היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, מתנגדת ל"חוק דרעי 2" – עליו חתומים כל חברי הקואליציה, ולפיו בית המשפט לא יכול להתערב במינוי שרים. מטרת החוק היא לאפשר לאריה דרעי להתמנות לשר אחרי שנפסל על ידי 11 שופטי בג"צ.

היועמ"שית מונה שורה ארוכה של סיבות מדוע היא מתנגדת לחוק, ביניהן גם הסיבה כי מדובר בחוק פרסונלי, אך גם כי "קביעת כלל בדבר אי שפיטות מוסדית בנסיבות הקיימות, שעה שהנורמות המשפטיות בגינן נפסל מינויו של חה"כ דרעי לתפקיד שר עומדות בעינן, ואף קיימת פסיקה של בית המשפט לפיה המינוי הקונקרטי מנוגד לכללי המשפט המינהלי בהיותו בלתי סביר באופן קיצוני ובהתקיימותה של מניעות אישית מצדו, מעורר קשיים מהותיים לנוכח הפגיעה בעקרונות של תקינות פעילות המינהל, טוהר המידות בשירות הציבורי ובאמון הציבור בעבודת הממשלה. הקושי המהותי הגלום בהסדר מעצים את ההיבט הפרסונלי שלו".

בהרב-מיארה מוסיפה עוד חשש, לפיו אם הכנסת תאשר את החוק, בית המשפט העליון יפסול אותו וזאת על אף כי מדובר בחוק יסוד: "לנוכח הקושי הרב הנובע מן ההיבט הפרסונלי המובהק שביסוד התיקון המוצע ובתיקון שקדם לו, והקשיים המהותיים הגלומים בהסדר עצמו, העומדים גם בפני עצמם, יש לעמדתנו להתנגד להצעת החוק. נסיבות אלה אף מעלות חשש ממשי כי אם ההסדר יעמוד בפני ביקורת שיפוטית, בית המשפט יקבע שמדובר במקרה קצה של שימוש לרעה בסמכות המכוננת אשר יוביל להתערבות שיפוטית חריגה ביותר בחקיקת יסוד".

ובסיום חוות הדעת: "על רקע האמור, חקיקת הסדר פרסונלי נוסף, המבטל תוצאות של שני פסקי דין, ושהמשמעויות המשפטיות שלו בכלל וביחס לתחום טוהר המידות בפרט, הן רחבות מאד, תביא לכך שקו הגבול ייחצה. על כן, ישנה סבירות גבוהה לכך שבית המשפט לא יסתפק הפעם בהערת אזהרה או התראת בטלות, אלא יקבע נוכח כל המפורט לעיל, כי מדובר בשימוש לרעה בסמכות המכוננת. לאור האמור, ועל דעת היועצת המשפטית לממשלה, עמדתנו היא כי בשל הקשיים המהותיים והאחרים שטמונים בהצעת החוק, יש להתנגד לה".