הרב שטרן: להעלות את גיל המועמד לרב הראשי - סרוגים

הרב שטרן: להעלות את גיל המועמד לרב הראשי

הרב אריה שטרן, מצטרך לתמיכת הרבנים לתיקון החוק שיאפשר התמודדות של תלמידי חכמים ראויים מעל גיל 70 לתפקיד הרב הראשי לישראל - זאת על מנת לאפשר לרב יעקב שפירא להתמודד על התפקיד

הרב שטרן: להעלות את גיל המועמד לרב הראשי
  הרב אריה שטרן (צילום מרים אלסטן\פלאש90)

רב העיר ירושלים הרב אריה שטרן מצטרף גם הוא לקריאה לתיקון החוק להגבלת גיל הרב הראשי לישראל.

רב העיר ירושלים, הרב אריה שטרן, מצטרף לקריאתם של עשרות רבנים בשבועות האחרונים התומכים בתיקון החוק שיאפשר התמודדות של תלמידי חכמים ראויים מעל גיל 70 לתפקיד הרב הראשי לישראל.

בין הרבנים שכבר הביעו את תמיכתם בתיקון החוק: הרב יעקב אריאל, הרב חיים שטיינר, הרב דוד חי הכהן, הרב יצחק בן שחר, הרב יעקב פילבר, הרב יהושע ויצמן, הרב יואל מנוביץ' ורבים נוספים.

הרב אריה שטרן מוסר "אני תומך בתיקון החוק להגבלת הגיל להתמודדות למשרת הרב הראשי לישראל. כבר אמרו רבותינו זיכרונם לברכה, 'תלמידי חכמים, כל זמן שמזקינין – חכמה נתוספת בהם, שנאמר בישישים חכמה וארך ימים תבונה'. אני סמוך ובטוח שבעזרת השם יש תלמידי חכמים שעברו את גיל 70 ויכולים להוביל את הרבנות הראשית ויעמיקו בזהות יהודית לכל עם ישראל".

הרב יעקב שפירא , צילום: יונתן זינדל (פלאש 90)

כזכור, השבוע נפגשו שורת רבנים מובילים בציונות הדתית בהובלתו של הרב יעקב אריאל ודנו בעניין הבחירות לרבנות הראשית.

בסוף אותה ישיבה הוחלט כי הרבנים ידרשו תיקון של מגבלת הגיל שלא מאפשרת כיום לרבנים מעל גיל 70 להתמודד על תפקיד הרב הראשי, כאשר המשמעות של הצעד – היא לאפשר לראש ישיבת "מרכז הרב" הרב יעקב שפירא להתמודד על התפקיד.

על מנת למנות את הרב יעקב שפירא בן ה-72, צריך כאמור לשנות את החוק, כך שיאפשר התמודדות בגיל מבוגר מ-70. כלומר, תמיכתם של שורת הרבנים מהציונות הדתית בשינוי החוק מהווה הלכה למעשה תמיכה ברב יעקב שפירא, שבמידה והמהלך יקרה, צפוי להתמודד מול הרב מיכה הלוי, רבה הראשי של פתח תקווה, שצעיר מגיל 70 ויכול להתמודד גם ללא שינוי החוק.

בתדרוך שנערך במהלך השבוע לכתבים דתיים, אמר השר בצלאל סמוטריץ' כי מבחינתו מי שיקבע מי יהיה מועמד הציונות הדתית לרב הראשי האשכנזי היא וועדת רבנים בראשות הרב יעקב אריאל. גורמים פוליטיים סיפרו לסרוגים כי סמוטריץ' "הקדים רפואה למכה" כשהבין שקבוצת הרבנים עומדת להתכנס בנושא והביע את תמיכתו בה, למרות שהוא למעשה מעוניין בבחירת הרב מיכה הלוי, בו מעוניין גם אבי מעוז.

בשיחה עם סרוגים, התייחס הרב אריאל לתדרוך לפיו סמוטריץ' ימנה ועדה בראשותו לבחירת מועמד הציונות הדתית לרב הראשי, וטען כי סמוטריץ' כלל לא דיבר איתו על הנושא. "אולי הוא הציע את הרעיון למקורביו, אבל אליי זה לא הגיע". הוא גם הצהיר: "אני לא רואה בעצמי סמכות לבחור את הרב הראשי".

עוד באותו נושא

סמוטריץ' תדרך, הרב אריאל מכחיש: "הוא לא דיבר איתי"


22

גורמים פוליטיים מעריכים בשיחה עם סרוגים כי למרות שסמוטריץ' מראה כביכול תמיכה בוועדת הרבנים מול כתבים, הוא לא מתכנן לשנות את החוק כך שרבנים מעל גיל 70 יוכלו להתמודד. כלומר, כלפי חוץ הוא תומך, אך בפועל עדיין מעוניין בבחירתו של הרב מיכה הלוי. לדבריהם, בסביבת סמוטריץ' דווקא הזהירו מניסיון לשנות את תקנות הגיל, וכי למי שיעשה זאת יהיה חשבון איתם. "מצד אחד סמוטריץ' אומר מה שהרב (יעקב אריאל) יחליט, מצד שני הוא מאיים על מי שיביא את החוק לשינוי גיל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
אז שיעלו גם...
אם ככה | 31-03-2023 12:55
אז שיעלו גם את גיל הפרישה לשופטים.
אין כאלה....
לא | 01-04-2023 21:04
אין כאלה. או שמקצוע הרבנות מושך מושחתים באופן טבעי או שהופכים כאלה תוך כדי העיסוק במקצוע. כך או כך מדובר בנוכלים כמו אסטרולוגים קוראות בקפה ופותחות בקלפים.
רבנים שהם שמאלנים זו סתירה פנימית...
הקרן לרבנים חדשים | 31-03-2023 16:43
רבנים שהם שמאלנים חיים בסתירה פנימית. קשה להיות אנשים ישרים כאשר חיים בסתירה פנימית...
מה עם...
נאה דורש | 31-03-2023 14:01
מה עם רבנים ישרים? או לפחות לא גזענים? כנראה כברנלא בימי חיינו
כשיהיו שופטים ישרים...
רויטל | 31-03-2023 13:15
כן. כשיהיו שופטים ישרים. ולא פוליטיקאים בגלימה...
2
במקום זה שפשוט...
שוק חופשי. לפתוח לתחרות | 31-03-2023 22:09
במקום זה שפשוט יפריטו את המוסד המיותר הזה. מי שרוצה לקבל מהם שירותים, שישלם מכיסו.
3
אירן זה כאן....
לילי | 01-04-2023 3:51
אירן זה כאן. שלטון אייתולות ומשמרות המהפכה.
4
כאילו שלא מספיק...
ברור ... | 01-04-2023 16:40
כאילו שלא מספיק שרוב הרבנים חיים בימי הביניים ... עכשיו נצטרך לבחור בנוסף , אחד עם שטיון קל במקרה הטוב , או אלצהיימר במקרה הרע ...
5
חוק פפרסונאלי
מיכאל | 02-04-2023 17:54
נמאס החוקים הפרסונאלים תחילה דרעי וחריו הרב שפירא זהו צדרון חלקלק ללא כל צידוק בניגוד לחוק הנבצרות שלולא חוק זה תפקיד ראש הממשלה היה נפגע תנו לכוחות חדשים לעלות על הבמה יש הבדל גדול בין ראש ישיבה ולבין רב עיר ותלמיד חכם מובהקאודיין וותיק שחיי את השאלות שמתעוררות כל יום בעם
6
רק בישראל רבנים...
רק בישראל | 02-04-2023 19:01
רק בישראל רבנים ממנים רבנים. אגב מישהו אחר שם לב שעם כל הדיבורים על נפוטיזם במערכת המשפט, שני הרבנים הראשיים כעת הם אשכרה הבנים של רבנים ראשיים לשעבר. ועכשיו רוצים לשנות את החוק כדי למנות עוד בן של רב ראשי!
7
הרב מיכה הלוי, תלמיד חכם ראוי ומקובל על הכול
אליהו | 02-04-2023 19:29
אין צורך בשינוי חוק. בחירה פשוטה עם תמיכה עצומה.
8
מדוע ללכת עקום שאפשר לבחור ישר
חיים | 02-04-2023 19:34
בכל הכבוד לרב שפירא, שבוודאי הינו מועמד מאד ראוי. ברם, לצורך כך , צריך ללכת עקום ולשנות את החוק, ומיד יטענו החילונים, לשנות את הגיל גם לגבי שופטים. הרב מיכה הלוי, ייצג בגאון את כל בית ישראל.
9
הרב שפירא ראוי...
ראובן מחדירה | 03-04-2023 14:11
הרב שפירא ראוי לתפקיד ומלא הערכה מכל חוגי הרבנים. ראובן מחדירה