לפני ההצהרה: גלנט זומן ללשכת נתניהו - סרוגים

לפני ההצהרה: גלנט זומן ללשכת נתניהו

רגע לפני ההצהרה שבה הוא צפוי לקרוא לעצור את החקיקה, שר הביטחון יואב גלנט זומן ללשכת רה"מ נתניהו - שצפוי לקרוא לו שלא להתנגד פומבית להמשך קידום הרפורמה

לפני ההצהרה: גלנט זומן ללשכת נתניהו
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

רגע לפני ההצהרה המתוכננת שלו לתקשורת, שר הביטחון יואב גלנט זומן הערב (חמישי) ללשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו. בתום הפגישה נאמר כי גלנט לא יקיים בסוף מסיבת עיתונאים הערב, בעוד שנתניהו ישא הצהרה בשעה 20:40.

גלנט הגיע לשיחה עם נתניהו לאחר שסיים הערכת מצב בקריה, וככל הנראה עדכן את נתניהו על מידע ביטחוני עדכני ולשכנע אותו שהמצב הנוכחי מחייב את עצירת החקיקה. מנגד, נתניהו צפוי לקרוא לגלנט שלא להתנגד פומבית להמשך קידום החקיקה על הרפורמה המשפטית.

במקביל, יו״ר הקואליציה ויו״ר סיעת הליכוד אופיר כץ שולח מסר ברור לחברי המפלגה, ופנה באיום מרומז גם לגלנט – שככל הנראה לא מתואם עם נתניהו בשלב הזה. "החלטת הסיעה בנוגע לרפורמה מחייבת את כלל חברי הכנסת בליכוד" הבהיר כץ. "מי שיחליט להצביע בניגוד לעמדתה יפגע בתנועה ובמשמעת הקואליציונית, לא נוכל לקבל מצב כזה".

עוד באותו נושא

גלית דיסטל קוראת לשר הבכיר להתפטר: "לא צריכים בנטיזם"


20

כאמור, ראש הממשלה נתניהו ימסור הצהרה הערב בשעה 20:40. גורמים בליכוד ובמפלגות החרדיות מעריכים כי ככל הנראה "האירוע על סף סיום" ונתניהו הולך להכריז על עצירת החקיקה עד לאחרי פסח.

גורמים בקואליציה אומרים לסרוגים כי זהו הכיוון כבר כמה ימים. לטענתם, לנתניהו נמאס שמנהלים אותו והוא רוצה לקחת שליטה מחדש. כאשר גורמים פוליטיים סיפרו לסרוגים בתחילת השבוע כי  כי יו"ר ש״ס אריה דרעי "התרצה" ולוקח צעד אחורה מהרפורמה המשפטית של יריב לוין ושמחה רוטמן, ובסביבתו מדברים בימים האחרונים על אפשרות שהמתווה של הרצוג יהווה בסיס למשא ומתן.

בעקבות הפרסומים בש״ס פרסמו הבהרה: ״לאחר היוועצות של יו״ר ש״ס הרב אריה דרעי עם זקן מועצת חכמי התורה הגר״מ מאיה שליט״א, הוחלט כי ש״ס תתמוך בכל החלטה שתתקבל ע״י רה״מ בנימין נתניהו והליכוד. כל פרסום אחר בעניין אינו נכון״.

נתניהו נועד היום שעות ארוכות עם יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן ועם אריה דרעי. מקורות בסיעות החרדיות מסרו לעיתונאי ישי כהן כי לדבריהם "נתניהו מקבל את עמדת גלנט. הם תומכים. החקיקה נדחית. אם בכלל", אך יאיר נתניהו הגיב לעיתונאי בטוויטר וכתב: ״שקר!!!!!!!״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
איפה צ'רצ'יל...
ליטל | 23-03-2023 19:15
מה אמר צ'רצ'יל במקרה כזה: הציבו לכם ברירה או חרפה או מלחמה. בחרתם בחרפה, ותקבלו גם חרפה וגם מלחמה... אם נכנעים לסרבנות ולטרור, אין משמעות לדמוקרטיה ולהכרעת העם...
2
ה יש צסביב...
עכשיו אתה מבין | 23-03-2023 19:49
ה יש צסביב מדינות ערב שרק מחכות להזדמנות לא סתם נועצו גנרלים שהמהיגו בצבא מה אתה רוצה שאנשים יילחמו לדיקטטורה
3
הכול הצגה ביבי וגלנט מתואמים
נחום | 23-03-2023 20:01
מצביעים ביבי ומקבלים שמאל. לא הצבענו לחלק גובים לביבי וחבריו. חייבים להחליף הנהגה.
4
גלנט יראה את הכנסת מביתו
דני | 23-03-2023 20:03
השמאל מתאב אותו. הימין כבר לא יתמוך בו. משכך, לפטרו בשר ביטחון ראוי ונאמן לבוחריו.