יותר מ-150 רקטות לעבר ישראל; 3 נפגעים מחבלות - סרוגים

יותר מ-150 רקטות לעבר ישראל; 3 נפגעים מחבלות

מגן וחץ היום השני: יותר מ-100 רקטות נורו לעבר ישראל מאז שעות הבוקר, כולל לעבר תל אביב. אין נפגעים מהירי, ודווח על מספר פצועים מחבלות בריצה לממ"ד. נזק נגרם לבית ריק בשדרות

יותר מ-150 רקטות לעבר ישראל; 3 נפגעים מחבלות
  (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)

היום השני של מבצע 'מגן וחץ', וארגון הג'יהאד האסלאמי החל בירי התגובה להתקפות צה"ל – עם נזק שולי וכמעט ללא נפגעים בגוף.

בשעה 10:30 החל הירי בהתחלה לעבר עוטף עזה, ולקראת הצהריים התרחב הירי לאשקלון, אשדוד, ראשון לציון ולבסוף לכמה מטחים לעבר תל אביב ורמת גן. במד"א עדכנו כי אין נפגעים מירי הרקטות, ונמנו מספר פצועים מחבלות שנגרמו בזמן הריצה למרחב המוגן. בעיריית שדרות עדכנו על רקטה שפגעה בבית ריק שבני הבית עזבו אותו, ובשער הנגב עדכנו על שריפה שפרצה מנפילת רקטה באחד מיישובי העוטף.

במועצה האזורית אשכול, הצמודה לגדר בדרום הרצועה מסרו: "מהשעה 14:00 ועד כה נורו כ-70 רקטות לעבר שטח המועצה. רקטה אחת נפלה בתוך ישוב (נירים) ופגעה בגג גן ילדים ממוגן ללא נזק. רקטה נוספת נפלה סמוך ללול (כיסופים) וגרמה לשריפה שנמצאת בשליטה. כל השאר נפלו בשטחים פתוחים מחוץ לישובים או יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. אין נפגעים בגוף ולא ידוע על נזקים".

30% מהרקטות לא חצו את גדר המערכת

בסך הכל נורו לעבר ישראל כ-150 רקטות, כאמור ללא נזק או נפגעים באופן משמעותי. הנתון המעניין הוא שכ-35 רקטות נפלו בשטח הרצועה, חלקן גרמו לנזקים ולנפגעים. הנתון הזה מעיד על רמת היכולות של ארגון הגא"פ, שאינן גבוהות במיוחד.

תקיפה בעיר עזה (עטיה מוחמד/פלאש90)

בתגובה לירי, מטוסי קרב של צה"ל תקפו משגרי רקטות ומרגמות מוטמנים השייכים לג'יהאד האיסלאמי ברחבי רצועת עזה, זאת בהמשך לזיהוי פעילויות של חוליות טרור סמוך לבורות שיגור ירי תלול מסלול.

בסך הכל מדווחים הפלסטינים על 19 הרוגים מאז תחילת התקיפות אתמול בלילה ועד עכשיו. בשעה האחרונה חוסלו 2 מחבלים בגזרת רפיח בדרום הרצועה ועוד אחד בבית להיא בצפון הרצועה.

יירוט של כיפת ברזל באזור המרכז (אבשלום ששוני/פלאש90)

מטח הרקטות לדרום מגיע אחרי שכוחות צה"ל תקפו פעילים של הג'יהאד האסלאמי שהיו על עמדת השיגור. בעקבות התקיפה, תושבי שדרות ועוטף עזה הונחו להיכנס למרחבים מוגנים עד להודעה חדשה. זמן קצר לאחר מכן, דווח על תקיפה נוספת של חיל האוויר, כשהפעם הכוחות תקפו אמצעי שיגור רקטות של הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני.

אמש צה"ל תקף חוליית נ״ט של ארגון הטרור גא"פ שנסעה ברכב בדרכה לעמדת ירי בחאן יונס. לפי הודעת הצבא, כלי תצפית עקבו אחר פעילות החוליה ותקפו אותה כשהייתה בדרכה לעמדת הירי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ממשלה של פודלים...
שש | 10-05-2023 18:06
ממשלה של פודלים ממשלת ימין רוצה אפסקה אש