סערת הדחת מפקד המחוז: "טיהור פוליטי" - סרוגים

סערת הדחת מפקד המחוז: "טיהור פוליטי"

באופוזיציה זעמו על הדחתו של מפקד מחוז ת"א עמי אשד מתפקידו, ותקפו את השר איתמר בן גביר: "בזמן ששוטרי משטרת ישראל נמצאים בשטח באלפיהם - בן גביר מבצע טיהור פוליטי של מפקדם"

סערת הדחת מפקד המחוז: "טיהור פוליטי"
  (צילום: אלעד גוטמן)

באופוזיציה הגיבו בזעם הערב (חמישי) להדחתו של מפקד מחוז ת"א עמי אשד מתפקידו, זאת על רקע המתיחות בינו לבין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. בדבריהם תקפו את בן גביר וטענו כי מדובר בהדחה פוליטית, בצל הטענות ליחס הסובלני כלפי המפגינים.

עוד באותו נושא

בן גביר הדיח? מפקד מחוז תל אביב מונה לתפקיד זוטר


50

"לא היתה חרפה כזו בתולדות המדינה" אמר ראש האופוזיציה יאיר לפיד בתגובתו. "ליצן הטיקטוק מדיח קצין מצטיין במשטרה בגלל שאין מספיק דם ואלימות ברחובות".

במפלגת יש עתיד הוסיפו וצייצו בטוויטר: "אם ליצן הטיקטוק החלש שעסוק בפוליטיזציה במשטרה ושעושה כל טעות אפשרית להחלשת מערכת אכיפת החוק, חושב שהמעשים שלו יחלישו את ההפגנות רק כי אין מספיק דם – הוא טועה ובענק. אנחנו נמשיך לצאת לרחובות ולמחות נגדו ונגד הממשלה הכושלת שדוהרת לדיקטטורה חשוכה".

גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר כי "בזמן ששוטרי משטרת ישראל נמצאים בשטח באלפיהם – השר בן גביר מבצע טיהור פוליטי של מפקדם. השוטרים בהובלת המפכ"ל עושים בדיוק מה שהם מחויבים לעשות – לפעול בעצמאות ולא לקבל הנחיות פוליטיות מול מחאה פוליטית. קורא לנתניהו לפטר את בן גביר עוד היום לפני שיפרק את המשטרה ושלטון החוק".

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי: "טירוף מערכות. מפקד מחוז ת"א עשה הכל כדי לשמור על הסדר הציבורי ובו בזמן להכיל את המחאה החשובה בתולדות ישראל, ובזמן הזה, בן גביר הפיץ לתקשורת שהוא 'מאוכזב מהמשטרה' ודחק במפכ"ל להדיח אותו. האנרכיסט הזה רוצה לראות דם של מפגינים נשפך על הכבישים. טרוריסט היה ונשאר. לא ניתן לו לנצח".

ח"כ גדעון סער טען: "יאיר נתניהו מצייץ ובן-גביר מדיח. מהלך מטורף של קריקטורה של שלטון, שהולך ומתנתק מבני עמו. המענה: להעצים את המחאה!".

ח"כ גלעד קריב: "הדחתו של מפקד מחוז תל אביב היא שבירת כל הכלים מצידו של השר המופקר, הכושל והמסוכן איתמר בן גביר. מדובר בתקדים מסוכן שמלמד על הכיוון אותו בוחרת הממשלה הנוכחית, שמנוהלת הלכה למעשה, לא על ידי ראש הממשלה נתניהו אלא על ידי הגורמים הקיצוניים ביותר בפוליטיקה הישראלית. זהו צעד נוסף, להפיכתה של משטרת ישראל לזרוע של מפלגת עוצמה יהודית הכהניסטית ולסעיף של ארגון להב״ה".

מובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית אמרו על הדחתו של אשד כי "בן גביר מנסה לעשות טיהורים במשטרה כדי שהיא תהפוך להיות מליציה שרודפת אחרי אזרחים במקום להגן עליהם. אנחנו נחושים מתמיד ונמשיך להעצים את ההתנגדות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
יש שר ממונה...
השר הממונה קיבל החלטה,ומבוצעת,לא מתאים לאופוזיציה תמתינו עוד 4,5 שנים אם ישאר זבל מיכם,ותתחילו להיתמודד,עושים סדר וכל הכבוד,הטיהור רק התחיל, | 09-03-2023 20:12
יש שר ממונה והוא יעשה מה שצריך,ותפקידכם נבלות באופוזיציה רק ליצעוק יותר חזק לא שומעים,
טיהורים נעשים...
המדינה מתרסקת לחתיכות ואלה חוגגים. כורתים את הענף עליו הם יושבים - ומבסוטים. טיפשות כזו קשה למצוא. לא לומדים מבית ראשון, לא לומדים מבית שני. לא לומדים. | 09-03-2023 20:26
טיהורים נעשים במשטרים דיקטטורים. בדמוקרטיות לא צריך טיהורים. אבל זו השפה של הפאשיסטים. זה שהמדינה נשברת לרסיסים - לא ממש מעניין אותם.
2
המתנחלים המפונקים ...
אלון | 09-03-2023 20:17
המתנחלים המפונקים
3
בן גביר כמו היטלר לפניו רוצה לרצוח אשכנזים!!!
נאסי | 09-03-2023 20:59
נאסי
4
לפטר את רביב דרוקר
לוחם | 09-03-2023 21:04
מי שחזה ברביב דרוקר היום בחדשות שבו באופן סמוי קורא למפגינים להוסיף דרישה להדחת בן גביר ובאופן גלוי קרא למפכל סמרטוט. ערוץ 13, תעיפו את האיש הזה או שתיקברו יחד אתו. אתם פלטפורמה לחתרנות ולהסתה שלו. בגללו עובדי ערוץ 13 יאבדו את עבודתם. אני קורא למפרסמים לא להעביר תקציבי פרסום עד לפיטוריו.
5
יש שר שצריך...
ירוחם | 09-03-2023 21:17
יש שר שצריך לבצע את ההוראות שלו.מי שלא עומד בדרישות,יפונה מתפקידו,כך עושים גם בהייטק, מי שלא עושה את תפקידו-מפוטר.
זה משטרה...
בנצי | 11-03-2023 22:58
זה משטרה זה לא הייטק