החיפושים נמשכים: שבוע אחרי האסון במזח תחנת הכוח רוטנברג באשקלון, מאות מתנדבים עדיין מחפשים אחר הנעדר ניר דקל, שנפל למים בעקבות קריסת העגורן במקום. לצד חיפושים פיזיים נרחבים, חברת החשמל פועלת גם במישור הטכנולוגי ומשתמשת בכלים חדשים למיפוי וסריקה של אזור ההרס.

לפי הודעת חברת החשמל והמשטרה, עובדי החברה פועלים במתווה חיפושים משולב אוויר, ים וחוף לאורך זמן. בין השאר הוקם חמ"ל ארצי שלרשותו הועמדו כלי רכב 4X4, כלי שיט, סיור אווירי, רחפנים, ואמצעים אחרים שיופעלו במשולב ובהתאם לתכנית המותאמת לתנאי השטח בחופי ישראל מאשקלון עד חדרה.

(צילום: חברת החשמל)

עוד נאמר כי בהפוגת מזג אוויר ראשונה מאז האירוע, מופעלים אמצעים טכנולוגיים בזירת האסון למשך מספר ימים. לאחר שבסוף השבוע שעבר הופעל בזירה רכב תת ימי בלתי מאויש ROV, משטרת ישראל החליטה כי יופעלו בזירת האסון אמצעים טכנולוגיים מתקדמים נוספים.

(צילום: חברת החשמל)

כתוצאה, החל מהבוקר (רביעי) בוצע מיפוי הזירה התת ימית בתלת מימד באמצעות סונאר מתקדם. מתוך המיפוי מופק מודל תלת מימדי שיהווה בסיס לתכנון ותיעוד עבודות הסקר התת ימי.

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

(צילום: חברת החשמל)

הסיקור יבוצע רובו ככולו באמצעים לא מאוישים של חברות ישראליות מטעם חברת החשמל ויחידות מיוחדות של צה"ל. כמו כן, תיבחן ע״י צה״ל בקשת חברת החשמל לסריקת קרקעית הים באמצעות סונאר לאורך נתיב הזרימה התת מימי לאיתור הנעדר בקרקעית הים.