בזכות הרב יוסף, פרס לא ייפגש עם האפיפיור בכנסייה - סרוגים

בזכות הרב יוסף, פרס לא ייפגש עם האפיפיור בכנסייה

ביום ראשון יצא הנשיא פרס לותיקן בהזמנת האפיפיור לטקס קריאה לשלום יחד עם אבו מאזן. בזכות בקשת הראשון לציון הועבר האירוע לגינה, במקום שאינו משמש לתפילה נוצרית

author-image
בזכות הרב יוסף, פרס לא ייפגש עם האפיפיור בכנסייה
  הרב ביקש ובותיקן שינו את מקום תפילה (פלאש90)

נשיא המדינה שמעון פרס ייצא ביום ראשון הקרוב, לביקור מיוחד בוותיקן בהזמנתו האישית של האפיפיור פרנציסקוס. במרכז הביקור יארח האפיפיור את נשיא מדינת ישראל שמעון פרס ואת יו"ר הרש"פ אבו מאזן יחד עם משלחת רבנים, אנשי דת נוצרים ואימאמים בכירים לטקס קריאה לשלום למאמינים היהודים המוסלמים והנוצרים ברחבי העולם.

במשלחת אנשי הדת מהצד הישראלי אשר הורכבה בשיתוף הרבנות הראשית ייקחו חלק בכירי דתות שונות בישראל, אשר יישאו גם הם את הקריאה המשותפת לשלום ובראשם חבר מועצת הרבנות הראשית בישראל הרב ד"ר רצון ערוסי, חתן פרס ישראל הרב פרופ' דניאל שפרבר, אחראי על היחסים בין הדתות לרבנות הראשית לישראל הרב דוד רוזן, מנכ"ל הרבנות הראשית היוצא עודד וינר, יו"ר ועד מאמיני הדת המוסלמית השייח' מוחמד כיוואן, מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית השייח מואפק טריף. גם מן הצד הפלסטיני עתידה להגיע משלחת בין-דתית המורכבת מראשי דת מוסלמים ונוצרים פלסטינאים יחד עם יו"ר הרש"פ אבו מאזן.

הערב שוחח הראשון לציון, הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף עם נשיא המדינה לקראת הביקור ואיחל לנשיא הצלחה במשימתו, ברך אותו על פעילותו למען שלום בין העמים וכן על מאמציו למנוע שימוש בשם הדת למטרות טרור ושפיכות דמים.

בשיחה ביקש הרב יוסף שטקס הקריאה לשלום יתקיים במקום שאינו מכיל סממנים דתיים נוצריים, מאחר והדבר אסור על פי היהדות. בעקבות הבקשה פנה פרס לוותיקן, ואלו נעתרו בחיוב לבקשה והודיעו כי הטקס יערך בגינת הוותיקן, במקום שאינו מכיל סממנים דתיים ואינו משמש מקום של תפילה, ומאפשר לאנשי הדת לקיים את האירוע בצורה שאינה פוגעת באמונתם.

לפי תכנית הוותיקן הטקס ייערך במתכונת ייחודית המשלבת ומכבדת את שלוש הדתות. הטקס יכלול קריאה מיוחדת שתוקדש לכל דת בנפרד, יהדות, נצרות ואיסלאם: הרבנים יקראו פסוקי שלום מהתנ"ך, הנוצרים יקראו פסוקי שלום מן הברית החדשה והמוסלמים יקראו פסוקי שלום מן הקוראן. לאחר הקריאות הדתיות יקיים האפיפיור פרנציסקוס מחווה מיוחדת ויקרא יחד עם שני המנהיגים פרס ואבו מאזן פסוקים אשר ייבחרו על ידם לרגל האירוע המסמלים את הכמיהה לשלום.

יודגש כי האירוע בוותיקן, נערך ביוזמתו האישית של האפיפיור פרנציסקוס אשר הכריז על כך בביקור ההיסטורי במזרח התיכון לפני שבוע, ועל כן הינו יוצא דופן בהיקפו ובהתעניינות הבינלאומית אשר זוכה לה ברחבי העולם ובקרב מיליוני מאמינים מדתות שונות.

בנוסף לביקור בוותיקן, נשיא המדינה ינצל את ביקורו ברומא, לסבב מפגשים עם הצמרת המדינית של איטליה ובראשה נשיא איטליה ג'ורג'ו נפוליטנו, ושרת החוץ של איטליה פדריקה מוגריני.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
וואו, מזל! פרס עוד היה הופך רחמנה ליצלן לנוצרי...
אפיקומן בעל כורחו | 06-06-2014 8:47