07-2023 20:30
בלא מעט מדינות בארה'ב, השופטים הם נבחרי ציבור, שבכל 4 שנים עומדים בבחירות. ציבור הבוחרים מחליט אם הם רוצים שופטים אקטיביסטים או שמרנים. אני בעד לאמץ שיטה זו בישראל.
בכל מדינות...
רון | 18-07-2023 12:18
בכל מדינות ארהב יש חוקה שמגבילה את כוחה של הממשלה. בישראל המגבלה היחידה על הממשלה הוא בית המשפט
בתור אזרח אמריקאי, שמצביע בבחירות שם, בוא
דורון שטאובר | 18-07-2023 0:27
בתור אזרח אמריקאי, שמצביע בבחירות שם, בוא תלמד אותי....
חוסר הבנה מוחלט בשיטה האמריקאית
ארז | 17-07-2023 23:01
כדאי ללכת ללמוד מה השיטה שם .
ברור. ...
דורון שטאובר | 17-07-2023 21:09
ברור. יש לי במשפחתה של אשתי דמוקרטים כאלו. פויה.
אל תבלבל...
אני | 17-07-2023 20:54
אל תבלבל את הדמוקרטים בעיני עצמם, אלו שמאמינים בחופש הביטוי כל עוד חושבים בדיוק כמוהם
2
איזה דיקטטורה? גם אם תחזרו אלף פעם זה שטות
יעקב | 18-07-2023 9:59
זה שנאה לנתניהו סמוטריץ ובן גביר כל השאר תוספת לפאפל
דיקטטורה זה כשלרשות המבצעת יש כח בלתי מוגבל
חוסר הבנה בסיסי | 18-07-2023 18:33
בגלל שבשראל הרשות המחוקקת (הכנסת) והרשות המבצעת (הממשלה) הן גם ככה לא בהפרדה מלאה, כיום הבלמים היחידים שיש בישראל על הממשלה הם מהרשות השופטת. אם מחלישים בלמים, מבלי לדאוג לבלמים חלופיים, הממשלה שמחזיקה כוח עצום (צבא, נשק גרעיני, תקציב, מדיניות ועוד) - תדהר ללא כל בקרה. לאן נגיע??
3
העוצמה המירבית של שופטים היא לבלום את הממשלה
חוסר הבנה בסיסי | 18-07-2023 10:41
למי שיש כוח רב מלכתחילה זה לרשות המבצעת, ובלי בלמים - היא תיקח אותנו לאבדון. שופטים יכולים לגרום לצבא לצאת למלחמה? להוביל הסכמי שלום? להסתכסך עם מדינות? העוצמה הגדולה מלכתחילה היא של הממשלה. הרשות השופטת יכולה במלוא עוצמתה רק לבלום את הממשלה, כדי שתשפר את החלטותיה ותכלול יותר שיקולים, במקום לדהור בלי מחשבה. אין כזה דבר דיקטטורה של הרשות השופטת. דיקטטורה זה רק כאשר לרשות המבצעת יש כוח בלתי מוגבל
גם אם בית המשפט מוטה מטבעו
חוסר הבנה בסיסי | 18-07-2023 18:31
- הרי הוא מחויב לדאוג לערכים של זכויות אדם לפני מדיניות של ממשלה כזאת או אחרת - להכפיף אותו לממשלה זה לא הפיתרון! להפוך את ישראל לדיקטטורה בה אין לממשלה בלמים זה לא הפיתרון! חשוב להבחין בין הבעיות הקיימות - לבין זה שממשלה פופוליסטית מלבה את התסכול שלנו לכיוון של ניטרול הבלמים שקיימים עליה, והגעה למצב שיש לה כוח בלתי מוגבל!
תמשיך לספר...
קילשון לוהט | 18-07-2023 17:19
תמשיך לספר לעצמך שקרים ותגיע לגיהנום
הבעיה שבית המשפט בולם בצורה מאוד סלקטיבית!
יעקב | 18-07-2023 15:54
בעיקר נגד הימין והדתיים. חוץ ממישהו שהוא עבריין מורשע ישנם מצבים רבים שבהם מינוי אינו ראוי. ומשום מה בית המשפט מעלים עין כשהשמאל ממנה אנשים (תפירת מכרזים, מינוי מקורבים, העברת תקציבים בתמורה לתמיכה פוליטית וכו') אבל נטפלים רק למינויים מהצד הימני של המפה
מדויק
דינה | 18-07-2023 12:44
השלטון הוא זה שמחזיק בתקציבים, במינויים של מוסדות המדינה, בתחבורה, בכלכלה, בביטחון, במשרד הפנים... בכל ! בתי המשפט והיועמשים אינם מחזיקים בשלטון, והם יכולים רק לייעץ, לעכב, לעצור (בדרכ לזמן מוגבל), או להתריע על עבירות על החוק. למשל, להמשיל עלינו לשר אוצר אדם שגנב את הקופה הציבורית כבר פעמיים וישב בכלא. לשליט יש כוח - אבל כרגע הוא רוצה יותר, ותשאלו למה???