ההפגנה נגד הרפורמה

האופוזיציה בפנייה לחברי הליכוד: "תעשו היסטוריה"

ראשי מפלגות האופוזיציה פנו לחברי הכנסת של הליכוד וקראו להם להתנגד לרפורמה המשפטית: "במקום שיעשו פוליטיקה הרסנית על הגב שלכם, אתם תעשו היסטוריה"

האופוזיציה בפנייה לחברי הליכוד: "תעשו היסטוריה"
צילום: (צילום: סרוגים)

ראשי מפלגות האופוזיציה נשאו היום (שני) הצהרה משותפת בכנסת על רקע הפגנת הענק נגד הרפורמה במערכת המשפט. בדבריהם פנו לחברי הכנסת של הליכוד וקראו להם להתנגד לרפורמה ולדרוש את עצירת החקיקה.

לפיד הצהרה| צילום: (צילום: סרוגים)

"מה שהממשלה רוצה להביא לכנסת זו לא קריאה ראשונה, אלא קריעה לגזרים של עם ישראל, של הדמוקרטיה הישראלית, של החיים המשותפים. אם החקיקה הזו תעבור, תם הפרק הדמוקרטי בחיי המדינה" טען ראש האופוזיציה יאיר לפיד. "אם החקיקה הזו תעבור הכלכלה הישראלית תפגע אנושות, החברות הכי מצליחות ייצאו מכאן, מערכת הבטחון תפגע, חיילי צה"ל יועמדו בסיכון משפטי, הברית הקרובה עם ארצות הברית תגמר. מעל הכל – אחדות ישראל תהיה הנפגעת העיקרית מהחקיקה האלימה, החפוזה וחסרת האחריות הזו. לא נהיה יותר עם אחד".

"עוד לא מאוחר לעצור. אבי דיכטר, יולי אדלשטיין, יואב גלנט, ניר ברקת, ישראל כץ, דני דנון, דוד ביטן. אתם יכולים לעצור את האסון הזה. זה בידיכם. אם אתם לא תעשו משהו עכשיו, זה יהיה על מצפונכם" קרא לפיד לחברי הליכוד. "גם אם אתם תומכים בתיקון מערכת המשפט, אתם יודעים את האמת: לא ככה. לא מהסיבות האלה, לא מהמניעים האלה. לא באופן שיהפוך את מדינת ישראל למדינה לא דמוקרטית, ויקרע לשניים את עם ישראל".

לפיד בהפגנה: "שלא ידברו איתנו על אחדות"

עוד התייחס למתווה של הנשיא הרצוג: "אני לא מאושר מכל מילה ממנו, אבל אין לאיש מאתנו את הזכות להתעלם. כמחוקקים ומנהיגים, זוהי חובתכם לדרוש לעצור את החקיקה באופן מיידי. במקום לצעוד לתוך התהום נלך לבית הנשיא ונתחיל שם הידברות שתציל את עם ישראל".

"אתם יודעים שקורה פה משהו עקום ונורא ומבקשים מכם להיות חתומים עליו. אתם לא יכולים להיות חתומים עליו. אם החקיקה הזו תעבור, מדינת ישראל ועם ישראל לא יחלימו מזה. זו תהיה פגיעה אנושה, בלתי נתנת לתיקון, באחדות העם, בדמוקרטיה הישראלית, בחיים המשותפים שלנו" סיכם. "אנחנו על הסף. אנחנו ברגע של הכרעה אם אנחנו הולכים לחורבן או מצליחים לקום מחדש. זה מאבק בין טוב לרע, זה מאבק בין הציונות לבין פירוק השותפות הישראלית. למען הילדים שלנו, אסור לנו להפסיד במאבק הזה".

גנץ: "אנחנו על חבית חומר נפץ ביטחונית"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הוסיף כי "אנחנו נמצאים על חבית חומר נפץ ביטחונית ובקואליציה 'מרכזים מאמץ' בפילוג העם ובחיסול הדמוקרטיה. כדי לנצח את הטרור צריך לעשות שני דברים: לעצור באופן מיידי את החקיקה הדורסנית, ולנהוג באחריות ביטחונית ולפטר את השר להפקרת הביטחון הלאומי. נתניהו – הניסוי נכשל, ואם ימשך הוא יכול להבעיר את השטח. יש לפטר את בן גביר ולמנות במקומו שר אחר עם ניסיון ואחריות כמו השר אבי דיכטר".

גנץ הצהרה
גנץ הצהרה| צילום: (צילום: סרוגים)

"אנחנו – כל מי שניצב כאן, נגבה כל פעולה אחראית – ונמשיך לפעול בכדי למנוע את הרס הדמוקרטיה הישראלית" סיכם. "לא בגלל האמריקאים, ההיי-טק או הבורסה. עבורנו. עבור אזרחי ישראל, והמדינה שכה יקרה לנו״.

מיכאלי: "חובתנו לדאוג שלא יצליחו להתנקש בדמוקרטיה"

יו"ר העבודה מרב מיכאלי הוסיפה כי "אנחנו בימים מאד קשים, אבל צריך להגיד שאלה גם ימים של תקווה. אני עומדת פה ושואבת כח ממאות אלפי הישראלים שעומדים כאן ומפגינים בחוץ, הם לא הלכו לעבודה וחלקם ישלמו על זה. הם נמצאים בכל שבוע בקור ובגשם בחוץ ואומרים שלא ייקחו את הדמוקרטיה שלנו".

מיכאלי הצהרה
מיכאלי הצהרה| צילום: ארכיון (צילום: סרוגים)

"החובה שלנו בתוך הבית הזה היא לדאוג שאכן הם לא מצליחים בשום אופן לרסק את מערכת המשפט ולהתנקש בדמוקרטיה הישראלית" הוסיפה. "זה מה שהם עושים כבר שבועות ארוכים. מנסים להתנקש בדמוקרטיה – ואסור לנו לתת להם לעשות את זה".

סרוגים premium

המהדורה המובחרת!

הניתוחים, הפרשנויות והסיפורים החמים, מוגשים בצורה מעמיקה וממוקדת ישר למייל

הטבת השקה מיוחדת:

במקום 39 בחודש עכשיו ב 0

תגובות

20
16
ממ
13.02.23

יאיר לפיד יא מסית , מצייר רק שחור בעיניים.... תלמד מגנץ. גנץ תיכנס לממשלה , תהיה המבוגר האחראי ותשאיר את לפיד ושותפיו להתחמם באופוזיציה.... אל תשכח מי גרם לכם להפסיד את הבחירות (רמז .. מתחיל ב-י ונגמר ב-ר ושם משפחה לפיד)... אין לו מה למכור לעם ישראל.