באירוע אסון העגורן שקרס לפני כחודש במזח תחנת הכוח רוטנברג שבאשקלון, מצא את מותו נפתלי אדרי ז״ל, גימלאי חברת החשמל. ניר דקל, עובד החברה מפעיל העגורן, עדיין נעדר.

בתהליך מקוצר במיוחד, חברת החשמל בחרה את חברת "מר-טר", בליווי חברת ייעוץ בינלאומית, המשלבות יכולות וניסיון מוכחים בביצוע עבודות פינוי העגורן, שברי המזח ופסולת שקרסו למים. לשם כך, הגיעו לארץ מקפריסין 4 כלי שייט ייעודיים לתחילת ביצוע העבודות בשטח. תוכנית העבודה תואמה עם משטרת ישראל וקצא"א (שמפעילה את הנמל), ועקרונותיה הוצגו בפני משפחת דקל.

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

(צילום: יוסי וייס/ חברת החשמל)

פעולות הפינוי

פעולות הפינוי של העגורן והפסולת במשקל מצטבר של כ-2,500 טון, המבוצעות בים הפתוח בעומק של כ-30 מטרים ובמרחק של למעלה משני קילומטרים מהחוף – מורכבות כשלעצמן והן כוללות, בין היתר, חיזוק יציבות המזח והעגורן שנותר, חיתוך תת-ימי של קורות בטון, מתכת ופלדה, צלילות ייעודיות לאיתור הנעדר, בכפוף לפעילות בטיחותית מוקפדת לפינוי ההריסות מהמזח ומהים.

(צילום: יוסי וייס, חברת החשמל)

זאת ועוד, חברת החשמל שכרה את שירותי חברת "מגנוס", המתמחה באיתור וחילוץ נעדרים באתרים ימיים תחת אילוצים ותנאים מורכבים, אשר תלווה את כלל הפעילות לפינוי ההריסות, בדגש על תרחישים שונים שיסייעו במאמצים לאיתור הנעדר.

במקביל, מאז התרחשות האסון, עובדי חברת החשמל יוזמים סריקות רגליים ואוויריות לאורך החופים לאיתור הנעדר, וכך יהיה בהתאם לצורך עד למציאתו.

(צילום: יוסי וייס, חברת החשמל)

לטובת הסריקות כאמור, הקימה חברת החשמל חפ"ק ייעודי בחופי אשקלון.

חברת החשמל מקצה את מלא האמצעים ולא חוסכת במאמצים לאיתור הנעדר מוקדם ככל שניתן.

נזכיר כי מאז האסון וטרם מציאתו של ניר, הוקדמו קבוצות ווצאפ רבות שמטרתן לגייס אזרחים על מנת לבצע סריקות רגליות ברחבי החופים. נכון לרגע זה הסריקות הרגליות הנ"ל מוקפאות בהתאם להתרחשויות.