בוטלה שביתת הרעב של האסירים המנהליים

בוטלה שביתת הרעב של האסירים המנהליים

הלילה הפסיקו האסירים שובתי הרעב את שביתתם וזאת בעקבות ההסכמות אליהן הגיעו עורכי דינם עם שירות בתי הסוהר. על פי ההסכמות, השובתים יוחזרו לאגפים בהם שהו טרם פתחו בשביתת הרעב

author-image
בוטלה שביתת הרעב של האסירים המנהליים
  אסירים (אילוסטרציה: shutterstock)

על רקע ההסכמות אליהן הגיעו ראשי 'יש עתיד' ו'הליכוד ביתנו', בעקבות הסכמות בין השב"ס לשובתים הופסקה השביתה. בין ההסכמות: החזרה לאגפים וביטול קנסות.

דיונים רבים נערכו בשבועות האחרונים סביב אישור חוק ההזנה בכפייה שיתיר להאכיל את האסירים שובתי הרעב גם בניגוד לרצונם. לאחר מחלוקות סביב הצעת החוק, בימים האחרונים ראשי מפלגות 'יש עתיד' ו'הליכוד ביתנו' הגיעו להסכמות לדחיית ההצבעות לאישורו. אלא שכמו שזה נראה, לפחות כרגע, אין צורך בחוק זה.

הלילה הפסיקו האסירים שובתי הרעב את שביתתם וזאת בעקבות ההסכמות אליהן הגיעו עורכי דינם עם שירות בתי הסוהר. על פי ההסכמות, השובתים יוחזרו לאגפים בהם שהו טרם פתחו בשביתת הרעב, הקנסות שהוטלו עליהם עקב השביתה יבוטלו ותנאי המעצר המנהלי לא ישונו.

נזכיר כי מעבר להתנגדות הקואליציונית שעוררה הצעת חוק זו גם בעולם גינו יוזמה זאת. בהודעה שפרסם הארגון הבינלאומי של הצלב האדום נאמר, בין היתר: ה"ארגון מתנגד הן להאכלת עצורים בכפייה והן לטיפול בהם בכפייה, משום שחיוני שרצונות עצירים יכובדו תמיד וכבודם העצמי יישמר. פרקטיקת ההאכלה בכפייה היא פולשנית, מסכנת את שלמות היחיד ואינה הולמת את כבודו. פעולת הזנה בכפייה מהווה הפרה של כללי אתיקה רפואית מקובלים שזכו להכרה בינלאומית, והדבר עלול להוביל להפרות של הוראות המשפט ההומניטרי הבינלאומי. האכלת שובתי רעב בכפייה לעולם אינה מוסרית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
התקפלנו??
| 25-06-2014 11:46
מה??