חדשות

גפני: "בלי פסקת התגברות ב-61, אין לנו מה לחפש"

חבר הכנסת גפני התראיין בוועידת ערוץ 14, בה העריך כי הרפורמה המשפטית צפויה לעבור למרות הקשיים הקיימים, וקבע כי ללא פסקת התגברות ב61 אצבעות אין איך להשפיע על המערכת הפוליטית

משה גפני
משה גפני | צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

יושב ראש דגל התורה, חבר הכנסת משה גפני התראיין למוטי קסטל ב"ועידת הלאום" של ערוץ 14, ובראיונו התבטא בקשר לעתיד החקיקה של הרפורמה המשפטית.

חבר הכנסת גפני אמר בראיונו: "אני מעריך שהרפורמה תעבור, נעמוד על כך שתעבור פסקת ההתגברות ברוב של 61, אם לא – אין לנו מה לחפש במערכת הפוליטית אם אנחנו לא יכולים להשפיע עליה."

בנוסף להערכה כי חקיקת הרפורמה תימשך כסדרה וכי לא יסכימו לשנות את נוסח פסקת ההתגברות המקורית, ביקר חבר הכנסת גפני את מאמצי ההידברות בבית הנשיא.

חבר הכנסת גפני גם הביע ספק בנוגע ליכולת הצדדים להגיע להסכמות ומעבר לכך התרעם על שימוש בבית הנשיא כפלטפורמה לשיחות: "לא חושב שייצא משהו מהשיחות בבית הנשיא, המקום להתדיינות ולהסכמות בנושאים הללו הוא במשכן הכנסת שנבחרה לשם כך.""

רק הבוקר (יום ב') נפגשו שוב צוותי המשא ומתן בבית הנשיא לחידוש השיחות שנפתחו בשבוע שעבר, השיחות הוגדרו בהודעת הנשיא ככאלה המתנהלות ברוח טובה ועם גילויי פתיחות בין הצדדים, שהגיעו למשא ומתן בצוותים מתוגברים ולאחר תיאום עמדות בין השותפים בשני הצדדים.

סרוגים premium

המהדורה המובחרת!

הניתוחים, הפרשנויות והסיפורים החמים, מוגשים בצורה מעמיקה וממוקדת ישר למייל

הטבת השקה מיוחדת:

במקום 39 בחודש עכשיו ב 0

תגובות

14
11
אבישג
03.04.23

גפני הפעם צודק 100%. ברור ושקוף לגמרח שאסתר חיות וגלי מיארה ועושי דברם במערכות המשפט, לגמרי מגויסים כנגד תוצאות הבחירות... בלי נוסחת התגברות של ממש, הם וחבריהם באופוזיציה יטרפדו את הכל... כרגע אין טעם להללכת להצביע...

1
תני פירוט מלא קצת יותר...
03.04.23

, מה זה "יטרפדו הכל" ? איזה חוקים את רוצה שהכנסת תחוקק ושיש חשש שבית המשפט יטרפד ? או שמא נשאל אחרת : אולי באמת ראוי לטרפד את החוקים שסביר שבית המשפט יטרפד ?

10
מה עדיף על מה ?
03.04.23

את גפני ואת החרדים בכלל, מעניינים חוקי כפייה דתית וחוקים שיתנו ייתרון למיגזר החרדי. מאליו מובן שמדובר בחוקים לא שיוויוניים ולכן גפני חושש בית המשפט יתערב בהם. עכשיו תחליטו : האם אנו רוצים שבית המשפט יוכל להתערב בחוקי כפייה דתית או באפלייתם לטובה של חרדים ( למשל : בגיוס, בדיור, בהנחות בארנונה ובתשלומים אחרים ) או שאנו רוצים לאפשר חקיקת חוקים מפלים כאלה ללא איזון ויכולת התערבות של בית המשפט. לי ברור שאני רוצה שבית המשפט יוכל להתערב.

1
אהרון
03.04.23

גם לחילונים עדיפה שלטון של חרדים מאשר מדינת שריעה אסלאמיסטית פונדמנטליסטית. בג"צ והשמאל לוקחים אותנו ישר לשם באמצעות ייבוא מטורף של סודאנים ואריתראים וחיזוק האחיזה של הערבים והאסלאם בכל מקום שהם חפצים בו.

2
משה
03.04.23

, אתה חי בעבר. כבר מזמן אין כניסה של אריתראים וסודאנים לישראל, הגבולות חסומים. ואם ביבי לא היה מתחרט ברגע האחרון - גם מזמן היינו נפטרים מרוב אלה שהגיעו בעבר, בזמנו הייתה תוכנית מסודרת וביבי השתפן...

9
ימני אמיתי
03.04.23

גפני אומר בפה מלא! אני בעד חוקים לא שוויונים מטרת ההפיכה היא רק לייצר זכויות יתר ליהודים נבחרים. אם אני לא יכול לסחוט את הקואליציה להתעלם מחוקי יסוד - אין לי צורך בהפיכה הזאת! לא יהיו יותר בארץ יהודים סוג ב, נגמרה העליונות של מנהיגי החרדים! סיימתם להחזיק את הציבור שלכם בעוני ובורות!