מירי רגב הודיעה היום (שלישי), לחברת נת"ע האחראית על פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן כי לאור אי העמידה בזמנים, הפרויקט יועבר לחברה אחרת.

נת"ע שאחראית על שלושת קווי הרכבת הקלה של המטרו בגוש דן, התחייבו לכך שהקו האדום של הרכבת ייפתח ביום שלאחר יום העצמאות. התחייבות בה לא עמדו.

בעקבות אי העמידה ביעדים, החליטה  שרת התחבורה, מירי רגב, כי הפרויקט יעבור לחברה אחרת שככל הנראה מדובר בחברת 'נתיבי ישראל'.

מהלך ההעברה יקודם ככל הנראה בישיבת הממשלה הקרובה.

בנוסף על כך, על פי הדיווח, חברת נת"ע חרגה בכ-3 מיליארד שקלים מהתקציב שהוקצה לה.

נסיעות מבחן של הרכבת הקלה ביפו (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
נסיעות מבחן של הרכבת הקלה ביפו (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

השרה רגב אמרה על המהלך: "כמו שאמרתי בעבר, יהיו נגזרות ומשמעויות לחברות שלא עומדות ביעדים שלהן, בוודאי כשמדובר ביעדים שהן עצמן מציבות. כך היה במקרה יפה נוף וכך גם יהיה בעתיד". בנוסף אמרה השרה כי המהלך נועד כדי: "שהטעויות של הקו האדום לא יחזרו על עצמן בקווים הסגול והירוק".

בדיון הקודם שנערך בלשכת השרה לפני כמעט שלושה חודשים (5.2.23), אמר מנכ"ל נת"ע כי הרכבת הקלה תהיה מוכנה לפתיחה בפסח – בדיון, השרה נתנה לחברה ארכה עד יום העצמאות.

השרה רגב הגיבה על המאורע: ״ברור לי כי בכל הרצה קיימות בעיות שונות, וייתכן כי אפשר היה לקבל בעיות שוליות כאלה ואחרות במסגרת הרצה של הרכבת, תוך שקיפות מול הציבור וקריאה לציבור להשתתף בפיילוט תוך יידוע בדבר הבעיות. אלא, שבכל מה שנוגע לבטיחות, אני לא מתכוונת לקחת שום סיכון".

עוד הוסיפה השרה: "אני מודעת לאופטימיות של חברת נת"ע כי מספר הבלימות ירד בשבועות הקרובים, אבל לצערי, על סמך ניסיון העבר, אני לא יכולה לחלוק את האופטימיות הזאת עד שלא אראה תוצאות בשטח, שכרגע לא קיימות. הרכבת הקלה לא עובדת באופן מלא במשך 30 יום, במתכונת הפעלה מלאה, בשל ריבוי תקלות שמשביתות את הרכבת – מה שלא מאפשר בחינה של מצבה האמיתי. בנוסף, אין 5 ימי הפעלה רצופים ללא תקלות. למעשה, אפילו אם ניקח את חמשת הימים הכי טובים של הרכבת (ללא רצף), אנחנו עדיין לא נמצאים ב-0 תקלות."