הרב אילעאי עופרן על המנהג בחג השבועות: "מנהג אכזרי" - סרוגים

הרב אילעאי עופרן על המנהג בחג השבועות: "מנהג אכזרי"

הרב אילעאי עופרן נגד המנהג לפיו מי שבני משפחתו בחיים יוצא מבית הכנסת בזמן תפילת 'יזכור': "האמונה התפלה הזו, לא צריכה להיות מה שמעצב את הקהילות ואת בתי הכנסת שלנו"

חדשות סרוגים
הרב אילעאי עופרן על המנהג בחג השבועות: "מנהג אכזרי"
  (צילום: יוטיוב / אילעאי עופרן)

רב קבוצת יבנה וראש מכינת 'רוח השדה', הרב אילעאי עופרן, נגד המנהג במסגרתו מי שבני משפחתו עדיין בחיים, יוצא מבית הכנסת בזמן אמירת 'יזכור' בתפילת שחרית בחג השבועות ומכנה זאת "מנהג אכזרי".

לדבריו: "נסו לדמיין לרגע שבצפירה ביום הזיכרון, רק מי ששכל קרוב מדרגה ראשונה יעצור לדקת דומיה בשולי הדרך וכל מי שאינו בן למשפחה שכולה, ימשיך לנסוע בכביש כאילו כל הסיפור הזה לא נוגע אליו. אם קשה לכם לדמיין את הרעיון המביש הזה, חכו לבוקר של חג השבועות, כי סיכוי טוב שמשהו די דומה הולך לקרות אצלכם בבית הכנסת".

הרב עופרן מסביר: "בשבועות, כמו בפסח, סוכות ויום כיפור אומרים בתפילה 'יזכור'. בחלק מקהילות ישראל פשט מנהג אכזרי, שמי שקרוביו בחיים יוצא החוצה ביזכור, ומשאיר את היתומים והשכולים לבדם, כאילו מדובר במחלה מדבקת. על הדרך, מפספסים כל היוצאים את היזכור לקדושי השואה ולחללי צה״ל, במין איזו אמירה אטומה של ״ההורים שלי בחיים, אז כל המוות הזה לא קשור אליי".

עוד באותו נושא

הרב אילעאי עופרן לנוער: אל תשירו את השירים האלה


145

"אם אתם בין היוצאים הקבועים, סיכוי טוב שאתם בכלל לא יודעים שהחלק שממנו אתם מבקשים להימנע נמשך בערך דקה ברוטו. הזכרת נשמות אמורה להיות רגע משותף של חיבוק וחיבור, לא רגע נפרד של פיצול וריחוק. האמונה התפלה הזו, לא צריכה להיות מה שמעצב את הקהילות ואת בתי הכנסת שלנו. גם מי שזכה וכל קרוביו בחיים (ולא, זה ממש לא הזמן להכניס לשכולים אצבע בעין ולומר תפילת הודיה על כך) יכול למצוא איזו סבתא, שכן או בן דוד, ולומר יזכור לעילוי נשמתם. אפשר גם לומר פרק תהילים. אפשר גם סתם לעמוד ולשתוק. אבל אל, פשוט אל תצאו ביזכור.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
178 תגובות - 122 דיונים מיין לפי
1
יזכור
יצחק שלומוביץ | 25-05-2023 10:03
ביקיר הנהיגו שבזמן אמירת היזכור כולם נשארים במקומם ואלה שלא אומרים יזכור אומרים תפילה לשלום המשפחה
כנראה אין גבול לטיפשות...
רננה | 27-05-2023 22:47
הם מאד רוצים להרשים ולהראות עד כמה הם חכמים ונאורים. הסיבה היא כמובן הפוכה לגמרי מהגיגיו המטופשים. רק להזכיר לכולם כי הוא צועד בעקבות הרפורמים הראשונים בגרמניה, שגם התחילו בזילזול וביטול מנהגי קדמונים. ואת הסוף שלהם כולם יודעים...
אפשר גם לייסד דת חדשה
נמאס מליברלים | 25-05-2023 10:53
בלי מנהגים שצריך להעמיק כדי להבין אותם.
2
ואני חשבתי שמי...
שלום | 25-05-2023 10:28
ואני חשבתי שמי שנשאר בבית כנסת הוא מכובד, הוא קשור לעולם שאנשים אחרים לא יכולים לגעת בו. שנה אחת, קרוב משפחה שלא יכל להיות נוכח בהזכרת קרוביו ביקש ממני לומר הזכרת נשמה במקומו, מאוד התרגשתי. הזכרת נשמות הקרובים שמתו, זו מעלה ולא חסרון... (נכון שזה לא בסדר שלא מחכים עד שכולם חוזרים פנימה כדי לומר הזכרת נשמות לחללי צהל ולקדושי השואה )
אלעאי עופרן בר בר ישעיהו ליבוביץ חריג
נועה | 28-05-2023 13:13
הוא אינו קשור לעולם התורה הדתי ציוני /הכיפות הסרוגות. אמירותיו הבזויות מנסות לקבל כותרות כמו סבו. אין ללמוד ממנו והוא אינו מייצג.
3
זה פשוט לא...
חג שמח | 25-05-2023 10:31
זה פשוט לא אותו דבר כמו יום הזיכרון. מהאלה שחושבים שהם יותר חכמים מכולם
4
אפשר גם לכבד...
חושב | 25-05-2023 10:33
אפשר גם לכבד את המנהג כמו שהוא (לא להוציא לעז על הראשונים) או שאפשר לעשות כמו הספרדים ולהזכיר נשמות בתאריכים שלהם בבתי הכנסת כל השנה (השכבות לגבר או אישה).
5
כבוד הרב. בזמן...
שמעון הגלילי | 25-05-2023 10:37
כבוד הרב. בזמן האחרון אתה משחרר תגובות. שנויות במחלוקת. תחילה אתה קורא לתלמידים להפסיק עם השירים הפטריוטים. וכעת אתה קורא לשינוי מנהגים. אני לא מכיר את המנהג בקהילתי. אך יש כלל ברזל לכבד מנהגים. שקבלנו מאבותינו. הנח לכל עידה לנהוג כמנהגה. מי שדורש לבטל מנהגים. סופו שבטל.
6
אל תאבו אליו ואל תשמעו לו, יש מקורות למנהג
אריה | 25-05-2023 11:28
הגרממ אפשטיין [לבוש מרדכי בק הקדמה] הסביר את מנהג יציאת מי שאינו אומר יזכור, בשעת אמירת יזכור באופן הבא: דהנה קייל אסור להזכיר נשמות בעת שחתן יש בבהמד, כי אחרי שחתן בביהמד יום טוב הוא לכל הקהל הקדוש אשר נמצאים אז בבית המדרש, ואיך יצערו נפשם בשעת חדוה, כי אחרי שחק לישראל להיות שמח בשמחת אחיו הישראלי, אכ כשחג לאחיו גם הוא צריך לשמוח עמו בשמחתו בפניו, ואין לו להזכיר צערו אז בפניו, אשר בזה מראה הוא כי יש לו צער. ואף אם יהיו כמה אלפים בביהמד, דוחה תפלת תחנון והזכרת נשמות של כל הקהל בשביל חתן אחד, כי יום טוב הוא לכל הקהל. ולפיז יקשה איך מזכירין נשמות ביום החג, מי גרע החג הזה של כל אחד מיוט של החתן. אך פשוט כי אדרבה, עונג ונחת הוא להאיש אשר נגעו ה' בהצער הזה, עונג הוא לו להזכיר נשמת אבותיו ונעים לו הצער הזה. אך כל זה הוא להאיש אשר יש לו הצער וזוכרו, אך לא כן האיש אשר אין לו צער כזה, הוא בשמעו הזכרת הנשמות תעורר בלבבו אך רגשי צער, לא רגשי עונג, ואכ בעת שיש אחד בביהמד שאין לו הצער הזה אסור לכל הקהל להזכיר נשמות, כי הלא לא גרע האיש הזה מחתן בימי חתונתו ששבעת ימי המשתה יום טוב הוא לו, גם להאיש הזה יום טוב הוא, ואיך יזכירו הקהל נשמות. אך כדי לעשות נחת רוח לאלה שרוצים להזכיר, אשר להם הוא הרגש נעים להזכיר הנשמות, משום זה יוצאין אלה שאין להם להזכיר, כדי שיוכלו אלה הצריכים להזכיר נשמת אבותיהם.
7
ממש מטומטם ...
בנט | 25-05-2023 11:52
ממש מטומטם
8
עד שאתה מבטל...
נו באמת | 25-05-2023 11:55
עד שאתה מבטל את המנהג לצאת, למה שלא תבטל את המנהג לומר יזכור?
9
מה אכזרי בזה?
דדי | 25-05-2023 12:03
להיפך, מי שהוריו נפטרו, מרגיש סוג של יחס אקסקלוסיבי.
10
אין תקנה לצאצאי...
דוד | 25-05-2023 12:08
אין תקנה לצאצאי השד ליבוביץ
11
כל מי שאינו...
ציא | 25-05-2023 12:13
כל מי שאינו יתום יוצא מבית הכנסת ואפשר לחזור כאשר עושים עזכול לחללי השואה וחללי המחתרות וצהל לא צרכים להמתין בחוץ בפטפוטי סרק
12
א- מנהג ישראל,תורה...
אליעזר | 25-05-2023 12:21
א- מנהג ישראל,תורה הוא ב-ההשוואה עם יום הזיכרון : ביום הזיכרון ,בצפירה,ההפגנת אחדות של הכלל זה כל הענין .ביזכור ,המאמץ הוא לא להפוך האבל הפרטי לנחלת כלל.עובדה שמי שאחד מהוריו ,חו, מתו באותה שנה לא אומר יזכור על מנת שאוליי אבכה.דווקא,לא להפוך לכלל. ג- לראות אכזריות,צריך לדעת מתי. ד-הייתי מציע לכבודו להפסיק לירות בתוך הנגמש.עושה רק ביקורת,לציבור שלנו.יש מקום לדעות רבות ,זה נכון,אבל כל הזמן רק לראות את הרע שבנו.זה אכזריות תהיה בריא! חג שבועות שמח!
13
זהו הבן אדם...
דני | 25-05-2023 12:24
זהו הבן אדם בתהליכים מתקדמים לרפורמה היום זה יזכור מחר זה.. למה לנסוע לים בשבת זה לא עונג שבת... עצוב
14
יש עוד חזית...
יש עוד חזית למשקפת. מניחים לשכולים להתייחד בלי הפרעה. | 25-05-2023 12:25
יש עוד חזית למשקפת. מניחים לשכולים להתייחד בלי הפרעה.
15
פופוליזם זול. אולי...
אריאל | 25-05-2023 12:26
פופוליזם זול. אולי זו אמונה תפלה, אבל להגיד שזה מעליב או אכזרי זו הגזמה פראית. לא זוכר שבפוגרום עמונה הוא גינה את האכזריות.
16
הרסת את כל...
חגי | 25-05-2023 12:44
הרסת את כל הכיף של החג.
17
אני אומרת יזכור...
שני | 25-05-2023 12:46
אני אומרת יזכור על אבא שלי וממש קשה לי שאנשים נשארים שלא אמורים. זה זמן מיוחד בשבילי ובשביל עוד שאבידו את יקיריהם. ודווקא היציאה שלהם נותנת לי את המקום שלי
18
לא הבנתי למה...
משה | 25-05-2023 12:50
לא הבנתי למה נותנים לו תואר הרב, צריך לקרוא לו רבאי
19
רק שאני אבין,...
מישהו | 25-05-2023 12:52
רק שאני אבין, האם היצור עקום המח הזה מונה לרב האתר שלכם?!?! כל יום אתם מביאים משמו הלכה עקומה אחרת, אתמול שלא לשיר זכרני נא והיום את זה. נוח בשלום על משכבך ר׳ שמואל זעפרני, לפחות לא תצטרך להמודד עם בן הדוד ההזוי והבזוי שלך
20
מה הקשר לאכזריות?...
תמר | 25-05-2023 12:54
מה הקשר לאכזריות? איזו דרמה...
21
מצחיק, מה אכזרי...
מיכאל | 25-05-2023 12:55
מצחיק, מה אכזרי בזה ? אני מהנשארים ולא מרגיש התאכזרות כלפי , סתם רודף כותרות הרב הזה.
22
דווקה מנהג מאוד...
יוני | 25-05-2023 13:02
דווקה מנהג מאוד טוב ומעיל שמעו סיפור על רבי שמואל מונקס: על מקרה מעניין הקשור לייזכור מסופר עליו, שפעם הגיעה אישה אחת לביתו של רבינו הזקן כדי להזכיר את בתה המקשה ללדת. הרבי לא היה אז בביתו. ואילו ר׳ שמואל ישב בבית מדרשו של הרבי והגה בתורה. משום מה נדמה היה לה שהוא הרבי, ושטחה בפניו את בקשתה על מצב בתה הקשה. יעץ לה ר׳ שמואל לומר שבע פעמים יזכור – ותיוושע. כעבור תקופה, הגיעה אם היולדת לאדמו״ר הזקן ובידיה מתנה. לדבריה, באה להודות לרבי על עצתו הטובה, ובעה ילדה בתה בן זכר למזל טוב לאחר שעשו כעצתו ואמרו שבע פעמים יזכור… הרבי הבין מיד שאין זה אלא מעשי ידיו של תלמידו השובב ר׳ שמואל מונקעס. מיד קרא אחר ר׳ שמואל ושאל אותו על המסתתר מאחורי עצתו, ענה לו ר׳ שמואל: כאשר באה האישה ובכתה בפניי על מצב בתה הקשה, עשיתי קל וחומר לעצמי: אם די באמירת 'יזכור' פעם אחת כדי להוציא את כל האנשים (מבית הכנסת) – הרי אמירת 'יזכור' שבע פעמים, ודאי שבכוחה להוציא תינוק קטן…
לא יכולתי להפסיק לצחוק...
ליטוואק | 25-05-2023 17:57
איזו אכזריות...
23
הרב עילאי יש...
י | 25-05-2023 13:06
הרב עילאי יש דברים שאתה פשוט עדיין לא מבין. וקופץ ביהירות לעשות כותרות. עומק המנהג הוא לאפשר להורה להתייחד עם הוריו, מבלי שילדיו לידו. שילדיו לידו הוא אינו יכול להרגיש בחסרונם. המבין יבין
אין כאן...
סעדיה | 29-05-2023 13:45
אין כאן שום עומק. בחג חייבים לשמוח. לא צריכים להרגיש בחסרון המתים
24
צודק במאה אחוז. אני...
נמ | 25-05-2023 13:11
צודק במאה אחוז. אני ספרדיה ולא מכירה את המנהג. בשבועות נשארנו באולפנה ופתאום אני מגלה שכל חברותי יוצאות לא יודעת איך הבנתי שעלי להישאר בתור יתומה זה היה מאוד עצוב ופשוט בכיתי המון זמן אחרי תארו לכם סיטואציה שאני ילדה בכיתה ט בקושח מסוגלת להכל את היתמות פתאום משארת לבג ללא הכנה מקדמת.להיה קורנ כלום אם חברותי היו נדארות.מדבר על חויה לפני יותר מ40 שנה ועדיין זוכרת אותה.
כי הספרדים...
רואה חשבון | 25-05-2023 17:44
כי הספרדים מזכירים נשמות אך ורק ביום הכיפורים.
25
איזה משועמם... זה...
נו... | 25-05-2023 13:15
איזה משועמם... זה מה שיש לו לעשות בחיים? להתעסק בשטויות ולהמציא דרמות וכותרות???
26
נראה שיש לנו...
יא | 25-05-2023 13:20
נראה שיש לנו רב ראשי חדש. זכות גדולה היא לנו.
27
יהיר וגס רוח...
הלחמי | 25-05-2023 13:20
יהיר וגס רוח הרבאי הזה
28
יש לך את...
חיים דרוק | 25-05-2023 13:25
יש לך את זה ביותר מטומטם ? זאת הלכה . לא טוב לך תתאסלם . מחפש תשומת לב בכל מחיר. נו שויין מה אתם מצפים מהנכד של ליבוביץ .
זה נאמר...
סעדיה | 29-05-2023 13:43
זה נאמר רק בדיני ממונות. יש הרבה מנהגי שטות באשכנז
לא, זאת לא הלכה
מגיב אחד | 28-05-2023 1:03
לא כל מנהג מטופש הוא הלכה. כדאי שתלמד את ההבדל.
מנהג ישראל...
חיים דרוק | 25-05-2023 14:25
מנהג ישראל דין
זה מנהג...
מיכה | 25-05-2023 13:45
זה מנהג לא הלכה
29
יופי זה מה...
רוחמה | 25-05-2023 13:33
יופי זה מה שקורה לרבנים הנהורים...קודם כל זה לכבוד ההורים החיים אנחנו יוצאים .ושנית לכבוד היתומים שזהו רגע שלהם ואינם רוצים שכולם יראו אותם ברגע שלהם ויתיחדותם עם נפטריהם.הדת היא מכבדת וחושבת על כל מי שיכול להפגע.
30
מסכן ליבוביץ האבא, יושבת נשמתו בשמיים ובוכה
איל להב | 25-05-2023 13:34
הייתי אוויל משריש בעולם הזה.... וכעת השארתי אחרי בן אוויל אפילו יותר ממני איך אפשר לתקן ואני כבר לא בן החיים אבות האכילו בוסר ושיני בנים תכהנה לגמרי.... אוי לאבא ואוי לבנו....
31
הוא צודק בחג לא אומרים יזכור כללי של כל השנה
אליV | 25-05-2023 13:36
הוא צודק בחגים לא אומרים יזכור כללי על הנפטרים של כל השנה, מותר להזכיר נפטרים רק באותו שבוע של יום יארצייט. ולמה צריכים לצאת זה ביתם? המנהג הזוי מאד.
רק ביום...
מש | 25-05-2023 16:31
רק ביום כיפורים אומרים יזכור על הנפטרים.
רק ביום כיפורים מזכירים נפטרים.
משה | 25-05-2023 16:03
.
32
לא יאומן שאדם...
מתי | 25-05-2023 13:37
לא יאומן שאדם כזה מתקרא רב בישראל מקור המנהג הוא כדי לכבד את האבלים וחו לא לזלזל בהם. לתת להם להתייחד עם זכר הוריהם בשקט בלי הפרעה. לכן כולם יוצאים. אם היו נשארים הפטפטת הייתה בפני, כבוד הרב, כי מי שאין לו מה לומר מפטפט ומריע לרגע הקדוש והטהור הזה. לא יאומן שאדם שקורא לעצמו רב לא מבין את הדברים הפשוטים ביותר
לא הכרתי...
דנה | 26-05-2023 10:16
לא הכרתי את המנהג הזה ולא חושבת שהוא אכזרי כי באמת הכל תלוי בפרשנות - אם זה לתת את הפרטיות למי שאיבד קרובים זה אחרת מאשר הפרשנות של הרב שרואה זאת כחוסר אמפתיה. אני חושבת שצריך גם לשמוע את הביקורת שלו ולחשוב מה אפשר לעשות כדי שאם חלילה יש מי שחש שנפגע מהמנהג לא יחוש כך. לא הייתי כך מזלזלת ברב שקשוב לקולות המשפחות השכולות
33
קישקושים ...
ת | 25-05-2023 13:40
קישקושים
34
הסבא אמר על...
שונא את משפחת ליבוביץ על ענפיה השונים | 25-05-2023 13:44
הסבא אמר על חיילי צהל יודונאצים והנכד מטומטם לא פחות. משפחה נודניקית שחושבים שאם יש דוקטוראט מדובר באנשים חכמים בהכרח. לכו לכזאזאל שחררו אותנו. נמאסתם! אתם לא כאלה חכמים, אתם לא כאלה מיוחדים....
הסבא שלו היה לפחות מוכשר...
קץ הדמוקרטיה | 27-05-2023 23:34
הסבא שלו היה מוכשר מאד. ועד להיכן מגיעה רמתו השכלית לא צריכים לפרט. די אם תקראו את נימוקיו למחשבותיו הפרועות...
על נחמה...
יון | 25-05-2023 23:24
על נחמה לבוביץ לא שמעתה?
מזל שיש אותך-...
יעל | 25-05-2023 18:40
מזל שיש אותך- גם חכם וגם מנומס ומתורבת
. לייבוביץ' צדק....
ק. פריש | 25-05-2023 14:01
. לייבוביץ' צדק. ראה החייל שתקף פלשתינאים רק מסמבות גזעניות. נתקלתי בכאלה בשירות מילואים והעמדתי אותם במקומם!
35
לכל המגיבים המתלהמים:...
סימבה | 25-05-2023 13:50
לכל המגיבים המתלהמים: יש קהילות חרדיות שאצלם לא יוצאים. מתיישבים ואחר כך קמים לזכור הכללי. צרחות של בורים ועמי ארצות. סייג לחכמה שתיקה והצרחנים והמקללים מוכיחים את אוויליותם
36
זהו מנהג ישראל...
חיים | 25-05-2023 13:56
זהו מנהג ישראל מדורי דורות, כך נהגו בבתי מדרש של גדולים ועצומים בישראל. עם כל הכבוד לך לכנות את כל אלו שבהם כנראה גדולים וטובים ממך בשם אכזרים זה לא מעשה של צניעות וענווה.
37
מזכיר את הבדיחה...
ק. פריש | 25-05-2023 13:58
מזכיר את הבדיחה אצל אלתר דרויאנוב על אחר שמתקשה בלידה. שאלו את הרב מה לעשות. ענה, יש לומר קדיש. הזדעזעו שומעיו, מה פתאום? ענה, כשאומרים קדיש יוצאים כל התינוקות....
38
אכן זה מגעיל,...
אודי אורן | 25-05-2023 13:59
אכן זה מגעיל, אבל גם ברית מילה ושחיטת תרנגול השתטחות על קברים וחיפוש ישועה בקביעות ורבנים כאילו קדושים
39
יהדות ספרד=דת משה...
מרוקאי | 25-05-2023 14:00
יהדות ספרד=דת משה וישראל
40
עכשיו תביאו לנו...
איש תמה | 25-05-2023 14:02
עכשיו תביאו לנו כל פעם מהגיגיו של הטיפוס הגאון הזה ? אני דורש לקבל על בסיס קבוע מאמרים ופסקי הלכה של רבה רפורמית מדופלמת,רצוי אחת עם בת זוג
41
חלק מהמנהגים הם...
טובה | 25-05-2023 14:06
חלק מהמנהגים הם שטותיים, רק בורים ועמי ארצות עושים אותם. היהדות יפה אבל עם הדנים הוסיפו כל מיני רבנים רעיונות משלהם ואתם נוהים אחריהם. הפעילו שיקול דעת
42
הרב עילאי אתה...
יהודה מרעננה | 25-05-2023 14:06
הרב עילאי אתה אומנם אישיות תורנית מהחשובות שבדור,אבל מה לעשות אנחנו שמרנים והולכים אחרי מנהגי אבותינו מזה דורות אנא חפש לעצמך נושאים אחרים להתעסק בהם ולא יצירת כותרות מיותרות דרמטיות משהו המושכות אולי קצת תשומת לב אבל הרבה גיחוך.
לא הבנת...
רציני ציני | 25-05-2023 14:50
לא הבנת את הציניות שלו ?
אישיות תורנית...
מישהו | 25-05-2023 14:32
אישיות תורנית מהחשובות שבדור?!?! מה שתית?!?!
43
הרב עופרן 1 זה...
צבי | 25-05-2023 14:06
הרב עופרן 1 זה מנהג מימים ימימה וראוי קצת ענוה 2 מישום מה אתה כל הזמן מחפש לעשות כותרות
44
אתר סרוגים מחפש...
דני ברן | 25-05-2023 14:27
אתר סרוגים מחפש את ההזויים כל פעם מחדש .. אם זה הוא או בני לאו או כל קשקשן אחר
45
אכזריות היא לזלזל...
צביקה ארבל | 25-05-2023 14:28
אכזריות היא לזלזל בדעה אחרת, במנהג רגיש, ולהתייחס אליו כאמונה תפלה. רב שלא יודע לשקול מילים. מצער.
46
תתבייש, לזלזל במנהגים...
משה | 25-05-2023 14:47
תתבייש, לזלזל במנהגים קדומים, ככה בדיוק טעענו הרפורמים הראשונים
, אל...
מרים | 25-05-2023 15:44
, אל תקשקש. גם היום יש שנוהגים לצאת ויש שלא יוצאים. כך היה מאז ומתמיד. מנהגים...
47
בתור יתומה ותיקה,...
רחל | 25-05-2023 14:49
בתור יתומה ותיקה, ממש מבקשת שתמשיכו לצאת ותתנו לנו את הזמן הזה לעצמנו. כמו קבוצת תמיכה ללא מילים.
48
מעניין מה המקור...
גיא | 25-05-2023 14:52
מעניין מה המקור למנהג.למדתי בחיי לא לקפוץ לפני שאני בודק.כנראה שהרב המובר בדק.אצלינו התמנים זה לא נהוג לצאת
49
יוצאים לעשן אחי...
דוידוביץ ניר | 25-05-2023 15:01
יוצאים לעשן אחי ולהוריד שוט של עארק , מה כואב לך ?
50
תסתום כבר, כל...
יהודי | 25-05-2023 15:07
תסתום כבר, כל פעם אתה קופץ בראש אל תהיה חמור
51
אתה לא העיפרון...
יהודי | 25-05-2023 15:08
אתה לא העיפרון הכי מחודד
, הוא...
יהודי זקן | 25-05-2023 15:46
, הוא מחודד מאוד - וגם רגיש. ינהג כל אדם כפי שנראה לו, אבל לא צריך לזלזל בדיעות אחרות. המדובר במנהג שיש הנוהגים על פיו ויש רבים שאינם נוהגים כך.
52
הוא צריך להבין...
רחמים ישראל | 25-05-2023 15:10
הוא צריך להבין מה זה התפילה הזאת היא. זאת תפילה לזכר נשמתם של הנפטרים. ואם למישהו אין נפטר אז עדיף שישאר במקום של שמחה, כלומר במקום שאין אומרים את היזכור, כלומר מחוץ לביהכ. שיתקשר אלי (25Sivan5739@gmail.com) ליתר פרטים. קבלת התורה בשמחה ובפנימיות, יחי הרבי מליובאוויטש המלך המשיח שליטא שילו, גוט יום טוב, גוט יום טוב וגוט שבת. רחמים ישראל
53
עוד רב. בעיני...
אורי 3 | 25-05-2023 15:48
עוד רב. בעיני רב עם כיפה סרוגה לא ראוי לתואר
54
אני תמיד ראיתי...
אבי | 25-05-2023 16:36
אני תמיד ראיתי את זה בתור שזה משהו אישי כזה
55
אכזריות אמיתית זה...
נחמיה | 25-05-2023 16:48
אכזריות אמיתית זה המנהג המגעיל לומר תיפלת הודיה על ההורים החיים דווקא בזמן יזכור. המנהג המרושע הזה מתפשט כמו גידול ממאיר בין בתי כנסת.
56
לכנות את ההתנהגות...
לילי | 25-05-2023 16:50
לכנות את ההתנהגות הזאת מנהג אכזרי, זה מוגזם. אכזרי, לכנות את המנהג כ אכזרי
57
מנהג בן מאות...
אהרון לדזנסקי | 25-05-2023 16:59
מנהג בן מאות שנים. וכל זב חוטם חושב את עצמו ואומר לבטל
58
מנהג אשכנזי לא...
בוחבוט | 25-05-2023 17:00
מנהג אשכנזי לא יהודי כמו רוב המנהגים שלהם מועתק מהנוצרים (יש ספר שלם על כך) וכמובן אכזרי כמוהם(*2)
59
לתת פרטיות למישהו...
נועם | 25-05-2023 17:04
לתת פרטיות למישהו זה אכזרי?
60
אשכנזים פסיכים מנהגים...
גרינבוים | 25-05-2023 17:05
אשכנזים פסיכים מנהגים של נוצרים וגרמנים כולל לא לראות את הכלה במת חזן ליד ההיכל ועוד
61
הניסוח מוכיח שלא...
אור | 25-05-2023 17:06
הניסוח מוכיח שלא רב אלא זבלןמהלך. ואתר שמחפש רפש או נאצות. די
, אתה...
דברי חכמים בנחת נשמעים | 25-05-2023 18:32
, אתה חושך אחד גדול. למה הקללות והכינויים הרעים האלה ? אי אפשר להתווכח בצורה עניינית ומכובדת ?
62
רפורמיים עליך ישראל...
צח | 25-05-2023 17:09
רפורמיים עליך ישראל
63
אם זה נכון...
שילה | 25-05-2023 17:36
אם זה נכון מה שהרב אומר אז שאלו שיוצכים החוצה שמשפחתם תהייה קורבן ורק כך הם ירגישו שכן צריך להשאר ולומר יזכור
64
אפשר לומר ברעה להורים שבחיים
רמ אל לביא | 25-05-2023 17:37
ייסדנו בבית הכנסת שלנו ברכה להורים בחיים .ברכה יפה מאוד.כך גם מי שיוצא אינו יןצא לפטפט אלא לברך מעבר לכך גם ייסדנו שאת היזכור הכללי אומרים קודם כך כולפ נמצאים בבית הכנסת
65
יזכור
אי טי | 25-05-2023 17:38
אותו אחד שמתקרא רב לא מבין את משמעות היזכור, הוא במצב לא הכי טוב, וממש מביך, ילמד מר מה הוא המנהג ואחכ יאמר את מה שיאמר, אכזרי ממש לא,
מנהג שאין...
א | 26-05-2023 10:16
מנהג שאין בו רגישות בכלל. הקהילה היא זו שנותנת לפרט כוחות נפש.
66
האיש ההזוי הזה...
רואה חשבון | 25-05-2023 17:40
האיש ההזוי הזה חושב שהוא גדול הדור והיחידמשמבין איך צ ריכים להתנהג. על פי מה שמופיע במקורותינו מי שיש לו הורים יוצא ביזכור בגלל עין הרע. לאיש ההזוי הזה יש פה רע.
, מהשטויות...
רואה חשבון | 01-06-2023 22:34
, מהשטויות שאתה כותב כולם מבינים שאין לך אפילו הבנה בסיסית בתורת ישראל, בהלכה היהודית ובמנהגי ישראל. לפני שאתה כותב את השטויות שלך תלמד את הנושא ואת המקורות לכך שמי שיש לו הורים יוצא בתפילת יזכור. עליך נאמר גם אוויל מחריש חכם ייחשב .
אין לי...
רואה חשבון | 01-06-2023 22:31
אין לי לבמרע אך לא יעלה על הדעת שכל מי שיש לו תואר ראשון ברבנות יכתוב שטויות ודברי הבל נגד ההלכה ונגד מנהגי ישראל. לא לחינם אמר החתם סופר שחדש אסור מן התורה מקובלים עלי דברי החתם סופר ולא דעתו של מי שלא מכיר את ההלכה ואת מנהגי ישראל וכותב שטויות ודברי הבל.
הוא קרא...
יאיר | 27-05-2023 21:05
הוא קרא לזה מנהג אכזרי להוציא לעז על מי שנהג כך. אז לא להתמם כשעונים בחזרה
/ יהודים...
אור | 26-05-2023 10:15
/ יהודים של עין הרע, שחור, שדים ורוחות... יהודים - אתם עובדי אלילים, לא זו היהדות. עין הרע היא עבודת אלילים ועכום. אתה בוודאי גם בודק את התחזית האסטרולוגית שלך בכל שבוע. ממך נלמד יהדות??? ממך???
לצערנו תרבות...
ויל | 26-05-2023 6:53
לצערנו תרבות הדיבור מחלחלת לעם מלמעלה, ראו איך מדברים נבחרי העם בכנסת ישראל.
, לך...
יש דיעות לכאן ולכאן. אפשר להתווכח בנחת. לא חייבים להתלהם. | 25-05-2023 18:30
, לך יש לב רע. אפשר להתווכח, אפשר לחלוק - רק למה מתוך רוע ? למה מתוך ביזוי ? למה מתוך רישעות ? אי אפשר לומר סתם שאתה חולק על דבריו, מפני שיש מקור שאומר אחרת ? לא מבין את הצורך הזה להשתלח. רישעות לשמה.
67
אבל כולם עומדים בצפירה, וגם כולם נמצאים ביזכו
יאיר | 25-05-2023 17:41
ביזכור של חללי צהל ונספי השואה. ראית פעם מישהו אפילו ילד קטן שיוצא בזמן שמזכירים את חללי צהל או נספי השואה? אפילו בבית ספר, אנחנו אומרים אל מלא רחמים עליהם ומתפללים ביחד עם הילדים. כל מי שיוצא יודע שיש בזה הודאה לה' יתברך על כך שברוך ה' ההורים חיים. להכיר טובה! מי שנשאר, יש לו את המידה של צידוק הדין. ובהחלט, יש להבדיל! בין הודאה לה' יתברך, ובין צידוק הדין. כל אחד על פי מקומו הפרטי האישי מול ה' יתברך. לכן היציאה היא רק כאשר מדובר על מוות פרטי. כשמדובר על חללי צהל או נספי השואה - כולם נמצאים. אז הרצון העז שלך לשנות מנהגי ישראל קדמונים, מביאה להשוואות שלא עומדות בשום תקן בית מדרשי. ערבוב בין כלל ובין פרט. חבל על מי שמבטל את מנהג אבותיו כי הוא בן קהילתך.
68
זה לא אכזריות בכלל
קובי-בתור יתום מאב | 25-05-2023 18:01
צריך להשאיר רק את האבלים בבית כנסת , זה זמן של בכי ולא אבלים יכולים רק להפריע לבכות ביחד , בכלל אסור לשנות ממנהגי בתי הכנסת כבר התריעו על כך בכל הדורות אפילו מנהגים קטנים ללא טעם , צריך לזכרו שכך התחילו הרפורמים
תגובה ל"לגויים"
קובי | 28-05-2023 7:27
אתה כותב בחג כלומר אתה לא דתי - אז מה אתה מתערב? מה אתה מבין בכלל בעניינים האלה? עדיף שתשתוק
/ אז...
אור לגויים | 26-05-2023 10:12
/ אז שימור טעויות ופגמים עדיף על מחשבה וביקורת עצמית? רק מפני שמא תהיה איזו רפורמה באורח חייך... ככה מחנכים אנשים קטנים, חסרי משמעות והשפעה על ההיסטוריה של עם ישראל... ככה היו רוב חסידי מזרח אירופה שסיימו את חייהם הצדקניים במשרפות אושוויץ... הולכי בתלם ללא עוררין.
69
א. אין זו...
מרדכי מירושלים | 25-05-2023 18:11
א. אין זו אמונה תפילה, אלא מנהג קדום. ב. ישנם מקורות תורניים רבים אשר מסבירים מדוע יוצאים החוצה בעת תפילת יזכור.
חחחח זהו...
אברהם | 29-05-2023 13:32
חחחח זהו מנהג שטות. לך תלמד. בינתיים אני ממתין שתציג לנו מקור קדום אחד.
70
תפסיקו כבר להדהד...
שלמה חן | 25-05-2023 18:12
תפסיקו כבר להדהד את הלכאורה רב אינו מעוניין איש
71
כותב רבנו הרמבם...
ל | 25-05-2023 18:15
כותב רבנו הרמבם שלושים יום לפני הרגל (החג) לא מזכירים את המתים על מנת שיכנס לחג בשמחה. מה זה המנהג ההזוי להזכיר את המתים מאין זה בא לכם? ריח של עבודה זרה.
72
זה הלכה ואם...
חושב | 25-05-2023 18:36
זה הלכה ואם האידיוט הזה לא יודע הלכות זה לא בעיה שלנו
- אתה...
אור לגויים | 26-05-2023 10:09
- אתה בטוח לא חושב. אתה בטוח לא מבין בדרך ארץ ובוודאי לא אדם שראוי להשמיע או לשמוע לו... שב בחדר ותעשה תשובה ומחשבה משמעותית על אורח חייך המוחצן ורווי האגו.
, אתה...
למי אתה לושב את עצמך ? קודם תבדוק. וגם אחר כך - תגיב בצורה מכובדת. אלהים לא יעניש אותך אם לא תקלל. | 25-05-2023 19:06
, אתה חושב שטויות. כמו במנהגים רבים אחרים - יש הנוהגים כך ויש הנוהגים אחרת. יש קהילות שכלל לא מכירות מנהג של יציאה ביזכור. מי שיצא אידיוט הוא אתה.
73
היום כל אחד...
מישהו | 25-05-2023 18:45
היום כל אחד שמדמיין שהוא רב חושב שהוא גאון עולם
אשרינו שזכינו...
שמשון | 29-05-2023 13:31
אשרינו שזכינו בתלמיד חכם כמוך שמבין מה הוא סח. ישתבח שמך
74
מתחרפן והולך ...
חיים | 25-05-2023 18:52
מתחרפן והולך
75
אכזרי זה לא.
אבנט | 25-05-2023 18:52
אלא אם כן אתה אדם רווי קנאה ושנאה, ואז במקום להתייחד עם הנפטר שלך ולקבל את הכבוד של המעמד אז אתה עסוק במחשבה כמה כיף להם בחוץ להישען על קיר ולהציץ כל רגע בשעון כדי לדעת מתי להיכנס חזרה. אתה איש קטן וחולה
76
עם הארץ הופך...
חנניה | 25-05-2023 19:14
עם הארץ הופך לרב, וכותב שטויות שאין להם כל בסיס
תגובה של...
סלמאן | 29-05-2023 13:30
תגובה של עם ארץ. בגלל שאתה עם ארץ אתה חושב שהרב הוא עם ארץ. ככה זה כשחולים, עוזבים את המאכלים הטובים והבריאים ומתאווים למאכלים לא בריאים.
77
בספר הנחייה לרבנים 'שררה...
נעכס' | 25-05-2023 19:14
בספר הנחייה לרבנים 'שררה שהיא עבדות' חלק ב' כבר דן בעניין והוא הנהיג בקהילותיו לומר תפילת הודיה על ההורים שבחיים. מעניין שהרבנים רגישים לנושא איכשהו בדורות עברו כשגיל המוות היה פחות מחצי מהיום ותמותת ילדים של קרוב ל 50 % כמעט כולם נשארו לומר יזכור על הילדים על ההורים והאחים
78
איזה אכזריות..... ...
אילן | 25-05-2023 22:14
איזה אכזריות.....
79
הפסקתי ללכת לבית...
יהודי קשיש | 25-05-2023 23:51
הפסקתי ללכת לבית הכנסת בגלל ריטואל של אמונות טפלות, ריחות זיעה, פה עבש, עובש, בגדים מסריחים ועוד. האמונה בלב, לא בבית הכנסת.
80
לחתוך איבר מין...
2 | 26-05-2023 8:40
לחתוך איבר מין של תינוק הרבה יותר אכזרי
81
כל הדוסים האלה...
אא | 26-05-2023 11:32
כל הדוסים האלה טפשים מטופשים כסילים אוילים וחסרי בינה
אנטישמי ...
חיים | 27-05-2023 23:53
אנטישמי
82
כי יש תורה...
שופט אמת אחד ויחיד בעולמו. | 26-05-2023 19:03
כי יש תורה אחת והיא אמרה איך לחיות לא להוסיף ולא לגרוע. יתברח שמו לעד.
83
עוד ממור שבא בשם הנצרות האנטישמית שרודפת יהוד
סם | 26-05-2023 22:13
עוד ממור שבא לחקות את הנצרות וישו בשם המתינות ההתחשבות והעזרה לזולת שבדרכה רדפה באנטישמית את היהדות וחיסלה יותר מחצי היהודים בחמש מאות השנה האחרונות יפיות ומוסרי תתנצר כי מהיהדות עצם עברונך התנתקתה
84
עוד רב כזה...
הילה | 27-05-2023 13:24
עוד רב כזה ואבדנו..כל טמבל נהיה רב בחסות ארגוני הפירוק.. בקרוב מאוד העם ישפוט אותך
85
כמה טפשות. לפי שיטתך...
יוסי | 27-05-2023 21:13
כמה טפשות. לפי שיטתך למה יש כינוסים של משפחות השכול? אף אחד לא נפגע, נהפוך הוא. ברןך ה' שיש לנו רבנים שאינם כמוך.
86
ממש לא מפריע...
מה הוא רוצה מאיתנו? | 27-05-2023 21:20
ממש לא מפריע לי שאני נשאר והם יוצאים.
87
מנהג קדום ונכון,...
ישראל | 27-05-2023 21:42
מנהג קדום ונכון, וזה שאתה לא מבין לא הופך אותו לאכזרי, רק אותך לטיפש!!! עיקר הסיבה כדי שלא יפגעו ויעלבו אותם יתומים ויתנו עין רעה לאחרים, אבל לך תסביר זאת לאדם המחשיב עצמו רב שיכול לבטל מנהג קדמון..! מי שמך?!
לא קדום...
שרול | 29-05-2023 13:25
לא קדום ולא בטיח. ממתי האשכנזים שמרו מנהג קדום??? כל המנהגים שלהם ללא ביסוס בחזל אלא מבוססים בהמון העם הנבער
88
תבדוק קודם את...
א אי | 27-05-2023 21:52
תבדוק קודם את נוהג היציאה במקורות האחרונים לפני שאתה משתלח. גם אם לדעתך יש בעיה בנוהג בעידן הפרוגרסיבי, קצת ענווה לפני שאתה מכנה מנהג כ״אכזרי״. ההשוואה בין הנוהג הישן לצפירה העכשווית שטחית. חכמים הזהרו בדבריכם.
89
עוד מזרוחניק שיכור........
ישראלי מצוי | 27-05-2023 21:57
עוד מזרוחניק שיכור..... נו צפוי....
אשכנאצי בזוי...
אתה זבלה,והאימא פח אשפה תיכנס לפח ולמיזבלה יטינופת אשכנאצי ימח שימך חלאה | 28-05-2023 7:16
אשכנאצי בזוי ימח שימך גזען בן וצאצא של שרמו..ה שמאלנאצית שהביאה טינופת מסריח גזען כמוך עם תיירים מגרמניה,
, אתה...
כשאתה צודק, אתה צודק. | 28-05-2023 6:08
, אתה צודק שאתה ישראלי מצוי : חסר תרבות ויכוח, חסר כבוד, מנסה לפגוע באחר שדעתו שונה משלך, להעליב ולהשפיל. שום ויכוח ענייני.
90
מה מפריע לך?...
יוסי כהן | 27-05-2023 23:27
מה מפריע לך? חייב להיות בוטה כמו הסבא?
91
הפעם אני לא...
ד ג | 27-05-2023 23:31
הפעם אני לא מסכים עם הרב עופרן. יש הגיון והוא לתת לאבלים מרחב ולבכות בשקט. ודוק
אז למה...
זלמן | 29-05-2023 13:22
אז למה לא משאירים את האבלים לבד בשבעה? וחוץ מזה לא מדובר כאן באבלים טריים אלא בעיקר על אבלים שזוכרים את מתיהם לפני שנים רבות. היכן מצאנו בהלכה שצריך להשאיר אותם לבד???
92
רואים שהוא לא...
שמעון | 27-05-2023 23:50
רואים שהוא לא יתום. מה שאנחנו באמת רוצים זה שלא יפריעו לנו להתייחס עם קרובינו. לא ש'ישתתפו איתנו בצער'. לזה יש מספיק ימים אחרים
93
מה שאני לא...
פרנק לוי | 28-05-2023 0:04
מה שאני לא מבין שכל רב שהוא צעיר והוא בודד בגישה חושב שיש לו סמכות לשנות את כל מה על ישראל נוהג דורות אחרי דורות
כאילו שהמנהג...
שלוימלה | 29-05-2023 13:20
כאילו שהמנהג האשכנזי הזה כזה חכם וקדוש. זה מנהג טעות של ציבור בור ועם ארץ כמוך שמהפחד בורח מבית הכנסת. הרב רק רצה לפתוח לך את המוח שאין לך
, אז...
מה קרה ??? | 28-05-2023 6:06
, אז זהו שאתה טועה. יש בעניין מנהגים שונים מדורי דורות. אתה מכיר מנהג אחד ואחרים מכירים מנהגים אחרים. לא אומר שהמנהג שאתה מכיר הוא היחיד שקיים בעולם. ומותר להעלות לדיון מנהג שכזה.
94
וואו. כמה תגובות....
יתומה | 28-05-2023 0:22
וואו. כמה תגובות. בגיל 21 התייתמתי מאם והתחלתי להשאר ביזכור. ואז גיליתי שלא מדובר על יזכור ליתומים ויתומות, אלא שתפילת יזכור ניתן לומר על כל מי שמת. אני לא מבינה למה יוצאים... כל אדם יכול למצוא על מי להגיד יזכור: חבר, קרוב משפחה, ואפשר גם למצוא מישהו שמת ערירי ולהתלפלל עליו. זה לא אכזרי לצאת, זו פשוט בורות.
95
יציאה בעת אמירת יזכור
ישראל דוד | 28-05-2023 0:41
לצערי הרב אין גבול לטיפשות ולרוע של הרב עופרן - רב מטעם, לא ראוי להיות רב בישראל
96
הלוואי היו לנו...
ליאור | 28-05-2023 1:15
הלוואי היו לנו עוד רבנים כאלה כמו עופרן. הלב שלו במקום הנכון
לצאצאים של...
אם זה מתאים לחלאה כמוך כניראה שאתה באמת גוי מאומץ, | 28-05-2023 7:00
לצאצאים של כלבות גויות שמסרו את גופתך לאימוץ הוא מתאים לגוי כמוך בדיוק,הכומר שלך,והערב רב הזה שנהם מפגרים,
97
חתיכת מטומטם זה לא...
ימפל | 28-05-2023 1:25
חתיכת מטומטם זה לא עניין של מנהג זה התייחדות של הקרובים עם נשמות נפטריהם שלפי ההלכה והקבלה הם יורדים בפועל לבית הכנסת, גם הקרובים שנשארים להתייחד עם נשמות קרוביהם לא היו רוצים שהאחרים ישארו שם לא הייתי מתחיל להתעסק עם עולם הנשמות ולרב הייתי מציע שילך לבדוק שוב את מקורות העניין ככה נראים רבנים מטעם
אתה שוטה...
מנדלה | 29-05-2023 13:18
אתה שוטה אמיתי. היכן כתוב בהלכה שהמתים יורדים לבית הכנסת? לא די שאתה שוטה אתה גם חצוף עז פנים!
, הוא...
כל ויכוח לגטימי נהפך למלחמת עולם של שינאה... איזו דת נהייתה היהודות.... כמה חבל. | 28-05-2023 6:04
, הוא מטעם מי ? למה הרשעות הזו שלך ? יש פה נושא חשוב, עם מנהגים שונים. הרב הביע את עמדתו, שיש לה תימוכין במנהג של קהילות רבות. תתווכח - אל תשתלח.
98
מאיפה אתם מפליצים...
יונתן לוי | 28-05-2023 2:25
מאיפה אתם מפליצים את הרבנים האלה למען השם
99
זה פשוט לא...
קצת כבוד..אפילו בסיסי כלפי הרב | 28-05-2023 3:08
זה פשוט לא יפה איך שמדברים כאן על הרב..גם אם לא מסכימים...קצת כבוד בסיסי
100
הרב תחתאי
בן מאיר | 28-05-2023 5:13
לא רציני, מזלזל לא ראוי להראות ולהישמע. בושה שמוצג כרב ומחנך בישראל
נראה שאתה...
יונדב | 29-05-2023 13:16
נראה שאתה פטור מהמצוות
, למה...
קצת קשה להבין את הלהיטות לפגוע | 28-05-2023 6:01
, למה ? למה לטעמך הוא לא רציני ומזלזל ? הוא העלה לדיון נושא חשוב, שיש בו מנהגים שונים - מה לא רציני בזה ? מה מזלזל ? למה הוא לא ראוי ?
101
עופרן לא יודע...
יהודי | 28-05-2023 5:32
עופרן לא יודע מאיפה הנפיצו שאתה רב, אולי ערב רב, שחרר אותנו
102
כול ילדון פלספן...
עינת וולף | 28-05-2023 7:48
כול ילדון פלספן ברברן כמו בני לאו ועופרן וסתיו שקבלו תעודה מחפשים תסומי..ככה זה בציבור שלנו כול רב בית כנסת מכינה נהפך לפוסק לגדול הדור ומה הפלא שיוצאים לנו אברום בורג אליעזר שטרן שי ניצן ומני מזוז מבניה של הציונות הדתית...קצת צניעות לא תזיק לעופרן
לא מיתוכחים...
תחפש משהו אחר לעשות דביל מיתרומם | 28-05-2023 10:31
לא מיתוכחים עם הומו חולני כמוך,תמשיך לבחוש בחארה הזה נכד אנטישמי של ליבוביץ ימח שמו וזיכרו ותן שקט,
, אני...
מי עדיף ? | 28-05-2023 9:19
, אני מבין שעדיפים לך סיני ועוקרי הרים כמו הרב מצגר, הרב מוטי אלון, הרב עזרא שיינברג, אולי גם הרב ברלנד.... לא רבנים ישרי דרך, מאירי פנים, מכילים, עם הפנים לקהילה. רבנים שגם משתדלים לחשוב מחוץ לקופסה, ולא פוחדים לדון גם בענייני דיומא שיש להם משמעות לקהלים שונים.
103
שיעמום
מישהו | 28-05-2023 8:24
אני מבין שבימנו כדי שיחשיבו אותך אתה צריך איזה אמירה ביזארית כל פעם כדי שאנשים לא ישתעממו, אני מודה שזה יותר טוב מתרבויות אחרות שבהם אנשים מתפשטים כדי למשוך תשומת לב
לא צריך...
יונתן | 29-05-2023 13:15
לא צריך להקצין לצד השני. אבל אין ספק שהמנהג לצאת מבית הכנסת בזמן יזכור הוא מנהג שטות. ועל כך ראוי בהחלט להתריע כי עם ישראל אמור להיות עם חכם
104
אני לא דתייה...
אני | 28-05-2023 12:55
אני לא דתייה ואני חושבת שהכתבה הזו היא מבין החשובים ביותר בנושא ערכי אדם בעולם ובארץ ישראל במיוחד.
היהדות אין...
חיה | 29-05-2023 8:44
היהדות אין כמוה חומלת אוהבת ומחבקת. אם יש כאן משהו שסביר שהוא יותר רחמן מהקבה שברא את הרחמים שיעשה בדק בית טוב עם עצמו
105
לא רב אלא קל-דת (דתי לייט) הקושי על האומרים!
גדעון ארליך | 28-05-2023 13:47
הרבה התקשו במנהג של הזכרת נשמות בחג שהוא נגד ושמחת בחגך ועל זה אמרו שמי שקרוב שלו מת שמח באמירת היזכור עליו , טבל האחרים יוצאים .. וראיתי גדוך בתורה ( לא קל-דת) שכתב שבחול אומרים ביוט שני של גלויות ובארץ ראוי שלא להגיד ביום טוב אלא רק ביום כיפור. הצרוף של יזכוריפם על חללי צהל וכו' וכו' יש בהם בדרך כלל את האלמנט של הפגנה שלמרות שאנחנו דתיים אנחנו בסדר ונאמנים למלכות.
106
לפני שמגדירים מה אכזרי יש ללמוד
צחי | 28-05-2023 14:46
כבוד הרב לא נהג כפי שבית הלל נהגו שהקדימו דברי בית שמאי , לו היה נוהג כן היהכותב מנין המנהג לצאת. והיה יודע שזה בכדי לאפשר לאלו שאין להם הורים להתייחד בצורה שאינה מול עשרות עיינים, כמוכ לו היה יודע הרב כמה רבים הם האנשים משך הדןרות ובפרט בעת שהחילוניות החלה להתחזק שהרגעים האלה שהי עליהם לבא לבית הכנסת ובמויחד לזכר הוריהם השאירה קשר ליהדות. לומר אכזרי זה פשוט לא להבין.
107
המנהג הנ''ל רחוק...
גלית | 28-05-2023 16:38
המנהג הנ''ל רחוק מלעצב את הקהילות ואת בתי הכנסת שלנו. והיציאה מבית הכנסת לגמרי לא באה להתנער, להכניס אצבע לעין, או שאר דימויים משונים, ובטח שלא מתוך אטימות. להערכתי, היא באה מתוך הרגל רב שנים ומתוך אי ידיעה שאפשר פשוט להישאר בבית הכנסת בזמן יזכור. מי שמכיר את הקהילות שלנו יודע שהן קהילות של חיבוק, עזרה וחיבור. מוזרה לי הבחירה בצורת הצגת הנושא, ומתעוררת בי תמיהה שאולי ישנם מניעים אישיים...
זה נראה...
שרף | 29-05-2023 13:12
זה נראה כאילו אנשים בורחים מבית הכנסת כדי שלא ידבקו מהאבלים.
108
מאמר שלם על...
אילן | 28-05-2023 23:29
מאמר שלם על כלום. 2 דקות שהצעירים נהנים לצאת החוצה ולהתאוורר קצת.
109
רב דביל. זאת...
חרדי | 28-05-2023 23:38
רב דביל. זאת ההלכה
אין הלכה...
שמשון | 29-05-2023 13:39
אין הלכה כזו. חמור חמורותיים
110
מנהגי ישראל אינם...
ברוך | 29-05-2023 8:37
מנהגי ישראל אינם אכזריים. נקודה
זה לא...
שמשון | 29-05-2023 13:10
זה לא מנהג ישראל. אין לו שום מקור בספרות חזל. אחד ממנהגי השטות הרבים ששורשם בגלות אירופה
111
חמור ...
נפתלי | 29-05-2023 8:54
חמור
112
כדאי ללמוד מהמנהג...
הלן הופמן | 29-05-2023 15:48
כדאי ללמוד מהמנהג הנפלא שהרב אבי גיסר הנהיג אתו לקהלת הישוב עפרה
113
לא כל דבר...
הלן הופמן | 29-05-2023 15:52
לא כל דבר אכזרי כל גם נהגו בבתי הכנסת בגולה! ונראה לי שפשוט לא רצו לבייש את האנשים שהוריהם נהרגו בשואה והם היו בוכים בזמן תפילת היזכור!
114
חבל שלא מציינים...
יחיאל | 29-05-2023 21:23
חבל שלא מציינים שזהו מנהג אשכנז. בני המגרב והמזרח אינם מקיימים יזכור. מציינים זאת באופן לא מוחצן
115
כל בר בי...
יאנוש | 30-05-2023 8:42
כל בר בי רב (דחד יומא בלבד) מנסה לקבוע הלכות ומנהגים חדשים כאילו רק הוא יודע לחשוב ורק הוא יודע לכוון לעומקה של הלכה, למרות היותו עם ארץ מדאורייתא. איך יכול להיות שדווקא רבני האינטרנט מעיזים פניהם מול כל גדולי הדור? מה? גדולי הדור לא חשבו על זה?(יציאה באמירת יזכור). האם קיים איזה שהוא היתר בהלכה שבשביל רייטנג ופרסום כל ינוקא עמא דארעא יכול לחלוק על ההלכה או מנהגים או על פסיקות גדולי ישראל? הרי כל הרבנים, הן שחורים הן סרוגים,כולם גדולי עולם, קבעו שצריך לצאת, אז באיזו זכות קם לו פישר קטן שלא ראוי לצחצח את נעליהם של אותם גדולים ומבזה את דעתם מפני דעתו ? מה? הם לא חשבו על זה שייתכן וזה מנהג אכזרי לפני שהחליטו על מנהג זה?לא דנו בכל האפשרויות האפשריות? רק הרב החדש נהיה פתאום מאן דהוא שקובע פסיקות ומנהגים? סוג של אליטה הומנית שרוממות אל בגרונם אבל חרב פיפיות בלשונם הערלה. עפרא לפומיה של מי שבשיא חוצפתו מכנה את דעתם של גדולי ישראל כאמונה טפילה. לדעתי, הוא אינו ראוי לבוא בקהל. אנשים מהסוג הזה צריך להעיף לכל הרוחות ורצוי לרוח מערבית. נב: הכותב, מחד, אינו שייך למנהג זה כי הוא נולד להורים יוצאי תימן אבל זוכר מנהג זה מהישיבה בה למד, אבל מאידך מרגיש צורך למחות על ביזוי כבוד גדולי הרבנים שקבעו מנהג זה.
הרב עופרן הוא...
איה | 30-05-2023 16:43
הרב עופרן הוא הסמל של הציונות הדתית הנאורה הם מקדישים את רוב זמנם לחדש חידושים נגד הזרם במקום לשבת ולעסוק בתורה. יש רבנים גדולים באמת שכל חייהם הם תורה ויראת שמים ואם הם לא ראו לנכון לשנות זאת, אז לא משנים נקודה. הרב עופרן כשתהיה בדרגה כזאת של גדול הדור, תעלה את החידוש שלך ולא ברשתות החברתיות....
116
אינני יודע מה...
ש.ל. | 30-05-2023 13:27
אינני יודע מה מקור המנהג של יציאת הילדים ביזכור, אך די לי בכך שהייתח עד ראיה פעמים רבות לכך שהרבי מליובאויטש הקפיד מאוד על יציאת האנשים שאינם צריכים לומר ודאג להמתין עד שהאחרון יצא ויסגור את הדלת, או שיחצצו בוילון, ורק אז נפנה לומר יזכור. לא לכל אחד שלמד קצת שולחן ערוך יש סמכות לערער מנהגים קדמונים, בין אם הוא מבין אותם ובין אם לאו. אב של יהדות זה נעשה ונשמע . קבלת עול .
117
זה זמן הכי מקודש, אך ורק למי שנוגע לו אישית.
עירית | 30-05-2023 15:26
מה קשה בלכבד מנהג מכובד ומדהים שקיים בקהילות? יש משהו 'נאור' בלצאת נגד מנהגים? מישהו קרא לזה חלילה משהו מדבק? זה מכבד את אצלו שאבלים מדרגה ראשונה ורק הם רשאים להישאר. גם בזה יש מה להטיל רבב על המסורת היהודית? ולמה לקרוא לזה חלילה 'אמונה תפלה' ולהשוות לדברים שאין להם קשר להנהגת קהילות חלילה ובאמת שטויות? עצוב ומדאיג
118
רע בנים עליך ישראל
געגע | 30-05-2023 20:29
טיפש ומושחת
119
אז תמצא לך דת חדשה, "רב" אידיוט ורפורמי
דוד | 31-05-2023 17:12
כמובן שזה בדיוק להיפך, רק כבוד ליתומים להתייחד לבדם. אבל עצם שינוי המנהגים המקובלים, הוא מאפיין רפורמי. ככה הם התחילו בנירנברג.
120
מי המתיפייף הזה...
ש | 31-05-2023 21:15
מי המתיפייף הזה על חשבון המסורת והמנהגים . די כבר בנסיונות הנואשים והנואלים להמציא את עצמך . יש מנהגים ומסורות והאכזרי ביותר זה לא לכבד
121
לא ברור מדוע...
רואה חשבון | 01-06-2023 22:20
לא ברור מדוע בערוץ סרוחים כל אדם מוזר שאין לו שום הבנה בהלכה ובמנהגימישראל מקבל במה לכתוב את השטויות שלו ועוד מוגדר ערב.
122
מי שאינו משתתף בתפילה - יוצא מחוץ לביהכ"נ
נפתלי סלוטקי | 04-06-2023 22:52
כהנים שאינם יכולים לעלות לדוכן ולברך את העם - יוצאים מבית הכנסת, לעת ברכת כהנים; אבלים בתוך שבעה, לע, נכנסים בעש רק לפני תפילת ערבית של ליל שבת (כי אין אבלות בפרהסיא בשבת); מי שאינם יכולים להתאפק וצריכים לדבר דברי חולים עם חבר - יוצאים מאולם התפילה כדי שלא להפריע למתפללים וגם משום כבוד בית הכנסת. מה נשתנו מי שאינם צריכים לומר יזכור שהם נוהגים לצאת מבית הכנסת ולהמתין להכרזה על יכולתם לחזור לאולם התפילה?