כתב חדשות 12 חושף: הרגע בו החלטתי לחזור בשאלה - סרוגים

כתב חדשות 12 חושף: הרגע בו החלטתי לחזור בשאלה

עיתונאי חדשות 12, אורי איזק, גדל בבית סרוג ולמד בישיבת ההסדר באילת. כעת הוא חושף את הרגע בו הוא החליט לחזור בשאלה: "אתה פתאום מבין שיש עוד אמת"

חדשות סרוגים
כתב חדשות 12 חושף: הרגע בו החלטתי לחזור בשאלה
  (מתוך התכנית 'אנשים' - קשת 12)

אורי איזק הפך בחודשים האחרונים לפנים של חדשות 12. כעת הוא נחשף ומספר את סיפור חייו, על ילדותו בירושלים, ועל הרגע בו החליט לחזור בשאלה.

בתכנית 'אנשים' בקשת 12 ששודרה אמש, סיפר איזק: "בעולם הבורגני-דתי שבו גדלתי הייתי צריך להיות היום עורך דין או רואה חשבון שמרוויח סבבה. נשוי עם איזה שלושה – ארבעה ילדים, גר פה באזור, דתי עם כיפה שהולך לבית הכנסת ומקפיד על קלה כבחמורה".

"גדלתי במשך עשרות שנים, גם כילד, גם כנער וגם בישיבה, בחממה. חממה שהגנה עליי מכל מיני דברים, אבל חממה. יצאתי ממנה כשהתגייסתי לצבא. והתגייסתי למקום מאוד מאוד מאוד חילוני. ולצאת מהחממה לעולם כזה, זה מעלה שאלות".

"אתה פוגש פתאום בצבא אנשים חילוניים, ערכיים, איכותיים, ואתה שואל את עצמך: רגע, כל מה שסיפרו לי כל החיים שאנחנו חוד החנית, כל זה היה שקר? אז כל זה לא היה שקר, אבל לצד האמת יש עוד אמת. שיש אנשים אחרים שהם לא פחות ממך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
264 תגובות - 168 דיונים מיין לפי
1
רחמנות עליך.. ...
משה | 09-05-2023 19:36
רחמנות עליך..
תשאל את מאיר שלו ויהונתן גפן,מה קורה אתם כיום
חיים | 11-05-2023 18:42
הכבוד המדומה שקיבלו בהיותם חיים, לא שווה, לאבד עבורו חיי נצח. חבל, שגאוותך תמנע ממך לשוב לבורא עולם. חזרת בשאלה, כי העדפת לעשות ככל העולה על רוחך, ולבעוט בהוראות היצרן.
את כל העולם אתה יכול לרמות אך אל תרמה את עצמך
אלי | 11-05-2023 18:36
חזרת כביכול בשאלה, כדי לתת דרור ליצריך. לדעת שיש בורא לעולם. לדעת שיש מטרה ותכלית לחיינו. לדעת שיש חיים אחרי החיים, לא צריך להיות גדול דור, כדי להבין. ילד בגיל 13, יכול להבין ,שמשה אמת ותורתו אמת. יש דין ויש דיין. חבל להפסיד נצח , בשביל כלום ,שחולף. מאחל לך, שתשוב בתשובה שלמה ,ויפה שעה אחת קודם.
יש בורא עולם ויש גם יצה''ר...
קדושה אני מבקש | 10-05-2023 22:18
בישיבה ראה את בורא עולם, ובצבא הכיר גם את היצה''ר. זה כל הסיפור על רגל אחת...
כמוך למשל?לא...
דביל חסר אונות ופיגור עמוק, | 10-05-2023 8:04
כמוך למשל?לא אתה הרבה יותר למטה כי יצור אפל,וחשוך כמוך אפילו הנשימות מיותרות כי ה co2 שחלאה כמוך פולט הרבה יותר רעיל מהנורמה,
ה'אמת' הדתית מתאימה לאנשים שסובלים מחרדות
פסיכולוג דתל"ש | 09-05-2023 20:09
ו/או לאנשים ברמה אינטלקטואלית נמוכה.
2
יש גם גויים...
דניאל הירש | 09-05-2023 19:36
יש גם גויים ואיכותים איזה תירוץ עלוב
3
לא הסביר כלום. לצד...
מלכי | 09-05-2023 19:39
לא הסביר כלום. לצד האמת יש עוד אמת.... אם היית באמת ומבחינתך זה אמת, למה עברת לאמת אחרת??? לדעתי יש כמה אפשריות שחזל מציעים. בקיצור הוא לא מחדש כלום, הוא רק עוד אחד מהתקיימות דברי חזל. דבר נוסף, כנראה האמת שהוא היה שייך אליה פעם -מהיא לא היתה האמונה השלמה בה', בדבר ה' ובתורתו.... כי אם האמת שלו היתה - האמונה בה' ובתורתו באמת, הוא לא היה מגיע למסקנה שיש אמת אחרת, כי רק ה- אמת ותורתו אמת. וזה שיש אנשים טובים, ערכיים ומוסריים... זה קיים בכול העולם , גם אצל הגויים, אך זה לא סותר שה' אמת ותורתו אמת.
4
מזעזע
מרים | 09-05-2023 19:40
אם הוא בוגר הסדר וזה מה שנידמה לו שלמד שם?? איפה בורא עולם? איפה האמונה? והכי חשוב התורה הקדושה תורת ישראל..לא כל מי שהואבחור טוב חיב להיות דתי. רקיש תריג מצוות שחובה על כל יהודי לקיים הבחור הזה לא למד חצי דבר מעולם התורה בסהכ רוצה לפרוק עול ובטח עוד מעט גם יצא מהארון. בעיני הוא אפס אפסים!
תגובתך מספרת המון עלייך, מרים
מגיב אחד | 09-05-2023 22:51
לדעתך כל אדם עומד בפני הפיתוי לצאת מן הארון, ורק בגלל אילוצים הוא לא עושה זאת. מה זה אומר עלייך?
5
תשמע... אתה חריף.......
ארז טל | 09-05-2023 19:43
תשמע... אתה חריף.... ????
6
לטענתו, הוא הגיע...
משה רבנו | 09-05-2023 19:45
לטענתו, הוא הגיע למקום מאוד מאוד חילוני בצבא. במילים אחרות הוא הגיע למקום עם אנשים טובים ערכיים, אבל הרבה הרבה טומאה, בנים ובנות צעירים עם הרבה...... ההמשך ברור. ואז מתחילות השאלות שמכשירות את הטומאה...
7
קישקוש..יש אמת אחת...
אני | 09-05-2023 19:46
קישקוש..יש אמת אחת בלבד. האמת של הערכים שיש באחינו הלא דתיים היא בדרך ארץ וערכים שגם הם באים מהדת היהודית כל שאר דברים שיש בחילוניות על זה יצטרכו לתת דין וחשבון בעולם הבא כמו כולנו. אם יש לך ספקות לגבי מציאותו של בורא עולם אפשר להוכיח לך ברגע אחד שיש בורא לעולם!
אתה לא...
אתי | 09-05-2023 22:49
אתה לא יכול להוכיח שיש אלוהים כי זה רק שטיפת מוח. כשהאדם יכחד אלוהים יכחד איתו.
8
איזה טיעון בגובה...
יאיר רמת הגולן | 09-05-2023 19:49
איזה טיעון בגובה דשא,חשבתי שיש לך משו יותר חכם לספר לנו...
9
נו טוף ......
צחי | 09-05-2023 19:49
נו טוף ... איזה עומק...
10
לא זו הסיבה להיות דתי
צפת | 09-05-2023 19:50
מחילה אבל כנראה לא העמיקו איתו בישיבה על חיים של תורה ומצוות ולימוד אמונה הטיעון שלו מאוד מאוד רדוד ואכן שמעתי כמה רבנים שמבבסים אמונה על טיעון כזה כוזב ולדאבון לב זהוי התוצאה שרואים עולם ערכי (לא גדול) גם מבלי שמירת תורה ומצוות ולכן חייב להרים את הקומה בלימודי אמונה
11
אתם מנען למה...
יוסי | 09-05-2023 19:51
אתם מנען למה חרדען מסרבים להתגייס עושים שטיפת מוח בצבא מהדסי תודעה שהשמאל הוא ערכי חשוב עי ארגוני זכיות אדם הרצאות ןכו זה התוצאה נשירה גדולה בציבור הדתי לאומי אחרי צבא הם רוצים להרגיש קולים מכיר מקרוב מאוד
12
אתה לא מיתבייש...
רוימי רפאל | 09-05-2023 19:53
אתה לא מיתבייש בושה בושה לך וחרפה
13
אז החרדים צודקים...
האווצ' | 09-05-2023 19:55
אז החרדים צודקים !!!! מסתבר שיש עוד אמת חוץ מעלי
14
הגעת למודעות החילונית...
חלי | 09-05-2023 20:14
הגעת למודעות החילונית שאין בה גבולות .האדם הוא כל יכול ,הוא מרכז העולם ואין גבוה ממנו .לא נורא יום יבוא והקבה, יגע בך ויחזיר לך את הבינה, את החוכמה היהודית ואת הדעת .אתה במסע ,שמור על עצמך .
זאת פרשנות שגויה לגמרי של החילוניות
א | 10-05-2023 10:07
...
15
בשביל זה חוזרים...
איתי | 09-05-2023 20:30
בשביל זה חוזרים בשאלה? רק כדי לדעת שיש חילונים טובים וערכיים כמו הדתיים? נו באמת!!!
16
לא הבנתי אותך...
שמעון הגלילי | 09-05-2023 20:31
לא הבנתי אותך אורי. ברור שיש אנשים חילונים עם האמת שלהם והם מאוד ערכיים. מה הקשר לזה שחזרת בשאלה והצטרפת אליהם. זה אומר שעד היום הית חיי בשקר??? משהו רע עובר על הפרשנים בערוץ 12 אחד יוצא מהארון אחד חוזר בשאלה ולך תידע מה עוד. כניראה שגזי החממה בערוץ. משפיעים רע על האנשים.
כן הוא...
אתי | 09-05-2023 22:40
כן הוא חיי בשקר כמו כל המאמינים בחבא דמיוני. הדת משפיעה לרעה על האנשים.
או שבוחרים...
אלעד | 09-05-2023 21:14
או שבוחרים אותם עם פינצטה, דווקא כדי לשמש דוגמא פרובלמטית לצעירים דתיים
17
הרב ברלנד לבן...
יוסי | 09-05-2023 20:35
הרב ברלנד לבן גביר: תציל את עם ישראל מהערבושים העכברושים . בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! נשמע מנהיג קהילת שובו בנים מברך את יור עוצמה יהודית באחת ממערכות הבחירות האחרונות להצלחתו, תוך שהוא משמיע כמה אמירות גזעניות נגד ערבים. כל הערבים האלה שמתנכלים לנו יפלו לתהום, אמר ברלנד. אוהבים אותך בן גביר ,הרב מתגעגע
בן גביר...
דלית | 09-05-2023 21:32
בן גביר וברלנד . נגד לי מי חבריך ואומר לך מי אתה.... שני עבריינים ...
18
כשיש,שאלות.חוזרים בשאלה ...
אין תשובה | 09-05-2023 20:37
כשיש,שאלות.חוזרים בשאלה
הוא היה...
אף אחד! | 10-05-2023 3:52
הוא היה ויהיה שם מאז ומעולם. קבלי הוכחה בדרך השלילה בשילוב עם הוכחה אינדוקטיבית(מקווה שתביני): אם היתה לו התחלה אז מישהו אחר היה צריך לברוא אותו. (כי...אף אחד לא יכול לברוא את עצמו יש מאין!) ואז המישהו האחר הוא הוא הבורא הראשוני. ואם גם המישהו האחר יש לו התחלה אז נמשיך הלאה לבורא שלו. בסוף נגיע לבורא ראשוני שאין לו התחלה, שברא את הכל! (כי אם כולם יש להם התחלה אז אין מי שיברא את הכל) בקיצור יש בורא ראשוני שאין לו התחלה הוא היה הווה ויהיה. והוא הוא האלוקים. זאת אומרת, עם או בלי קבלני משנה, יש אלוקים שאין לו התחלה. במעמד הר סיני בו אלוקים גילה את רצונו לבריאה הוא הודיע גם בדרך אגב שאין לו קבלני משנה והוא הוא הבורא הישיר והראשוני של העולם. מ.ש.ל. שאלה הבאה?
מי ברא...
אתי | 09-05-2023 22:37
מי ברא את אלוהים?
לא מכיר...
אין שאלות! | 09-05-2023 21:27
לא מכיר שאלה שאין עליה תשובה. יש רק אמת אחת והיא עולם שנברא עי בורא למען התורה ולמען חיי נצח כי אף אחד לא יכול לברוא את עצמו. והבורא חפץ בתכלית. ויש עוד המון להעמיק במעמקי הרציונל והלוגיקה המוכרחת.
19
הבעיה שגדלת בלי...
יעקב | 09-05-2023 20:45
הבעיה שגדלת בלי להבין באמת מה זאת יהדות. יש רק אמת אחת והיא האמת של התורה. השאר זה אחיזת עיינים. לצאת בשאלה משמעו להפסיק בפועל להיות יהודי. כי אין משמעות להיות יהודי אלא חיים של תורה ומצוות. נשארת יהודי פורמאלי בלבד, אבל זה חסר משמעות. אני עצמי חוזר בתשובה.
, במה את...
סמול ועמורה | 09-05-2023 23:24
, במה את יהודיה בדיוק? מה מגדיר אותך כיהודיה, חוץ מזה, שאולי נולדת לאמא יהודיה?
דת זה...
אתי | 09-05-2023 22:35
דת זה אחיזת עניים. חילוני לא פחות יהודי ממך, עם כל המצות המטופשות שאתה מקיים.
שפתיים ישק...
אשר | 09-05-2023 21:26
שפתיים ישק
20
יוצאים בשאלה. לא...
דפנה | 09-05-2023 20:59
יוצאים בשאלה. לא חוזרים בשאלה, בשום פנים ואופן
21
ואני חושב שחזרת...
אחד שהיה שם.... | 09-05-2023 21:03
ואני חושב שחזרת בשאלה כי.. אתה חלש. הנפש שלך חלשה ואולי חולה. נכון ובוודאי שיש חילוניים ערכיים. מי אמר שלא ? האם בישיבה חינכו אותך שהחילוניים הם כולם רעים ? לא !!! יש נמון חילוניים. שמאלניים שיש להם המון זכויות. אבל להציג את זה כאילו התפכחת אתה יורק לבור ממנו שתית. אבל ככה זה. כשאדם חושב שהוא צריך להצטדק. על הדרך הוא מכפיש אחרים. וחבל...
להפך, חוזר...
אתי | 09-05-2023 22:31
להפך, חוזר בשאלה חזק יותר. במיוחד חרדים שעוברים נידוי וחרמות. לחזור בתשובה זה מאוד קל.
הוא לא...
דתלשית | 09-05-2023 21:25
הוא לא הכחיש אף אחד הגיע למסקנה שמתאים לו דרך אחרת. גם אני הגעתי למסקנה הזו למרות הערכתי הרבה לדתיים.
22
כדתל״ש אני מבין...
איתמר רוזן | 09-05-2023 21:04
כדתל״ש אני מבין על מה הוא מדבר. וכדתל״ש אני מבין למה זה מעורר תגובות כלכך שליליות אצל דתיים רבים. אין משהו שיותר מערער אותם מאשר ״אחד משלנו״ שלאחר מחשבה רבה מחליט לעזוב , ולהצטרף ל״צד השני ״
לא מערער,...
טי | 10-05-2023 0:43
לא מערער, פשוט לומר שחזר בשאלה כי גילה שיש חילונים איכותיים מראה על עיוות. אמונה לא באה או הולכת בגלל השכן.
23
סתם,איזה אפס מאופס.......
ישראלי מצוי | 09-05-2023 21:10
סתם,איזה אפס מאופס.... שיאונן מול פורנו עדיף
...
אתי | 09-05-2023 22:28
אתה הדוגמה והתשובה למה חזר בשאלה.דת משבשת את הדעת.
אתה צריך...
א | 09-05-2023 21:30
אתה צריך לגור באירן שם מקומך יכלב מזרחי
24
אז נהייתה שמאלן...
צחי | 09-05-2023 21:12
אז נהייתה שמאלן ,זה מה שאתה מתכוון???
. נכון שמאלני...
סמול ועמורה | 09-05-2023 23:20
. נכון שמאלני זאת לא מילת גנאי. בשם הערכים הליברלים נרצחו עשרות מיליוני אנשים, במהפכה הצרפתית, במהפכה הבולשביקית, במהפכה הסינית ועוד. השמאלנים הם הכת הכי צבועה עלי אדמות, כי כל עוד חושבים כמוהם, הם יאתרגו אותך מכאן ועד ירח. אך אבוי אם מישהו יעז לחלוק על דעתם, אזי אז תצא החוצה הבהמה שנמצאת בתוך נשמתם השחורה. ולסיום, דמוקרטים אתם לא, אפילו רחוקים מזה שנות אור. כל ההפגנות ההזויות שלכם הם לא בגלל החשש לדמוקרטיה, אלא בגלל החשש מדמוקרטיה.
שמאלן...
ישראלית יהודיה דמוקרטית חילונית מאמינה | 09-05-2023 21:24
שמאלן זו לא מילת גנאי זה איש עם ערכים וגם דמוקרט בניגוד לגזענים שחושבים שרק הם נחשבים. כולם ילדי הבורא כולל. הגויים וגם הערבים בני אדם. יהודים נעשו כאן יותר גזענים מכל הפשיסטים בעולם.
25
יש גם גוים...
שימי | 09-05-2023 21:15
יש גם גוים ערכיים ואיכותיים. אבל הם לא יהודים ולא שומרי מצוות. הייעוד שלנו הוא ממלכת כוהנים וגוי קדוש, אור לגוים ולא סתם כותרת חלולה של ערכיים ואיכותיים. אגב הדוסים שאתם מכנים אותם הזויים, משיחיים, מתנחבלים, שורפי אסמים- פי אלף יותר ערכיים מהנוער החילוני החלול הממוצע
אם לא...
שימי | 10-05-2023 12:13
אם לא שמת לב כתבתי אתם וזה נכון. החילוניות היא עלה נידף. אתה כאן כי סבא או סבא רבה שלך היה דתי או חרדי. אבל אתה חילוני עם אפס ידע ביהדות, אין לך שום מטען להעביר ולכן סביר להניח שנכדיך וניניך לא יחיו פה ולא יהיו חלק מהעם היהודי. לחילוני ממוצע לוקח 3 דורות להיעלם, וזה מחקרים מראים. לדתי לעומת זאת אין סיכוי להיעלם, אלא אם כן הוא נהיה חילוני.
את הכינויים...
רון | 10-05-2023 9:21
את הכינויים לדתיים אתה הכנסת ולא הוא, אבל ניכר שזה מה שאתה חושב על החברה בה אתה נמצא וזה עצוב
להשתחרר מהנכות...
להציל אותם לחיות את האמת | 10-05-2023 7:36
להשתחרר מהנכות הרוחנית שבה גדלו והעדר תכלית האמת.
אני לא...
שימי | 10-05-2023 7:07
אני לא בעד להציל אותם אלא לתת להם להיעלם. א. בגלל הדמוגרפיה שהיא לטובתנו. ב. כי הם מאיימים לעזוב את הארץ אז שיעמדו בזה. איך אם אמרו? אנחנו לא אחים
מחיי השקר...
את החילונים בכלל ואת הנוער החילוני בפרט, צריך להציל | 09-05-2023 22:01
מחיי השקר והנכות הרוחנית בה הם גדלו ופיספוס התכלית למענה העולם קיים. כסף לא חסר לקבה. עיקר התכלית הוא חיבור הנשמה למקורה ולקנייניה הרוחניים והיא היא השליחות של חידת החיים
הנוער החילוני...
פיפה לילי | 09-05-2023 21:44
הנוער החילוני גדל לומד ומחזיק אתכם,תתבייש
26
איזה תגובות של...
אלי אוקנין | 09-05-2023 21:29
איזה תגובות של פסיכים יש פה נדפק לכם המוח , הפוליטיקה הרסו לכם את התאים במוח
27
אשמח לקרא כתבה...
לילי | 09-05-2023 21:35
אשמח לקרא כתבה שלך... הרגע בו חזרתי לדרך האמת! לא כדאי לך לפספס.
28
אשמח לראות את...
אבי | 09-05-2023 21:35
אשמח לראות את נסלי מראיינת חוזר בתשובה ולא רק מגזרים מסויימים ובעלי דעות מכיוון אחד בלבד , כדי להראות שיש כאלו שרואים שיש אור גם אצל הדתיים
29
עד גיל 16...
אפי | 09-05-2023 21:37
עד גיל 16 הייתי בחור ישיבה וכשהפכתי לחילוני לא חזרתי בשאלה. ופעם ראשונה שלחמתי במלחמת לבנון הראשונה לצד ישיבות ההסדר ראיתי חיילים מעולים שלא מתחמקים משום פעילות. איזק תפסיק לבלבל את המוח
30
במה החלפת ,אולי...
מייק | 09-05-2023 21:48
במה החלפת ,אולי תגיד לי איזה ערכים מצאת שם שאין בדת ,הכל תאוות
ערך האמת...
רון | 10-05-2023 9:20
ערך האמת למשל לא לשקר כדרך חיים. ערך הכבוד לזולת לא לנסות להקטין ולבזות מי שחושב אחרת ממך. ואם מחברים בין הערכים אז לא לשקר כדי לפגוע בכבודו של מי שחושב אחרת ממך...
31
זה שהוא היה...
דוד | 09-05-2023 21:52
זה שהוא היה בישיבה לא אומר שהוא למד בישיבה יש כל כך הרבה חבר׳ה שמחממים את הכיסאות
32
האמנם היגעת לגיל...
זיו | 09-05-2023 21:53
האמנם היגעת לגיל כל כך מבוגר מבלי להבין מהי היהדות על עומק חכמתה וניפלאות חכמיה לדורותיהם עד שהיתקלות עם בני אדם בסדר עירערה אותך והוציאה אותך מקבוצת מאמיני ה' העצומים כולם?? הלוא האמונה בה' ובתורתו רצופה במערך בלתי מעורער ואינסופי של ראיות לוגיות שכלתניות נוקבות, וכל אלה נימחו לך ממפגשי קומזיץ עם כמה חבר'ה נחמדים?? האם הם על מערכת חייהם עם כל ההערכה אליהם יכולים להוות משקל כלשהו אל מול עוצם היהודים השורשיים מאבותינו ואמותינו הקדושים והקדושות וכל גדולי האומה ועם ישראל כולו שומרי התורה והמסורה במסירות נפש מרשימה לדורותיהם??? אין לי אלא להיוותר פעור פה ותמיה כיצד העזת בלא לחוס על כבודך, לתת במה לאמירתך הרדודה כל כך בתקשורת האלקטרונית המגיעה לרבים שנותרים נדהמים מדבריך כמותי. יום יבוא, תשכיל ותחכים, ותחזור בך ודאי כי לא מתאים ליהודי שינק תורה ואמונה להגיע לכך אאכ כאמטר, חסרת מאוד בהשכלתך התורנית ובעומק כיונך בה.
33
יצאת לאן.אתה מדבר...
אורי אור | 09-05-2023 21:53
יצאת לאן.אתה מדבר כאילו לא פגשת את העולם החילוני עד הצבא.צא מהארון.כנס לסלון.ודי עם החשיפה המיותרת .והמילים המכובסות.הרי אתה אומר לסיכום שהוריך גידלו וחינכו אותך בשקר.או שמגדיר עצמך כתינוק שנשבה.רק בריאות והצלחה בדרכך.
34
למעשה הוא מצדיק את ההסתגרות של החרדים...
בושה | 09-05-2023 21:57
בסופו של יום ובמבחן התוצאה הוא היחצ''ן הכי טוב של החרדים...
כי החרדים...
תולי | 09-05-2023 22:19
כי החרדים צודקים
35
מה זה ערכיים?...
ריקנים שבך מלאים מצוות כרימון | 09-05-2023 22:04
מה זה ערכיים? ערכי על פי האמת זה מי שחי בתכלית! העובדה שיש חילונים להם כמה דברים רוחניים מאוד חלקיים לא סותרת את עובדת תכלית העולם ואת עובדת היות העולם נברא(חייבת להיות התחלה לעולם על פי כל רציונל לרבות מדעי) ואף אחד לא יכול לברוא את עצמו. ויש הוראות יצרן ויש תורה מן השמיים ויש עולם שקיים למען התורה ולמען התכלית. מי שמחוץ למסלול ומחוץ לתכלית אז היצר הרע לא מפריע לו לזרוק כמה עצמות בדמות מידות איזוטוריות לכאורה טובות או אפילו כמה חסדים איזוטוריים... העיקר שאותם חילונים מסכנים ימשיכו להישאר מחוץ לתכלית בריאתם, וצורך נשמתם בקנייניה הנצחיים. האמת היא אחת והעולם קיים למען התורה בלי קשר לכמה אנשים מחוברים לאמת. מי שמחפש את האמת לפי האנשים מתברבר כפי שגם קרה לך. יש מגדלור של אמת והיא תורה מסיני ואליו צריך להתחבר! ולא להתקע בורטיגו על פי אנשים בסביבתך שטועים בתכלית
36
לא "יצא בשאלה", אלא "השתקם"
המלך עופר המשיח | 09-05-2023 22:04
לא יצא בשאלה, אלא השתקם
37
איז קלה כבחמורה...
מאיר הקטן | 09-05-2023 22:06
איז קלה כבחמורה קידשתם את ההשכלה והכסף מה שחשוב זה הכסף. הדת זה תפאורה וחינוך הילדים מתמקד בהישגיות לשם רכישת מקצוע. אין עבודת ה'. מתוך דבקות.
38
זו לא סיבה
אברך | 09-05-2023 22:09
חלש מאוד
39
אין מישהו...
יאיר. מאיר | 09-05-2023 22:09
אין מישהו יותר טוב. צריך לאהוב את ה'. ולחשוב עליו. לימוד תורה תפילה בכוונה בשימחה ללמוד תורה לא למחן בגרות אלא לדעת את רצון ה'. ולהמליך אותו. צעקת פעם להשם ברוך הוא?????
40
כל הכבוד...
לוויס | 09-05-2023 22:12
כל הכבוד על האמת שלך. להעריך גם אנשים שלא גשלו כמותך. העיקר שתהיה שמח ומאושר . אתה איכותי וערכי,בדיוק כמו שאתה
41
יופי נחמה ...
רק 14 | 09-05-2023 22:17
יופי נחמה
42
בגיל 10 הבנתי את מה שהבנת בגיל מאוחר.
סהר שוקר | 09-05-2023 22:22
תלמיד ישיבה תיכונית. לאחר שבגיל 10 סיימתי לקרוא את כל אנציקלופדיית אביב.
43
אתה חוד החנית??
הדוס | 09-05-2023 22:24
גם אם יש שם ערכיים ואיכותיים לאפחות ממך, מה זה אומר שהתורה אינה אמת? שהמצוות לא מחיבות? שהעולם לא נברא ? שאין לך מחויבות לא-ל? ממש לא שכנעת . כנראה התאוות גברו.. כמו אצל כולכם... צפוי...הסדר אילת...
44
ואיך זה יכול...
אביב כהן | 09-05-2023 22:38
ואיך זה יכול לגרום לו לחזור בשאלה או לכל אחד אחר הרי כל ישראל גומלי חסדים ביישנים ורחמנים. תורת משה אמת ואין בלתה.
45
יאלה, יאלה...
רבקה | 09-05-2023 22:48
חבריך שורפים רהיטים של קשיש באמצע צומת מרכזי, קוראים לסרבנות בצבא, רצים לחול לארגן חרמות על ישראל, משבשים את החיים כאן, קוראים לשבוע שיבוש, ושבוע שיתוק וממררים את החיים לכלל אזרחי המדינה כי העזו לבחור במי שאיננו מוצא חן בעיניהם, ואתה מעז לצאת בכתבה בגלל שזרקו עליך בקבוק?? איפה אתה כשהחברים שלך פוגעים במדינה כולה?? תתבייש לך!!
את והחברים...
רון | 10-05-2023 9:17
את והחברים שלך זרקתם *עליו* את הבקבוק, אבל את מצפה שבמקום לכעוס עליך שתקפת אותו יכעס על אנשים שאת שונאת בגלל החינוך לשנאה שקיבלת בבית ניתוק מוחלט מהמציאות
46
מסכן, הדלת פתוחה...
יוסי | 09-05-2023 22:52
מסכן, הדלת פתוחה לשוב
47
ישנם אנשים אמתיים...
יצחק | 09-05-2023 22:54
ישנם אנשים אמתיים וערכים בעלי מוסר גבוהה בכל המובנים.השאלה מאיפה נובע האמת של אותם אנשים ? אדם מאמן בקיומו של האלוהים. אינו אוחז באמת המוחלטת.הספיק והשאלות והחתלבטות היא חלק אמתי מהאמונה באל אחד.ברם אין דרך יותר משכנעת יותר מובנת יותר מתקבלת על הדעת.מאשר האמונה בקיומו של האלוהים.גם באם הוא נשגב ועדיין מוערפל וקיומו של נאל ואינו נתפס ומוגדר להבנתינו המוגבלת.
רוב העולם...
שחר | 10-05-2023 12:05
רוב העולם גם לא חושב כמו רוב היהודים... So?
... אתה...
הרוב ... | 09-05-2023 23:12
... אתה בטוח שאין דרך אחרת ? כי רוב היהודים לא חושבים כמוך ...
48
קצת שטחי.. עגום שעל...
אלישע בן אבויה | 09-05-2023 23:04
קצת שטחי.. עגום שעל זה עושים כתבה לא רוצה דת זכותו .. אבל מה זה משנה מה סיפור הכיסוי
49
חסרים פה הבנה...
טל | 09-05-2023 23:04
חסרים פה הבנה ועומק לגבי הדת מה שהעיתונאי כותב מאד שטחי ורדוד... הדת מחייבת ולכן אנשים מעדיפים לברוח ממנה חבל
עניין של...
אני | 10-05-2023 0:57
עניין של השקפת עולם
50
מה הקשר...
חגית טל | 09-05-2023 23:21
מה הקשר בין זה שיש אנשים חילוניים איכותיים ולחזרה בשאלה שלך??? יראת ה' ושמירת מצוות זאת הלכה ואין קשר בינה לבין חילוניים איכותיים... יש גם נוצרים איכותיים אז תתנצר? האיש חיפש פשוט .תירוץ לצאת בשאלה ולפרוק מעליו עול...
נפתח בפניו...
מעורר חמלה | 10-05-2023 0:56
נפתח בפניו עולם חדש. אתם נורא מקובעים וחיים בפחד. כל הזמן פוחדים שייפקחו לאנשים העיניים ויברחו לכם
51
סתם שאלה
חיים, פתח תקוה | 09-05-2023 23:26
איזה אידיאל מצאת בחילוניות שאין אותו ביהדות
ח ח...
שחר | 10-05-2023 12:04
ח ח ח .... השפרצתי נס קפה בגללך....
אולי מוסריות...
צבר | 10-05-2023 5:58
אולי מוסריות כלל אנושית, אולי חקרנות וצניעות מדעית, אולי התרחקות מאמונות הבל ומטקסים חסרי טעם.
52
עוד אשכנזי מתנשא...
ישורון | 09-05-2023 23:28
עוד אשכנזי מתנשא ומתנהג כמו האשכנזים לפני מלחמת העולם השניה. הרגישו שהם נחותים, שהם שנואים, וקשה להם להתבדל מן הגויים, בחרו להכנס לטוכס של הגרמנים וסופם היה מר . הבעיה של האשכנזים היא שהם לא מ12 עשר שבטי ישראל, ולכן נמשכים לכור מחצבתם לדם הכחול. גם רבני צהר ,הם תרבות רבנים חטאים. האקדמיה והוויות שבעולם הם העז המושכת אותם למדמנת הכפירה. הדור הבא שלהם מגוש אמונים יגיע בסוף לגוש ????
53
אל תספר לנו...
רמי | 09-05-2023 23:31
אל תספר לנו הנאמנים לקבה כמה זה קשה להיות דתי,כולנו מתמודדים ואין לנו שוטר שיחפש אחרינו ,הנשמה שלנו יודעת שהקבה איתנו בכל רגע,ואנחנו מבינים שהוא נותן לנו פי מיליארדים ממה שאנחנו עושים בשבילו ,ואנחנו לא רוצים לאכזב אותו.ותמיד נצטרך אותו ,ולפעמים מילה אחת של רופא וישר רצים לרבנים שיתפללו בשבילנו,לעולם אל תגיד למי שגדול ממך זוז הצידה ,אני לא צריך אותך יותר
54
הבהלה שיש כאן...
טל ניסים | 09-05-2023 23:47
הבהלה שיש כאן מראה עד כמה אמונה בדרך כלל באה מחרדה ולא מאהבה. כשאוהבים באמת גם משחררים לשלום. כשחרדים ופוחדים כל מי שנוטש נהיה אויב.
55
זה בסדר לחזור...
עדי | 09-05-2023 23:49
זה בסדר לחזור בשאלה, גם בתשובה .אבל לירוק בכל מה שהשארת מאחור זה כבר נבזות. אין צורך להצטרף למקהלה של שופרים שמכפישה את המגזר הערכי באמת.
המגזר הכי...
רון | 10-05-2023 9:14
המגזר הכי ערכי בגלקסיה עם האחוז הכי גבוה של ילדים שעברו תקיפות מיניות
המגזר הערכי...
עדי אובייקטיבי/ת | 10-05-2023 0:53
המגזר הערכי באמת? מי קבע?
מה ההכפשה?...
אחת. | 10-05-2023 0:15
מה ההכפשה? שיש עוד אפשרויות ערכיות?
56
אם אתה רציני אז בא ללמוד את מה שכנראה לא למדת
צחי | 10-05-2023 0:13
לו היית לומד באמת את יסודות האמונה ומציאות העולם לא היו לך שאלות על היחס לחילונים
57
ערכים ואמת
יהודית | 10-05-2023 0:13
בה ערכים ואמת של יהודי מתבססים מהתורה שניתנה עי בורא עולם לפני אלפי שנים, לעם ישראל, והם קיימים לעולם ולא משתנים. ערכים וחוקים שנקבעו עי בני אדם - הם עניינים משתנים לפי רוח הזמן וסוג האדם - לכן זה לא אמת ולא ערכים באמת. רואים זאת בבירור ממה שקורה מסביב- שמאלני משכיל או לא שמקלל ומבזה אחרים שלא חושבים כמוהו אז הוא יש לו זכות חופש הביטוי. ימני שאמר מילה לא כל כך מדוייקת אז הוא נחשב למסית ופושע... אלה הם ערכים שאין להם קשר לערכים..
בכיין ...
1 | 10-05-2023 0:52
בכיין
58
היהדות טובה ליהודי
יהודית | 10-05-2023 0:19
בה היהדות ושמירת מצוות התורה רק מטיבים עם היהודי. היא גורמת לרוגע, שמחה, איזון נפשי וגופני, הארכה עצמית, שליטה ביצרים, עבודה על המידות וההנהגה האנושית, אהבת וכיבוד האחר והשונה... מי שחושב אחרת אז הוא לא יודע וחסר הבנה מוחלטת בעניין יהדות, תורה ומצוות.
59
איך הוא העיד...
מצפים למשיח | 10-05-2023 0:20
איך הוא העיד על עצמו- אמר שהגיע בצבא למקום מאוד מאוד חילוני... במילים אחרות מקום עם טומאה , טומאה גדולה. נער יפה....מה יעשה הנער ולא יחטא???? אחר כך מוצאים גם סיבות לכאורה של שאלות....
זה בדיוק...
כיפה | 10-05-2023 14:32
זה בדיוק השקר שהוא מדבר עליו, שאין שם טומאה כמו שכל החיים לימדו אותנו. וכשאתה מבין ששיקרו לך כל החיים אתה מתחיל לפקפק
אתה נשמע...
רון | 10-05-2023 9:14
אתה נשמע כמו בוגר טיפולי המרה כושלים שמהווה סכנה לכל ילד סביבו
60
סיסה לסבבא
חיים | 10-05-2023 0:21
מישהו רואה כאן טיעון בעניין הדת וב.הנה עוד סיבה למה לא לשלוח לצבא אדם דתי .....
פחדן ...
אאא | 10-05-2023 0:51
פחדן
61
אל תתפלו שקוראים...
יהודי גאה | 10-05-2023 0:23
אל תתפלו שקוראים לכם שונאי ישראל כאשר אתם מצדיקים את אויבינו ומבזים את הזהות היהודית שלנו ונותנים יד תקשורתי לשמאל הקיצוני שפוגע בעמנו
62
אחוז המתאבדים בין...
פרויד | 10-05-2023 0:24
אחוז המתאבדים בין הדתלשים הוא הגבוה ביותר בגלל נקיפות מצפון.
אחוז השקרנים...
רק אומר | 10-05-2023 9:13
אחוז השקרנים אצל החרדלים הוא הגבוה בעולם
63
אורי היקר בטוחני...
עקיבא | 10-05-2023 0:27
אורי היקר בטוחני שפגשת חילונים לפני הצבא, הכתבה הזאת לא עושה כבוד להוריך, מציירת אותם כשקרנים, ודווקא אני יודע שהם אנשים טובים. מי ששלם עם דרכו לא מחפש לתת הסברים.
ממש לא...
פנטזיונר | 10-05-2023 1:08
ממש לא נכון. התאור שלו את מערכת החינוך התורני לוקה בחסר. הוא כנראה חי בסרט של עצמו.
הוא לא...
פשוט בן אדם | 10-05-2023 0:51
הוא לא היה בסביבה חילונית לפני הגיוס. לא ממש פגש והכיר לעומק
64
אין דבר כזה...
משה רבנו | 10-05-2023 0:27
אין דבר כזה אנשים ערכיים יותר ממך או פחות ממך. יש הגדרות אחרות - מאמין ומחוייב לבורא עולם, או- לא מאמין בבורא עולם , לא מחוייב לבורא עולם ותורתו ומחוייב לסולם ערכים אנושי המשתנה מידי דור ודור. מי שמאמין בבורא עולם לא יכול לומר על מי שהוא מתעלם מבורא עולם שהוא טוב באותה מידה. כי יסוד היסודות של הטוב - זה לקבל מלכות ה'.
65
כעת חוזר הוא...
בדרך לקבלה | 10-05-2023 0:31
כעת חוזר הוא בשאלה ובהמשך יתרגל הוא גם לקבל מאחור כמו הכתב השני מערוץ 12.
שטויות ...
מישהו | 10-05-2023 0:50
שטויות
יאיר שרקי...
( ) | 10-05-2023 0:46
יאיר שרקי
66
חזר בשאלה כי...
אי | 10-05-2023 0:32
חזר בשאלה כי גילה שיש חילונים איכותיים? מעניין מאיזה בית הוא בא. אנשים איכותיים יש בכל חברה ובכל דת אז מחר הוא יפגוש באנשים מוסלמים איכותיים ואז גם יחליף דת?
לא, הוא...
כיפה | 10-05-2023 14:28
לא, הוא חזר בשאלה כי הבין ששיקרו לו כל החיים.
67
זה כל משמח...
חיה | 10-05-2023 0:38
זה כל משמח שאתה מגלה בכנות מעוררת הערכה איך עובדת המכונה המשומנת של הדתיים לאומיים וכנראה גם החרדלים. מחדירה לרטשי הילדים מיום שהם עומדים על דעתם שאין כמוהם שהם ורק הם צדיקים וקדושים. ואת התוצאות אנחנו רואים כל הזמן. יהירות, התנשאות על מי שלא נוהג כמותם ותחושה של הם ואפסם עוד. בכל פעם שאני קוראת דברים של ה העיתונאי מאיר וסגל הזה שכולו מלא בעצמו ובצדדקם. תמיד יודעי כל, הכל כה ברור להם מה טוב ומה לא טוב, מה מוסרי ומה לא. אין שאלות אין פקפוקים. תודה שהפנת קרן אור למכונה הזו.
הלו....האיש לא...
יי | 10-05-2023 2:08
הלו....האיש לא מייצג דתי לאומי ולא חרדלי. חיבתםיסה משובשת ורדודה ומצא הזדמנות להשתחרר. כךאולימיגלה יהדות של עומק ואמונה ולימוד מחשבת ישראל ולא סתם משהו טפשי שאני יותר טוב לכן אני דתי. יהדות זה הרבה מעבר.
68
קראתי חלק גדול...
חיה | 10-05-2023 0:46
קראתי חלק גדול מן ההתייחסויות לדבריך. זה רק חיזק את מה שחשבתי. כמה טוב שהערת והארת את עינינו. מזה זמן רב אני מלאת תדהמה על היהירות ההתנשאות והזלזול שבוגרי המכונה המשומנת של מערכת החינוך הדתית לאומית והחרדלית מנווטת את ילדיה. וכשקוראים את התגובות מקבלים את אותו פס ייצור. עלבון על כך שיש עוד אנדים בעולמינו ערכיים לא פחות ואולי יותר, תורמים לא פחות ולא מסתובבים עם הראש בעננים וקוראים זה לזה צדיק או קדוש. צאו כבר מפס היצור הזה . שאלו שאלות, העלו ספקות תבחנו כוונים אחרים. תתפלאו כמה חכמה דעת ואור יש במחוזות שאתם נמנעים מלהגיע אליהם ואפילו להציץ לתוכם.
סתמי ...
רז | 10-05-2023 7:18
סתמי
ובכל זאת
רבקה | 10-05-2023 6:10
אז הצצת וראית שיש מה ללמוד מאלה שנמצאים בצד שני והחלטת לעבור צד. זה בסדר גמור, זכותך... אצלנו היהודים, לא רוצחים אדם בגלל דעותיו... ובכלל... יחסים בין אדם לאלוהיו, הם עניין אינדיבידואלי, אישי, פרטי. הבעיה היא, שזה לא במקרה. לא במקרה אורי זק, יוצא עם הוידוי האישי בעיתוי הזה, של מאבק על ערכים בחברה היהודית. הוא משתמש ב וידוי אישי וחושף את יחסיו עם אמונה בפני הציבור, כדי להרוויח מטבע פוליטי עבור המחנה אליו הוא משתייך כעת . אין כאן שאלה של איזה מהמחנות צודק, זו שאלה של אתיקה אנושית. השאלה היא האם אורי זק יכול להיחשב עיתונאי ואדם הגון, כשהוא מוכן להתערטלות שכזאת, רק כדי להכפיש את המחנה שבחר לעזוב? זאת לא שאלה של דת לעומת חילונות בכלל. בשאלה האתית האנושית הזאת, אורי זק, נכשל. וגם מי שחינך אותו...
קודם תשאלי...
למה באת לעולם? | 10-05-2023 3:25
קודם תשאלי את שאלות היסוד של חידת החיים. האם יש בורא לעולם? (כן!העולם לא נברא מעצמו! ואף אחד לא יכול לברוא את עצמו! אף אחד שיש לו התחלה לא יכול!) האם הוא ברא את העולם לתכלית? האם הוא גילה את התכלית הזאת לברואיו? מהי מטרת המציאות? האם זו לא מציאות רבודה ושיקרית להתעלם מתכלית העולם? תני לי סיבה מספיק טובה לחיות בשקר ולהתעלם מתכלית חיי הנצח הבאים כחלק אינטגרלי מתכלית העולם!
69
פה ישנה התשובה...
אמנון דדון | 10-05-2023 1:56
פה ישנה התשובה למה חרדים אינם מתגייסים לא במקרה השתלשלות גויס לחברה מתירנית שאומרת לו מותר לך להפר את מורשת אבותיך ודוחקת בו בשם נשיכות לשנות את אורח חיו שעמלו הוריו בו
70
מגוחך... להפוך חילוני...
יי | 10-05-2023 2:06
מגוחך... להפוך חילוני כי גילית שיש אנשים חילונים ערכיים וחשבת שרק הדתיים ערכיים זה לא רציני. משהו עקום בתפיסה אולי עכשיו תוכל לחזור בתשובה מתוך אידאליים והבנה ולימוד אמונה ודעת אלוקים ומשמעות להיות יהודי וישראלי בהעמקה ולא כי אין חילוניות איכותית.... זה קצת דומה לחרדי שנהיה חילוני כי גילה שלא מתים אם מדליקים אור בשבת.....
71
נכון האמת היא...
אבגד | 10-05-2023 2:20
נכון האמת היא אחת.וזה ללכת על פי הדת.האמת של החלונים היא כל הזמן משקרים את עצמם והם חיים בשקר.לדוגמה ולפני עיוור לא תיתן מכשול. מכאן אתה יכול להסיג מסכנה
ענווה היא ערך...
דליה | 10-05-2023 6:37
ענווה היא ערך דתי. אתכם לא מלמדים להיות ענווים. לך, למד להיות אדם צנוע, סקרן ומקבל. אחרי זה תדבר על החילוניים
72
מעניין אצלי קרה...
ערן | 10-05-2023 2:23
מעניין אצלי קרה ההיפך שירתתי בחטיבת גולני עם בנישים איכותיים וחזרתי בתשובה
73
אתר סרוגים המיזרוחניקי...
המיואש | 10-05-2023 2:37
אתר סרוגים המיזרוחניקי הרדוד מכל רדוד חחחח לא מצליח אף פעם לא לא ליפול לאותם בורות שמיזרוחניקים רדודים כל הזמן נופלים בהם או ליתר דיוק נופלים ומשתכשכים בהם בהנאה גדולה.... תגידו לי זו טענה של אדם בוגר? הוא גילה אנשים ערכיים במקומות אחרים? איך מישהו טען פה: הוא יגלה שיש מוסלמים לא עלינו ערכיים אז הוא יתאסלם? איך המיזרוחניקים נהנים לנפנף בכל איזה חוזר בשאלה מזדמן שכזה.....
74
כל הכבוד לו...
רפאלה סולומון | 10-05-2023 3:16
כל הכבוד לו
75
נו תגיד את...
נפתלי | 10-05-2023 3:33
נו תגיד את האמת. נחלשת. נפלת
76
כדי להתקדם בערוץ...
כי | 10-05-2023 4:02
כדי להתקדם בערוץ 12 צריכים הכתבים הזוטרים למצוץ ולעתים לבלוע.
77
כפי שדתי לא...
קרן | 10-05-2023 4:16
כפי שדתי לא יותר טוב מחילוני גם חילוני לא יותר טוב מדתי. אני אוהבת שסרוגים מראים עוד צדדים ולא חממה נטו.
78
ממש לא ברורות...
צחי נחלים | 10-05-2023 4:24
ממש לא ברורות לי מטרת אתר סרוגים? לתת במה לבחור שגילה את החילוניות שאין מדובר בחיות אדם....מאכזב מאוד עיסוקו ככל הנראה גרם לו לשנות את מסלול חייו..... את מי זה מעניין???להרעיל אנשים טובים או תמימים בגלל נפל? התחנכתי בבית דתי לאומי ותמיד לימדו אותי לכבד את האחר באשר הוא ללא הבדל דת מון וגזע.... אתר סרוגים מדי פלורליסטי לטעמי ומעת לעת נותן במה לשונאינו
79
אורי איזק, איזו...
אא יהודיה | 10-05-2023 5:15
אורי איזק, איזו אמת נוספת יש ? אתה עוד תצטער, חילוניות זו נצרות לשמה , הביאו אותה מאירופה . אתה בן מלך מלכי המלכים,המלך לא בעט בך,הוא רחמן וסלחן אבל למה אתה בעטת בו ? הסתנוורת מהאמת המזוייפת שמובילה אדם למידרון מסוכן וחבל.
איזה גיבוב של...
דן | 10-05-2023 6:30
איזה גיבוב של שטויות!
80
הסיפור של איזק...
יעקב. | 10-05-2023 5:43
הסיפור של איזק שחזר בשאלה בצבא, מחזק את דעת החרדים שחוששים לשלוח הבנים לצבא כדי שלא יחזרו חילונים,חוזרים בשאלה.החברים שלו בצבא יכולים להיות טובים ביחסים ,מצוות שבין אדם לחברו.אבל מה עם מצוות בין אדם למקום?.
איש לא...
נטורי קרתא | 10-05-2023 7:15
איש לא מחלן חרדים בכוח. אם יש מי שנפתחו לו העיניים - בגלל זה נכלא את כולם בגטו ? בכלל, אם יתגייסו בכל שנתון אלפי חרדים - אז סביב כל חרדי יהיו עוד חרדים רבים ולא חילונים.
81
אורי. רק להזכירך....
אוריה שי | 10-05-2023 5:50
אורי. רק להזכירך. חוזרים בתשובה ויוצאים בשאלה. אין דבר כזה חוזרים בשאלה.
82
מזדה האיתו ...
אתרה | 10-05-2023 5:59
מזדה האיתו
83
אורי אתה איש מקסים...
צחי | 10-05-2023 6:02
אורי אתה איש מקסים מיוחד אדם ערקי ויודע מה הכי טוב בשבילו וזה הכי חשוב כל אלה שכותבים ומעירים הערות שליליות הם לא ישנו אותך תלך באמונה שלך אתה אדם נקי אמיתי ומאמין ומכבד אנשים מאמינים ולא מאמינים ואתה דוגמה לכבוד והערכה למה שחונכתה מהבית ומההורים שלך שבטח גאים בך וזה העיקר וכל היתר שיחיו איך שבא להם ולא ישנו אותך וכמובן לא יחנכו אותך .ושימותו הקנאים
84
לפי התגובות, יותר...
צבר | 10-05-2023 6:04
לפי התגובות, יותר קל היה לעזוב קיבוץ בשנות החמישים... חזק ואמץ. העולם גדול וכלל אנושי ואין בו שום עליונות לדת או הבטחה אלוהית.
85
לא שאלה של דתי או חילוני
רבקה | 10-05-2023 6:10
אז הצצת וראית שיש מה ללמוד מאלה שנמצאים בצד שני והחלטת לעבור צד. זה בסדר גמור, זכותך... אצלנו היהודים, לא רוצחים אדם בגלל דעותיו... ובכלל... יחסים בין אדם לאלוהיו, הם עניין אינדיבידואלי, אישי, פרטי. הבעיה היא, שזה לא במקרה. לא במקרה אורי זק, יוצא עם הוידוי האישי בעיתוי הזה, של מאבק על ערכים בחברה היהודית. הוא משתמש ב וידוי אישי וחושף את יחסיו עם אמונה בפני הציבור, כדי להרוויח מטבע פוליטי עבור המחנה אליו הוא משתייך כעת . אין כאן שאלה של איזה מהמחנות צודק, זו שאלה של אתיקה אנושית. השאלה היא האם אורי זק יכול להיחשב עיתונאי ואדם הגון, כשהוא מוכן להתערטלות שכזאת, רק כדי להכפיש את המחנה שבחר לעזוב? זאת לא שאלה של דת לעומת חילונות בכלל. בשאלה האתית האנושית הזאת, אורי זק, נכשל. וגם מי שחינך אותו...
מדויק! ...
רז | 10-05-2023 7:14
מדויק!
, אורי...
צאי מזה. בסך הכל סיפור אישי של אדם רגיש. מספיק להתלהם. | 10-05-2023 7:10
, אורי זק לא הכפיש אף אחד. אבל את הכפשת אותו. יש רבים שמספרים כיצד ולמה חזרו בתשובה או התקרבו לדת, ויש המספרים מדוע התרחקו ממנה. לא צריך להתפלסף ולחפור סביב מניעיהם. צריך לראות את הסיפור האנושי הפנימי של כל אחד מהם. לא תמיד יש מניע פוליטי להיחשפות ואת לא צריכה להרגיש חובה להתגונן בפני סיפור אישי כזה ולהכפיש את המספר. כמו שאני לא תוקף את החוזרים בתשובה - כך אין מקום שתתקפי את החוזרים בשאלה. זה עניין אמוני אישי ולא פוליטי. מספיק עם צרות האופקים הזו ועם הדינאה לכל מי שחושב אחרת.
86
עוד מטומטם שחושב...
יואב | 10-05-2023 6:45
עוד מטומטם שחושב שנהיה נאור.
, למה...
אהרון | 10-05-2023 7:13
, למה ככה ? אי אפשר לדבר בלי קללות וביטויי גנאי ? מה קרה ? האם כל מי שמספר על כך שנגלה לו האור כשחזר בתשובה - חוטף קללות והשתלחויות מחילונים ? מה יש לדתיים שהם מאבדים כל רסן וכל פרופורציה ? מה קרה, סיפור כזה מאיים על עולמך האישי ?
87
אני חושבת שקצת...
רונה | 10-05-2023 7:02
אני חושבת שקצת התבלבלת....זה לא אומר שאם אתה אדם דתי שומר מצוות אז אתה הכי טוב מכולם ברור שיש חילונים ערכיים ובעלי מוסר ההבדל רק שלהיות ערכי מוסרי כל אחד יכול גם בלי להיות שומר מצוות גם גוי יכול...אבל למי שהוא אדם יהודייש ערך נוסף וחשוב שמבדיל אותנו משאר אומות העולם ושעליו ניצטווינו וזה נקרא תורה ...לשמור על המצוות ולקיים אותם כראוי
88
איי, חבל חבל,...
יוסי עבודי | 10-05-2023 7:05
איי, חבל חבל, שכחו ללמד אותך שאמת יש רק אחת ושהעולם הזה הוא עלמא שדקרא. וגם בכדי להגיע לכיוון האמת, תחילה יש להבין שאתה נמצא בשקר.
89
לא ברור לי...
אייל | 10-05-2023 7:09
לא ברור לי הקשר בין זה שיש הרבה אנשים ערכיים לאמת שיש בתורה. אולי למדת דברים מעוותים אצל רבנים שלא העמיקו איתך בלימוד התורה. תצליח .
90
בסך הכל מדובר...
איציק | 10-05-2023 7:52
בסך הכל מדובר בעוד מסכן שיצר הרע הצליח להפיל . יש הרבה חלונים בעלי מידות טובות. ובתוכם נשמה קדושה רק שאנשים לא מוכנים לקבל על עצמם עול תורה ומצוות ולהיות מחוייבים למלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא אז מחפשים תירוציים שקריים ולא הגיוניים כדי להצדיק את דרכם הרעה זו גמרא מפורשת. אז יהי רצון שהשם יתברך ירחם עליך ותחזור בתשובה אמיתית
91
ואז מתפלאים שהחרדים...
חרדי וטוב לו | 10-05-2023 7:56
ואז מתפלאים שהחרדים לא רוצים להתגייס
92
מי שגידלו חלאה...
כלב מעוות וחסר אישיות, התיקון שלך הוא גילגול בחתולה,שכל הזכרים ינייכו אותך חלאה | 10-05-2023 7:59
מי שגידלו חלאה כמוך כניראה לא ידעו לחנך, או שאנסו את האימא שלך שמולנאצים ולכן הכרת הטוב לאנסים,
מה אתה...
אתה בטח גם מיזד..ן כמוהו ודתל"ש חולירע,אז עוף לכל הרוחות,ותיקח את הלסבית מעליך חזרה לאתר של הכלבים חסרי הזהות,כמותכם | 10-05-2023 8:50
מה אתה מיתערב הומו סרוג? כל הזבלים כמוך והדתלשים המיזדינ...ם בת...ת כמוך הם כמותו הזבל המיתרומם,חינוך של חולירות חסרי בסיס,וזהו חלק מהחינו של יצורים ללא זהות,
לא מצליח...
ירון | 10-05-2023 8:40
לא מצליח להבין שיח אלים ולא מכבד כזה. צריך להסיר את התגובה לעקוב אחר הכותב ולחסום אותו
איך אתם משאירים...
מילי | 10-05-2023 8:17
איך אתם משאירים תגובה כמו זו?
93
את מי זה...
יצחק | 10-05-2023 8:12
את מי זה מעניין למה חזר בשאלה
94
סרוגים יקרים.בעיתונות החילונית...
שבי | 10-05-2023 8:16
סרוגים יקרים.בעיתונות החילונית החוזרים בשאלה הם גיבורי התרבות שלהם . אולי כאתר דתי תנו יותר במה למתקרבים ליהדות ולא להיגרר אחרי הטרנד שמעצים את החוזרים בשאלה
95
מעניין לקרוא כאן...
אוריץ | 10-05-2023 8:17
מעניין לקרוא כאן את תגובות הדתיים שבעצם מציינים את עליונות האדם הדתי על הלא דתי. ואפשר להבין אותם. הרי הם לא יגידו לעצמם שהם מגבילים את עצמם במצוות מיותרות. לכן יצרו משוואה לפיה, אני שומר מצוות וזה שומר אותי עליון על האחרים. החילוני לא צריך את זה. הוא לא חושב שהוא יותר טוב מאף אחד, וטוב לו כפי שהוא חי. הוא לא צריך להחזיר בשאלה אף אחד, והוא מכבד את דרכו של כל אדם שאינו פוגע באחרים. לצערנו הגישה הדתית מובילה לתוקפנות ואלימות, כפי שניתן לקרוא כאן בתגובות. וכפי שניתן לראות אצל המתנחלים. אגב, גם אצל הערבים חלק גדול מהאלימות הוא על רקע דתי. בהקשר הדתי, היהודי הדתי יותר קרוב למוסלמים מאשר ליהודי חילוני. אבל, טוב לו ככה, ואני מכבד את דרכו.
אני אדם...
אליסף | 10-05-2023 8:44
אני אדם מאוד מאוד דתי.. אני לא חש עליונות ומאמין שלכל אחד מגיע לחיות כפי אמונתו..
96
ככה מדבר איש...
אורי תחייה את חייך לפי אמונתך .אל תתייחס לתגובות אלימות ומכפישות של חברה שמענישה מחרימה ומקיאה כל גילוי של עצמאות מחשבתית .ניחנת בתבונה בצניעות ובעצמאות מחשבתית ....וכל שתבחר אני מחזקת ידך | 10-05-2023 8:18
ככה מדבר איש תורה ? גועל נפש!!! אין לי ספק שהוא דתי ישר וערכי יותר ממך .מהכרותי אתה שייך לשוליים הקיצוניים ולאספסוף
97
לא שאני מצדיק...
היט | 10-05-2023 8:50
לא שאני מצדיק שפה נלוזה, אבל כל אחד שמתראיין ככה, ועוד ממקום כל כך סתמי ופרווה. צר לי , אדם מאמין מבין מהר מאד למה הבחור פרק עול מצוות , הוא פשוט לא היה כל כך מאמין כבר קודם, הוא עשה מה שעשה כמצוות אנשים מלומדה, את האמונה נראה שלאף אחד סביבו לא היה דחוף ללמד אותו. זה לא פוטר אותו מלחקור אמנם אבל זו כבר בחירה חופשית. העובדה שיש אחים חילונים ערכיים מוסריים ונפלאים אינה קשורה לדרך שהתווה הבורא לעם היהודי והיא קיום המצוות וגם אדם יהודי שעשה כמיטב יכולתו הלא דתית , רק שלא שמר תורה ומצוות יגלה לאחר 120 שהנל חסר לו. חבל. עזב סתם כמו שהיה סתם ואפילו עכשיו לא מבין זאת.
98
תראו לי דתי...
סיכום כל התגובות של הדתיים בני האל, מלאי החסד ,הרחמים, ההתנשאות והחשיבות העצמית ... | 10-05-2023 8:52
תראו לי דתי ישר דרך ... ואראה לכם עץ מדבר ...
גם כלבים...
יצור ניבער וחסר תבונה,מה לך וליהדות דביל?אתה מאומץ כמו הרבה יצורים עלובים כמוך,שאומצו על ידי יצורים אפלים סוטים, ולא ראוים,כך שמה שנישאר לאפל, לחשוך,וגוי כמוך לעזוב לטובת איחוד עם החשוכה שמסרה עלוב כמוך לאימוץ, | 10-05-2023 9:11
גם כלבים כמוך צריכים להעביר לחולדה בתל אביב שיעשה מימך פרגיות בטעם סמולנאצי,
99
קנאי הדת שכתבו...
רונית | 10-05-2023 9:21
קנאי הדת שכתבו כאן כנגדו, תתביישו לכם. איפה קבלת האחר. רק מראה שהדת גמרה על השכל הישר שלכם המצפון והחמלה
תקבלי את...
סעי לאנחות,ותחזרי דרך האתר של הלסביות | 10-05-2023 9:33
תקבלי את את ההומואים,לסביות כמוך,טרנסים,וכל הטינופת אשפה של תתי האנושות,
100
אורי,לא ממש הולך...
מילכה כהן | 10-05-2023 9:29
אורי,לא ממש הולך לך עם הדרך שבחרתי,אם אתה מעלה את זה זה ממקום כואב ,עדיין לא השלמתה עם זה,
101
דת ארכאית דת...
שאול פרץ | 10-05-2023 9:39
דת ארכאית דת גזעניתקופאתעל שמריה.דת ללא חמלה.כמו כל דת אחרת.אין שום דת אמיתית. עוד אמונה דתית.
וזאת הבעיה! אנשים...
דתלש | 10-05-2023 12:45
וזאת הבעיה! אנשים כמוך הרחיקו אותי מהדת! אנשים שחושבים שהם יותר טובים מאחרים כשבדרך כלל ההיפך הוא הנכון. מתבייש בך
אתה צאצא...
ככה זה כשגודלים עם אימא חסרת מוח,ופיגור עמוק,בכל נושא היהדות,ואולי היא ביכלל לא יהודיה וזה מסביר הכל, | 10-05-2023 10:50
אתה צאצא של מרוקקי?וסתם אשכנאצית שחינך או לא יצור אפל כמוך על תורת מרקס,עפר לפיך,ולי מי שהביאה אותך יצור חלול ולא ראוי,
אתה לא...
דוד | 10-05-2023 9:53
אתה לא יודע פסוק מהתורה לפרש .לפני שתיתן את דעתך .תלמד את התורה ישר והפוך .ואחרי שתקיא את החלב שינקתה מאימך.כמו גדולי ישראל .את תגיד את דת .וכל רצונך זה להשיג את תאוותך ששלטה עלייך ורק זו הסיבה שאתה מנסה להתכחש למה שמסרו אבותך כדי לתת לך אושר החיים האמתיים לפי הוראות יצרן שזה התורה ואם מחפש הוראות אחרות אז תמשיך לנסות .מבטיח לך שלא תמצא כל זה יתברר אחרי 70 או 80 שנה של מרדף אחרי תאווה. להשלים את החסרון של הגוף שלא יתמלא לעולם
102
טפו עליך וחרה...
עלי | 10-05-2023 9:51
טפו עליך וחרה על ראשך .את מי אתה מענייו .אפס
103
לחילונים אין ערכים נעלים, אתה סתם קונפורמי
חוזר בתשובה | 10-05-2023 9:57
אילו ערכים יש לחילוני מצוי? בשונה ממך, הוא לא קורה ספרי הגות על בסיס יומי, המקסימום זה לרפרף על הכותרות בידיעות ולהתמקד במוסף הספורט. ואם כבר יש לו ערכים, מדובר בטרלול פרוגרסיבי כגון אני לא אוכל שוקולד, כי בטנזניה מי שאוסף פולי קקאו, מקבל דולר ליום. בקיצור, עברת מסלול מאוד נפוץ: נקלעת לסביבה חילונית, חשת זרות, רצית להיות אחד מהחברה, אז תירצת תירוצים ופרקת את עול המצוות. נו שוין, ברור שהרבה יותר קל לא לקיים משהו מאשר כן לקיים. יש הרבה יותר זוללי עוגות מאשר שומרי דיאטה.
חולנים הם...
מי שמאמין אן לו שאלות,ומי שלא,כל התשובות לא יעזרו,כי הוא נעול נעילה והמפתח פשוט אבד,כך שחולני לא שומר מיצוות כמו כל חיה,או בהמה, או עוף,אוכל,עובד,יושן,מתפנה,וחוזר חלילה, | 10-05-2023 10:47
חולנים הם ללא ערכים,חסרי תבונה מעמיקה של הבנת דבר מתוך דבר,חולנים שחושבים שהם מעל האנושות ומעל כל יצור אחר,אז יותר טוב שלא באו לעולם,היום מה שקורה ביקום היא הנבואה של הנביא שאומר שאתם החולנים ולא מאמינים אתם משרתים,ועבדים של היהודים שומרי המיצוות, ומי שחושב אחרת שיבושם לו,כי בקרוב כל הבירור האחרון הזה יטפח לכם בפרצוף שלכם,האמת היחידה היא שכל שומרי המיצוות וחסידי אומות העולם הם ישרדו את חבלי המשיח,ובקרוב,לא משכנע,ולא רוצה לשכנע
אתה לא...
סע חזרה לאימא שלך ברוסיה ותפסיק להיתחזות למשהו שלא תהיה אף פעם, | 10-05-2023 10:41
אתה לא שייך למה אתה מיתערב? ומיתחזה?מאומץ גוי נוצרי חוץ מלסכסך ולהוציא דברי בלע לא שוה כלום,
לחילוני יש...
אלמוג | 10-05-2023 10:25
לחילוני יש ערכים של חיה ותן לחיות, הגינות כנגזרת של כבוד עצמי, פטריוטיות- כי הבית הוא הבית ולא כי אלוהים אמר והאמונה הקנאית- שכל תיאוריה שנראית נכונה היום יכולה להיות מופרכת במידה ויקשו עליה עם הטיעונים הלוגיים הנכונים- ואם כחילוני, לא ראית את זה.... אז אין מה לעשות, גם לדתיים וגם לחילוניים יש אליטות ויש את השאר.
תגובה מגוחכת...
דתי | 10-05-2023 10:16
תגובה מגוחכת וילדותית. כאלו שהדתיים הם ערכיים והחילוניים פרוגרסיביים. יותר שטחי מזה אין.
... רק...
אני ממש נפעם ... | 10-05-2023 10:10
... רק לדתיים יש ערכים ... תג מחיר , לשרוף את חווארה , מוות לערבים , לרצוח ראש ממשלה , והכי חשוב לחלוב את קופת המדינה ולתת במקרה הטוב שרות צבאי מקוצר , ובמקרה הרע פטור גורף בחוק ... אני ממש נפעם ...
104
הבין את הבלוף...
דרומי | 10-05-2023 10:01
הבין את הבלוף
זה הבלוף!...
דתלש | 10-05-2023 12:43
זה הבלוף! תמיד היו חילונים אולי קראו לזה בשמות אחרים פשוט את הספרים שאתה לומד כתבו דתיים וקידמו בהם את המידע שרצו שיעבור הלאה!
סבא של...
ו | 10-05-2023 11:47
סבא של כולם היה חרדי עד לפני קום המדינה ומקומות נדירים קצת יותר אז החילוני זה המצאה חדשה שאבתינו היו בוכים אם היו רואים שהילדים שלהם יהיו ככה אז אתה הבלוך האמיתי שקיים 79 שנה סך הכל
105
אם יש משהו...
אלמוג | 10-05-2023 10:32
אם יש משהו משותף לחוזרים בתשובה ויוצאים בשאלה, זה שהם באים ממקומות שלא ידעו ללמד מספיק זכות על שאר הציבורים בישראליות ועל ערכיהם, ולכן המעבר דרמטי. חילוני שלא רואה דתיים כדמון יכול להתחזק, ודתי שלא רואה חילונים כדמון להתרחק מבלי להתנתק.
106
הבין את כול...
י.פ.חלוני גמור וכן ממאמן באלוהים אבל לא ברבנים | 10-05-2023 10:38
הבין את כול הנאמר כול הכבוד סוף כול סוף משהו שפוי במדינה הזאת
ברבנים מקיימים...
ו | 10-05-2023 11:46
ברבנים מקיימים את מה שאלוקים מצווה ואלוקים רשם מפורש בתורה לשמוע להם אחד לאחדככל אשר יורוך לא תסור ימין ושמאל אזאם אתה יודע שאלוקים קיים וזה כמובן גם מוכח יותר מידי מדעית כמו שהרב זמיר כהן מוכיח כל הזמן אז תשמע למה שהוא אומר כמו לשמור שבת ולכבד את הרבנים הקדושים שלנו
107
איש יקר,צריך לבדוק...
הציוני | 10-05-2023 11:15
איש יקר,צריך לבדוק דברים לאשורם,כי בבית לעתים מכתיבים / מלמדים ומוקים לנו דרך שלא תקפה לנו הבגרותנו...
108
אפשר לעזוב...
י אדרי | 10-05-2023 11:23
אפשר לעזוב מקום עבודה להתגרש מאישתך לעבור עיר וכדומה אבל את מלך מלכי המלכים לא עוזבים ה אחד ושמו אחד
109
שלא יספר סיפורים...
אור | 10-05-2023 11:26
שלא יספר סיפורים העולם החילוני נוצץ ולמי שיש אופי חלש הוא נסחף ועוזב את האמת
קשקוש מחלט...
עודי | 10-05-2023 15:54
קשקוש מחלט שנובע מדימיון
זה בדיוק...
דתלש | 10-05-2023 12:41
זה בדיוק השקרים שהוא מדבר עליהם על לגדול בחממה ולשמוע את הסיפורי בדיות האלה ואז לצאת ולראות שכל החיים שיקרו לך ושזה לא באמת ככה
ככה זה כשהעולם...
דתלש | 10-05-2023 12:40
ככה זה כשהעולם הדתי מספר לילדים שלו סיפורים על העולם החילוני הרע והמופקר ושאין להם ערכים וכו׳ ואז פתאום יוצאים החוצה נחשפים לעולם הזה ורואים שהוא לא מופקר ושל חילונים יש ערכים לא פחות טובים. שם מתחילות רוב השאלות כי ברור לך ששיקרו לך וברור לך מה הייתה המטרה, לשמור אותך בפנים בכל מחיר גם שקרים והכפשה של ציבור שלם ואז אתה מאבד אמון במחנכים שלך ובלי אמון שום דבר לא עובד. וזה אני אומר כדתי לשעבר שלי בעולם חילוני נפלא עם ערכים מצוינים ואנשים מדהימים.
, סמים...
קנאי | 10-05-2023 12:14
, סמים ובנות ערומות זה כיף לא נורמלי. כדאי לך לנסות.
כל הבתים...
ו | 10-05-2023 11:49
כל הבתים הלילוניים בכסאחים אחד עם השני אין שם מצוות ואהבת לריעך כמוך ולא תשנא את אחיך בלבבך ולכבד את אישתו יותר מגופו עלק נונץ אנשים טובים ומסכנים אני באמת אוהב אותם וכואב לי עליהם
מה נוצץ...
ו | 10-05-2023 11:48
מה נוצץ שם??כל הנוער בזנות הרבה על סמים והבנות חצי ערומות עלק נוצץ העולם החילוני קורס.
110
לא יודע מה...
תכלס האמת | 10-05-2023 11:46
לא יודע מה סיפרו לו.. תכלס אמת יש רק אחת. לגבי אנשים חס ושלום להשוות בגלל דת. כולם אהובים וכולים טובים.
111
הוא לא עזב...
רמי | 10-05-2023 11:54
הוא לא עזב את אלוהים גם אני לא עזבתי את אלוהים ומאמין באמונה שלמה בבורא עולם ובהשגחה פרטית לפי מעשה האדם ולאנלפי הדת של האדם. אלוהים ברא יצירה ואת כל היצירה אלוהים לא ברא דתות !!!!!!!!!!!!!! קדוש קדוש קדוש ה צבאות מלוא כל הארץ כבודו.
112
תירוצים יש הרבה....
שחר | 10-05-2023 11:57
תירוצים יש הרבה. הכל טוב! הבחירה שלך והתשלום שלך. אתה לא צריך להסביר שום דבר.
113
לפנות בשאלה ...
יאיר סלומון | 10-05-2023 11:57
לפנות בשאלה
114
לא הבנתי מה...
אחד שמבין | 10-05-2023 12:02
לא הבנתי מה זה קשור לדת,אתה יכול לא לקיים קלה כחמורה ועדיין להיות דתי,כנראה שהיה לך קל יותר לפרוק כל עול אז דבר אמת ואל תקשקש.
115
אני מנסה להבין...
רועי | 10-05-2023 12:28
אני מנסה להבין משהו, אז יש עוד אנשים ערכיים בצד החילוני, סבבה, האם זה אומר שבגלל זה מקומך שם? פעם שמעתי שיעור של אחד הרבנים שהוא אמר דבר שמאוד הידהד לי באותה תקופה הצעיר רווק, הוא אמר שהורים יכולים ללמד את הילד ולשמור עליו כמו אתרוג, אבל אם הוא בסביבה לא טובה - הוא יתקלקל. אז הסביבה המאוד מאוד מאוד חילונית שהתקרבת אליה - מיגנטה אותך אליהם.
116
העולם הסרוג מבולבל...
מיכה | 10-05-2023 12:43
העולם הסרוג מבולבל וזה התוצאות
117
אתה שקרן צבוע...
אלי | 10-05-2023 12:59
אתה שקרן צבוע מכרת את הדת והבורא בישביל כסף ותאוות את הסיפורים השיקריים שלך אתה יכול למכור רק למי שבור ועם ארץ. עוד יתגלה השקר שלך. ותצא אם זה שאתה גם הומו
118
זה מה שגרם לך לעזוב ?? הסיבה האמיתית היא
דדי מהצפון | 10-05-2023 13:08
שזה לא נוח לך. לקיים מצוות לא נוח והעולם החילוני מציע חוסר מחויבות לכלום. הכל מותר, אין מגבלות.. חלאס להסתתר מאחורי הסברים מומצאים. פשוט לא נוח- רוצה לעשות מה שבא לי...
119
קשקשן יש שקרנים...
שר | 10-05-2023 13:23
קשקשן יש שקרנים שלא מכבדים התורהשקרים שקרים. שטיפת מוח.
120
לא יודע מי...
מיכאל | 10-05-2023 13:29
לא יודע מי אתה ולא מענין את אף אחד זה שאתה כתב לא עושה אותך אלהים תראה מה קרה ללפיד כתב מסכן במחנה שבועות נהיה ראש ממשלה הפסיד בבחירות ובדרך ליצר מלחמת אחים תעשה טובה חזרת בשאלה זה ענין שלך עם זה שלמעלה אחרי 120 בבריאות והצלחה שמה תיתן דין וחשבון ואני לא שופט אותך על מה שעשית יש דין ודיין זה בינך לבינו. מה הקשר שהביאו את הכתבה עכשו להראות מה וכי אין אנשים חילונים שחורים בתשובה ומגלים שכל החיים שלהם עד עכשו היו בלוף אחד גדול למרות שהיה להם הכל כסף בתים בחורות סמים טיולים מה כל הקישקוש הזה הביאו את הסיפור שלך בשביל להגיע את הדתיים החרדים ולשטוף את המוח די לשינאה המערכות נטרפות בקרוב אנשים יתחילו להשתגע כמו באמריקה וכל אחד סמשהוא לא מוצא חן בעיניו ילך וישתולל על אנשים ברחובות ובקניונים התקשורת צריכה להפסיק לחפש רק איך לנצח רק שלילי בסוף יהי פה פיצוף פנימי במדינה הזאת בנוסף לכל ראשי הציבור לשעבר שקוראים על שבוע למלחמת אחים ורצח ועוד אמירות מטופשות תרגיעו ותירגעו חכו לבחירות תנצחו תהפכו את החוקים תלמדו להפסיד בכבוד דיי לשינאה העיוורת שלכם נגד החרדים והימין וההתנשאות שלכם . גם השמאל וגם בית המשפט יודע שהם עברו על גבול אין לכם טיפת בושה וכבוד עצמי הכפשתם את המדינה הרסתם את הכלכלה הבאתם לשינאת אחים על זה בשביל הטיפשות שלכם רק לא ביבי אם הייתם חוברים אליו אחרי הבחירות אולי לא הינו במצב הזה אבל אתם עם ראש בקיר רק לא ביבי אז תקבלו ביבי וחרדים ומהפכה משפטית וכל הלא שלכם יחזור אליכם בבומרנג. דיי דיי דיי
121
אתה בסהכ עוד...
מיכאל | 10-05-2023 13:44
אתה בסהכ עוד נספח לסטטיסטיקה העגומה שמוכיחה שליהדות במגזר שממנו יצאת אין תמיד את התוקף הפנימי ואמונת הדרך לקיים דרישת בוראך ממך כי אם ליראה.. זה מה שעלול לקרות כשפוסחים על שני הסעיפים.הרבי מליובאוויטש לימד איך להיות מעורה בעולם בלי להיות נבלע לתוכו.כי לא ידח ממנו נידח
כאילו שבמגזרים...
עודי בלגונזין | 10-05-2023 15:52
כאילו שבמגזרים אחרים אין נטישה של הדרך...
122
אם תשפוט אמת...
ישי | 10-05-2023 14:20
אם תשפוט אמת לפי התנהגות של אנשים אתה תוכל גם להגיד שלהיות גוי זו אמת. אנשים לא נהיים טובים רק בגלל אמונה. זה משהו שקיים בטבע האנושי. אבל באותו טבע אנושי קיים גם אינסטינקט הקיום שיש לו גם תגובות חייתיות. להגיד שיש אנשים חילוניים ערכיים בוודאי שזו אמת אבל זה לא מכיל שכל תפיסת העולם שלהם אמת. וזה שאתה רואה שתי אמיתות ומחליט לעזוב את הראשונה רק מוכיח שלא העמקת בנושא אלא בחרת לפי הנוחות. ואפשר להבין. זה לא קל להיות בודד עם אמת מסויימת כשסביבך כולם עם אמת אחרת. התורה מדריכה אותנו לחיים שלמים של ערכיות ועשיית הטוב לעומת העולם החילוני שלא חי על הדרכה בכלל אלא פועל בזה מתוך הטבע האנושי אבל הוא מאוד ספציפי וחלקי ולא נוגע לכל רובדי החיים. מה שהתורה מדריכה אותנו כוללת בתוכה גם את הטבע האנושי שמדריך פנימית את התפיסה החילונית. אבל אתה בחרת להתמקד רק באמת חלקית וקטנה.
123
אורי איזק יקר...
אברום | 10-05-2023 14:52
אורי איזק יקר לי מאד, קרא שוב ושוב את דבריך אובייקטיבית ותראה שאין דבר משכנע בהם ,איני מטיף חלילה וצדיק באמונתו יחייה, אבל הנתונים שהביאוך לכך אינם מחזיקים מים לדעתי, אני מעז לומר שכשתגעע להכרה זו יהיה מהםך נוסף.
124
אין קשר בין...
גיל | 10-05-2023 15:09
אין קשר בין איכות האנשים החילוניים לבין אמונתנו וקיום המצוות. אתה לא מבין את חוקי התורה ולכן עזבת , אתה לא יצרת קשר מיוחד עם אלקים ולכן עזבת ,אתה לא נחשפת לפנימיות התורה שהיא נשמת התורה ומתיקות התורה היית בקליפה ששם מר יבש ומשעמם ,לכן עזבת.
125
אין הבדל בין...
פפי | 10-05-2023 16:00
אין הבדל בין להאמין באלוהים, בישו או מפלצת פסטה מעופפת. הכל זה סגידה של אנשים שלא מסוגלים להתמודד עם העולם כפי שהוא וחייבים משהו שיחזק אותם. הכל בסדר לא שופט, איש באמונות יחיה. אבל דת מאז ומעולם הייתה כלי לייצור שבטים ופילוג בין מאמינים לבין לא מאמינים ופה הבעיה ופה השורש של רוב המלחמות שאי פעם קרו. בשם דת, בשם אלוהים, אללה או ישו. אם לא הייתה דת העולם היה יעיל יותר ומשאבים היו הולכים על קדמה רווחה ולא מלחמות והתנצחויות מי צודק מי טועה ובלה בלה
, הם...
סמי | 11-05-2023 7:03
, הם יצרו סוג של דת, אגב הם לא היו מצליחים לולא התמיכה של הכנסייה
תלמד קצת...
אריה | 10-05-2023 21:17
תלמד קצת היסטוריה ... רבות מהמלחמות היו מלחמות נגד הדת , ולא להיפך , והשמידו עשרות מליונים . ראה ערך סטאלין והיטלר ועוד רבים ולא טובים במהלך ההיסטוריה ..
אמרת דברים...
אתי | 10-05-2023 17:52
אמרת דברים נכונים ומדויקים .הלוואי וכל האנושות תגיע למסקנה הזו אז ייטב לנו
126
אמת יש רק אחת!!!
דודי | 10-05-2023 16:16
ככה זה שעובדים בערוץ שהוא של כופרים אתה נהיה גם כופר. ואל תבלבל את המוח עוד אמת וכל מיני שטויות שאתה משקר לעצמך. בסוף בסוף אל תשכח לפני מי אתה תתן דין וחשבון!!!!!
127
אורי היקר לך...
דן | 10-05-2023 16:48
אורי היקר לך עם ליבך .תעשה מה שנוח לך איש יקר
128
אני גם גדלתי...
מזל | 10-05-2023 16:51
אני גם גדלתי בבית חרדי, אבי היה רב אך כבר בגיל עשר החילותי לשאול שאלות על מיהו האלוהים הזה שמכתיב את אורך החצאית שלי ואוסר עלי כל מיני איסורים שנראו לי אז לא הגיוניים. כשהייתי לגיל שתים עשרה הייתי כבר אלישע בן אבויה האחרת. מאז הדת בעיני היא עוד סוג של עבודת אלילים. היא לא שונה מההודים המקריבים קורבנות לוישניה ומהנוצריה שנישקה את פסל מריה. וכשראתה אותי מביטה בה בתמהון הסבירה שהיא מנשקת את האידיאה המסתתרת מאחורי דמות הפסל. אנשים מאמינים לכל מיני דברים, אלוהים, אבנים, כוכבים, דמויות מיתולוגיות וזה עושה להם טוב אז שימשיכו להאמין בתנאי שלא יפגעו באחר שלא מאמין כמותם. אמונה היא טובה לבריאות אך צריך לדאוג שלא תנטרל אותך מהחיים
129
חחחח איפה מצאתה...
אמת | 10-05-2023 17:21
חחחח איפה מצאתה עוד אמת בערוץ 12
130
אמת יש אחת. רק...
שולמית בכר | 10-05-2023 18:17
אמת יש אחת. רק הקדוש ברוך היא
131
אז לא היית...
דודו | 10-05-2023 18:18
אז לא היית תלמיד טוב בישיבה , כי לא הבנת את התורה , גם התורה מסבירה שיש עולמות אחרים ובני אדם שונים ואמונות אחרות אבל היא אומרת לך בפשטות נבחרת כיהודי לשרת את ה' לפי חוקים ומשפטים שנתנו לנו כיהודים ולהיות אור לגויים ואתה מחליט ללכת נגד בהצלחה
132
מה? הוא רציני?
אבנט | 10-05-2023 18:33
מה הקשר בכלל בין תפוח וספגטי?
133
ברגע שהבנת שהם...
ניסים | 10-05-2023 18:57
ברגע שהבנת שהם לא פחות ממך פה הייתה נקודת השבירה שלך לדעתך בלבד !!איפה היתה הסביבה תומכת שלך שהתעוררו לך שאלות למה לא רצת לקבל תשובות כך עושה אדם שיש לו יראת השם עושה רושם שהסדק התחיל עוד הרבה לפני יצר הרע שלך זיהה הזדמנות בלתי חוזרת ולאט ובשקט נתן לך להבין שיש אנשים חילונים שהם לא פחות טובים ממך ..חבל על דאבדין מי יתן ותתפכח ותחזור לאבינו שבשמיים לפני 120
134
הכתבה השמאלנית הקיצונית...
חרפה וכלימה ! | 10-05-2023 18:59
הכתבה השמאלנית הקיצונית הזאת באתר השמאלני הזה, אשר תומך בנוכל הגוץ נפתלי בנט, מעודדת את הנוער הדתי הלאומי יפה התואר והבלורית עם עיני התכלת להפוך לעבדים נרצעים של אהרון ברק ושל מפלגת מרצ.
דברים קצת טפשיים,...
יוד | 10-05-2023 22:07
דברים קצת טפשיים, ומנותקים מהארוע הנדון
איזו תגובה...
משה | 10-05-2023 21:16
איזו תגובה גזענית. יפי הבלורית ועיני התכלת? ומה עם אחה עם העינים החומות למשל המזרחיים. הדת היא לא רק טמטום אלא היא גם רשע טהור
135
כל הכבוד על...
לולי | 10-05-2023 20:37
כל הכבוד על ההחלטה לא מובן מאליו. עלה והצלח. וכן יש חיים מעבר לספר הקדוש.
136
טועה ותועה... מסכן...
אלעזר | 10-05-2023 20:47
רק מוכיח שלא היה צריך ללכת לצבא, שהעולם האמוני שלו מעולם היה רעוע ולא עמד במבחן המציאות... מסכן. אין לי כח עכשיו לענות למה שהוא אמר.. אבל הוא טועה בגדול ותכלס הלך אחרי התאוות והושפע לרעה מהחברה כמו שכתוב ברמבם.
ברור שאין...
מושבניקית | 12-05-2023 13:00
ברור שאין לל כח לענות לו כי אין לך מה להשיב. דתיים אינם טובים יותר. ראה דרעי סמוטריץ ראה גולדקנופף גולדשטיין משי זהב הרב אלון ועוד
במה אתם טובים...
אסתוש | 11-05-2023 15:15
במה אתם טובים יותר מהחילונים? הרי בזכות צהל אתם קיימים, ובזכות החילונים אתם חיים את החיים הטובים, נהנים מטכנולוגיה ורפואה מתקדמת וכו'. . . כל זה עדיף על שטיפת המוח שקיבלתם !!! אני מאמינה בה' ובעשרת הדיברות ולא בכל מיני אנשים שמכתיבים לנו איך לחיות....
137
הוא לא יצא...
משה | 10-05-2023 21:14
הוא לא יצא בשאלה אלא יצא לחופשי
138
אמת יש רק...
אמת | 10-05-2023 21:58
אמת יש רק אחת. עוד תשובה לאחד ועוד אחד מלבד האמת שזה שתיים. כנל לגבי כל דבר . לאמת יש תשובה אחת כל תשובה אחרת היא שקר וזה חוק די ברור... גם די ברור שלא נתן את הסיבה האמיתית מאחר ומבחינתו יש כמה אמיתויות אז אין לו בעיה לענות כל תשובה.
139
פחחחח... ׳עולם אמוני...
נורי | 10-05-2023 22:28
פחחחח... ׳עולם אמוני רעוע׳. אם הליכה לצבא מהווה סיכון משהו ממש לא בסדר בתפיסה של אנשים כמוך. קצת אפילו מזכיר אמירות של אנשים בכת שמבודדים מהעולם החיצון...
140
אורי ההורס ...
שירשור | 10-05-2023 23:03
אורי ההורס
141
לא הבנתי מה...
משה | 10-05-2023 23:37
לא הבנתי מה הקשר שהאנשים שם גם איכותיים, נו אז מה? אז אם היית עם הנאצים להבדיל כמובן אז גם היית אומר שהם איכותיים... אז מה זה אומר??? צדיק: (לשעבר, ואולי גם בעתיד בעזרת השם יתברך ובישועתו) אנשים איכותיים זה לא דת זה לא אמונה, כתוב כבר חוכמה בגויים תאמין וכו'... אבל אמת יש רק אחת. ולא יעזור לך ולא לאף אחד שעזב את הדת לברוח ממנה, בסופו של דבר כולם מגיעים לתת את הדין וגם אתה. אז ,שוב יום אחד לפני.... אתה בטח יודע. אחד שאכפת לו ממך ומעוד יהודים שכמוך.
למה ללכת...
עודד ש, מגדיאל | 11-05-2023 7:04
למה ללכת ישר לנאצים? איזה עולם אסוציאציות מצומצם
142
מספיק לראות את...
אחיה | 11-05-2023 6:57
מספיק לראות את הנהירה לקובי ההדלקה בלג בעומר במירון כדי להבין שהפכו את היהדות לעבודת אלילים. ממתי ביהדות יש הילולות סביב קברים ?
חחחחמור ...
צדקר | 11-05-2023 15:05
חחחחמור
143
הדת משבשת את...
לנקרי יצחק | 11-05-2023 6:59
הדת משבשת את החיים של האדם
144
מה הקשר...
א.נ | 11-05-2023 7:17
מה הקשר בין שירות צבאי לבין דת ישראל ? ממש טיעונים דיבליים .. יש גם בצבא גויים. מוסלמים. נוצרים. דרוזים וגם עש אולי להם רמת מוסריות וערכיות גבוהה כמו לחיילים החילוניים היהודים ??? אז אולי תהייה מוסלמי או נוצרי חף מכל מצוות התורה עליה גדלת ? בסך הכל מדובר בבחור שרצה להנות מחיי התאווה והבילויים של העולם החילוני .. זה כל הסיפור על רגל אחת .. טיעונים של ילד ...
145
לכל אחד יש...
יהודי | 11-05-2023 7:18
לכל אחד יש ערכים האמונות. השאלה היא איזה ערכים אתה רוצה ומה אתה רוצה להעביר לילדים שלך. יש ערכים בדת שמאוד מאוד טובים ומכאן כבר זו החלטה שלך מה להעביר לילדים.
להיות דתי...
חיים | 12-05-2023 8:59
להיות דתי זה מבטיח שאין ולא יהייה לך דעות של עצמך אתה סגור בהזיות רחוק מהמציאות.
146
סרוגים שלוחה...
הצדיק בטומי לפיד שילטון | 11-05-2023 8:58
סרוגים שלוחה של עיתון הארץ. מה אפשר לצפות מהאשכנזים.. מה יצאו כל הרשעים בגץ, הכופרים הרפורמים והקונסרבטיבים, ארגוני הטרור השמאלנאצים.. שנאמר מצפון תפתח הרעה ואכן האשכנזים הם רעה חולה
147
חרטא, הגעת למסקנה...
סעדיה | 11-05-2023 9:12
חרטא, הגעת למסקנה שנוח לך להיות חילוני ואתה עוטף זאת באיצטלה פסבדו אינטיליגנטית
148
הגיע לאן שהגיע רק בגלל שהוא חתיך
יעקב דוביד | 11-05-2023 9:56
אם היה נראה כמו דוביגל הוא היה כיום פקיד במס הכנסה
149
אתה צריך לקרב אותם. לא שהם יהיו התירוץ שלך.
ח.מ.מ. | 11-05-2023 10:29
נכון, האנשים לכשלעצמם יכולים להיות אנשים מאוד מוסריים, ערכיים, אנשים טובים באמת, אבל זה לא הופך אותך, בתור אדם דתי, לשווה בין שווים. אתה לא יותר מהם בעצם זה שאתה הודי,כי גם הם כאלו, אתה מחובר לאמת, וזו עצם המעלה שלך. הם עוד לא זכו, בעזרת ה' הם עוד יזכו. אבל זה לא אומר שאתה צריך לנתק את עצמך מהמקור שלך. ההפך הוא הנכון. אתה צריך לקרב אותם, כדי שגם הם יוכלו להנות מכל הטוב הזה.
150
לא כל
נתן | 11-05-2023 12:13
לא כל הדתיים ברמה נמוכה . יש גם כאלה שמסוגלים לחשוב
151
איזה סיפור סטנדרטי. אבל חשוב לדבר על זה.
ב. | 11-05-2023 14:31
תזכורת לכל ההורים. צהל יכול להיות מקום מסוכן. אבל כנראה עם חינוך מסויים אוניברסיטה ומקום עבודה זה אותו דבר.
152
בזכות צהל הקדוש,...
טל | 11-05-2023 16:45
בזכות צהל הקדוש, הם פוקחים עיניים לרווחה וחיים כיהודים מודרנים כפי שהשם רוצה, כפי שציון רוצה ולא בגיטאות בשומרון כמו בגלות.
153
שטויות במיץ בכיפות...
אלדד | 11-05-2023 18:48
שטויות במיץ בכיפות הסרוגות תמיד פתוחים לעולם הלא שומרי מצוות ואף פעם לא חושבים שהדתיים הם חוד החנית .קשקוש בלבוש
154
הכתב מחפש תירוצים...
יוסי כהן | 11-05-2023 19:38
הכתב מחפש תירוצים לעזיבת דרך התורה והמצוות! תגיד שלא מתאים לך להיות דתי והכל סבבה!
155
אין עוד אמת,...
אסף הלוי | 11-05-2023 20:22
אין עוד אמת, יש עוד אפשרות נוחה שבה אפשר לעשות מה שרוצים. אמת יש אחת וזו לא מפלגה זה דרך
156
ישיבה של חילונים
ניסים | 11-05-2023 20:37
זה מה שיוצא מישיבת הסדר שם הכול חפיף דליל וחוץ מי זה הוא לא היה דתי
157
החילונים עושים מה...
אסתר קטי אריאלי וייס | 11-05-2023 21:03
החילונים עושים מה שהם רוצים??? יש מצוות שבין אדם למקום ויש מצוות שבין אדם לחברו.....כל אדם טוב שם לעצמו סייגים... מצווה זה סייג.... לעזור לחבר זה לוותר על הנוחיות שלך ולתת מעצמך.... וכו' וכו'.... לשנוא חילוני... זה חטא. לאהוב כל אדם באשר הוא ללא הבדל דת גזע ומין זה לא פחות ממצווה.....
158
עוד אחד שהתחיל...
א.א | 11-05-2023 23:09
עוד אחד שהתחיל להבין שההלכה בעל פה זה לא אמיתי,
159
בסעודה שלישית בגיל...
יצחק | 11-05-2023 23:54
בסעודה שלישית בגיל 40 יצאתי בתבונה לאחר דברי החוכמה של רב בית הכנסת. הבנתי שאין שום דבר שמחבר ביני לאדם שעומד על הבמה ומקשקש הבלים שמנוגדים לדעתי. זה היה לאחר חצי שנה של התלבטויות קשות שבהן הבנתי כי המסגרת בה גדלתי כל חיי מנוונת אותי. חזרתי הביתה מבית הכנסת והורדתי את הכיפה. כ-10 שנים עברו מאז אותו יום. ברוך שזיכני לעובדו באמת, ללא תמורה של שכר ועונש. הציבור בו אני היום, ערכי יותר ואוהב אדם יותר, יש גם דפוקים אבל זה נורמלי.
160
למה לקרוא לזה...
אביב גפן | 12-05-2023 9:43
למה לקרוא לזה חזר בשאלה? בסך הכל גילה שיש עוד אנשים טובים והם לא מחוייבים למצוות , בסך הכל הפך לחילוני >> האם זה אומר שהיפסיק להאמין באלוהים? אני עצמי עברתי תתהליך הזה וחזרתי משם >>אבל אף פעם לא הפסקתי להאמין באלוהים.... פשוט חייתי אך שבה לי / עד שחטפתי סטירה מצלצלת שהיעירה אותי
161
מסכן...לא מבחין בין...
אבי | 12-05-2023 9:50
מסכן...לא מבחין בין הטהור לטמא...
162
ואיך זה לאיים...
אריה | 12-05-2023 10:21
ואיך זה לאיים ברצח של ביבי
163
עלוב ,מוציא שם...
עביב גפן | 12-05-2023 10:55
עלוב ,מוציא שם רע ליהדות. למה ללכלך על עדה אחרת, ומגזר אחר > לקרב , לתקן זה היעד.
164
עוד אחד שהחליט ללקק לשמאל .
טל | 12-05-2023 11:47
מה לא עושים בשביל עוד ג'וב בתקשורת
165
משהו עובר עליו...
רק אומר | 12-05-2023 16:27
משהו עובר עליו לאחרונה. אולי זו תחילת ההתפכחות.
166
לא משכנע, אמת...
משה | 14-05-2023 22:15
לא משכנע, אמת יש רק אחת ואתה יודע את זה.
167
עוד מפירות הביאושים...
דוד | 15-05-2023 5:14
עוד מפירות הביאושים של הציבור הדל האשכנזי
168
מי שמערב בין...
חן | 17-05-2023 0:20
מי שמערב בין קודש לחול. מאבד בסוף את הכל. או שמצליח לשלב בנס מתוך צביעות יתירה. לא סתם הציבור החרדי מתרחק מהחילוניות עד הקצה האחרון- כי אחרת יקרה לילדים שלהם מה שקרה למסכן הזה