קמפיין בפייסבוק: להרוג מחבל בכל שעה - סרוגים
חטיפת בחורים גוש עציון

קמפיין בפייסבוק: להרוג מחבל בכל שעה

בעקבות חטיפת הבחורים מגוש עציון, הושק דף פייסבוק הקורא לנקמה במחבלים. מנהלי הדף, אשר מעדיפים לכנות את עצמם 'יהודים שאכפת להם', קוראים לממשלה לשנות את המדיניות שמובילה לחטיפות. "שחרור מחבלים רק מגביר את התיאבון", הם אומרים בשיחה לסרוגים

קמפיין בפייסבוק: להרוג מחבל בכל שעה
  פייסבוק. קריאה להרג מחבלים כל עוד הבחורים החטופים לא שבים לבתיהם (צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)

מאז היוודע אירוע החטיפה בגוש עציון, הרשתות החברתיות כמרקחה. רובם ככולם של העדכונים החדשים עוסקים בשלושת הנערים החטופים. מלבד אזרחי המדינה, שמפרסמים את רשמיהם ומחשבותיהם מהאירוע, גם פוליטיקאים, חברי כנסת ואישי ציבור, מוצאים ברשתות החברתיות כר נוחה להפצת מסקנותיהם וקריאותיהם לראשי המדינה לפעול בנחישות מול אותם גורמי טרור.

במקביל, היה מי שהזדרז לפתוח דף מיוחד הקורא להוציא להורג מחבל בכל שעה – כל עוד הבחורים החטופים לא שבים למשפחותיהם. כותרת הדף 'עד שהנערים חוזרים- בכל שעה במחבל יורים' ומאז הושק, הוא הספיק לצבור כבר יותר מרבבת לייקים. מאחורי שמו של הדף, שתמונת הנושא שלו מורכבת מתמונותיהם של שלושת החטופים, מסתתרת קריאה לראשי המדינה לפעול ביד קשה כלפי האסירים הביטחוניים השוהים בבתי הכלא בישראל.

בשיחה ל'סרוגים' אומרים מנהלי הדף, המעדיפים לשמור על אנונימיות, כי "הרעיון פשוט. לשנות את המדיניות שמובילה לחטיפות. אנחנו מקווים שנצליח להרים גל של מחאה ציבורית שיקרא למלחמה עיקשת בטרור". "ברור לכל בר דעת", הם מוסיפים, "ששחרור מחבלים מגביר את התיאבון ורק לחימה נחושה תעצור את ההתדרדרות".

מנהלי הדף, מלבד זאת שאינם פרסמו את שמם, גם מעדיפים שלא לפרסם מאיזה רקע הם מגיעים. לשאלתנו האם מאחורי הקמת הדף עומדים חבריהם של החטופים מהישיבה, הם עונים רק כי "מדובר ביהודים שאכפת להם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ממליץ לעזוב את הארץ בגלל שאין כאן עונש מוות
רון | 15-06-2014 12:47
במדינות נורמאליות יש עונשי מוות למחבלים,וכאן?כאן....מחבלים חוגגים גם בכלא וגם בחוץ ובנוסף נתניהו+בנט שיחררו סתם כך מחבלים לאבו מאזן וזה עוד בגד בהם.עדיף לעזוב את הארץ אחרת יחטפו או ירצחו את כולנו.
2
כל עשר דקות לתלות שלושה.
| 15-06-2014 13:45