חדשות המגזר

הרב דוד מנחם בתגובה נחרצת: "על מה אתם מתלוננים?"

הרב דוד מנחם מגיב לסערת הסרטון של אולפנת חורב, ופונה למזרחיים ולאשכנזים: "אל תהפכו אותנו לכפיים. כל המסורות שייכות לכולם. אל תלעיגו"

הרב דוד מנחם בתגובה נחרצת: "על מה אתם מתלוננים?"
צילום: הרב דוד מנחם (צילום: יוטיוב/ כאן 11)

הרב דוד מנחם מתייחס לסרטון של תלמידות אולפנת חורב, ומפנה אצבע מאשימה גם לרבנים המזרחיים: "אם כל מה שאתם מציגים זה מחיאות כפיים ומופלטה, אז למי אתם באים בטענות? אל תמעיטו מערככם, תזקפו את הגב ותרימו את הראש לא על חשבון אחרים".

"אנחנו לא שונאי אשכנזים, אנחנו לא רוצים לדחוק את התורה של חכמי אשכנז. אנחנו מקבלים את כולם באהבה. יש לנו אחריות להעביר את המסורת שלנו".

"יש גזענות מובנית גם אצל אנשים טובים. יש אנשים שבשולחן שבת שלהם יש הלעגה של המזרחיים. בשולחן שבת שרים ניגונים חסידיים בדבקות אבל פיוטים שרים עם צהלולים ומחיאות כפיים. אל תהפכו אותנו לכפיים. כל המסורות שייכות לכולם. אל תלעיגו. אל תלעיגו בערכנו".

"הציונות הדתית עושה תיקון גדול בשנים האחרונות. אני מלא תודה לרבותיי הספרדים והאשכנזים. אבל תגלו רגישות האם אתם נותנים מקום לתורות של התלמידים שלכם".

סרוגים premium

המהדורה המובחרת!

הטבת השקה מיוחדת:

במקום 39 בחודש עכשיו ב 0

תגובות

60
40
ישורון
14.04.23

חייב לקום רב שמוק ולנסות לטייח ולגמד, הקפיצה על השולחנות היא של מזרחים!! מאברהם אבינו ועד ימינו אנו וגם בבית המקדש, וכן סנהדרין תנאים ואמוראים שרו בסגנון מזרחי ולא ניגוני אשכנז. בבית המקדש לא שרו הלויים שירים נוסח לא חסידי לא ליטאי ולא אירופה כלל וכלל.