אחרי מהומת הענק: האם ישללו לבית"ר את התואר? - סרוגים

אחרי מהומת הענק: האם ישללו לבית"ר את התואר?

בהתאחדות הכדורגל שוקלים האם להפעיל סעיף שישלול מבית"ר ירושלים את הזכייה בגביע, בעקבות פריצת אוהדיה בסיום המשחק. מנגד, בבית"ר מאשימים את ההתאחדות באיבוד השליטה

אחרי מהומת הענק: האם ישללו לבית"ר את התואר?
  הפריצה למגרש (צילום: אורן בן חקון, פלאש 90)

לאחר המהומה ענקית שפרצה באצטדיון סמי עופר שבחיפה, בסיום גמר גביע המדינה בין בית"ר ירושלים למכבי נתניה. בהתאחדות לכדורגל שוקלים לשלול מביתר את הזכייה כעונש על פריצת אלפי האוהדים לכר הדשא.

בבית"ר תוקפים: "אם ההתאחדות לא יכולה להשתלט אז שיפרקו אותה"

בבית"ר מנגד תקפו את ההתאחדות וטענו כי ארגון האירוע וסידורי האבטחה היו על אחריותם והם נכשלו בכך שנתנו לאלפי האוהדים לפרוץ לדשא. הבעלים של בית"ר, ברק אברמוב, תקף אמש בריאיון סוער לספורט 5 את התנהלות ההתאחדות ואמר: ההתאחדות הביאה את המשטרה ואת המאבטחים והם צריכים לתת את הדין. אם ההתאחדות לא יכולה להשתלט על קהל אז שיפרקו אותה".

תקנון ההתאחדות: "במידה של פריצת קהל, ישלל התואר מהקבוצה הזוכה"

יצוין כי על פי תקנון ההתאחדות אכן יש סעיף שמאפשר את שלילת התואר. בתקנון נכתב: "במידה שעבירה של התפרצות קהל רב של אוהדים לשדה המשחק מתקיימת בגביע המדינה, תורחק הקבוצה מהתחרות והניצחון יוענק ליריבה. אם זכתה הקבוצה בגביע, יישלל ממנה התואר כמחזיקת הגביע וכן כל הזכויות הספורטיביות והכלכליות הנובעות מהשתתפותה במשחק הגמר. הגביע יוענק לקבוצה אשר התמודדה מולה במשחק זה".

בעלי בית"ר ברק אברמוב, והנשיא הרצוג לפני תחילת המהומה (צילום: אורן בן חקון, פלאש 90)

על פי הדיווחים, יו"ר ההתאחדות, שינו זוארץ, אינו רוצה לנקוט בצעד הבלתי ספורטיבי, הזה וגם שר התרבות והספורט, מיקי זוהר קרא לטפל במהומות אך לא לשלול את התואר.

עוד באותו נושא

מרחק נגיעה מהנשיא: אלפי אוהדי בית"ר פרצו למגרש


12

 

יוזכר כי בזמן הפריצה לכר הדשא, השר זוהר, והנשיא הרצוג נכחו שם, ועמדו להעניק את הגביע ואת המדליות לשחקני בית"ר. בעקבות חוסר ההצלחה של המאבטחים באצטדיון לעצור את פריצת הקהל, מאבטחי השר והנשיא, נאלצו   לחלץ אותם, בין אלפי האנשים למקום בטוח.

השר זוהר והנשיא בסיום המשחק (צילום: אורן בן חקון, פלאש 90)

הרצוג: צריך לעקור מהשורש את האלימות במגרשים"

הנשיא הרצוג התייחס למהומות בסיום וכתב: "במהלך המשחק שוחחתי עם השר מיקי זוהר על זריקת האבוקות האלימה למגרש אשר פגעה בתחושה הספורטיבית – כמו גם ההתפרצות לדשא שמנעה לצערי את הרגע המרגש והיפה של הענקת הגביע – שנינו הסכמנו שהגיע הזמן לעקור מהשורש את האלימות במגרשים!".

 

גם השר זוהר התייחס לפריצה החריגה ואמר: "ברכות לבית״ר ירושלים על הזכייה בגביע המדינה. לצערי, המשחק ייזכר בסימן האבוקות שהפסיקו את המשחק, זריקת חפצים מהיציע וכניסת אוהדים למגרש. יחד עם מאות אלפי הצופים והאוהדים, נשיא המדינה ואנוכי ראינו איך האלימות הורסת את החוויה הספורטיבית. לא אנוח ולא אשקוט עד שהאלימות במגרשים תיפסק".

האוהדים סירבו לרדת מהדשא וטקס הנפת הגביע התבטל

יוזכר כי גם לאחר חילוץ הנשיא ושר התרבות מהמגרש, המהומה לא שכחה ולמרות בקשות חוזרות ונשנות של המארגנים האוהדים פשוט סירבו לרדת מכר הדשא.

הפריצה למגרש (צילום: אורן בן חקון, פלאש 90)

לאחר מכן גם קפטן הקבוצה הירושלמית, אופיר קריאף ,לקח את המיקרופון והתחנן בפני האוהדים: "חיכינו 14 שנה, תנו לנו לחגוג, תנו להניף, ואחרי זה נחגוג ביחד בירושלים", גם אחד מראשי ארגוני האוהדים לקח את המיקרופון והפציר באוהדים שיירדו מהדשא וייתנו לקיים את הטקס כראוי.

לבסוף הודיע הכרוז באצטדיון כי הנפת הגביע לא תתקיים ועל האוהדים להתפזר לבתיהם. כרגע עדיין לא ידוע מתי תתקיים ההנפה הרשמית ובבית"ר רוצים שזה יקרה היום, בחגיגות הזכייה, באצטדיון טדי בירושלים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
מה לעשות תסתכלו...
גברי | 24-05-2023 9:15
מה לעשות תסתכלו על המאמן שלהם אבוקסיס שהתנהג כחוליגן ופרץ למגרש בריצה אחרי הבקעת הפנדל השלישי ונתן להם דוגמא להתפרעות. אני לא הייתי נותן להם הגביע
2
ראשית נכון. חייבים...
אןהד מכבי.. אבל הוגן | 24-05-2023 9:16
ראשית נכון. חייבים לעקור את האלימות. נתחיל מהפגנות ה...ס.מ.א.ל האנרכיסטי המטורלל... שנית. למה לשלול את הזכיה בגביע ? בגביע הם זכו בזכות !!! אחרי הניצחון. אחרי הזכעה הייתה השתוללות. תטפלו בעבריינים ולא בשחקנים שעד הדקה ה..90 עשו הכל. ובאופן ספורטיבי...
3
בעידן ביבי אין...
אבנר | 24-05-2023 9:59
בעידן ביבי אין משטרה ואין חוק. הכל אלימות פשע העדר בטחון וקריסת כל המערכות. זה הולך ומחריף. תתרגלו הרע עוד לפניכםם
4
ביתר צריכה לשאת...
מחיר לפשע | 24-05-2023 10:46
ביתר צריכה לשאת באחריות על האלימות של אוהדיה. והיא לא קיבלה גביע.