סקר חושף: מה עובדי הייטק באמת חושבים על הרפורמה - סרוגים

סקר חושף: מה עובדי הייטק באמת חושבים על הרפורמה

סקר חדש בחן את עמדת עובדי ההייטק במדינת ישראל כלפי הרפורמה המשפטית, וגילה כי רוב העובדים אינם מאמינים שהיא תפגע בכלכלה הישראלית

author-image
סקר חושף: מה עובדי הייטק באמת חושבים על הרפורמה
  (צילום: אבשלום ששוני / פלאש90)

אחת המחאות שקמו בעקבות הרפורמה המשפטית של יריב לוין ושמחה רוטמן, היא מחאת ההייטקיסטים. כעת סקר מיוחד חושף את העמדות של עובדי ההייטק כלפי הרפורמה והתוצאות מפתיעות.

עוד באותו נושא

קריסת SVB מכה גלים בהייטק הישראלי


8

על פי הסקר שנערך על ידי חברת הייעוץ TEFEN ופורסם באתר 'ישראל היום', רוב העובדים – 41% – סבורים כי הרפורמה אינה מסכנת את הכלכלה הישראלית. לעומתם 39% השיבו כי הרפורמה מסכנת את הכלכלה הישראלית.

עוד עולה מהסקר, כי הרוב המוחץ של עובדי ההייטק סבור כי יש להשאיר את ההייטק מחוץ לפוליטיקה, ומנהלי החברות אינם צריכים להתבטא בנושא.

על פי הסקר, 77% מעובדי ההייטק הצהירו שהם לא משתתפים ולא ישתתפו במחאה נגד הרפורמה המשפטית. 90% חושבים שהחברה שבה הם עובדים לא צריכה לקחת חלק פעיל במחאה, ורק 12% מבין הנשאלים אמרו שכן השתתפו או שישתתפו במחאה.

עוד עולה מהסקר כי 57% מעובדי ההייטק אמרו שהם לא מעוניינים בהכנסת דעות פוליטיות למקום העבודה. 22% אמרו שהם מרגישים חופשיים להביע את עמדותיהם הפוליטיות בארגון, ו-21% השיבו שהם לא מרגישים חופשיים להביע את עמדותיהם הפוליטיות בארגון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
44 תגובות - 31 דיונים מיין לפי
1
עובדים עליכם .הלשעברים...
לילי | 12-03-2023 16:43
עובדים עליכם .הלשעברים עושים תרגיל על המפגינים
עוד נבלה...
דבילית חסרת אונות ככה שנולדים לאימא מוסלמית וסתם הומלס שעיבר את הזבל | 12-03-2023 19:34
עוד נבלה סרוחה מפגרת עם תעודה,
2
סוף סוף אחרי...
רואה חשבון | 12-03-2023 16:45
סוף סוף אחרי הטרור המחשבתי שהשליטו כמה ראשי חברות הייטק מהשמאל הקיצוני האמת יוצאת לאור ומתברר שהרוב המוחלט של עובדי ההייטק לא תומך בהפגנות של העאמכיסטים הברברים.
חמור קופץ בראש
אזרח | 13-03-2023 2:20
אין שום ממצאה בסקר שמרמז על היחס של עובדי ההייטק להפיכה המשפטית!!! הסקר הזה הוא בעיקר כלכלי, זה ש 41% אמרו שהרפורמה לא מסכנת את הכלכלה לא אומר ש 41% תומכים בה וחושבים שהיא טובה. לא שאלו בסקר מה הם חושבים על הביטחון, או על הדמוקרטיה. מה עם זכויות אדם? זה שהם לא הולכים להפגין זה לא אומר שהם לא נגד. ואני גם חושב שלא צריך להכניס פוליטיקה לתוך מקום העבודה ואני לגמרי נגד ההפיכה. אז לכל החמורים שקופצים, הנה לכם נתון ככה מהשטח, אני וכל החברים שלי עובדים בהייטק, יש רוב מוחלט שמתנגדים לרפורמה.
לפי מה...
רון | 12-03-2023 22:42
לפי מה הסקת את זה? זה שמישהו לא הולך להפגנה לא אומר שהוא לא תומל
יותר מימך...
דביל מגיב בתשלום חוץ מלהגיב הראש שלך אטום | 12-03-2023 19:33
יותר מימך זה בטוח,הייטק אפילו אתה לא יודע מה זה,מגיב בתשלום טפיל על כספי מדינות אנטישמיות שמקבל הנבלה לפידון,שיהיה לך להרבה תרופות איתו ביחד
, בניגוד...
כרגיל, ראייה סלקטיבית מאוד | 12-03-2023 18:27
, בניגוד לכל מיני סקרים אחרים - פתאום אתה מסתמך על סקר כתורה למשה מסיני. הסקר בוצע על ידי חברה לא ממש מוכרת, עבור העיתון המאוד אובייקטיבי ישראל היום... מעניין מה שאלו ואת מי...
אז אני...
זאב | 12-03-2023 17:22
אז אני מבין שאתה לא מכיר אף אחד שעובד בהייטק במידה והייתה מכיר הייתה יודע שכמעט כולם נגד הטירוף הזה, כמה חירטוטים בכתב אחת מאיפה אתם ממציאים את כל השקרים האלו, לא פלא שביביסטים מנותקים מהמציאות האמיתי במדינה הזאת, אתם חיים בשקר אחד גדול וזה מפחיד
3
לא צריך את הסקר
מורה בישראל | 12-03-2023 16:47
זה ברור. פריחת הסקרים מצביעה על הכמיהה לבחירות נוספות. הם רק שכחו שסקרים בערוצי התעמולה הוכחו כהזיות.
4
חרטה ברטה סקר...
ישראל | 12-03-2023 16:48
חרטה ברטה סקר בשקל וחצי ואפילו תקבלו עודף חבורת ליצנים הרפורמה המשפחתית היא הפיכה משטרית והפיכתה של ישראל למצורעת כמו צפון קוריאה על כל המשתמע מכך
5
פיפי נתניהו הוא...
יונתן | 12-03-2023 16:52
פיפי נתניהו הוא המפגע הכי חמור שקרה לעם ישראל
6
אולי תפסיקו מהרמה...
בינימין בן אביב | 12-03-2023 17:04
אולי תפסיקו מהרמה הנכונה. שאתם מציגים תובנות שקריות וממציאים סיפורים שאתם לא מתכננים הפלת ממשלה חוקית שניבחרה עי שלושה מיליון אזרחים שאם הם לא יקבלו את הרפורמה בכל מהוייה כל שלושת המיליונים יבחרו בבצלאל סמוטריץ ובאיתמר בן גביר בבחירות הבאות.
7
לא יודע באיזו...
דן | 12-03-2023 17:36
לא יודע באיזו חברות הייטק בדקתם. אולי בתעשייה האווירית. בסטארטאפים זה שונה
8
הגנה על המשקיעים
יהושפט | 12-03-2023 17:40
הרפורמה תפגע קשות בכלכלה ובהייטק. אין משקיע שישים כסף במדינה שבה בית המשפט אינו עצמאי ואין מי שיגן על השקעתו. אם הרפורמה עוברת מי שיזכה במשפט יהיה רק מי שמקורב יותר לשלטון ויהיה אפשר אפילו להלאים עסקים ולא יהיה בית משפט שיגן על המשקיע. הייתם משקיעים היום בתורכיה? ישראל הופכת לתורכיה
מעניין...
פרופסור לס | 13-03-2023 1:45
מעניין איך כולם עם הזנב חזרו לארץ . שנית איך חברות נוספות מתחילות להשקיע בארץ . בקיצור פייק שמאלני .
9
חוקי כלכלה
הודיה | 12-03-2023 17:46
הכלכלה תפגע קשות. לא צריך סקר זה מה שאומרים כל הכלכלנים הבכירים בעולם, נגידי הבנק הפדרלי בארהב וסוכנויות הדירוג. אלו חוקי כלכלה פשוטים, כשאין מערכת משפט עצמית להגן על כספי המשקיעים פרמיית הסיכון עולה וההשקעות יורדות. הייתם שמים היום את כספי הפנסיה שלכם בתורכיה או ברוסיה?
למיטב הבנתי...
תומר | 14-03-2023 11:54
למיטב הבנתי מערכת משפט עצמאית היתה ותהיה כל מה שמשנים זה שלא תהיה מפלגת המשפט או לפחות להחליש את המפלגה הזו
מעניין שאתה קורא...
שה שה | 12-03-2023 20:19
מעניין שאתה קורא לה תגרנית בזמן שאתה זה שכותב בצורה אלימה כל כך
עוד סמרטוט...
מוח רקוב וסתם דבילית ללא כל הבנה מה שמכתיבים לדבילית היא מגיבה, | 12-03-2023 19:31
עוד סמרטוט ריצפה מלוכלך חסרת צורה, דבילית שבי בשקט דפרית,וסתם תגרנית בשוק,תחזרי לבסטה חסרת שכל,ומוח רקוק,
10
אני מסכים שהמנהלים...
קוקוריקו | 12-03-2023 18:24
אני מסכים שהמנהלים לא צריכים להביע דעה בעבודה ומקום עבודה שמאפשר לצאת להפגנה על חשבונו צריך לתת את אותו החופש להפגנות אחרות אחרת עדיף שלא יתערב... מי שרוצה להביע דעה יכול לעשות זאת בכובע של אזרח מודאג... חוץ מזה עבדתי בהרבה חברות ולא נתקלתי אפילו בפעם אחת שהיה חשש להביע דעה לא משנה אם היא תומכת בממשלה שהייתה באותה תקופה או לא
11
הסקר נערך על...
לא סקר ובקושי שקר... | 12-03-2023 18:33
הסקר נערך על ידי חברת ייעוץ ארגוני, שעריכת סקרים בכלל לא בתחום עיסוקה ומומחיותה. סקר מוזמן עבור העיתון ישראל היום - והמבין יבין....
12
הסקר הזה עוד...
שמעון הגלילי | 12-03-2023 18:43
הסקר הזה עוד מסמר לארון הקבורה הפוליטי של האפס חלול. הכל חוזר לו כבומרנג לפנים. תחילה 3 חברות האשראי הגדולות בעולם מאמינים ביציבותה וחוסנה הכלכלי של ישראל. ישראל ממשיכה להיות כנכס להשקעה.דבר שני 200 פרופסורים ואנשי שם קובעים חד משמעית בעד הרפורמה. ודיון רק בכנסת ישראל. דבר שלישי רק מעט הכריזו על סרבנות. וכעת הם חוזרים בהם. דבר רביעי רוב מוחלט של אנשי ההייטק בעד הרפורמה. ואיסור מוחלט של הכנסת פוליטיקה. מה יהיה לפיד? התחזיות השחורות שלך לא עובדות על אנשים חכמים. אכלת אותה גמד פוליטי.
13
אישית אין לי...
שי | 12-03-2023 20:16
אישית אין לי בעיה בבחירות נוספות, כי השמאל בטוח ינצח. לפיד עכשיו בסדר הוא צועק, רק חבל שהוא לא צעק ככה לפני הבחירות, גם גנץ בסדר הוא גם אמר שצריך להרעיד את המדינה ,רק שלא תהיה חלילה רעידת אדמה בתא , בנוסף גם שומעים עכשיו את אהוד ברק , רק חבל שהוא לא צעק ככה לפני הבחירות, גם ליברמן צועק שהממשלה תלך לעזאזל. ועוד הרבה טובים צועקים רק אחרי הבחירות, אם הייתם צועקים ככה לפני הבחירות היינו מנצחים ,ואז לא היו הפגנות.
אין...
א | 13-03-2023 8:46
אין לכם סיכוי לנצח.כולם צועקים ונובחים
14
נשמע כמו סקר...
יריב קרעי | 12-03-2023 20:59
נשמע כמו סקר של הסטטיסטיקאי הדגול שמחה רוטמן. זאת אומרת, קשקוש מוחלט
15
גם בעלי חברות...
פייק ניוז להנדסת תודעה | 12-03-2023 21:26
גם בעלי חברות ההייטק היו מעדיפים לא להיכנס לפוליטיקה והפגנות. ברור לגמרי שזה רע להייטק, אבל גם ברור לגמרי שההפיכה המשפטית תהרוס את ההייטק ותקרע את החברה הישראלית לשני חלקים. מי שלא מבין שזה בסוף גם יפגע בכלכלה ובשכבות החלשות חי בסרט, או משקר ביודעין כי המטרה שלו מקדשת את כל האמצעים...
16
נו באמת, את...
עובד היטק | 12-03-2023 21:41
נו באמת, את השאלה האם אתה בעד או נגד הרפורמה לא שאלו, כי התשובה ברורה בציבור הזה
ממש לא...
עופר משה | 13-03-2023 11:32
ממש לא ברורה. מי שנגד כבר עזב לפני שנים לחול.
17
עורכי האתר... לא...
א.הגלילי | 12-03-2023 22:11
עורכי האתר... לא מפריע לכם כל הקללות פה בתגובות?
18
דוסים, אתם אוהבית...
הייטקיסט | 12-03-2023 22:40
דוסים, אתם אוהבית לשקר לעצמכם? חוץ ממעט הגוסים שעובדים בהייטק, על היתר נגד הרפורמה ורובם גם מתעבים דוסים שקרנים! לא יאמן, רוב הדוסים שקרנחם וגנבים. מה עם עשרת הדברות?
19
אני עובד בהייטק,...
עובד הייטק | 12-03-2023 22:46
אני עובד בהייטק, בסביבה שלי (חברה מבוססת, לא סטרטאפ, גיל ממוצע סביב 50) כל מי שאני בקשר קרוב איתו (כ20 אנשים) השתתף לפחות בהפגנה אחת, הרוב בהרבה יותר. יתר על כן הרוב גם מפרסמים את זה ברשתות החברתיות. זה לא ממש סקר אבל רומז שהסקר של ישראל היום לא ממש מדוייק.
20
41 זה לא...
רון | 12-03-2023 23:34
41 זה לא רוב העובדים
מה אתה נכנס...
עופר משה | 13-03-2023 11:31
מה אתה נכנס לפאניקה?
21
לא ידעתי שאתר...
פרופסור לס | 13-03-2023 1:48
לא ידעתי שאתר סרוגים שמאלן ותפס צד . רפורמה משפטית והאתר טוען מהפכה אוקיי הבנו.
22
כותרת טועה ומטעה!!
אזרח | 13-03-2023 2:15
הכותרת מטעה! אין שום ממצאה בסקר שמרמז על מה הם חושבים על ההפיכה המשפטית!!! הסקר הזה הוא בעיקר כלכלי, זה ש 41% אמרו שהרפורמה לא מסכנת את הכלכלה לא אומר ש 41% תומכים בה וחושבים שהיא טובה, זו פשוט הראייה הכלכלית שלהם. לא שאלו בסקר מה הם חושבים על הביטחון, או על הדמוקרטיה או על הקרע בחברה. מה עם זכויות אדם? זה שהם לא חוששים לכלכלה לא אומר כלום על הערכים שלהם. זה שהם לא הולכים להפגין זה לא אומר שהם לא נגד. ואני גם חושב שלא צריך להכניס פוליטיקה לתוך מקום העבודה ואני לגמרי נגד ההפיכה. אז כל הקופצים פה למסקנות, תחשבו לפני.
23
אחרי שבנק אמריקאי...
מלאני | 13-03-2023 6:04
אחרי שבנק אמריקאי נפל רק אז עובדי חברות ההייטק מאמינים שערוצי התעמולה חרטטו אותם בושה לתקשורת שכזו מי צופה בכם רק ערוץ 14
24
רק ברכת ה'...
בת שבע | 13-03-2023 8:49
רק ברכת ה' היא תעשיר ..!!
25
חזרנו אחורה לתקופת...
צדק צדק תרדוף | 13-03-2023 11:39
חזרנו אחורה לתקופת הפנקס האדום . שאנשים פחדו להביע דעה . . . .
26
מה חדש בכתבה...
Rdzl | 13-03-2023 11:48
מה חדש בכתבה ועאלק סקר פתטי במחאה משתתפים בפועל רק כ 10% מהציבור שהצביעה לאופוזיציה
27
תמשיכו לעצום את...
נמרוד | 13-03-2023 12:35
תמשיכו לעצום את העיניים ולשקר לעצמכם זאת הפיכה שלטונית ולא מהפכה משפטית. התוצאה מעצימת העיניים תיהיה בסוף מצדה 2!!! מה אז תגידו לילדים שלכם שעצמתם עיניים? שנרדמתם?
28
כיוון שאני מצוי...
שמוליק גרנובסקמ | 14-03-2023 9:39
כיוון שאני מצוי בענף ההיטק, אין לי ספק שהסקר מגמתי ושיקרי באופן מובהק! בדיוק כמו שדיסטל מפיצה שהמחאות ממונות על ידי אירן. ממשלה שפוגעת לא רק בכלכלה, אלא בהיבטים המדיניים (סמוטריץ לא מצליח להיפגש עם גורם אמריקאי רשמי. רוהמ לא רצוי בארהב ובחלק ממדינות אירופה) הבטחוניים. החברתיים. ממשלה בושה!!!
29
כשמפרסמים סקר צריך...
נתן אשל | 14-03-2023 9:55
כשמפרסמים סקר צריך לפרסם את נתוני המתודולוגיה שלו.... נניח אם הסקר נערך בקרב מוקדניות שירות חרדיות בחברת הייטק בי-ם אז אולי התוצאות מהימנות
30
סקר חחחח ...
מין הצמח | 14-03-2023 11:02
סקר חחחח
31
אני הייטקיסט, לא...
יואב | 14-03-2023 16:26
אני הייטקיסט, לא שאלו אותי, אבל דעתי היא שלא לערב פוליטיקה בעבודה וכן, צריכה להיעשות רפורמה בבתי המשפט כי ממזמן שמרגישים את אוזלת יד הדין וכי אין צדק או הרתעה. לגבי איך זה צריך להיעשות.. זה כבר סיפור אחר, אשאיר זאת לאנשי המקצוע להחליט. באם לא אהיה מרוצה מנבחרי הציבור הנוכחיים, בהחלט אביע את דעתי בקלפי. לעומת זאת, את השופטים עד היום לא ניתן היה להחליף בקלפי.. מקווה שזה ישתנה.