לקראת חג הפורים המתקרב, הרב הראשי לישראל הראשון לציון הרב יצחק יוסף, נשאל אודות הסכום של מחצית השקל השנה.
במכתב שיצא בימים האחרונים מטעם לשכתו, כתב הרב יוסף: "אודות השאלה בעניין שיעור של 'זכר למחצית השקל", כמה צריך לתת בשנה זו".
"תשובה: ידוע שמנהג הספרדים לתת מעות זכר למחצית השקל לצדקה, כפי השיעור שהיו נותנים בזמן שבית המקדש היה קיים, והוא בתשעה גרם כסף טהור, וכמבואר בילקוט יוסף פורים (עמ' תקפד)".
בסוף המכתב הכריע הרב יוסף כי "ולפי מה שבדקנו היום, מחיר גרם כסף טהור הוא 2.45 שקל, ולפי זה תשעה גרם כסף טהור הוא 25.65 שקל. וטוב לתת כ- 26 ₪ לנפש.





תגובות
מנהג אשכנז לתת חצי מטבע המדינה, כלומר בישראל חצי שקל. והמחמירים נותנים 3 מחציות, כלומר שקל וחצי על כל אדם.
נכון וכך גם תמיד היה מנהג יהודי צפון אפריקה ...1.5 שקל לאדם
יש טעות בכתבה במכתב כתוב 2.85 לא 45 וזה גם לא מסתדר עם הטעות שלכם זה יוצא 22.05 ולא 25.65
לפעמים אלוהים הוא רק התירוץ אני רואה שאפילו תאוות כסף פשוטו כמשמעו לא תשכנע חרדי ללמוד כפל פשוט.
זה כולל מעמ. וחרדים משלמים מעמ בניגוד לשקרים והשנאה שאתה אוכל כל יום