אחרי שנים של תרגולים, ניסוי וטעיה ופיתוחים טכנולוגיים ייחודיים, החלום של אילון מאסק היה אמור לעמוד למבחן היום (שני) בשיגור ה-Starship למחוץ לאטמוספירה. עם זאת, ברגע האחרון הוחלט לדחות את השיגור המתוכנן, זאת לפי חברת SpaceX עקב "שסתום שקפא" – וכתוצאה, הצוותים ינסו שוב לשגר את החללית ביום רביעי הקרוב.

ספינת החלל של מאסק היא הרקטה העוצמתית ביותר שאי פעם שוגרה על ידי בני אדם, היא מורכבת מעשרות מנועים ותתי מנועים ומייצרת יותר מפי 2 מהדחף שיצרו הרקטות שהנחיתו את האדם על הירח בעבר.

שיגור מוצלח של ה Starship יהווה הישג הנדסי ולוגיסטי חסר תקדים, הרקטה העוצמתית והמתקדמת בעולם לא תהיה רקטה סובייטית או אמריקאית, אלא זו תהיה רקטה של חברה מסחרית והעובדה הזו תפתח שוק חדש לחלוטין של שיגור משאות לחלל באופן זול ויעיל יותר מאי פעם.

הרקטה העצומה יכולה להמריא לחלל עם משא גדול בהרבה מכל קודמותיה ובנויה עם טכנולוגיות SpaceX הכבר קיימות של נחיתה אוטונומית של הרקטה ללא השמדתה בשונה מהרקטות של נאס"א או סוכנויות חלל אחרות.

מעבר ליישום המסחרי שיגור מוצלח הוא השלב הבא המתבקש בתוכניות המוצהרת של מאסק להביא למצב שבו בני אדם חיים או לפחות מתחילים תהליכי יישוב על מאדים ובכך "מבטיחים" את המשך המין האנושי במקרה של קטסטרופה אפוקליפטית.

מנגד, ניסוי לא מוצלח של ספינת הדגל של SpaceX ומאסק עלולה לבשר על דחיות משמעותיות ביכולת התפעולית של החברה עצמה ולהגביר משמעותית את עלויות הפיתוח של הרקטה בה כבר הושקעו שנים ארוכות של תכנון ומחקר.