בלחץ של דרום אפריקה ואלג'יריה, גורשה הבוקר (שבת) סמנכ"לית אפריקה במשרד החוץ, שרון בר-לי, מפסגת האיחוד האפריקני באדיס אבבה. בר-לי סולקה מהאירוע למרות מעמדה כמשקיפה והעובדה שהיו לה תגי כניסה לפסגה.
"אנו רואים בחומרה רבה את התקרית הזו" אמרו במשרד החוץ, "לבר-לי היה מעמד כמשקפיה בעלת אקרדיטציה ותגי כניסה. מצער לראות שהאיחוד האפריקני נלקח כבן ערובה על-ידי מספר קטן של מדינות קיצוניות כמו אלג'יריה ודרום אפריקה, המונעות משנאה ונשלטות על-ידי איראן".
"אנחנו קוראים למדינות אפריקה לעמוד מול הפעולות הללו הפוגעות בארגון האיחוד האפריקני עצמו וביבשת כולה" הוסיפו במשרד החוץ.
"אל-מיאדין" הלבנוני שדיווח לראשונה על גירושה של בר-לי, דיווח כי הצעד נעשה בעקבות לחצים של דרום אפריקה ואלג'יריה.
בנוסף לגירוש, באלג'יריה דווח ביממה האחרונה כי במהלך הפסגה האפריקנית יעלה לדיון גם הסרת מעמדה של ישראל כמשקיפה בו.

תגובות
איזה חננות. רואים בחומרה. לכן זה יקרה שוב