זיוף הקלפיות במגזר הערבי: רק כתב אישום אחד - סרוגים

זיוף הקלפיות במגזר הערבי: רק כתב אישום אחד

למשטרה הוגשו הקלטות והוכחות לזיופים בהיקף נרחב בקלפיות במגזר הערבי אך בפרקליטות הגישו כתב אישום רק נגד עבריין אחד. שגיא קייזלר: "מישהו 'מכסה' על פשעי המגזר הערבי"

זיוף הקלפיות במגזר הערבי: רק כתב אישום אחד
  קיייזלר בקלפי במגזר הערבי

ביום הבחירות האחרונות לכנסת ארגן ועד מתיישבי שומרון מאות מתנדבים ששימשו כחברי ועדת קלפי ומשקיפים בקלפיות ברחבי המגזר הערבי על מנת לשמור על טוהר הבחירות. מעדויות הפעילים עלתה תמונה מדאיגה מאוד של רמאות וזיוף, העלאה וירטואלית של אחוזי ההצבעה ואף ניסיון לשחד את המתנדבים על מנת ש'יעלימו עין' מהמעשים.

מתחקיר שפרסם העיתונאי קלמן ליבסקינד בנושא התברר היקף התופעה: מאות קולות חולקו בין המפלגות השונות, בעיקר הערביות, על ידי חברי ועדות הקלפי במגזר. "בשעה 21:00, שעה לפני סגירת הקלפיות, ניגש אלי סגן יו"ר ועדת הקלפי וביקש ש'נחלק את העוגה' בסוף יום ההצבעה", סיפר למשטרה שגיא קייזלר, מנכ"ל ועד מתיישבי השומרון. קייזלר העביר את כל החומר למשטרה בהם הקלטות של השיחה המפלילה בין חברי ועדת הקלפי לבינו.

לפני כחודשיים פנתה ח"כ אורית סטרוק אל השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, וביקשה לדעת היכן עומדת החקירה בנושא. מכתב התשובה של השר העלה כי המשטרה חקרה 12 חשודים מקלפיות שונות אך חודשיים אחרי פתיחת החקירה נסגרו חלק מהתיקים בעילה של חוסר ראיות. נגד שבעה חשודים העבירה המשטרה את התיק לפרקליטות. נכון לעכשיו הוגש כתב אישום אחד, בגין עבירה של איומים ושל שידול להצבעה שלא כחוק כנגד ג'אפר מאדי, סגן יו"ר הקלפי שבה כיהן קייזלר. "הנאשם ניסה לשדל את המתלונן להכניס שלא כדין לקלפי 150 מעטפות ובהן פתקי הצבעה של המפלגות הערביות המיוצגות בקלפי, ו-20 מעטפות נוספות ובהן פתקי הצבעה למפלגה שייבחר המתלונן", מפרטת הפרקליטות בכתב האישום. "…בהמשך לכך, ולאחר שהמתלונן סרב להיעתר לניסיון השידול של הנאשם, איים הנאשם על המתלונן בפגיעה שלא כדין בגופו".

בוועד מתיישבי השומרון מתחו השבוע ביקורת חריפה על טיפול המשטרה והפרקליטות בתיק. "המשטרה קיבלה חומר מהודק שחשף שיטה לזיוף קולות במגזר הערבי", מספר קייזלר שטוען כי הוא חושש שמישהו במשטרה או בפרקליטות מרגיש שלא בנוח עם החקירה. "לא יתכן כי למרות הממצאים הברורים שהועברו למשטרה הוגש רק כתב אישום אחד". קייזלר מזכיר כי מדובר בעבירה שנועדה לפגוע בדמוקרטיה הישראלית ולהטות את הבחירות לטובת מפלגות המגזר הערבי. "העברנו למשטרה חומר איכותי וזה מה שהיא עושה איתו?", הוא שואל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מדובר בערבים לא בחרדים בבית שמש......
דני | 01-06-2014 7:45