הרב קלנר: "הבית היהודי בוגדת"; המצב יותר חמור מאשר בהתנתקות

הרב קלנר: "הבית היהודי בוגדת"; המצב יותר חמור מאשר בהתנתקות

הרב יוסף קלנר תוקף במילים קשות את המפלגה בשל שיתוף הפעולה עם גל החקיקה האנטי דתי. "מה דעתי על הבית היהודי? שיתאדה, מאתמול. זה נזק קטסטרופלי, זה גורם לשואה"

author-image
הרב קלנר: הבית היהודי 'בוגדת' כמו בהתנתקות
  שהבית היהודי יתאדה. הרב קלנר (ערוץ מאיר)

הרב יוסף קלנר יוצא להתקפה חסרת תקדים נגד מפלגת הבית היהודי.

בשיעור אמונה אותו הקדיש לשאלות ותשובות בנושא השעה, נשאל הרב קלנר לדעתו על הבית היהודי ובמשך כשעה וחצי סקר את גל החקיקה האנטי דתי ואמר כי המצב היום של הציונות הדתית קשה יותר אפילו מזמן ההתנתקות.

"השאלה היא מה אני חושב על הבית היהודי? אני חושב שהבית היהודי מורכב מהרבה אנשים חביבים מאוד, חלקם חברי האישיים ממש. ומכל מקום מקונסטלציה של מאורעות שנוצרה, ומגורמים שמדעת ושלא מדעת, נמצא כיום "הבית היהודי" בפוזיציה מאוד מאוד חמורה, מאוד מאוד מקולקלת ומאוד מאוד מזיקה. כדוגמת מה שהיה בתקופת ההתנתקות, אז היה מפד"ל, שכיום כולנו יודעים שאנחנו מרגישים את המפד"ל ואנשיה כאחראים להתנתקות.

כמובן שהם נלחמו והתנגדו וכו', אבל חוסר הפקחות הפוליטית שלהם הובילה לכך שעד שהם פרשו מהממשלה כבר ניצלו אותם, השתמשו בהם על מנת להשיג את המטרה, ואז 'זרקו עליהם', וצחקו עליהם, וסוף דבר האסון התרחש לא מעט 'בזכותם', כלומר – גם באמצעותם."

יותר חמור מאשר בהתנתקות

בשיעור שנמשך למעלה משעה וחצי מופץ בימים כסיכום בן שבעה עמודים המוגדר 'פנימי – לא לפרסום' סוקר הרב קלנר את גל החקיקה האנטי דתי שהתרחש במושב האחרון של הכנסת ובזה הנוכחי. לדבריו קרוב ל-30 הצעות חוק לשינוי הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה עוברות כעת ועוד 260 מונחות בקנה.

"צריך להבין שהסוגיה הזו היא סוגיה של חיים. כשאני אומר שזו "סכנה קיומית", זו אינה מטאפורה, על מנת להמחיש ש'מדובר בערכים שאנו מאוד לא מעוניינים לראות אותם במדינתנו'. המבט התורני אומר שאיבוד זהותה הרוחנית של המדינה היא כחסימת חנק לעורק החיים הנשמתי שלה, ולמהלך הזה יהיו, חלילה, השלכות קטסטרופאליות, והוא יתבטא באבדן, גם של חיי נפשות, ממש.

"ולפי קריאת המפה שלי,  המצב היום חמור יותר, אני מתחיל מהסוף, אני רואה את הבית היהודי כבוגד בנקודה הזאת, בדיוק כשם שעשתה המפד"ל בתקופת ההתנתקות, אבל לא בדיוק, חמור יותר."

יוני שטבון הוא הכי גרוע

את האשמה בחקיקה האנטי דתית רואה הרב קלנר, בכל חברי הבית היהודי אפילו אלו המזוהים עם הזרם החרד"לי. "לו הייתה קמה פה ממשלה שמאלנית קיצונית לא הייתה פה חקיקה אנטי דתית! אך "הבית היהודי" הוא המהווה את "ראש הגשר" למהלך החמור הזה, רק בגללם הדבר הזה מתאפשר! בגלל יוני שטבון הצדיק הזה, הוא צדיק עליון הוא חילץ את רועי שלנו , ואתם לא חושבים שמוטי יוגב יותר רע ממנו והסטרוקית ואריאל בחורים זהב אחד אחד, הם הגרועים מכל.

כי אם היה רק נפתלי, אז טוב, אפשר להגיד לו שהוא רשע – הוא עם קרחת ומסתובב מחובק עם אישתו ומגלח את פאותיו, בקיצור זו בדיחה דתית… זה לא מספיק שנפתלי, אבל כשכולם, כש"הרב שי פירון", זה מה שמאפשר את העניין. מה דעתי על הבית היהודי? שיתאדה, מאתמול. זה נזק קטסטרופלי, זה גורם לשואה. זו דעתי על הבית היהודי."

אתם אחראיים לפריצת הסכר

הרב קלנר, מתלמידי הרב צבי יהודה קוק, נחשב כאחת הסמכויות הבכירות בהסברת כתבי הרב קוק בעולם הישיבות הציוני-דתי. בין ספריו ניתן למנות את 'מילון הראי"ה', ביאורים על ספר אורות וכתבי הרב קוק, ועוד. הרב מלמד במכינה בעלי, במכון מאיר ובמסגרות ישיבתיות אחרות. בין תלמידיו ניתן למצוא גם קצינים בכירים בצבא כשהידועים שבהם הם אל"מ במיל' גבע ראפ, ואל"מ דרור ויינברג הי"ד ועוד.

בהמשך הדברים ביקש הרב קלנר, מתלמידיו לבדוק את הדברים: "אני מבקש מכולכם: תבדקו את הדברים ביסודיות, האם כל מה שנאמר פה נכון? – תבדקו. תבררו את העובדות והנתונים, צריך שכל אחד יקבע את עמדתו בעניין מתוך עמדתו העצמית המורגשת בדם לבבו! אל תהיו חסידים שלי ואל תצטטו אותי. אל תקבלו את זה בגלל מה שאמרתי. אני רוצה שכל אחד ידבר מדם לבבו, כי מי שהוא לא כזה הוא לא לוחם."

עקיצה נוספת שיגר הרב קלנר לכיוון סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן, שבראיון לרדיו גלי ישראל התקומם על המתקפות האישיות נגדו: "הרב אלי בן דהן טוען שהוא לוחם את מלחמת חייו והוא הוא שעוצר את כל הרע על ידי שהוא שוכב על הגדר ומראה את כל הדברים שבהם הוא הצליח וכו' וכו' ומתאונן על כך שרבנים במקום להבין ולתמוך מוסרית בפעולותיו ומלחמתו, באים ותוקפים אותו ואת חבריו, והוא מרגיש פגוע, ומתריע על חוסר ההגינות ודרך הארץ וכו' וכו'."

"אך מה שנאמר כאן הוא אמת: אתם אחראים לקריסת הסכר ופריצת הזרם הנורא של הנהר ועכשיו אתם מתפארים בכך שאתם לוחמים בחירוף נפש למילוי שקים לחסימת הנחשול?! קודם כל צריך לצאת מהממשלה הזו, עצם מציאותכם בה מאפשרת את הפלת הסכר לפריצת מי הנהר האיום המבקש למחוק את המדינה היהודית."

רבנים לא מבינים בפוליטיקה

את השאלה מדוע שאר הרבנים, חוץ מהרב צבי טאו שותקים ולא מרימים קול נגד התנהלות הבית היהודי, אומר הרב קלנר: "אני לא מבין גדול ברוחניות, מה שדיברתי איתך עכשיו זו פוליטיקה נקייה. וזה מסביר למה הרבה תלמידי חכמים שיודעים לדפדף בדפי גמרא, לא נעשים פוליטיקאים אלא אנטי פוליטיקאים. יש אנשים תלמידי חכמים גדולים וקדושים, אבל לא מבינים בפוליטיקה שום דבר. ויש כאלה שאומרים "אז מה אתה מציע? מה תעשה, אם תבטל את הבית היהודי אז מה כן יהיה? המציאות עדינה ומורכבת? אתה רואה שלכל הפחות הוא מתייעץ איתנו, אתה רוצה שננתק את הקשר איתו?

הויכוח הוא פוליטי, וגם אני חושד שיש פה טיפל'ה שוחד. אחרי שתמכת ופרסמת ונתת גב, ועכשיו אתה יוצא ציבורית נגד, להגיד שאתה טועה זה קשה, אפילו לתלמידי חכמים…

יש רבנים שלא מבינים בפוליטיקה. הם ילדים פוליטיים, במחילת כבודו של הרב דרוקמן, ראינו אותו מה הוא יכול לעשות בפוליטיקה. צדיק נשגב ועפר אני תחת כפות רגליו, מורי ורבי, מכל מקום אתה לא מבין בפוליטיקה, בהיסטוריה שלך לא עשית בפוליטיקה כלום, ואל תפריע עכשיו, אתה לא יודע יותר טוב ממני בפוליטיקה, אז שלא יסתתרו מתחת לגב שלו. אף אחד לא יודע מה יהיה, אבל לא יכול להיות יותר גרוע ממה שיש עכשיו."

להורדת התשובה המלאה (44MB) לחצו כאןהרב קלנר על הבית היהודי גירסה מעודכנת

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
29 תגובות - 29 דיונים מיין לפי
1
לכור שלא מדובר ברב חרדי
| 29-06-2014 15:33
והדברים שלו לא יפורסמו בשבע.
2
כל ילה בסלע
| 29-06-2014 15:39
3
הרב קלנר צודק ב100000%
| 29-06-2014 15:47
קראתי את דבריו - 10 עמודים של ניתוח חד ובהיר.
4
לא יפה ולא ראוי...
ערן | 29-06-2014 16:20
בעיני הסגנון והתוכן הם לא ראויים בטח שלא מרב חשוב בעמ"י. אין הכלה לשום דבר אחר חוץ מהקונספט הרוחני של הר המור. אין עין טובה רק גידופים בשפה נמוכה. חבל, אל תדון אדם עד שתעמוד במקומו. אם הרב קלנר היה בפוליטיקה ומצליח היתה עומדת לו את הזכות לומר את הדברים שלפי דעתי גם אז לא ראוי שיאמרו. אבל לא הוא לא יודע איך עולם המעשה מתנהל. הוא לא הזיז שום דבר בעולם המעשה הוא לא התלכלך אף פעם במקומות הללו. ויש לו רק ביקורת בלי שום מילה טובה. לא יפה ולא ראוי
5
ועוד באותו עניין
ערן | 29-06-2014 16:30
גם אם כל מה שנאמר כאן הוא אמת. כך עולם המעשה עובד עדיף בנט עם כיפה קלילה שמשתמש ביהדות בכדי להגיע לראשות הממשלה ולקדם מטרות ראויות יותר מאלו של ביבי אז אני בעד. לצערי הרב ככל שהרבנים הנם יותר קוויסטים וחרד"לים כך הם פחות מבינים באיך העולם מתנהל. ואיך מתקדמים באופן מעשי לקראת מטרות ראויות גם אם הדרך לא תמיד כל כך ראויה נקייה ומוסרית כך זה עובד בעולם המעשה, להבדיל מבישיבה. יעקב צריך לדעת לקבל את הידיים של עשו. חבל...
6
כמה כיף לשבת בבית מדרש ממוזג עם תלמידים תמימים
| 29-06-2014 16:55
ולקטול את כל העולם ואשתו בלי רחמים. קדימה, תתמודדו, תציגו אלטרנטיבה, תתוו דרך חיובית. כל עוד אתם אומרים "מה לא טוב" אין כל סיבה שנתייחס אליכם ברצינות
7
בדקתי בויקיפדיה יש מישהו בשם זה לא שם בדוי
משה | 29-06-2014 17:03
ראיתי תמונת הרב קלנר וחיפשתי מה דעתו על חציצה בתפילין של ראש
8
הרב קלנר שונא את האקדמיה ועכשיו את הבית היהודי
אלי, ירושלים | 29-06-2014 17:10
איך יצאה מבית מדרשו של הראי"ה שנאה כל כך גדולה? זו שאלה שאין עליה שום תשובה. מילא שנאה, אבל כעס כל כך קשה? כמה כתב הראי"ה נגד הכעס - לא אזכיר כאן מחשש שהמערכת תצנזר את דברי הראי"ה... אין מלים כדי לתאר את ההתדרדרות המחשבתית, הדתית והרוחנית שעברו תלמידי דתלמידי הראי"ה מדבריו שלו עד דבריהם שלהם. מזעזע ממש! אני מודה, אין לי את האומץ לכתוב. יהרגוני קנאים אלה, שונאים את כל מי שלא חושב כמותם. ואני רוצה להמשיך ללכת לבית הכנסת. האם כחרדים נהיינו? מניין השנאה האיומה הזאת? למה לפסול כל מי שאיננו חושב כמותם?
9
אני הקטן מאמין שהרב צודק.
ישעיה והכהן | 29-06-2014 17:17
בחורבן בית שני כסה אופל את העולם כולו ומאז ועד עתה התחיל העולם והשכינה עמו / לרדת דרך מורד הקליפות והקליפות שולטות / ואין לך יום שאין בו קללה יותר מחברו / מפני שבכל יום יורד מדרגה אחת ממדרגות החיצונים / וכל מדרגה שהיא למטה ממדרגה אחרת היא קשה מאוד מחברתה / והיינו סוכת דוד הנופלת שהיא לעולם נופלת ויורדת וקץ הגאולה תלויה בירידתה / ככלותה לרדת מיד תעלה בבת אחת / ולכן בתהום רבה דהיינו בתוך עמקי התהום שהיא משכן החיצונים וספירותיו הטמאות והיכליו המקולקלים שם סוד הגאולה (הרמ"ק, אור יקר, כרך טו, עמ' פד)
10
אנשי ישיבות הקו מתעקשים לפלג וליצור מחלוקות מיותרות
| 29-06-2014 17:20
אנשי הר המור הם פלג קיצוני שמתעקש ליצור פילוגים בציונות הדתית. הם לא יותר דתיים מהאחרים. אבל הם בעלי מחלוקת נוראית. בהתחלה זה היה נגד ר' אברום שפירא זצ"ל, אח"כ נגד תוכנית התנ"ך, פעם נגד רבנים שאינם "ממלכתיים" פעם נגד הרב סתיו, ועכשיו במתקפה חסרת תקדים נגד הבית היהודי. זו שערוריה, הרי הם אף פעם לא תמכו בבית היהודי. הטענות שלנם אינם נכונות בעליל. הם לא יותר חרד"ליים מרבנים חשובים אחרים שמובילים את הבית היהודי.
11
איזה עוצמה של איש תורה שלא חושש לומר את האמת שלו
יצחק | 29-06-2014 17:23
אל מול אותם ש"משתלבים" ולא עומדים בגאון על כבוד התורה
12
הרב קלנר צודק .ולציונות הדתית היה צריך להיות הכי אכפת מ
ליאור | 29-06-2014 18:12
משנוי צביונה היהודי של מדינת ישראל
13
חריף אך האמת ללא כחל וסרק, וללא התיפיפות.
סתם אני @ | 29-06-2014 18:24
התמונה האמיתית היא שהדת וא"י אינם המטרה אצל בנט אלא הכוח. הוא שיכור כוח ויעשה הכל להשיג עוד ועוד.ה וא משתמש בשני הנושאים הנ"ל מדי פעם כדי לרכוש את הקולות של הדתיים הלאומיים, אך מבטו מופנה בעיקר לעבר החילונים מה שהוא קורא בהתחסדות "כלל ישראל". בקיצור המפלגה הדתית לאומית תמחק לחלוטין מהכנסת. ומהציבוריות היהודית. ממד ירשו אותנו בסערה.
14
הרב קלנר וחבריו: לא מספיק להתלונן על הבית היהודי
סתם אני @ | 29-06-2014 18:29
יש לעבוד וליצור מיד תחליף לפני שיהיה מאוחר מדי. יקראו לנו פלגנים? שיקראו. הם הפלגנים! הם הקיעו מתוכם את עוצמה לישראל ומשתמשים בנו לטפס למעלה ע"ח ערכינו. ועכשו גם יגרמו לנו רגשי אשמה.
15
צודק מאוד... הם לא מייצגים אותנו!!
זהר | 29-06-2014 18:48
הבית היהודי נבנה על תמיכה רחבה של הציונות הדתית. היום הם לא נושאים את שם הקב"ה, לא נלחמים בחוקים שפוגעים בתורה ולא תורמים מאומה להחדרת ה' בעם. כול דבר זה "אני ועוצם ידי". נפתלי בנט מפרסם את הישגיו בפייסבוק כול היום ומעולם לא אומר "הודו לה' כי טוב", אין אפילו הכרת הטוב או הבנה כי הכוח הוא לא בידיים שלו!!
16
זה לא עניינו של הרב איך בנט מחבק את אשתו
יעל | 30-06-2014 0:03
זה לא צנוע לדבר על כך וגם לא עניינו.
17
ראיה ברורה וחדה, ניתוח פוליטי מעולה
מיכאל | 30-06-2014 0:56
הבחנה טובה בין האנשים הטובים, לבין העשיה השלילית.
18
תגיד לחבריך החריידים לשתף פעולה עם אנשי דרך האמת
עמוס | 30-06-2014 7:50
דבריך הם בגידה בכל היקר לעם ישראל. זה שהחריידים אוכלים כשר לא מתיר להם "לאכול" אותנו.
19
מה שהרב לא מבין שהעולם לא מתנהל ע"פ בית המדרש בעלי
אני | 30-06-2014 9:47
והעולם לא מסתובב סביב בית אל. אשרינו שיש מישהו עם דרך יהודית שמנסה להגיע להנהגה והדרך לא סוגה בשושנים. האלטרנטיבה היא לשיר בצמתים "יהודי לא מגרש יהודי" ו"עם הנצח..." וכד'. בית המדרש הוא מקום טוב ללמוד הו ולהאיר את הדרך. חיי המעשה עוברים גם בדרכי חתחתים ובמקומות חשוכים ואפלים עד למקום האור. כבר היו לנו 2 מפלגות שקבלו יחד 7 מנדטים והשפעתם היתה פחות או יותר כמו ההפגנות. אין ברירה, חייבים לשתף פעולה עם עם ישראל כדי שנראה להם את הדרך ולא כל היום לא ולא ולא ובקורת והמצאת כינויי גנאי
20
ככה מחנכים? בושה וחרפה!!!!!!!!!!!!!!!!!!
דוד | 30-06-2014 10:44
זאת ממלכתיות? ככה מחנכים? זאת שפה נקיה? איפה שמירת הלשון ? או שמא שכחתם גם את זה? הרי רבנו אמר ללמוד כל יום שמירת הלשון בושה וחרפה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
21
כל הרבנים הד"לים צריכים להתנצל על הקבר של מר"ן
ג. | 30-06-2014 10:56
כשמר"ן קרא למפלגת הבית היהודי בית של גויים כמעט כל הרבנים הד"לים כולל חלק מהחרד"לים הזדעזעו מדבריו, ולא האמינו איך הוא אומר זאת, ואף יצאו בפומבי נגד דבריו במחאה. והיום כשהם רואים כמה הוא צדק , הם צריכים ללכת ולבקש סליחה על קיברו על שפקפקו בדבריו... ולבקש סליחה על שלא תמכו בדבריו וכתוצאה מכך הבית היהודי עלה לשלטון וגם הרס בכל התחומים - גם יהודיים, גם דתיים וגם של ארץ ישראל (גם כתוצאה מהברית עם לפיד האח). ובלי כל קשר - כל הרבנים הד"לים שמתנגדים לבית היהודי בדעתם, אך לא יוצאים נגדם בגלוי - כן צריכים לאזור אומץ - לעלות על במה אחת ולומר את הדברים בראש גלי, גם אם תמכו בהם בתחילת הדרך.
22
גועל נפש
ציוני דתי שפוי | 30-06-2014 11:47
עוד לפני התוכן, יש לגנות את הסגנון. איזו שנאה, איזה לשון הרע, איזו מחלוקת. פשוט זוועה. רבני הר המור הולכים ומאבדים את זה. ואני הקטן שואל: איפה ההגינות? הרי הרב טאו כלל לא תמך ולא תומך בבית היהודי. אז מניין הזכות למתוח ביקורת שכזו?
23
מקרב אחיך תשים עליך מלך! התורה מחייבת גם רבנים!
עמוס ארליך | 30-06-2014 11:54
אם אתה תומך, ישירות או בעקיפין, באחים מסוג ירוד כמו החילוניים או החרדים, אתה עובר על דבר התורה!
24
רבאלך
דוד | 30-06-2014 12:47
ר יוסף קלנר הוא מורה למחשבתישראל שיראה לעם ממי קיבלסמיכה להיותרב לצערי הוא פלגן שיצא נגד גדול הדור הרב שפירא מעולם לא הוסמך ואינו מבין בהלכותציבור הוא מהרבאליך הקטנים שיש להם חסידים שוטים
25
חריידים כשרים
בני | 30-06-2014 18:19
לשמונה עשרה אבל לבית היהידי לכל פלגיו מותר לאכול חריידים לארוחת בקר צהריים וערב?
26
הרב דרוקמן לא עסק בפוליטיקה?
י ל | 01-07-2014 9:24
במחילה מכבוד הרב קלנר אבל הרב דרוקמן היה חבר כנסת...
27
כל ריבאללללללללללללללך מחלק ציונים
אהרון | 01-07-2014 11:17
הרב קלנר לא יודע איך הדברים עובדים בפוליטקיה. יאללה דלא כל ריבללללללללללך יחלק ציונים
28
פה מפיק מרגליות
תלמיד הראי"ה | 02-07-2014 14:08
למה סרוגים לא יכולים אף פעם לשים אייטם של צדיקים טהורים שאינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק? למה תמיד לצטט רבנים מהסוג השני? מעריך שאם הרב קלנר ילמד עוד טיפה אמונה מבית מדרשו של הרב זצ"ל יתאשת במהרה.
29
ברית עולם
ברית | 03-07-2014 9:20
ברית בנינו לבין מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא. ,,ושמרו בני ישראל את השבת לעשות את השבת לדורותם ברית עולם:ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם"(חומש שמות לא,פסוקים-טז-יז),,ויאמר ה', אל-משה לאמור. ואתה דבר אל-בני ישראל, לאמור, אך את-שבתותיי, תשמורו: כי אות היא ביני וביניכם, לדורותיכם--לדעת, כי אני ה' מקדשכם. ושמרתם, את-השבת, כי קודש היא, לכם"(חומש שמות פרק לא,יג)השבת היא ברית ביננו לבין ה'.כשאנו מפרים את הברית,אז אנו יותר לא בני ברית עם ה'.ואז השמירה מעלינו מסתלקת,וממילא אויבינו יכולים,תנחשו לבד את ההמשך.כשיהודי חוטא הוא עלול לפגוע בכל עם ישראל. משל למה הדבר דומה:לספינה ששטה בים,והנה איש אחד החליט לקדוח חור בתאו בקרקעית הספינה,נגשים אליו חבריו ואומרים לו,מה אתה עושה? אתה תטביע את כולנו. והוא משיב להם,מה אכפת לכם?אני קודח חור בתא שלי. ואמרו רבותינו:אם שומרים כל ישראל שני שבתות מיד נגאלים. ומי שלא לומד תורה(מקרא,הלכות,תורה שבכתב ותורה שבעל פה),כי הוא אומר אם אני ידע,אני יצטרך לקיים,עכשיו שאני לא יודע,אני לא צריך לקיים,יקבל עונש כפול,גם על זה שלא למד,וגם על זה שעבר על ציווי התורה. :-)