בשורה טובה לחיילים. כל הבשר במטבחי צה"ל עבר לכשרות מהודרת. בהודעה שפרסמה הרבנות הצבאית נכתב כי לאחרונה הוחלפו ההמבורגרים בצבא מכשרות רגילה לכשרות 'חלק' ובכך הושלם המהפך בשוק הבשר הצבאי.
בשר 'חלק' הוא כינוי לבשר שאין עליו שאלות הלכתיות, בעיקר בנוגע לריאות הבהמה בה נמצאו סירכות (הידבקויות). ברוב קהילות האשכנזים לא הקפידו שהריאות יהיו ללא סירכות, ואילו ברוב קהילות הספרדים הקפידו שהריאה תהיה חלקה (ומכאן מגיע הכינוי בשר חלק).
ברבנות הצבאית, שמובילה את תחום הכשרות בישראל – צה"ל הוא הצרכן המרכזי הגדול ביותר – עברו בשנים האחרונות מכשרות רגילה לכשרות מהדרין, ובכך נותנים גם לחיילים המקפידים: מסורתיים, סרוגים וחרדים – בעיקר ספרדים – לצרוך את המנות הרגילות ולא להזדקק למנות עוף או למנות מהדרין.
סא"ל הרב חיים ויסברג, רע"ן כשרות בצה"ל הודה לאנשי הלוגיסטיקה שהשקיעו בפרויקט ולאנשי הרבנות על "החתירה למגע ודאגה למתן מענה כשרותי מייטבי ומהודר לכלל חיילי צה"ל".






תגובות
הצבא צועד על קיבתו. המטבח הספרדי הכשר כובש את הצבא. שאפו!!!
כל הכבוד לצהל כמו שצריך ככה אין בעיה לכל ההוריםשדאגו מהבחינה הזאת ברוך ה' חזק וברוך
איזה אסון! גם כך החרדים לא משרתים. למה להכניס את זה לצבא? סתם עוד עלויות ועוד משרות.
כי להזכירך יש דתיים ששומרים כשרות בצבא, לא חייב להסתכל רק על החרדים, הם לא היחידם פה
מה זה קשור לחרדים? זאת הלכה לספרדים ועדות המזרח ששומרים מצוות לא רק לחרדים
כל יום גונבים תחמושת- והדוסים דואגים לבשר חלק ככה נראה צבא של ממשלת משתמטים ופרזיטים.
, מה שייך דתיים ? עד עכשיו האוכל הצבאי לא היה כשר ? אכלו בשר טרף ? הכניסו עכשיו כשרות מהודרת שרק מתי מעט נזקקים לה. גם קודם הם יכלו לקבל אותה, במסגרת מנות מהדרין נפרדות. עכשיו כל האוכל הצבאי הוא מהדרין - והעלויות הגבוהות שוב נופלות על משלמי המיסים. ברור שגם יהיה מי שירוויח הון מהשינוי הזה...
הכל על חשבון הפנסיה התקציבית... מעניין כל מה שנוגע לשמירת מצוות מקפיצה אותם...