לאחר 4 שנים בהם לא התבצע בנמל התעופה בחיפה טיסות בין לאומיות מסחריות כלל, החליטה שרת התחבורה להחזיר את שדה התעופה לפעילות בינלאומית מסחרית.

מטוס נוסעים המריא הבוקר (ה') מנמל התעופה בחיפה לטיסה הבינלאומית הראשונה היוצאת מהשדה מזה כ-4 שנים, הטיסה המריאה לקפריסין בשעות הבוקר המוקדמות וסימנה את ראשית חזרתו של שדה התעופה בחיפה לפעילות מסחרית בינלאומית.

הטיסה שיצאה הייתה הראשונה להמריא בקו החדש שנחנך מחיפה ללרנקה ופאפוס בקפריסין, הקו מופעל על ידי חברת ישראייר בשיתוף חברת התיירות איסתא, ובאמצעות מטוסי סילון צרי גוף של חברת אייר מלטה.

בשלב הראשוני של חניכת הקו אחרי 4 שנים של אי פעילות ימריאו מהשדה שלוש טיסות יומיות, שתיים ללרנקה ואחת לפאפוס, וינחתו שלוש טיסות מיעדים אלה.

שרת התחבורה מירי רגב אמרה בקשר לפתיחת נמל התעופה הצפוני לטיסות כי: "חיבור הצפון והדרום למרכז המדינה הוא עבורי יעד אסטרטגי חברתי וכלכלי ראשון במעלה. אני מברכת על החזרה לפעילות של שדה התעופה בחיפה, עם פתיחת קו תעופה סדיר לקפריסין. אין צורך שתושבי חיפה והצפון יצטרכו להגיע לנתב"ג לכל יציאה קצרה לחופשה או לנסיעת עסקים."

רגב הוסיפה וקראה להרחיב את פעילות שדה התעופה ואמרה: "אני קוראת לחברות תעופה אירופיות נוספות להפעיל קווים ישירים לחיפה, לטובת תושבי הצפון כמו גם לתיירים המעוניינים להגיע לאתרי התיירות הרבים שבצפון הארץ."

שדה תעופה בחיפה הוקם על ידי הבריטים בשנת 1934 והיה שדה התעופה הבינלאומי הראשון בארץ. עם השנים עברה הפעילות האווירית הבינלאומית לשדה התעופה לוד, לימים נמל התעופה בן גוריון, אך ברוב הזמן בוצעו טיסות בינלאומיות גם מחיפה, בעיקר ליעדים קרובים ובהם מצרים, ירדן ובעיקר קפריסין, שהמרחק אליה הוא 50 דקות טיסה בלבד.

הפעילות בשדה מוגבלת עקב אורך המסלול, שאינו מאפשר כרגע נחיתת מטוסים גדולים. תוכניות להארכת המסלול נבחנות מעת לעת, אך נתקלות בקשיים עקב הצפיפות והצרכים הרבים לאורך רצועת החוף במפרץ חיפה, הכולל נמלים אזרחיים מובילים, נמל צבאי של חיל הים, מספנות ישראל ועוד.

השדה גם נחשב כקשה יחסית לנחיתה והמראה כתוצאה מקרבתו לרכס הכרמל אשר מונע גישה נוחה ויכולת תמרון למטוסים הנוחתים והממריאים, דבר שמגביל את יכולת התפעול של שדה התעופה אפילו יותר ממגבלת אורך המסלול הקיימת.