חדשות

אלוף הפיקוד חתם: חוק ההתנתקות בוטל בחומש

18 שנה אחרי ההתנתקות, מפקד פיקוד המרכז יהודה פוקס חתם על צו המחיל את חוק ביטול ההתנתקות, אולם רק בגזרת חומש. הישוב יחזור למועצה האזורית שומרון ויתחיל בתהליך הסדרה

Photo by Nasser Ishtayeh/Flash90
Photo by Nasser Ishtayeh/Flash90 | צילום: חומש (Photo by Nasser Ishtayeh/Flash90)

18 שנה אחרי ההתנתקות, עכשיו זה רשמי. מפקד פיקוד המרכז יהודה פוקס, חתם על הצו הצבאי, וחוק ההתנתקות בוטל בגזרת חומש.

יש לציין כי למרות שהכנסת העבירה חוק המבטל את חוק ההתנתקות בכל צפון השומרון, כולל שטח שאנור, כדים וגנים, פוקס חתם רק על יישום החוק בגזרת חומש, וגם את החתימה החלקית הזו הוא עשה בעיכוב של חודשיים מאז שעבר החוק בכנסת.

בנוסף, חתם פוקס על צו המחבר את חומש למועצה האזורית שומרון מה שיאפשר תכנון מחדש של הישוב, ואישור הישיבה הנמצאת במקום בשנים האחרונות.

שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ הגיב: "הבטחנו להסדיר את המשך לימוד התורה בישיבה בחומש ואנחנו מקיימים. בהמשך לביטול חוק ההתנתקות בכנסת חתם אלוף הפיקוד על צו מקביל לביטול איסור השהיה בחומש ועל צירוף הישוב לשטחה של מוא"ז שומרון לצורך תכנון מחודש של הישיבה. תודה לשר הביטחון יואב גלנט על שיתוף הפעולה להסדרת הישיבה".

סרוגים premium

המהדורה המובחרת!

הניתוחים, הפרשנויות והסיפורים החמים, מוגשים בצורה מעמיקה וממוקדת ישר למייל

הטבת השקה מיוחדת:

במקום 39 בחודש עכשיו ב 0

תגובות

4
3
מתכרבל
20.05.23

קצין טיפש במקום להתפטר הוא שומר על הכיסא, מתקרנף טיפוסי. הרי מחר בבוקר האמריקאים ינקנקו אותנו כהוגן בשביל השטוה הזו והסיפור הזה יתנפץ כאשר השם שלו מתנפנף על המסמך. גם לגלנט זה לא יעשה טוב...