עליזה לביא: "לאפשר גישה לגנזכי הוותיקן" - סרוגים

עליזה לביא: "לאפשר גישה לגנזכי הוותיקן"

ח"כ עליזה לביא מ'יש עתיד' ברכה על הפיוס בין יהודים לנוצרים שנרקם בעשורים האחרונים ומבקשת כי האפיפיור יאפר גישה לארכיונים בכל "הנוגע לפעולותיו של הכס הקדוש בשואה וגם לטקסטים ולחפצים עבריים שהצטברו במרתפי הוותיקן במהלך המאות הקודמות"

עליזה לביא: "לאפשר גישה לגנזכי הוותיקן"
  לאפשר גישה לארכיונים. לביא (יח"צ)

ח"כ עליזה לביא ממפלגת 'יש עתיד' בירכה הבוקר (א') על ביקור האפיפיור פרנציסקוס הראשון בישראל.

"לביקור זה חשיבות רבה לא רק בממד העכשווי אלא גם ואולי בעיקר בממד ההיסטורי. יש לקוות, שביקור האפיפיור יהווה אבן דרך נוספת במהלך הפיוס הנרקם בעשורים האחרונים בין הנצרות לבין היהדות."

לביא הוסיפה "אני קוראת לאפיפיור לאפשר גישה למידע השמור בגנזכי הוותיקן ובספריות. ידע הנוגע למורשת העם היהודי וליחסיו עם הוותיקן במשך הדורות.

המדובר, בין השאר, גם במידע ארכיוני הנוגע לפעולותיו של הכס הקדוש בשואה וגם לטקסטים ולחפצים עבריים שהצטברו במרתפי הוותיקן במהלך המאות הקודמות. אין בלבי ספק, כי צעד בונה אמון שכזה יתרום תרומה של ממש לקידום נוסף של מערכת היחסים בין היהדות לנצרות, ויקרין על הסיפור ההיסטורי החסר."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
לפני שאת באה לדבר על ספרים
| 25-05-2014 12:44
לפני שאת באה לדבר על ספרים פורסם ברבים שהספר שהוצאת לאור מלא טעויות
2
מה את מבינה בכלל ?
ד"ר אליטוב | 25-05-2014 13:24
כאשר קשקשניות כמו עליזה לביא כותבות על דברים שהן לא מבינות בהם כך זה נראה כבר היום יש לחוקרים הישראלים גישה מלאה לכל גנזכי הותיקן לצורכי מחקר תיעוד וכל מה שמקובל העולם האקדמי. הגב' לביא מעולם לא ביקרה בספריית הותיקן ואינה יודעת על מה היא מדברת
3
קודם שתהיה גישה לכתבי הרב קוק הגנוזים
| 25-05-2014 16:11
4
כתבי יד בוטיקן
אזרח ותיק | 26-05-2014 12:53
איני יודע למה מתכוונת גב' לביא, האוצר הגדול של כתבי יד יהודיים שבכמה ספריות בוטיקן מתועד, ניתן לשימוש, וצילומיו מצויים בספריה הלאומית. גם האישור לשימוש בצילום ניתן בוטיקן ביתר קלות מאשר בספריה יהודית מסויימת [לא הספריה הלאומית!] ודי בזיון וקצף... מעבר לכך, הידיעות על "כלי המקדש" וכדומה הנמצאות בגנזכי הוטיקן, אינן אלא שמועות שלמיטב ידיעתי לא הוכחו מעולם!