לאחר כשנה: הנהג שפרץ מחסום משטרה יישב בכלא - סרוגים

לאחר כשנה: הנהג שפרץ מחסום משטרה יישב בכלא

כשנה לאחר מרדף משטרתי עוצר נשימה בכביש 1 ולאחר מכן בגין צפון, שבנס לא נגמר באבדות בנפש, בית המשפט המחוזי גזר את דינו של הנהג הפלסטיני שהשתולל בכביש

לאחר כשנה: הנהג שפרץ מחסום משטרה יישב בכלא
  אילוסטרציה (שאטרסטוק)

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על עומר אלמטור 32 חודשי מאסר, כמעט שלוש שנים מלאות, בהן הוא יישב בכלא. זאת, לאחר שהורשע בשורת עבירות.

אלמטור הינו פלסטיני ללא רישיון נהיגה בישראל, שנהג בפראות לפני כשנה בכביש 1 לכיוון ירושלים, ופרץ מחסום משטרה סמוך לגינות סחרוב.

עוד באותו נושא

עבריינים חטפו צעיר וירו בו בגלל חשד שגנב להם אקדח

האירוע התרחש בשתיים בלילה, לאחר יום בו ירד בירושלים שלג. שוטרים הבחינו באלמטור נוהג סמוך למחלף הראל, ולאחר שבדקו את מספר הרכב במסוף המשטרתי ועלה בהם חשד, הם החליטו לבדוק את הרכב בעצמם.

השוטרים נסעו אחרי אלמטור וכרזו לו לעצור תוך שהפעילו את האורות המהבהבים של הניידת. אלמטור הבחין בניידת אך התעלם מהכריזות, המשיך בנסיעה ואף החל להאיץ את מהירות נסיעתו כדי לחמוק מהשוטרים.

השוטרים דלקו אחרי הנאשם עד שנסעו במקביל אליו, ואלמטור זטה ימינה שמאלה מספר פעמים וגרם לניידת להאט. בשלב זה התחיל מרדף משטרתי כמו מהסרטים.

השוטרים ביקשו עזרה לבלום את אלמטור, וכוחות משטרה נערכו באזור מחלף גינות סחרוב בכדי לבלום את הרכב בו אלמטור נהג בפראות.

המחסום המשטרתי מול אלמטור הורכב מרכבים של אזרחים שעברו במקום, אך אלמטור לא בלם ודהר לעבר המחסום תוך שהוא פורץ אותו ונוגח ברכב של אחד האזרחים.

המרדף המשטרתי גולש לירושלים

אלמטור המשיך לדהור לכיוון ירושלים, ולאחר 300 מטרים ראה ניידת משטרה כשלידה עומד שוטר שהתחיל לפזר דוקרנים על הכביש כדי לחסום את הרכב. אלמטור האיץ את הרכב עוד יותר וסטה באופן חד כדי שלא לנסוע על הדוקרנים. השוטר נאלץ לרוץ הצידה בכדי שלא יידרס על ידי הרכב.

בכל אותם הרגעים, אחרי אלמטור התרחש מרדף של ניידות משטרה, אך אלמטור המשיך בדרכו, הגיע לצומת גבעת שאול בירושלים, פנה לבגין צפון ונסע בניגוד לכיוון התנועה.

כאשר אלמטור הגיע למחלף בן ציון הוא ניסה לפנות לבית חנינא, אך אז הוא איבד שליטה על הרכב, החליק והתנגש במעקה הבטיחות עד שהרכב נעצר.

בשלב זה, התחיל מרדף רגלי אחרי אלמטור. במהלך בריחתו מהשוטרים, אלמטור קפץ מגשר בגובה של שלושה מטרים אל שטח פתוח והמשיך אל מדרון תלול בו הוא החל לרדת, ואז נפל אח תוך נחל של מי גשמים ושלגים שזרם במקום.

בשלב זה, אלמטור התעייף ונעצר בתוך מי הנחל על ידי השוטר שרדף אחריו. כשאלמטור והשוטרים הגיעו לבית החולים, התגלה כי בנוסף לכך שאלמטור שהה בתוך ישראל ללא היתר ונהג ברכב ללא רישיון, בדמו היו עקבות של קנאביס וקוקאין. אלמטור טען בבית המשפט כי בדרך כלל הוא אינו משתמש בסמים אך באותו לילה עשה בהם שימוש בגלל שהיה ב"לחץ בשל בעיות משפחתיות".

בשל כך, בית המשפט המחוזי גזר על אלמטור 32 חודשי מאסר בפועל, וכן מספר חודשי מאסר על תנאים שונים למשך שלוש שנים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
היה צריך לפתוח...
אייל | 08-02-2023 20:41
היה צריך לפתוח באש חיה ברגע שהוא סיכן את משתמשי הכביש.
2
דווקא באותו יום...
הגנן | 09-02-2023 2:20
דווקא באותו יום לקחתי סמים...
3
שנה לקח להם...
דן | 09-02-2023 6:42
שנה לקח להם להחליט על דבר ברור אין ספק חיבים לעשות רפורמה לוין צודק
4
אם התאור בכתבה...
משפטן | 09-02-2023 10:50
אם התאור בכתבה נכון, העונש סמלי ביותר. נסיעה פראית נגד כיוון התנועה זה נסיון לרצח