אם זה המשחק הדמוקרטי - איפה הייתם בהתנתקות? - סרוגים

אם זה המשחק הדמוקרטי – איפה הייתם בהתנתקות?

הציבור שאני חלק ממנו הוכיח מיליון פעם שאנחנו לא נמצאים כאן על תנאי, שאנחנו מקבלים את רצון העם גם כשהוא מסריח. זוכרים את הסכם אוסלו ששילמנו עליו באלפי הרוגים? הסברתם לנו שככה עובד המשחק הדמוקרטי. היום, חברי ואני בימין מבולבלים מאוד | דעה

author-image
אם זה המשחק הדמוקרטי - איפה הייתם בהתנתקות?
  הפגנה נגד תכנית ההתנתקות (צילום: פלאש 90)

הייתי ילד טוב מאוד בן 14 שחילק סרטים כתומים בטבריה ושוטר עיכב אותי והכניס לניידת כאחרון הפושעים. זוכר את עצמי במחנה פעילים, ישנים 5 שעות בכיתות של בית ספר, מחלקים סרטים כתומים, לבד בצומת, 18 שעות ביום בעיר זרה, אוכלים 3 ארוחות ביום לחם חומוס ומטבוחה. פעם בשבועיים באים להפגנה של חצי מיליון איש, בעיתון למחרת זה בקושי בעמוד 5.

אנשים שהמדינה שלחה להפריח שממה, החריבו להם את החיים והם נבעטו לקראוון דלוח ל15 שנה. בשיחת חולין ילדים טובים באמת מספרים איך שוטרים פיצצו אותם מכות בעמונה, דרכו עליהם עם הסוסים. הדיון בכל מפגש חברתי זה האם חייל שמקבל פקודת גירוש צריך לסרב פקודה, או ממש לבצע ולבכות.

פינוי עמונה (צילום: הדס פרוש/פלאש 90)

זיכרון חזק איך אני והחברים הולכים בכפר מימון ושרים בקול רם 'אוהבים את צה"ל', איך ניגנתי חצי יום עם שוטרת שלמעשה הייתה חלק ממצור משטרתי על האוכלוסייה הכי ערכית במדינה. איך בתשעה באב האחרון הייתי אזוק על רצפת הקישלה כמה שעות כי התפללתי במקום הכי קדוש לי.

הציבור שאני חלק ממנו הוכיח מיליון פעם שאנחנו לא נמצאים כאן על תנאי, שאנחנו מקבלים את רצון העם גם כשהוא מסריח. זוכרים את הסכם אוסלו שעבר על חודה של מיצובישי וששילמנו עליו באלפי הרוגים? הסברתם לנו שככה עובד המשחק הדמוקרטי. תכנית ההתנתקות הייתה מבחינתנו רק סימן עבורנו להשקיע יותר בקשר אתכם, בשיח אמיתי, עברנו מבית לבית עם חבילת מתנות ורצון אמיתי לדבר.

הפגנות נגד הסכם אוסלו (צילום: פלאש 90)

אחרי כל פינוי ומעצר ואלה בראש, רק התגייסנו ליותר סיירות, רק רקדנו חזק יותר בהלל של יום העצמאות. לעזוב את הארץ? לפגוע בכלכלת ישראל? לא עלה על דעתנו. אז היום חבריי ואני בימין, אנחנו מבולבלים מאוד.

הרי אף נשיא לא הציע לנו פשרה כשילדות בנות 14 הוחזקו שבועות במעצר. אף איש שמאל לא התחבט אם ההתנתקות היא מהלך מהיר מדי, אף יועמ"ש לא רמז על קשר לחשדות הפליליים נגד רוה"מ (שרון), אף כתב לא תהה אם בוחרי הליכוד תומכים במהלך (הם הרי הצביעו נגד במשאל).

עוד באותו נושא

הליכוד בתלונה נגד חולדאי: 'הסית לאלימות ומרד אזרחי'


7

בכל ישיבה היה שתול של השב"כ, ועל רבע ממה שאמר חולדאי, היית שרוף לתמיד. התחושה שלנו היום היא שפשוט הכל היה חרטא. הכל תלוי פוזיציה. שאין שום כללי משחק. שאנחנו רוב במדינה שבה הרוב לא מיוצג וגם לא נספר. 75 שנה הסברתם לנו שהפסדנו במשחק, וכשהתחלנו לרגע אחד לנצח – אתם פשוט שיניתם את הכללים.-ואולי כל היאוש הזה מהמשטר הנוכחי הוא עוד שלב הכרחי בסיפור שלנו.

כבר הנביא הושע אמר: כִּי יָמִים רַבִּים יֵשְׁבוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אֵין מֶלֶךְ וְאֵין שָׂר… אַחַר יָשֻׁבוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וּבִקְשׁוּ אֶת ה' אֱ-לֹהֵיהֶם וְאֵת דָּוִד מַלְכָּם… בְּאַחֲרִית הַיָּמִים.

הכותב הוא מורה דרך ומדריך טיולים, מתגורר בתקוע

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
199 תגובות - 122 דיונים מיין לפי
1
כל מילה צרופה...
יצחק שלומוביץ | 14-02-2023 13:17
כל מילה צרופה זהב והכל אמת
אכן
מישהו | 14-02-2023 21:09
האמת הכואבת!
2
אלוףףף!! מאמר כל...
רועי | 14-02-2023 13:18
אלוףףף!! מאמר כל כך חשוב בימים אלו!!
3
מחזק את הנאמר...
שמואל | 14-02-2023 13:18
מחזק את הנאמר
4
אין צודק ממך...
איציק | 14-02-2023 13:18
אין צודק ממך
5
הרפורמה היא דמןקרטיה...
בעד הדמוקרטיה | 14-02-2023 13:19
הרפורמה היא דמןקרטיה אמיתית
6
ממשלת זבל ואמן...
אס | 14-02-2023 13:21
ממשלת זבל ואמן שהשמאל ימחק מעל פני האדמה ברעידת אדמה שתנקה אותם כליל מהמדינה
כדאי שתעיין במקורותיך...
אורי | 14-02-2023 19:06
כדאי שתעיין במקורותיך מהי בושה. אני מקווה שאתה מבין שאתה רוצה למחוק אותי, לגרום לי ולציבור כמותי למות. תתבייש.
7
אורי התמימות שלך...
אני גם נותקתי מנוה דקלים,והישארנו מאחורינו את סיפור חיינו והנעורים,לכן לא מצפה מהם לשום אמפטיה,יצורים קרים,לא מזיזים אפילו שריר בפנים הקפואות שלהם,לכן נמשיך להיתפלל שיבוא הגואל,ואז הכל יתבהר שעשיו,וישמעאל היו הרוב של השמאלנים כאן,ובורא עולם,יעשה את החשבון שלו, | 14-02-2023 13:22
אורי התמימות שלך מאוד נוגעת ללב,רק אל תצפה מיצורים אטומים שיהדותם הי ספק גדול,לקבל תשובות,רק יהודי יכול להבין את כאבו של יהודי,לגבי כל השמאלנים חסרי הבושה,והרגישות אל תפתח שום תיקוה,כי האטימות,והרגש,זה לא אומר להם מאומה,
מי היה אחראי על הגירוש מסיני ומגוש קטיף
עמוס | 15-02-2023 11:54
ממשלה של קונספציה תוביל אותנו בדיוק לאן שממשלה אחרת שהחזיקה בקונספציה הביאה את חיילי צהל ומדינה שלמה לכמעט קריסה. הפעם זה יהיה כואב בהרבה העשירים יסבלו והעניים התמוטטו. האם המדינה תחזיק מעמד? יהודי דתי לא צריך מדינה. למות על קידוש השם אפשר בכל מקום בעולם.
8
אבל את ההתנתקות...
מוישה | 14-02-2023 13:22
אבל את ההתנתקות עשה הליכוד, לא השמאל...
מה יש...
אחד | 14-02-2023 16:26
מה יש למגיבי השמאל כאן עם יכולת קריאה?! פשוט תקראו אתה הכתבה ותגיבו בהתאם. מה בכלל הקשר מי ביצע את ההתנתקות?! ושרון ביצע אותה רק כי היה אחוז בגרונו.
ביבי הצביע בעד...
דן | 14-02-2023 14:25
ביבי הצביע בעד ההתנתקות
דביל חלול...
נורי | 14-02-2023 13:57
דביל חלול שרון הזבל וכל החלאות של קדימה עולמרט הגנב מורשע, ציפיפי המושתנת,והכלב מאיר שטרית,וכל החלאות של השמאל,רק זבלים. יכולים ליגרום ליהודים לסבל,
9
כל הביביסטים והציונות...
ישראל | 14-02-2023 13:23
כל הביביסטים והציונות הדתית שוכחים כל הזמן שמי שעשה את ההתנקות זה אריק שרון שבא מהליכוד ומי שתמך בזה זה נתניהו תפסיקו לטמון את הראש בחול. נתניהו רוצה להציל את העור שלו. תפסיקו להיות תמימים ועיוורים.
לא מוכן...
רק אמת | 14-02-2023 18:27
לא מוכן לשמוע את האמת ?????
אריק שרון...
אחד מכמה | 14-02-2023 16:25
אריק שרון האחוז בגרונו, בחר להפנות עורף למשאל שבוצע בקרב חברי הליכוד שהצביעו נגד ולבצע את ההתנתקות בכל זאת. תוך שהוא מפטר כל שר שהתבטא נגד. ביבי לא צריך להציל כלום, התיקים התפורים מתפוררים בבית המשפט!
מציבים לך...
דודי ביטן | 14-02-2023 16:05
מציבים לך מראה מול הפנים ואתה מתחיל לדבר כמו ביטן?
כלב צאצא...
נורי | 14-02-2023 13:58
כלב צאצא של נאצים,הסבא שלך היה נאצי ארור שניכנס בזהות גנובה של יהודי שניספה בשואה אתה צאצא של היטלר ועוזריו,
10
אחי היקר אני...
אבי תמם | 14-02-2023 13:23
אחי היקר אני מצטער שסבלתי, באמת מכל הלב, אבל זה שפגעו בכם ) אגב שרון והימין כולל נתניהו(), לא אומר בו נפגע בעקרון השוויון בפני החוק, או בעקרון הפרדת הרשויות, או זכיות המיעוט כמעט חצי עם, רק בגלל שכרגע זהו הרוב, שאני מקבל את היותו הריבון, לא מתקנים עוולה עי עוולה , אנחנו עם אחד , בוא נשאר כאלו
שמח על הכנות אבל..
דוד | 15-02-2023 11:32
נכון שלא מתקנים עוול בעוול, אבל שני דברים, אחד כשהכל מעוגן בחוק ורק מתחלפים הצדדים זה כבר אומר שזה לא מיתוך רצון לזכויות אלא מתוך מציאות אמיתית של אי הרגשת האחר בכלל אז כשנוח מעלים את הזכויות ברקע וכשזה נוח אז מעלים זכויות אחרות. שתיים אני ממש מבין שגם אתה לא יודע מה כלול בחוקים כמו שבגץ יצטרך פשוט להיפגש יותר בשביל לעשות אותו דבר במקום שהכרעה קטנה של מספר קטן של שופטים יכול לעשות, או שפשוט שבמקום שיהיה שימור של המציאות בו השופטים מינו את עצמם (וכן אם יש שלושה שופטים מתוך 9 וצריך 7 זה אומר שיש להם יכולת לעצור את מי שלא מתאים להם כשהם לא מרגישים את הלחץ והדחיפות להוספת שופטים) ועצבו אידאולוגיה שהתאימה לצד אחד בלבד אז צריך לאזן את זה ואולי גם זה לא ייתקבל ורק יוסיפו חכים במקום השופטים שהבאים בתור.. קיצור אני רגוע גם כאופוזיציה חו..
11
ברור שהכל פוזיציה...
נו באמת | 14-02-2023 13:24
ברור שהכל פוזיציה וצביעות
12
הימין לא יודע...
הימין תמים | 14-02-2023 13:25
הימין לא יודע לשלוט
13
אמת ...
רמה | 14-02-2023 13:28
אמת
14
אם ממשלת הימין...
פחחחח | 14-02-2023 13:28
אם ממשלת הימין קיבלה בהכנעה את הכרעת בגצ דרעי, מה ימנע מבגצ לפסול את כל הרפורמה? מה ימנע מבגצ לקבוע נבצרות נתניהו?
מה הקשר...
אחד | 14-02-2023 16:23
מה הקשר בין תגובתו למה שכתבת?! אין אפילו טיפת ענייניות ב0מול יותר. רק דמגוגיה ואד הומינם. מה זה משנה מה אמר. הוא נבחר והקים ממשלה חוקית. זה מה שחשוב ומה שקובע. התיקים התפורים מתפוררים בבית המשפט.
... זוכר...
תזכרת ... קטנה ... | 14-02-2023 13:43
... זוכר את מי שאמר ראש ממשלה מכהן שיש נגדו אישום בפלילים אין לו זכות להמשיך בתפקידו , יש חשש שכל החלטותיו יהיו מוטות לטובת עניינו המשפטי את זה אמר נתניהו על אולמרט ... לנתניהו יש כבר משפט שמתנהל ... ועל 3 אישומים ... הפרת אימונים , מירמה ושוחד ... וכל זה אפילו לא כולל את פרשת הצוללות , טיסנקרופ , והבן דוד באמריקה שהרוויח מאות מיליונים [בדולרים] מאותה טיסנקרופ ...
15
גם היום רוב...
יחי ההבדל הקטן ... | 14-02-2023 13:39
גם היום רוב העם לא רוצה את הרפורמה המשפטית , לפחות לפי הסקרים בכל ערוצי התקשרת כולל שופר התעמולה ערוץ 14 , ואפילו בקרב מצבים הליכוד אין לה רוב ... את התנתקות רצו 80% הציבור ...
ממש לו....
אנני | 14-02-2023 18:26
ממש לו. אי אפשר לשנות חוקים גורליים .הרב זעום לצורך שינוי משטר צריך רב הכנסת. לא ייתכן שהממשלה תשלוט גם על הכנסת וגם על בית המשפט. זו בדיוק משמעותה של דיקטטורה. שלא לדבר על הנזקים שכבר רואים שמתחילים להתרחש כאן.
שקר גס...
אחד | 14-02-2023 16:22
שקר גס כמובן. יש רוב לרפורמה בקרב הימין. תעמולן.
@היום אנחנו רוצים...
אזרח | 14-02-2023 14:24
@היום אנחנו רוצים להודות לחברי הכנסת לשלול את האפשרות של בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק את החוקים שהמצאו ולא מתייחסים לחוקים של המדינה
על גופתך,ועל...
א. | 14-02-2023 14:03
על גופתך,ועל גופות כל הזבלים השמאלנים כמוך תעבור,וגם תעבור,וכשהימין יצא לרחובות מציע לך ולכל החלאות האנרכיסטים להיתחבא עמוק עמוק עם אוכל לתקוופה ארורה,לא ישאר בית אחד של שמאלנים על תילו,האנרכיה שלכם היא אפס קצהו של מה שתקבלוו מחמש מאות אלף יהודים שיגרשוו את החושך השמאלני חזרה למולדתו גרמניה הנאצית,אל תנסוו למתוח יותר מדי,כי המכה קרובה מאוד לבוא,
16
הכתב אינו מבחין...
כתבה שלא מבין. | 14-02-2023 13:44
הכתב אינו מבחין בדבר בין חמינו לשמאלו ובכלל. מה הקשר קיבלנו את ההתנתקות - כל המדינה מחוייבת לכבד כל חוק וכל החלטה חוקית של הכנסת והממשלה. ההתנתקות בוצעה עפי חוק ועברה את מבחן בגצ שכן בקבלת החוק נשקלו השיקולים הנדרשים. הבעיה כעת אינה עוד החלטה כזו או אחרת אלא השתלטות של ראש הממשלה השולט ברשות המחוקקת והמבצעת על הרשות השותוף להפרדת הרשויות סוף לעצמאות המשפט סוף לביקורת סוף לאיזונים וסוף הדמוקרטיה. הפיכת ביבי לייד ללא מעצורים - תוכנית המובילה לקץ הדמוקרטיה.
לא רב...
דניאלה | 14-02-2023 18:23
לא רב המדינה כ-20;אחוז בלבד מיעוט קיצוני שמכתיב את האג'נדה הדיקטטוריים שלו. הרבה ליכודניקים לא תיארו לעצמם שרוצים להחליף את המשטר במדינה ...
ההתנתקות כמו...
אחד | 14-02-2023 16:21
ההתנתקות כמו הרפורמה, עברו בכנסת בצורה חוקית.
חמוד אתה
א | 14-02-2023 14:31
רק להזכיר לך שרוב המדינה בחרה בראש הממשלה, ואין מה לעשות, גם אם זה רוב לא גדול
17
זה פשוט הרעל...
אריה | 14-02-2023 13:50
זה פשוט הרעל של המנהגים אהוד ברק,אולמרט בוגי יעלון,ריבלין,מרידור,בני בגין , סער,ועוד ועוד שלא יכלו להתמודד מול ביבי יש להם שינאה שלא ניתן להבין
18
אתה טועה רוב...
חנן | 14-02-2023 13:56
אתה טועה רוב חברי הכנסת הרימו יד לטובת ההתנק כולל האיש הכי מגעיל בכנסת שהוא ביבי אז מה אתה אומר גם בהסכמי אוסלו אז מה אתה מקטר
19
המדינה הציונית החילונית...
שימי | 14-02-2023 13:57
המדינה הציונית החילונית קורסת. זה כבר קרה בעבר ויקרה גם בקרוב. מדינה שעושה הרע בעיני השם סופה להיחרב. מה שיכול שיעזוב.
ומי ישמור...
עצוב | 14-02-2023 17:24
ומי ישמור עליך כאן כשהפראיירים יעזבו? שיהיה לך בהצלחה
זכור חורבן בית המקדש
דוד | 14-02-2023 17:06
מי שגרם לחורבן בית המקדש היו שתים קיצוניים שהעדיפו לשרוף הגורן על מנת להרעיב את המגינים לא נשכח
20
אתה מרמה עמונההתהליך...
חנן | 14-02-2023 14:01
אתה מרמה עמונההתהליך מחוץ מחוץ לתהליך אסור להם להיות שם
21
לכל המיתממים -...
רעיה | 14-02-2023 14:22
לכל המיתממים - בחסות בגצ בוצעו בזמן הגירוש עוולות שאינן עומדות בקריטריונים של זכויות האדם והציעוט- מעצר קטינות, פתיחת תיק פלילי למפגינים שחסמו כבישים(ענישה בררנית כבר אמרנו?), מעצר אוטובוסים בדרך להפגנות . זה שבגץ איפשר כתב כאן ,חכם אחד בעיני עצמו, אומר שזה נעשה עפי חק. זה בדיוק מה שאנחנו אומרים - הבגץ פוליטי ופושע בהחלטותיו הבררניות. בגץ כל יכול? זו דמוקרטיה?? המתעלמים מכך הם פשוט בעיני אנשים רעים וזחוחים שהכל מותר להם כרגע כי התקשורת הצבועה מהדהדת אותם והפראות וההסתה לצערי כרגע מפילה לרשתם המלאה מילים יפות ריקות מתוכן. וזה שכתב - מה אתם רוצים היה שלטון ימין והוא אינו יודע לשלוט - זה בדיוק אהרן ברק בחכמתו להרע, ראה שיש שחטון ימין עמ להשאר, והגה ממוחו המבריק, לצערי, איך שלטון השמאל ימשיל לשחוט. והכל כאילו בחסות הדמוקרטיה. טענתך היא בדיור התשובה למה חייבים רפורמה אם חפצי דמוקרטיה אנחנו.
22
כל כך הרבה...
הא | 14-02-2023 14:24
כל כך הרבה מרגישים כמוך. תודה על המאמר המדוייק
אצלכם פייק...
דמוקרטיה | 14-02-2023 18:19
אצלכם פייק זה מדוייק. כל העוולות נעשו על ידי ממשלות ימין. פינוי ימית. פינוי גוש קטיף . רצח רבין. הרצח של גולדשטיין ועוד ועוד. אבל הפעם זה השיא ולכל לא תהיה לעולם הסכמה. המשטר בישראל ישאר דמוקרטי על אפכם וחמתכם. מי שנהנה במשטר דיקטטורי שיסע לאירו. לסוריה. דרום קוריאה או אפילו הונגריה.
23
חזק ואמץ !
א | 14-02-2023 14:28
זה המאמר שצריך להיות הכי מדובר באתר !
24
זה מאוד להתעלם...
בעיית זיכרון | 14-02-2023 14:34
זה מאוד להתעלם מהעובדות... המחנה שאתה נמצא בו וכל כך גאה בו, הוציא מתוכו רוצח ראש ממשלה ועוד רבים ורעים שקראו לפגוע בראש הממשלה כשהם לא הסכימו עם דעת הרוב. המחנה הזה הוציא מתוכו אנשים כמו ברוך גולדשטיין שעשה את אחד הפיגועים הנוראים ביותר. יש עוד הרבה דוגמאות שאין לי מקום לציין, כולן חמורות בהרבה מכל מה שעושה המחנה שעכשיו יוצא להפגין נגד הפיכת ישראל לדיקטטורה ונגד ביטול חלקים חשובים של הכרזת העצמאות...
צודק עם...
משה | 14-02-2023 14:53
צודק עם האמת אבל המעורבים מעדפים לשכוח את האמת כואבת.
25
מספיק ראשית מי...
משה | 14-02-2023 14:38
מספיק ראשית מי שהיה בהתנתקות שוב ימין.תשאלו את השרה רגב בגלל זה היא בתחבורה מומחית להעביר נוסעים ממקום למקום כמו את המשפחות רק היא בצד שלהם שכחו.שוב בסיני וימית מי פינה שוב הימין.אבל כולם קבלו כסף מלא על מלא.חוץ מאלה שבנו את ביתם על החוף החוף שלהם חחחחח.ובסוף מי ששלם בחיו הוא רבין זל תפנימו תפנימו סמוטריץ יודע שיש כסף והרבה כסף ביהודה ושומרון עם הסכם או בלי כסף והרבה כסף.
26
אנחנו לא מבולבלים. אנחנו יודעים איך המשחק
בני | 14-02-2023 14:45
עובד.לשמאל מותר לימין אסור. והם עוד משקרים שלא ראו הפגנה גדולה מעולם. הם עשו מה רצו עם ממשלת שמאל במיעוט והביאו לנרצחים והרוגים מה שהרפומה הזו בודאי לא תעשה. אנחנו רק ציכים לקוות שביבי לווין ורוטמן זוכרים את זה ולא שמים על מפגיני השמאל פס.
27
נעשה לכם עוול...
בתיה כהן | 14-02-2023 14:56
נעשה לכם עוול נוראי. גם בעת ההיא הרגשתי כך. אלא שמנהיגכם, בנימין נתניהו וכל חברי הליכוד הצביעו בעד ההתנתקות. אז על מי אתם מלינים?
מה לעשות...
אזרחית | 14-02-2023 17:22
מה לעשות שההתנחלויות לא חוקיות, אגב נחסכו חיים של חיילים רבים. היית מעוניינת לשלוח את הבן שלך לתוך עזה?
התלונה של...
כוכב כהן | 14-02-2023 15:18
התלונה של הכותב היא על הצדק על התשקורת וגם כמובן על הפוליטיקאים כל אלו שהצביעו בעד ,ולגבי נתניהו חייבים לומר את האמת הוא הצביע בקריאה הראשונה בעד למרות שהוא היה נגד וכל זה בכדי להציל את הכלכלה ובקריאה השלישית הוא הצביע נגד והתפטר מהממשלה
: התלונה...
נעמה | 14-02-2023 15:10
: התלונה היא נגד התקשורת ואנשי זכויות אדם....
28
חזק וברוך! ...
מעיין | 14-02-2023 14:58
חזק וברוך!
תגובה לאא
א | 14-02-2023 20:42
הימין לא עשה את ההתנתקות, שרון ועוד כמה מהליכוד, שנסחפו אחריהם בלית ברירה רוב נבחרי הליכוד. אבל אצל רוב הבוחרים לא השתנה דבר
מה חזק...
אא | 14-02-2023 17:21
מה חזק ומה ברוך?? הימין עשה את ההתנתקות בתמיכת נתניהו. כתבה פייק
29
העין שלכם לא...
משה | 14-02-2023 15:07
העין שלכם לא שבעה כמו הדוברמן אמסלם ששוחרר מהכלוב וצעק וקלל ראה שעונים יקרים על ידי המפגינים דרך חלון הכנסת רק שכח שעל ידו יש שעון של 25אלף שקל מענין מי תרם לו מזרחי שבוכה ומביא בושה על כל המזרחים.
ההתנהלות וההתנהגות...
אחד | 14-02-2023 16:18
ההתנהלות וההתנהגות של להב הרצנו ערסית ובהמתית הרבה יותר. קצת מודעות עצמית.
30
מי שהוביל את...
איילה | 14-02-2023 15:15
מי שהוביל את ההתנתקות זה הימין. פשוט מדהים הימין בשלטון יותר מ30 שנה ועדיין מאשים את השמאל בכשלונות שלהם...ממש הזויים .
למה 30...
דוינה | 14-02-2023 18:14
למה 30 כ-45 שנים הליכוד בשלטון. אז תבואו בטענות לליכוד . הפערים גברו. המצב החמיר בכל התחומים והבערטת עלתה
31
צודק בכל מילה,ואנחנו...
כוכב כהן | 14-02-2023 15:15
צודק בכל מילה,ואנחנו מחנה הימין הגיע הזמן להפסיק לפחד או לחשוש מכל אלו שחינכו אותנו כל השנים כאילו שהמדינה שייכת להם ואנחנו רק הסיענים,והיום הרפורמה הזאת וגם כל הבאות אחריהם חייבות לעבור רק כך נהייה עם חופשי
32
בהתנתקות הינו...
אילנה | 14-02-2023 15:16
בהתנתקות הינו עם המפןנים עד שהרבנים פנו לחיילים לסרב פקודה עד שראינו איך הרמתם יד על החיילים אז תפסיקו להתיפיף
נכון וזו...
אמת | 14-02-2023 18:13
נכון וזו הייתה הוראה של ממשלת הימין שביבי חתום עליה. זו הייתה החלטת ממשלה ולבגץ לא הייתה זכות להתערב כי היה רב של כל חברי הכנסת ( לא 61). רב מוחלט.
שקרנית. זה...
מישו | 14-02-2023 16:17
שקרנית. זה לא קרה.
33
אוחיון, על מי...
אליה | 14-02-2023 15:21
אוחיון, על מי אתה מתלונן בדיוק? מי הם אלו שפוצצו אתכם במכות, מי שלח אותם? הלא זו הממשלה הימנית שביבי הצביע עבור ההתנתקות. איך אפשר בכלל להתייחס לכתבה הזו ? הכותב לקה בשיכחון, אופסס היה בן 14. אל תתאמץ הרבה פשוט תפתח גוגל ותקבל מידע מי הצביע בעד ההתנתקות, הלא הוא ראש ממשלתך ,ביבי נתניהו... אתם מעוותים את העובדות להצדיק את השנאה שלכם!
ביבי היה...
אחד | 14-02-2023 16:17
ביבי היה שר בממשלת שרון שהגה את התכנית ופיטר כל שר שהתבטא נגד. מאוד דמוקרטי... והתלונות הן לתשקורת, פרקליטות, ובגץ שהכשירו את המהלך אז. אנחנו נכשיר את הרפורמה היום!
34
אתה תמים,יקירי -...
יוענה רטוש | 14-02-2023 15:21
אתה תמים,יקירי - אתה סבור שרם תספר כמה אומלל השמאל שהוא הרוב הגדול אך נשלט עי הסטאליניסטים -מישהו מהשמאל יזיל דמעה ?? אתב לא יוגע שאלב אויבימו, אויבי הפטריוטיזם שרבונות מגינית רק מפריעה להם? 30 שנה.הימין שלנו מדוחך בתמי ותו - נראה שאולי רון חולדאי צדק.. את הדיקטטורה הפרוגרסיבית אפשר אולי לסיים רק במלחמת אזרחים. לא הרפורמה מפקיעה לאויב השנאחני -הימין מפריע לו...נראה שבלי מלחמת אזרחים זה באמת לא ילך..
35
לא דומה. הנסיגה היתה...
י. | 14-02-2023 15:22
לא דומה. הנסיגה היתה על דעת הצבא ובאישור הממשלה. בכלל אין מקום להשוואה
36
כתבה יפה כמה צריך...
חחח | 14-02-2023 15:29
כתבה יפה כמה צריך להיזהר מאנשי בשמאל
הימין עשה...
אא | 14-02-2023 17:19
הימין עשה את ההתנתקות, אריק שרון בתמיכת נתניהו
37
לקרוא ולבכות
רוני | 14-02-2023 15:33
כי חוץ מזה אין מה לעשות זה השמאל תמיד היה ותמיד יהיה, קוזק ונגזל, ולהתפלל שנשרוד את גל הפרעות הזה.
38
מה הקשר? המתנחלים...
רתוש | 14-02-2023 15:36
מה הקשר? המתנחלים השתלטו על שטח לא להם במקום הכי צפוף בעולם. כמו כן, עשרות רבות של חיילים ואזרחים כולל ילדים מתו שם בכל שנה.
זו הייתה...
די, בכיינים שקרנים | 14-02-2023 20:02
זו הייתה החלטה מדינית של הליכוד. די להאשים אחרים!
הימין נייר...
דונה | 14-02-2023 18:09
הימין נייר שטחים לא השמאל. גם בגין וגם טריק שרון בהסכמת ביבי הגורו שלכם.
שיח מוניס...
צבאות | 14-02-2023 17:02
שיח מוניס נמצאת בתחום הסכמי רודוס, שקבעו את גבולות המדינה המוכרים מבחינה בינלאומית .
מבחינת הערבים,...
אחד מכמה | 14-02-2023 16:15
מבחינת הערבים, גם שייח מוניס (תל אביב) היא שטח כבוש שהשתלטנו עליו. אז תפני את ת''א! המדינה שלחה אותם, והמדינה זרקה אותם תוך שהפרקליטות ובגץ מפרים את זכויות האדם שלהם!
בשביל כסף...
משה | 14-02-2023 15:55
בשביל כסף מוכנים הכל.להקריב אבל לא למען המדינה הכיס יותר חשוב אמרה החשוכה סטרוק שהגיע לכנסת לסגור חובות חחחחח
39
זה משחק בדמוקרטיה?
דני | 14-02-2023 15:39
אורי, אני קורא את המאמר שלך ואני נוטה להאמין שאתה שואל את השאלות ברצינות. אני מבין שהרבה מזמנך כנער השקעת בתמיכה במפעל ההתנחלויות. אני חושש שחלקו בא על חשבון שיעורי האזרחות. אני כותב את זה כי השאלה שלך ורוחו של המאמר מזכירים לי קצת את משחקי הכדורגל שלנו כילדים, כשאחד בורח עם הכדור מהמגרש והיתר צועקים אחריו שזה לא פייר והוא לא יודע להפסיד. העניין הוא, אורי, שבתור ילדים שיחקנו כולנו את אותו המשחק, כדורגל, כאן יש מי שרוצה לשחק בדמוקרטיה ויש מי שרוצה לשחק בדיקטטורה. זה פשוט לא אותו משחק. אני לא משפטן ולא מורה, אבל כשהגעתי לשיעורי האזרחות לימדו אותי שדמוקרטיה היא משטר שמתקיימות בו שלוש רשויות, זו לצד זו, כשהן עצמאויות ובלתי תלויות אחת בשניה. לא יעזור איך מסובבים את זה, זו דמוקרטיה. כל מה שהוא לא כזה, פשוט לא דמוקרטיה. אני מקווה שעל כך לפחות נוכל להסכים. עד כמה שאני זוכר, מדינת ישראל נולדה כמדינה דמוקרטית. אני מקווה שגם על זה נוכל להסכים. ההתנתקות שאתה מזכיר וודאי לא היתה קלה לאיש, אבל היא היתה החלטה שהרשות המחוקקת קיבלה, בית המשפט אישר חוקיותה (לא משום שהתנדב, אלא משום שהיו שעתרו איליו) והרשות המבצעת ביצעה. ככה זה עובד במשטר דמוקרטי. אני חי במדינת ישראל שבה יש לי ביקורת רבה על חוקי הכנסת, על הרשות המבצעת וגם על הרשות השופטת. כך למשל, אני חושב שבית המשפט חטא חטאים גדולים בכך שהכשיר התנחלות בשטחים כבושים. אני חושב שהכיבוש הזה ממיט עלינו אסון גדול ושנשלם בריבית דריבית, אבל אני עדיין חי כאן, מתוך תיקווה שבסופו של דבר נוכל לתקן את מה שאני סבור שמצריך תיקון. אני לא חושב שיש לאיש הזכות לצפות מרעו להקריב את חירותו ולהסכים לחיות במקום שבו הוא חש איום מתמיד על זכויותיו הבסיסיות. עוד אשאל אותך כך, כשאתה מתאר את המעצרים שלך בהתנתקות, לאיזה צדק אתה חושב שהיית יכול לצפות לו היית חי במדינה שאינה דמוקרטית? אתה מבין שרק במדינה דמוקרטית אדם מן השורה יכול לצפות שהשלטון לא יתעמר בו? שרק במדינה דמוקרטית יכול להתקיים בית משפט שיגן עליו בפני כוחניות השילטון או בפני שרירות ליבה של הרשות המחוקקת?
הפוך גוטה....
אחד | 14-02-2023 16:14
הפוך גוטה. בדיוק הפוך.
40
צודק, ביבי והליכוד אז והיום פועלים בכוחנות
ציוני גאה | 14-02-2023 15:42
הליכוד גם אז פעל באותה דרך שפועל היום !
41
מה יש להבין?...
שמאלניטוב | 14-02-2023 15:46
מה יש להבין? אתה בעד התנהלות חד צדדית נמהרת כזאת או לא?
42
לא הבנתי את...
. | 14-02-2023 15:48
לא הבנתי את הקשר , אמרת לבד הייתה ילד לפני עשריים שנה , אז גם רוב המפגינים לא היו באותה תקופה , או צעירים מידי להבין , יש דור שלם שרוצה לפתור את הדברים אחרת.
43
אומנם למרר למשפחות...
ישראלי ראלי | 14-02-2023 16:04
אומנם למרר למשפחות של חברי כנסת את החיים זה חוקי אבל מסריח כמו ההרשעות של אריה דרעי. עוד שנים בודדות הציונות הדתית תתעורר לתגלה שהיא הייתה רק כלי משחק זמני במגרש של החרדים והליכוד שכבר לא יצטרכו אותה בשביל להקים ממשלה.
44
גם אני זוכר...
פרץ בצלאל | 14-02-2023 16:11
גם אני זוכר את ימי הגירוש. ימים שבכיתי ימים ולילות. ולא היה עם מי לדבר. ראיתי איך היכו ילדים ונשים. ראיתי הרבה עוול מהשמאל. היום אני מת לעשות להם עוול. ולראות אותם בוכים ומתחננים לרחמים. תתעוררו.
איזה יהודי...
אא | 14-02-2023 17:18
איזה יהודי זה לרצות לעשות עוול לאחים היהודים שלך, במיוחד שמי שלטענתך עשה עוול זה בעצם הימין בכלל. שרון בתמיכת ביבי. אבל למה להתעייף עם עובדות
אתה מודע...
ציוני | 14-02-2023 16:34
אתה מודע לזה שהליכוד עשה את ההתנתקות?
45
מי זה אנחנו...
מ,מני | 14-02-2023 16:23
מי זה אנחנו , והאם בוחרי הליכוד הוא רוב במדינה ? זו טעות היות ובוחרי הליכוד הם בערך בין 10 ל-20 אחוז מכלל הציבור במדינה, ורוב המפגינים הם הרוב במדינה בלי להישתייך למפלגה זו או אחרת
46
אנשים שכחו שאת...
לוח האמת | 14-02-2023 16:24
אנשים שכחו שאת ההתנתקות יזם הליכוד וראש הממשלה הנוכחי תמך בה. ????????‍♂️
47
יישר כח למורה...
הלן הוםמן | 14-02-2023 16:24
יישר כח למורה ולמדריך הטיולים סוף סוף מילים בסלע! לפתוח יום יום את הרדיו טלביזיה והעיתונים עם מה שכתבת!
48
בדקת מי הצביע...
דוד | 14-02-2023 16:29
בדקת מי הצביע בעד? מר ימין חזק, נתניהו. מה הטענה עכשיו?
49
תיקון טעויות: 1.ההתנתקות...
מתנחל בנגב | 14-02-2023 16:37
תיקון טעויות: 1.ההתנתקות חסכה חיי אדם רבים, בדוק את הנתונים. 2. ההתנתקות קרתה מחוץ לגבולות מדינת ישראל. כל מי שהולך לגור בשטח כבוש, שאינו שטח ריבוני של המדינה, לוקח סיכון של פינוי,
כי לא...
איתיאל | 14-02-2023 18:39
כי לא עפו פה עשרות אלפי טילים מעזה מאז הפינוי, עד לתל אביב הגיעו. החמאס לא השתלט על עזה שנה אחר כך בחגיגת ניצחון. זה לא קרה ביקום המקביל שלך
שוכחים שההתנתקות...
דניאלה | 14-02-2023 18:06
שוכחים שההתנתקות הייתה על ידי ממשלת ימין . תבואו בטענות לראש הממשלה שלכם שחתום עליה
50
הכל נכון רק...
שלום ל. | 14-02-2023 16:39
הכל נכון רק שאנחנו לא מבולבלים. יודעים היטב עם מי יש לנו עסק. אבל יש לנו אחריות. כמו בגין בתקופת הסיזון ואלטלנה. אז שמרנו שלא לפרק את המדינה. לא עזבנו את הארץ. ולא דיברנו על מלחמת אזרחים.
יש הרבה...
אזרח שחי פה, לא ביביסט | 14-02-2023 19:56
יש הרבה ימנים שחיים בחול. יאללה יאללה עפים על עצמכם
51
הייתי בן 12,...
גבי | 14-02-2023 16:46
הייתי בן 12, אם זה היה קורה היום בטוח הייתי מגיע. ליבי איתך
52
מדבר שקר תרחק. ההתנתקות...
אמיר | 14-02-2023 16:53
מדבר שקר תרחק. ההתנתקות בוצעה בדרך הכי חוקית, עם שלוש הצבעות בכנסת ורוב עצום. ההתנתקות לא שינתה את שיטת המשטר מדמוקרטיה לדיקטטורה. אל תשקרו - בעיקר לעצמכם. אם הרפורמה תעבור שיהיה מעמד שולט וצעצד נשלט, שאינם שווים בפני החוק!!!! זה פשוט יגמור את המדינה היהודית, ולא משנה מי יהיה הראשון
את משאל...
איתיאל | 14-02-2023 18:37
את משאל הליכוד - שרון לא כיבד. פיטר שרים מורדים כדי להכריח שהיא תעבור
ההתנתקות נעשתה...
דנה | 14-02-2023 18:04
ההתנתקות נעשתה על ידי ממשלת ימין וביבי היה חתום עליה והייתה הסכמה של האופוזיציה כלומר כמעט כל חברי הכנסת. הבדל תהומי.
53
כתבה קצרה ונכונה...
לירן | 14-02-2023 16:58
כתבה קצרה ונכונה מאוד
בטח... הוא מעולם...
דוד | 14-02-2023 19:22
בטח... הוא מעולם לא היה אדם ישר (כבר בן גוריון אמר עליו את זה), והוא חשב שבביצוע ההתנתקות יציל את עצמו ואת בניו ממשפט על שוחד - על פרשת האי היווני שמעת? ועל המיליונים שקיבל גלעד שרון בתמורה ליעוץ? לפני שאתה מדבר שטויות, תבדוק.
54
מי שהיה בתקופת...
עלי קבועה | 14-02-2023 16:59
מי שהיה בתקופת ההתנתקות בממשלה אריאל שרון והוא איש ימין כל חייו והיה בנאדם ישר שחסר היום כמוהו למדינת ישראל והוא ראה שאי אפשר לשלוט בחבל עזה לכן הוא יצא משם וחסך הרבה חייים של חיילים ומתישבים
55
האם הפינוי נעשה...
אס | 14-02-2023 17:01
האם הפינוי נעשה על ידי השמאל או בהנהגת הליכוד? מה לך שתלין על השמאל? ואוסלו הסתיים ברצח על ידי הימין. כך שאת כל הטענות תטען בפני חבריך.
56
כתבה מאלפת!!! כל...
יוסי | 14-02-2023 17:03
כתבה מאלפת!!! כל מילה אמת.
57
מה הקשר בין...
מרים | 14-02-2023 17:03
מה הקשר בין החזרת הים והחוף לעזתים שגורשו ב -48 מאדמתם לבין סוף הדמוקטיה עכשיו?
58
לא לשכוח שימין...
עלי קבועה | 14-02-2023 17:13
לא לשכוח שימין היה בשלטון בזמן ההתנתקות שרון היה ראש הממשלה שחסרים לנו אנשים כמוהו היום אחד המצביאים הכי גדולים בהסטוריה של מדינת ישראל
59
המוסר הכפול הוא...
ארצי | 14-02-2023 17:21
המוסר הכפול הוא דרכו של השמאל, בגירוש מגוש קטיף השמאלנים דרשו מעצרים מנהליים ולשבור את הידיים והרגליים למתנגדים ומפגינים, אפילו עיתון הארץ יצא בקריאה לעצור את המיעוט בגוש קטיף גם באלימות ואפילו במעצרים מנהליים… כעת הם מבקשים לשבת להתפשר, לקיים דיונים ומה לא. השמאלנים עולים על הדמוקרטיה עם d9 בהנאה כשזה משרת אותם, גם אז וגם היום.
עזבי אותך...
קרים | 14-02-2023 20:01
עזבי אותך מעובדות. העיקר לצעוק השמאל.
נא לדייק....
נא לדייק | 14-02-2023 19:52
נא לדייק. מי שהתפרע טופל על ידי רשויות החוק. היו התפרעויות והפרות חוק
תזכיר לי...
רונית | 14-02-2023 18:42
תזכיר לי איזה שמאלני היה ראש ממשלה באותה תקופה?
גירוש גוש קטיף...
רק אמת | 14-02-2023 18:02
גירוש גוש קטיף היה על ידי ממשלת ימין אריאל שרון וביבי תמך בה. אבל כל מה שביבי עשה ופגע בימין הפייק שלכם מייחס לשמאל. הגיע הזמן שתדעו מי זה ביבי פועל לפי האינטרסים שלו ולא של העם
60
רק לא לשכוח...
יצחק | 14-02-2023 17:23
רק לא לשכוח שמי שתמח בהתנתקות זה ביבי והליקוד שאתם הצבעתם בשבילם.
61
די עם הבכיינות...
יצחקי ראב | 14-02-2023 17:25
די עם הבכיינות ועם ההכללות ועם ההתחשבנויות שאינן רלוונטיות להיום. בבקשה להתייחס לזה שנתניהו וממשלתו מנסים לעשות פה מהפכה ולהפוך את המדינה, היקרה לכולנו, לדיקטטורה מושחתת.
השמאל הינודי...
דלי | 14-02-2023 19:33
השמאל הינודי הגנבים הפושעים הפליליים נמאסתם על העם תעופו מהארץ ותעלמי כמו עשרת השבטים
פחחחחח ...
שם | 14-02-2023 19:01
פחחחחח
62
אכן.ההפגנות עכשו הן...
ירמיהו | 14-02-2023 17:33
אכן.ההפגנות עכשו הן על אבדן השלטון.ממומנות ועם תעמולה של בעלי עניין.
63
לפי רון חולדאי...
ישעיהו | 14-02-2023 17:34
לפי רון חולדאי ודן חלוץ, יגאל עמיר עשה בדיוק מה שאזרח הגון צריך לעשות.
64
מה הקשר ?...
ליכודניק לשעבר | 14-02-2023 17:39
מה הקשר ? היום חבורת שמורכבת ממורשעים ומקיצונים שרוצים לכפות עלינו דת לא יהודית ולהפוך אותנו למשטר מלוכני בו אדם אחד יחליט מה טוב לנו.לא נקבל זאת ותפסיקו לילל על מה שקרה לפני 30 שנים.תתרכזו בהווה או אחרית כולנו תהיה כמו בשנת 70 לספירה.
65
דמגוג קשקשן! ...
אני | 14-02-2023 17:49
דמגוג קשקשן!
66
ניכר שהכותב לא...
לוי | 14-02-2023 18:02
ניכר שהכותב לא מבין את ההפיכה המשטרית. בנפיכה זאת מדובר בפגיעה ביסודות שעליהם נשענת מדינת ישראל. אם ראית מה קרה בטורקיה לבניין שהיסודות שלו נפגעו אתה יכול להבין מה ההפיכה תגרום למדינה. מה הקשר להתנתקות זץשזאת החלטה מדינית שהנאשם פינוקיהו וחבריו תמכו בה? אגב, גם בהתנתקות בית המשפט יכל להגן על הזכויות של המפונים ואניממניח שעשה זאת שכן , אם לא היה בית משפט יכלו לפנות אותם ללא שום פיצוי.
67
לא נעים לומר...
גיא | 14-02-2023 18:18
לא נעים לומר הכן הם היו כי זה אבא מוצנע.שמאלנים רעים
68
אדון אוחיון היקר, איבדת...
זוכמיר | 14-02-2023 18:21
אדון אוחיון היקר, איבדת אותי באלפי הרוגים והאוכלוסיה הכי ערכית! 1. שרון ניצח על ההתנתקות. 2. נתניהו הצביע 4 פעמים בעד - כולל בהצבעה המכרעת. 3. אני בדקתי את המספרים וזה היה 700 ומשהו על פני כמה שנים - בעיקר בימי שרון - אז הביטחון היה בשיא השפל, אחרי שהוא הלך לעשות שרירים בלי לעשות שיעורי בית. לגבי ערכיים - אתה לא תבוא לנו פה בפוזות של מי שווה יותר. לוחמים מכל קצוות הקשת הפוליטית הקיזו דם למען המדינה, אז תרגיע ומהר!
69
אשריך אשריך אשריך
ארגון ברית עולם | 14-02-2023 18:29
אחנו לא ארגון פוליטי, אבל בתור ראש הארגון אומר לך בבירור: אשריך אשריך אשריך ! הכלל והחוק היחידי שקיים פה הוא לעשות את רצון השם. ורצון השם הוא על פי התורה הקדושה. ועל פי התורה הקדושה הארץ הזו שייכת לנו - בלבד ! ומי זה לנו ? עם ישראל ששומרים תורה ומצות שאוהבים את ה' יתברך, שהולכים בדרך השם, שמקימים ומיישבים את הארץ, עם ישראל היהודי האמיתי שקיים פה - ואנחנו הרוב ! ולא יתכן שקומץ אנשים יעשו ככל העולה על רוחם ויכניעו את הרוב. אל לנו להתייאש, כי אחד מחוקי התורה המרכזיים הוא: אין יאוש בעולם כלל. אנחנו בוודאי שננצח, בביאת מלך המשיח, בחזרת בית המקדש עטרה ליושנה, בהמלכת בורא עולם עלינו, בחזרת מלכות בית דוד, ונשיר כלנו ביחד בעליה לרגל לבית המקדש בחגים בשבתות ובכל יום ויום שירי שבח לקדוש ברוך הוא על הנסים הגדולים שעושה עמנו בכל יום - והכוונה בנסים הם לא הצלה מצרות כי לא יהיו צרות אלא בשורה טובה שהיא נס ובשורה יותר טובה שהיא נס יותר גדול ועוד יותר גדולה וכן בכל יום ויום. ונבח את בורא עולם שיש לנו לא צבא - אלא צבאות השם שלומדים תורה ומקיימים מצות, שכל העולם ! כולו קיים בזכותם, כל העולמות הרוחניים !!! כלנו חרדים דתיים לאומיים חסידים כולנו יחד הרוב במדינת ישראל בעם ישראל. כל השאר ערב רב כנראה. הנצחון של ה', והנצחון היא הגאולה שבקרוב מאוד תגיע, וברחמים. אשריך אשריך אשריך !!!
בינתיים אתם הולכים...
לא | 14-02-2023 20:30
בינתיים אתם הולכים להעביר חוק שהחרדים לא יתגייסו לעולם אז מה אתם תחגגו ואנחנו נתגייס? לא יהיה
אני ישראלי דור...
ישי אריה | 14-02-2023 19:55
אני ישראלי דור שני במדינת ישראל בלי אמונה באל אחד,יש הרבה אלילים בעולם ,אני פה בארץ בזכות המורשת של עם ישראל ,להזכיכם מי שהקים את המדינה אלו צעירים מהגולה שמעסו בדת ,רובם עם רקע קומוניסטי ,הם אלו שבנו לנו את המדינה ,וגם העלו את כל האמסלמים ודומעהם מהגולה ,ולאחר מכן החלו להופיע החרדים והחרדלים והערבים, אלו שצועקים היום המדינה שלנו ורק שלנו ,וכולם צריכים לרקוד לחליל האמוני השיקרי המשיחי שאין לא שום בסיס, נכון אתם מתרבים בקצב מהיר אבל זו לא סיבה לרצות לדמות לאיראן בסגנון דת משה ,אם לא תהיו סובלניים לאוכלוסיות אחרות ,במו מעשיכם תחרבו את המדינה הקדושה שנקנתה בהרבה דמים ,ולא שלכם או של החרדים .
70
התבלבלת חבר. עם...
תוהה ומשתאה | 14-02-2023 18:40
התבלבלת חבר. עם כל הצער והכאב על פינוי גוש קטיף (שמי שלא זוכר הימין המלא כולל ביבי הוא שביצעו), הנושא היום הוא במישור אחר לגמרי. עצם האזכור החוזר ונשנה של פינוי גוש קטיף, כולל התנהלות המשטרה שכפופה לממשלה שלך ושל בית המשפט העליון, כמשקל נגד למהפיכה השלטונית שמוצעת היום, מעיד על כך שחוץ מזה, אין לימין היום שום טענת נגד מהותית.
71
אתה גם אל...
יהודה | 14-02-2023 18:50
אתה גם אל יודע היסטוריה וגם משקר
72
הימין היה שם...
סיל | 14-02-2023 19:01
הימין היה שם וביבי היה ותמך , נכון לא האמנתי שהם לא ידאגו לכם לאחר הפינוי, והכתבות על המצוקה היו קשות וכואבות. לא למדו מפינוי סיני דבר וחצי דבר כמו תמיד במדינה חוזרים שוב ושוב על אותן טעויות. ואם במשהו יש חדש, אל תחנוק אותו בגלל עוולות עבר
73
בדיוק בגלל...
מנשה לוי | 14-02-2023 19:15
בדיוק בגלל זה צריך מהפכה אני מעדיף דיקטטורה על הרס נפשות ובתים של יהודים
השאלה אם...
סו | 14-02-2023 20:28
השאלה אם היתה משרת שם כחייל
74
לשרוף את חולדאי...
דלי | 14-02-2023 19:24
לשרוף את חולדאי את לפיד את במט ואת השמאל היהודי יחד עם הערבים
מי אז...
אשר כהן | 15-02-2023 0:18
מי אז ישמור עליך? יאכיל אותך? ירפא אותך? ....
אתה מאיים...
לשרוף.??? | 14-02-2023 20:27
אתה מאיים ? הרי ביבי אומר שיש הסתה אז מי מסית ??
אתה חולם...
רן | 14-02-2023 20:00
אתה חולם על מלחמת אזרחים שתהרוס את ישראל מביפנים אתה כנראה סוכן סמוי של החמאס ושל הגיאד
75
זרקו נושא נשכח...
יפית המודאגת | 14-02-2023 19:35
זרקו נושא נשכח ( התנתקות) וכבר כולם שכחו שיש נושא רציני מאוד שעובדים עליו ללא הפסקה : ההפיכה המישטרית שאם חלילה יצליחו להעביר חיינו ישתנו לגמרי ולא לטובה !!!! תתעוררו !!
נו זה...
סנשו פנשה . | 15-02-2023 13:52
נו זה טוב להתנתק ולהתכחש לדברים ,כמו הסכם הדמים של אוסלו ,מחדל מלחמת יום כיפור ועוד השמאל מאז ומתמיד אהב לחיות ההכחשה .
76
סיממו ודפקו את...
תום | 14-02-2023 19:40
סיממו ודפקו את בוגי יעלון
77
מי זה 'שילמנו'...
יוני 2 | 14-02-2023 19:45
מי זה 'שילמנו' על הסכם אוסלו? בתלצאביב היומיותר הרוגים מכל מקום אחר בשנות ה90, בטחמיוצר מאשר בגדה.
נכון. היו...
יובל | 14-02-2023 22:21
נכון. היו ידיעות בשבכ על מתנחבלים שסייעו להעביר מחבלים לתא כדי לפגוע בתהליך אוסלו ולשפוך דם של לא מתנחלים.... פרס סירב לאפשר חשיפה וחקירה בנדון כדי לא להתסיס.
78
א. ההתנתקות לא...
לא דתי | 14-02-2023 19:51
א. ההתנתקות לא רלוונטית ברמת הימין או שמאל (ושרוו אז הקים את קדימה שהיתה שמאל מרכז עם ציפי ליבני ואולמרט) היתה החלטת ממשלה עם רוב העם והיא בוצעה. גם עכשיו יש ממשלה ורוב והגיע הזמן לתקן את הטעויות של ברק ולהחזיר את האיזון הדמוקרטי .לא הכל שפיט!. ב. איפה כתוב שישראל היא דמוקרטיה? הרי זה הבלוף הכי גדול. במגילת העצמאות כתוב מדינת היהודים לא כתוב כלום על יהודית דמוקרטית או דמוקרטית יהודית פשוט כחלק מהרפורמה של ברק כאשר חוקקו חוק יסוד כבוד האדם וחרותו אז נכנסה השאלה מה ישראל קודם יהודית או דמוקרטית...אז אני אומר קודם יהודית ואם צריך כדי לשמור על עמנו וזהותנו כעם אז ישראל היא רק יהודית והדמוקרטיה היא תוצר נלווה ללב ולרצון היהודי. אבל זה רק דעה. מותר בדמוקרטיה שתהיה לי דעה, לא?
79
א. אביגדור פלדמן...
זאב זבו | 14-02-2023 19:56
א. אביגדור פלדמן פעיל זכויות אזרח שמאלני יצג ועזר לבןגביר ליצג נערים ימנים במעצר. ב. ההתנתקות מעזה היתה כואבת אך את האזרחים הישראלים היינו חייבים לפנות, לא היה שווה לאבד כל כך הרבה חיילים למען 5 אלף אזרחים. בבית קברות בקיבוצי יש חבלן משטרתי שנהרג בעזה עם מפקד בדואי. לפעמים יש מגבלות לכח.
80
את ההתנתקות הוביל...
חן | 14-02-2023 20:13
את ההתנתקות הוביל אריק שרון הימני,ותמך בה 3 פעמים נתניהו הימני גנב,למי אתם באים בטענות? את חברון נתניהו החזיר,את סיני בגין החזיר? עם הפלסטינים שמיר דיבר ראשון,איפה פה השמלאנים בעסק?
נניח ,שהמנהיגים...
סנשו פנשה . | 15-02-2023 13:47
נניח ,שהמנהיגים האלה טעו בחלק מההחלטות שלהם אז צריך להמשיך בדרכו של השמאל המטורלל?
81
ההתנתקות היתה חייבת...
מלכההראל | 14-02-2023 20:19
ההתנתקות היתה חייבת המציאות מחירה בדם חיילים ודמים היתה בלתי אפשרית לןוי ילדיםלחוגיםעי גדודיים כדי לא לסכן אתכם רובכם עבדתם בגוש עצמו אבטלה סמויה היא עברה בהצבעה בכנסת ומירי גרב השופר הימני דברה אותה גם משיח השקר שקרניהו הצביעעבורה ועזה לאחבל מולדת די עם סילוף עובדות עלות ההזיה המשיחית מול התועלת היתה גדולה ובנוסף קיבלתם פיצוים נכבדים ואריק שרון היה בזמנו חלק מימין אבל לא יבלבלו אותך עובדות
82
שאלה אם...
סו | 14-02-2023 20:25
שאלה אם לא היתה התנתקות היתם נשארים לגור שם ? באמצע עזה ? בתוך 2 מליון ערבים ? אל תשוו בין ההפיכה המשטרית לפינוי מעזה זה נעשה מתוך רצון להביאמליותר בטחון וגם הינו צריכים לדאוג ל2 מליון ערבים אז,אין להשוות
83
בגץ הכשיר מלא...
אלון | 14-02-2023 20:44
בגץ הכשיר מלא התיישבויות ביהודה ושומרון בכך שלא התערב נגדם. האם הוא גוף שתמיד צודק? לא! האם ראוי להרוס אותו ולהכפיף אותו לגחמות של פוליטיקאים? לא!!
, אף...
אביתר | 14-02-2023 21:44
, אף אחד לא רוצה להרוס את בגצ. רוצים לקצץ בסמכויות היתר הבלתי פרופרציונליות שהוא נטל לעצמו ללא שום גושפנקה חוקית. זה הכול.
84
כל מילה בסלע...
לינוי | 14-02-2023 20:45
כל מילה בסלע
85
מזכיר לכם -...
האמת ישר לפנים : | 14-02-2023 20:46
מזכיר לכם - את ההתנתקות יזמה וביצעה ממשלת ימין בראשות הליכוד. מר נתניהו הצביע בעד התוכנית !!! … אם יש לכם טענות, הן לא נגד השמאל ! … הגוף היחיד שעמד לצדכם היה בג״ץ שהתערב בגובה הפיצויים שתקבלו !!!
חחח .......
סנשו פנשה . | 15-02-2023 13:42
חחח .... על מי את עובד ראש ממשלה שאיך אמר עליו איש ציבור ידוע כעומק החקירה עומק העקירה אז תפסיק לספר לעצמך סיפורים.
86
הטעות הגדולה של...
יעיש | 14-02-2023 20:50
הטעות הגדולה של הממשלה דאז היא לא פינוי הרצועה אלא ההחלטה הקודמת להקים ישובים בלתי חוקיים בשטח כבוש.
87
שנים אנחנו שומרים...
יניב | 14-02-2023 20:51
שנים אנחנו שומרים עליכם בהתנחלויות הלא יהודיות והלא מוסריות שלכם. אל תלינו עלינו כי אנחנו סובלים את שאתם מעוללים שנים רבות. אנחנו מקבלים את זה כי זו הדמוקרטיה. כשהופכים את הדמוקרטיה לדיקקטורה מותר למחות ולהיאבק. לא רק לכם מותר למחות, מפונקים פריבילגיה.
88
להזכירינו ההתנתקות בוצעה...
המשחק הדמוקרטי נגמר אם הרפורמה הזו עוברת מה אתה לא מבין. חבל שהציבור שלנו עומד מנגד ונותן לזה לקרות ללא כל קשר לימין שמאל דתיים וחילוניים. חבל שאני כמעט בין המעטים שאומרים זאת בציונות הדתית. | 14-02-2023 21:15
להזכירינו ההתנתקות בוצעה על ידי הליכוד, אותו הליכוד שמבקש עכשיו להתנתק מהדמוקרטיה. אני מבין את הכעס אבל חברים כדאי שנשמיע גם את קולנו בנושא ולא ניתן לליכוד לחרב את הדמוקרטיה לדורות הבאים יותר מדי כח בידי פוליטיקאים זה לא משרת אף אחד. גם ככה יש להם יותר מדי השפעה.
89
תפסיקו לבלבל את...
קובי | 14-02-2023 21:22
תפסיקו לבלבל את המוח עם ההתנתקות היו בעזה מליון וחצי אנשים ולא רק ששת אלפים יהודים.
על אותו...
סנשו פנשה . | 15-02-2023 13:37
על אותו משקל אפשר לטעון ,שיש פה סביבינו מאות מליוני ערבים אז מה אתה מתבלבל את המוח גאון .
90
רוב העם רצה...
חן | 14-02-2023 21:28
רוב העם רצה לפנות התנחלויות. זה המצב גם היום. המתנחלים הם מיעוט צעקן ומתנשא, אבל מיעוט
רוב העולם...
יון | 15-02-2023 0:29
רוב העולם רוצה לפנות את היהודים מכול ארץ ישראל זה המצב גם היום אבל היהודים הם מיעוט מתנשא
91
הכותב לא מבין...
ימין מלא לא דיקטטורה מלא | 14-02-2023 21:40
הכותב לא מבין מה מהי שינוי שיטת המשטר. הרפורמה היא לקיחת כל הכח לממשל קרי דיקטטורה. לא הצבענו לזה וזה לא נותן כלום מלבד שחיתות שילטונית. אולי פעם האמנתי שביבי חף מפשע אבל כעת לי ברור שזה אמצעי לחמוק מבית הדין להקפיף את בית המשפט לפוליטיקאים. ולהפוך את ישראל למדינה מושחתת. מהלך שיפגע השכבות החלשות שלא יהיה מי שיגן עליהם מפני הממשלה.
הקץ לדיקטטורה...
דוד | 14-02-2023 23:00
הקץ לדיקטטורה המשפטית!!!! הכותב מבין היטב מהיא הרפורמה ומדוע היא נדרשת ורק בגלל שניכר שאתה כותב בצורה כינה אענה לך גם כך ואקווה שתבין את העניין תבין.. יש פה במצב כרגע בעיה בעיה אמיתית שגם מתנגדי הרפורמה ברובם מודים בה ויותר מזה חלקים באופוזיציה שמתנגדים עכשיו לרפורמה תמכו בה בעבר ויותר מזה אחדים מהם אף יזמו בעצמם יוזמות בעניין ומתנגדים כרגע מטעמים פופוליסטים ולגופו של עניין.. שופט הוא אדם הבקיא ברזי החוק ומטבע הדברים גם אדם חכם ולכן סומכים עליו שיפרש את החוק לגופה של עבירה עד כאן הכול בסדר.. וכך גם ישאר.. אך מה קורה במקרה שלא נוגד את החוק אך מפריע לשופט לכאורה היינו מצפים מהשופט שיודה שאין לו כלים לפעול מעל החוק אך לא אצלינו פתאום בשם הדמוקרטיה המציאו כלל חדש שלא קיים בשום דמוקרטיה אחרת בשם עילת הסבירות זאת אומרת שמעכשיו השופט הוא לא רק מחליט מה חוקי ומה לא אלא גם מה ערכי ומה לא ומה סביר ומה לא זאת אומרת שהשופט הוא אמור ליצג את האדם הערכי ביותר כשברור לכולם שלא על סמך זה הוא נבחר לכן יש מאבק גם על בחירת השופטים כי השופטים היום ברובם המוחץ הם בעלי נטיה פוליטית ברורה עד קיצונית ועם הכוח שהיה להם הם יכלו לעשות הכול פשוט הכול הרבה מעבר למה שהחוק מאפשר להם פשוט דיקטטורה משפטית במיטבה!!! אין פה מאבק על שלטון החוק אלא על כוח.. כוח על דברים שהם כבר לא נוגדים את החוק אלא קשורים נטו לנטיה פוליטית ואג'נדה פוליטית של השופטים ולכן המאבק הוא פוליטי ושל צד אחד בלבד של העם אגב הרוב הדומם יושב בשקט אבל אל תטעו... הם לא נרדמו..
92
מה קורה באתר...
יהודי מאמין | 14-02-2023 22:24
מה קורה באתר סרוגים? למה אתם מאפשרים לשמאלנים להשתלט על הטוקבקים? התגובות קיצוניות כל כך שמייצגות אולי אחוז אחד בעם. עם ישראל רוצה רפורמה! על זה הלכנו לבחירות!!!
אני יודעת...
ענינה | 16-02-2023 20:03
אני יודעת שאתם מנסים לפתור את זה אבל עדיין מותר לאנשים לבטא דעה משלך. בקרוב תבטלו דעות אחרות ותוכלו לעשות מה שעשיתם ב 95 וב 82 למי שלא היה לכם נעים איתו.
כן. כבר הבנו....
אנינה | 16-02-2023 20:01
כן. כבר הבנו. אתם עושים לנו את זה כי אנחנו אשכנזים טחונים עם רולקסים. תומכי התנתקות גם הימנים שבינינו. משתמטים ובוגדים - גם אלו מאיתנו ששירתו בשטחים גם כשעמד להם השיער כשראינו מה אתם עושים בשמינו. באתם להחזיר לנו ז#%^
איפה למדת...
אשר כהן | 15-02-2023 0:14
איפה למדת חשבון? אהה שכחתי אין לימודי ליבה
93
הכותב לא מבין...
איציק | 14-02-2023 22:27
הכותב לא מבין כי שינוי מערכת המשפט על ידי נאשם מסריחה מעצם קיומה הכותב גם מתבלבל ושוכח כי ממשלת ימין עם ביבי ביצעה את ההתנתקות בולבול הקבולבול
ממשלת ימין...
אחת | 16-02-2023 7:58
ממשלת ימין במדיניות שמאל זו גניבת דעת הציבור. לא משנה מי עושה את העוול. אפילו חמור יותר שנבחרו בקולות הימין אחרי ששיקרו במצח נחושה שלא תהיה התנתקות ואז הפכו את עורם לשמאל. עכשיו לשם שינוי ממשלת ימין באה לעשות שינוי על דעת בוחריה. מקווה שאכן כך יהיה כי אם יש מישהו שאני לא סומכת עליו שיעשה את רצון בוחריו, זה ביבי שכבר הוכיח שרצון בוחריו לא מעניין אותו...
94
בהתנתקות היה מדובר...
מוטי טןביה | 14-02-2023 22:39
בהתנתקות היה מדובר בהחלטה מדינית לגיטימית ועכשיו מדובר בשינוי מהותי של הציביון המשטרי וזה מחייב הסכמה רחבה של הציבור .
95
מילים כדורבנות ...
יוחאי | 14-02-2023 23:52
מילים כדורבנות
96
את אוסלו לא...
אנקדוטה | 15-02-2023 0:29
את אוסלו לא קיבלתם בשקט אלא רצחתם ראש ממשלה. אנחנו לא נרצח ראש ממשלה. ההתנתקות בוצעה כחוק ועברה את כל השלבים וחודשים ואף שנים של דיונים והכנות. ההתנתקות זכתה לרוב בציבור על פי כל הסקרים, וזה הופיע בכל הערוצים. בעמונה תקפתם את השוטרים באלימות ונעניתם באלימות. הפכתם את השמאל לבוגדים אויבים, אז אל תקשקש שאתם אוהבים את המדינה בלי תנאים. אוהבים כשמתאים ואת מי שמתאים, מי שלא הוא בוגד ולא יהודי. כשלא מתאים רוצחים ראש ממשלה.
מה זה...
סנשו פנשה . | 15-02-2023 13:29
מה זה אנחנו לא בשם מי אתה מדבר הרי אדם בקושי מדבר בשם עצמו .מה זה את הסכם הדמים של אוסלו לא קיבלנו מישהו שאל אותנו העבירו אותו בעורמה או מירמה עי מצובישי וחצי גם ההתנתקות טוענים ,שבוצעה ,כשהחזיקו מישהו במקום רגיש .זוכר את כעומק החקירה עומק העקירה ? אז תמשיך לספר לעצמך סיפורים ,שפימפמו לך לתוך המוח.
97
ההיתנתקות באה לשלום והביאה מלחמה.
פי | 15-02-2023 1:11
הבנת אורחות החיים ומשקלי פעולות נלמדו והובנו והדרך אותה דרך. הן מימין והן משמאל נשבענו שלעולם לא עוד. האחדות נראית שברירית אך לעם היהודי אין ארץ אחרת ובזכותו אנו כבני אדם עוזרים כדרך חיים בכל העולם וטוב האדם בחינוך מוביל את המדינה. ההיתנתקות הייתה טעות וכישלון אל מול הרוע הטרור ועוד וההשפעה באה בעולם בפנים רבות ודרכים שונות.כולם זוכרים ומבינים את האסון ואף אלו ששמחו בכדי ״היציאה״ בפנים יודעים שאין הדבר היה נכון.כפרטי אדם נסדקנו אז אך הרוח בכדי השבועה ״לעולם לא עוד״ חזקה מתמיד.
98
צודק מלא
יאיר | 15-02-2023 2:15
מולנו שילוב של טפשים גמורים ורשעים גמורים ונפוחים מגאוה על מה שיש להם בזכותנו. אילו היה בהם תלוי הדבר לא היינו מגיעים בכלל לארץ ישראל, אולי לאוגנדה או אג'נדה
99
חוסר הבנה, חוסר...
הפוך | 15-02-2023 4:33
חוסר הבנה, חוסר ידע או הטעייה מכוונת של הכותב? החלטה מדינית (גם בניגוד לדעתי האישית) היא בתחום הסמכות של הכנסת ושל הממשלה. הזכות להפגין כנגדה מעוגנת בחוק. ההחלטה לבטל את הפרדת הרשויות ולשלוט עי הממשלה והכנסת ברשות השופטת, איננה כזאת. זהו שינוי כללי המשחק שאחריו לא נוכל עוד להפגין ולשבות (בהתנתקות או בכל מצב אחר). בהנף אצבע יבטלו את זכויותינו כאזרחיות, ונישאר ללא הגנה מפני הציניות, הכוח הכסף והכבוד של הפוליטיקאים באשר הם
כעת אנחנו...
אחת | 16-02-2023 7:53
כעת אנחנו פשוט חסרי הגנה מול הכוח הכבוד והכסף של השופטים המושחתים. לא הבדל גדול תכלס
100
כבר לא בן...
בכיתי בהתנתקות, אבל אין קשר | 15-02-2023 4:37
כבר לא בן 14 ועדיין חשיבה של ילד. מדובר בשלילת זכותך להפגין בעתיד, בין השאר. מה לא מובן?
101
מה הקשר? ...
עדה | 15-02-2023 5:02
מה הקשר? כאן מדובר בהתנתקות מהעקרון המרכזי של מדינה מתוקנת, הפרדת רשויות וזה נוגע לכולנו, אלא אם כן אתם רוצים להחריב הכל, כל מה שנבנה בעמל כה רב...
102
הרבה דברים מכל...
נחמי אש | 15-02-2023 7:16
הרבה דברים מכל הצדדים הם חכמים וחשובים. יש הרגשה שהתקשורת מסכסכת בנינו ושיש חוסר אמון בפוליטיקאים. רובנו לא הימנים ולא השמאלנים מבינים באמת את ההשלכות של השינוי החוקתי. הימני תומך בו כי מאמין שהוא לטובת העם. השמאלני לא תומך כי מאמין שהוא לרעתנו ומסכן אותנו. מה שבטוח שכולנו בעד העם. גם ב12 השבטים חלק היו מפרנסים וחלק לומדים תורה. אמן שתיהיה דרך לתקשר באמת. גם הריקים שבבנייך מלאים מצוות כרימון. כשהולכים להפגנה.. אתה מחזק את השופר המרכזי. אף אחד לכ שומע את הרעיון הטוב שיש לך. זה לא נשמע הגיוני ששופטים יבחרו שופטים. אבל זה לא אומר שפוליטיקאים צריכים לבחור אותם. אולי שהעם יבחר אותם. בסופו של דבר פוליטיקאים הם העובדים של העם ולא להפך. ואם זה לא כך אז כבר עדיף לעצור כולם ולהתפלל שיבוא משיח כי בשר ודם עוד לא הביא פיתרונות.
103
כל מילה בסלע!...
כל מילה בסלע | 15-02-2023 7:26
כל מילה בסלע! ריגשת.. ולכל המבלבלי מוח הוא לא כתב שהרפואמה חייבת לעבור דווקא ככה אלה על הגישה של המחנה המתנגד.. ואם אתם חושבים שהרפורמה מבטלת את הפרדת הרשויות אתם פשוט לא מבינים לעומק את המצב
104
אין ויכוח. אנו...
עצוב | 15-02-2023 8:09
אין ויכוח. אנו כואבים את הכאב הזה. צריך רפורמה. השאילה היא איזה רפורמה? לשים את עצמנו בידי פוליטיקאים ללא שום פיקוח? הבעיה היא שלא כל נושאי הבגץ קשורים לימין-שמאול או למיעוטים. חלק גדול מההחלטות אמורות להגן על רווחה, שרותי ציבור ובריאות, סיוע לעת זיקנה, פנסיות וכד'
105
ייאלה מספיק עם הבלבלולי מוח שלכם תעשו מה ש
עדינה | 15-02-2023 8:17
שאתם רוצים . אבל אנחנו נעשה כול מה שאנחנו רוצים .בהצלחה למדינה
106
מי היה ראש...
בנבן | 15-02-2023 10:18
מי היה ראש הממשלה אז?? ומי נמצא בראשות הממשלה 40 שנה???
107
המקום שבו הינו...
מיכל | 15-02-2023 10:19
המקום שבו הינו בהתנתקות הוא אותו מקום שבו נהיה כאשר יפנו התנחלויות לא חוקיות בשומרון ויתחילו לדבר עם הפלסטינאים ולא רק דרך הרובה
108
נשבר לנו מסיפורי...
אחת מהעם | 15-02-2023 12:28
נשבר לנו מסיפורי אוסלו וההתנתקות שלכם. הייתי בת 17 כשרבים מחבריי נהרגו במלחמת יום כיפור. אז כן, תמכתי בהסכם השלום של בגין, וגם באוסלו. הייתי בת 22 כשהפגנתי בעד ועדת חקירה (לבנון) וכל שוק מחנה יהודה קיללו אותי ומישהו מהימין רצח את אמיל גרינצווייג שעבד אתי. הייתי בת 29 כשרצחתם את ראש הממשלה שלי. וכו' וכו' וכו'. לכולם יש טראומות. תפסיקו לבכות. חיברנו את המפונים והם גם קיבלו פיצויים. בגצ השנוא עליכם עוד הוסיף להם. אז מה כל כך מבלבל אותך לצאת ולהגן עליו? תתבגרו כבר.
109
בגץ החליט ב...
בול | 15-02-2023 12:47
בגץ החליט ב 2018 לפנות את חאלד אל אחמר החלטה מאוד שמאלנית רהמ בזמנו ביבי לא עשה זאת. אריה דרעי ושס הימניים היו שותפים לממשלת רבין ותמכו בהסכם אוסלו. בגץ השמאלני הכריח את רבין לפטר את דרעי בגלל כתבי אישום גם כנראה החלטה שמאלנית. הימין המכובד שלכם לא עשה כלום חס וחלילה להתפטר או להצביע נגד פינוי גוש קטיף. ושוב ביבי חזר לשלטון עם ימין מלא ומבקשים לדחות את פינוי חאלד אל אחמר. תפסיקו להאמין בסיסמאות שלפני הבחירות ותסתכלו על עובדות. שום דבר ימני לא נעשה מאז שהימין וביבי בשלטון.
110
באוסלו ובהתנתקות לא רצו להרוס את המדינה
חיים | 15-02-2023 14:39
אלה לשמור עליה
111
אסביר בקצרה: מדיניות...
אייל צפון | 15-02-2023 14:39
אסביר בקצרה: מדיניות היא עניין לגיטימי של ממשלה. כמו למשל להכשיר מאחזי גזל בגדה. אותי זה מטריף, אבל אם אצטרך לשמור עליהם במילואים אעשה כך. דינוי משטר אינו עניין לגיטימי ועל כך המהומה. אל תהיה צבוע ו/או דמגוג.
מתושבי תקוע...
תושב תקוע | 15-02-2023 15:14
מתושבי תקוע .כבר 45 שנים מלבד 6 שנים הליכוד בראשות הממשלה.הוא חוקק את חוק כבוד האדם ואם הוא ראה שהחוק לא טוב .יכול היה לתקן הוא יכול היה לבטל את הסכם אוסלו ולא ביטל מי שהציע בעד ההתנתקות זה ראש ממשלת הימין על מלא. אולי כדאי לעבוד ולא לרמוס את הדמוקרטיה מי שייפגע מהפיכה זה דווקא הימין
112
ההתנתקות לא שינתה דבר
קשקש | 15-02-2023 15:41
ביבי הולך להחליש בצורה חסרת תקדים את הדמוקרטיה. ולהפיל את הכלכלה
113
אמת, אבל אולי הגיע הזמן להודות
יאיר | 15-02-2023 20:20
שאלו שכל הזמן כינתם קיצוניים ושלל מילות גנאי (נערי הגבעות, יצהרניקים, וכד') צדקו.
114
לא הבנתי, את...
דינה | 15-02-2023 21:20
לא הבנתי, את ההתנתקות לא ביצע הימין?
לא. ימין זה...
אמנון | 15-02-2023 23:26
לא. ימין זה דעות לא אנשים.
115
קשקשן את ההתנתקות...
שלו גל | 16-02-2023 0:51
קשקשן את ההתנתקות ביצע הימין בראשות הליכוד כשביבי הצביע בעד!!!! מה אתם מפנים את הכעס למפגינים תפנו למנהיגים שלכם !!!?
116
בהתנתקות כמו בהחזרת...
דוב_יערות | 16-02-2023 2:52
בהתנתקות כמו בהחזרת סיני וימית לא ניסו לשנות את הסטטוס קוו ולבטל את הכרזת העצמאות על בסיס מגילת העצמאות
117
חלאס, הגירוש היה מעשה ידי הימין
ישעיהו בן אמוץ | 16-02-2023 22:03
די כבר עם זה, ההתנתקות נולדה מחשיבה של גוש הימין, אריאל שרון איננו איש גדול. המהלך נכשל בגלל שהוא היה מהלך כוחני ופשיסטי שלא נעשה בהידברות. והסיבה להתנתקות/גירוש איננה נפטרת בין הי ין לשמאל היא קשורה לעובדה שאתם פשוט ממשיכים להתעלם ממנה והיא שיש כאן עם פלסטיני
118
אריאל
נועם | 18-02-2023 10:08
אריאל שרון מנהיג היהודים
119
לא לתת לעובדות...
אזרח שפוי | 22-02-2023 3:33
לא לתת לעובדות לבלבל: 1. אריק שרון, ליכוד, יזם וביצע את ההתנתקות. גם השקרן הסגול תמך 2. לא הפגנו כי זה היה הצעד הנכון לעשות. 3. האלימות של מתנגדי ההתנתקות גדולה פי כמה משל המרכז הליברלי היום - אך זה עומד להשתנות. 4. מי שרוצה לחיות בדיקטטורה או ממשל קיסרי - שילך לאיראן. הוא ירגיש בבית
120
שלום
נועם | 15-03-2023 15:25
שלום ארוש מנהיג היהודים
121
למעלה מ-55 שנה אנחנו נפצעים ונהרגים
נכ | 22-03-2023 14:57
בשביל לשמור על ההתנחלויות שלכם בגדה המערבית. 55 שנה. מסיירים מסביב להתנחלויות, ג'יפים מלווים מתנחלים שנוסעים באוטובוסים, עומדים במחסומים בשבילכם. מה לא. ולפעמים, חוטפים אבנים ויריקות מנערי גבעות. ובכל זאת, באנו, לא השתמטנו, כי יש כללי משחק דמוקרטי, יש ממשלות עם מדיניות בטחונית, ויש בית משפט חזק ועצמאי שתמיד בודק ומפקח על החלטות הממשלה, ואפשר לסמוך עליו שהוא יגן עלינו. את המחאה שלנו נגד ההתנחלויות השמענו בהפגנות. לא עוד. ברגע שהממשלה הזאת רוצה להשתלט על בתי המשפט ולמנות שופטים מטעם, נגמר הסיפור. אם הממשלה תעביר את החוקים שלה, אז תשכחו מלהגן על ההתנחלויות שלכם, תשכחו ממטריית ההגנה שסיפק בגץ בפני בית הדין הבינלאומי. ותשכחו מהמיסים שלנו שמממנים אתכם.
122
לא כל כך מסכים. בהתנתקות גם לא קיבלתם
סטודנט 2 | 06-07-2023 19:16
את ההחלטה. ואפילו להיפך - ההפגנות היו הרבה יותר אלימות (חומצה וחלב על חיילים, פולסה דה נורה וכו').