אהרונוביץ' לרגב: "את לא מכבדת את המדים שמהם באת. המטרה שלך היא להעליב"

אהרונוביץ' לרגב: "את לא מכבדת את המדים שמהם באת. המטרה שלך היא להעליב"

את הדברים אמר השר לבטחון פנים ליו"ר ועדת הפנים, מירי רגב, בדיון שנערך על נושא עליית היהודים להר הבית. ניצב פריינטה: "מעליב שאת מכנה אותנו פחדנים"

צפו: אהרונוביץ' משתולל על מירי רגב
  אהרונוביץ' ורגב בדיון רגוע יותר (פלאש90)

ויכוח חריף התנהל היום (ב') בועדת הפנים על רקע מסקנות הועדה שבחנה את נושא עליית היהודים להר הבית. בדיון נכחו השר לבטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו ומפקד מחוז ירושלים יוסי פריינטה.

יו"ר הועדה מירי רגב אמרה: "כוונה היא שכל אזרח יוכל לעלות להתפלל. לצערי נוצר מצב בו המפקדים מתחלפים כל שלוש שנים וכל אחד רוצה לעבור את תקופתו בשלום ואז בכל התפרעות סוגרים את ההר ליהודים, במקום להתמודד עם הבעיה.התחושה שרוצים לקנות שקט, אבל לא על חשבון הסמלים היהודים שלנו". עוד הוסיפה רגב. "היה שר לביטחון פנים אמיץ שקיבל החלטה ופתח את ההר ועדיין אין אינתיפאדה. אם צריכה להיות אינתיפאדה כדי להגן על הר הבית שתהיה. בסופו של דבר לא יכול להיות מצב שיהודים לא עולים להר הבית".

 

לאחר דבריה של רגב , הציג יו"ר ועדת המשנה, ח"כ דוד צור, את המסקנות: "ככלל הסטטוס שנקבע ב-67' נשמר. כמות המבקרים במגמת עלייה. מספר המקרים בהם נסגר ההר בשל הפרות סדר נמצא בעליה מתמדת וכן כי מזהים מתיחות גוברת. גם בכמות הפריצות להר כדי להשליט סדר יש עליה ויש התגברות של גורמים רדיקליים אסלאמיים שגורמים להפרות סדר תכופות בהר. זה מחייב דיון יסודי כי זו השפעה מסוכנת שתואמת את כמות הפרות הסדר".

בהמשך הגיבה רגב לדבריו של ניצב יוסי פריינטה כי ניכרת עלייה בהסלמה בהר הבית, ואמרה: "יש בסך-הכל שעתיים שיהודים יכולים לעלות להר. אתה מזהה שיש התפרעויות אבל נשאלת השאלה למה כשיש הסלמה ההר לא נסגר לכולם?", תמהה רגב.

"בתגובה לדבריה של רגב אמר פריינטה: "לעיתים סוגרים גם למוסלמים. כשהמשטרה נאלצת לפרוץ- אי אפשר להמשיך בשגרה. זה מעליב ופוגע שאת מכנה אותנו כפחדנים מתחילת הדיון. אני נעלב באופן אישי", אמר.

(צילום מתוך ערוץ הכנסת: ינאי כהן)

כאן התפרץ השר אהרונוביץ' ופנה לרגב. "המטרה שלך היא להעליב, לא תפגעו פה בקציני משטרה ובשוטרים. זו לא ועדת חקירה ולא טריבונל. מתחילת הדיון את תוקפת ולא נותנת לקצין משטרה לדבר. את לא מכבדת את המדים שמהם באת. את תוקפת ואני סופג. אם נצטרך נפסיק את הדיון", אמר.

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו אמר: "כל מה שאנחנו שומעים כאן הוא כמה דוגמאות במקום להסתכל על ההר בכללותו. יש ימים עם עשרות אלפים שמגיעים לנקודה קטנה גיאוגרפית והמשימה שמוטלת על מפקדי המחוז היא מאתגרת ולא פשוטה והם עושים אותה בצורה מעוררת התפעלות. נלמד את המסקנות ונתייחס בצורה מסודרת. המשטרה אינה הגוף היחיד שאחראי למה שקורה בהר אלא גם השב"כ שאמון על איסוף מודיעיני. לא תמצאו מקרה אחד שהגיע אלינו של מפר סדר שלא טופל על ידינו", סיכם דנינו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
שר לבטחון פנים חסר עמוד שדרה
חיפאי | 23-06-2014 19:51
לא מסוגל להפגין שרירים על פורעי חוק, אז הוא עושה את זה במקומות מיותרים.
2
צריך לתקוף אותו בחזרה בגללו חטפו נערים. שר דפוק בלי שכל
מתי | 23-06-2014 22:11