הגיע הזמן לחזור לתפקידנו ההיסטורי \ אלן פלד - סרוגים

הגיע הזמן לחזור לתפקידנו ההיסטורי \ אלן פלד

אלן פלד, מייסד ומנכ"ל 'וינטג'' - אחת מקבוצות ההשקעות הגדולות בהייטק הישראלי. קורא לציבור שלו - הציונות הדתית - לחזור לתפקידו ההסטורי ולהיות הגורם המאחד בהחברה הישראלית

הגיע הזמן לחזור לתפקידנו ההיסטורי \ אלן פלד
  (צילום: דוד כהן / פלאש90; תמונה קטנה: שלומי יוסף)

יוסף בורג ז"ל, המנהיג האגדי של המפד"ל, פעם אמר: "עלינו להיות סובלניים כלפי הכול וכולם, מלבד כלפי אי־סובלנות".

עוד באותו נושא

"אנחנו בציונות הדתית איבדנו את זה לגמרי"


118

חשבתי על מר בורג כשקראתי את הדברים המאוד לא סובלניים של שרים וחלק מחברי הכנסת מטעם הציונות הדתית ועוצמה יהודית.

מה קרה לתנועה הדתית הלאומית?

כשעברתי לראשונה לישראל מקנדה לפני כמעט 30 שנה, התנועה הדתית הלאומית הייתה בקונצנזוס. המפלגה הייתה הגשר בין העדה החרדית לקהילה המסורתית והחילונית. המפלגה הציגה גרסה חיובית, מסבירת פנים וסובלנית של היהדות; יהדות שחיבקה ולא דחקה אנשים החוצה. היא הייתה קולם של כל ערכי התורה, כולל יושר, יושרה ואחדות. היא הייתה הקול של המצפון היהודי.

עוד באותו נושא

מחפש פשרה: הנשיא יוזם מתווה לפתרון המשבר החוקתי


15

והיום, מהי התנועה הדתית הלאומית?

היא הקול התומך בראש ממשלה שעומד בפני כתב אישום בגין שוחד. היא הקול התומך בחקיקה מיוחדת כדי לאפשר לעבריין שהורשע פעמיים להפוך לשר. והיא הקול הדוגל בהסרת סעיף הגזענות כחסם לכהן כחבר כנסת.

הרי, זבולון המר ז"ל, מנהיג המפד"ל, היה זה שהוביל את יוזמת החקיקה ("תיקון חוק הגזענות") שהוציאה את סיעת 'כך' אל מחוץ לחוק. היום, חסיד של הרב כהנא הוא מנהיג התנועה הדתית הלאומית ושר בממשלתנו.

המשפט העברי מימי המקרא ועד לדורנו רואה בחומרה את נטילת השוחד. הרי בפרשת משפטים כתוב: "ושׂחד לא תיקח, כי השׂחד ייעור פקחים ויסלף דברי צדיקים" (שמות כג, ח). ובערוך השולחן כתוב "ולאו דווקא דיין אסור בקבלת שוחד, אלא אפילו כל הממונים וכל העוסקים בצרכי ציבור, אף שאין דיניהם דין תורה. ואסורים להטות העניין בשביל אהבה או שנאה, וכל שכן על ידי לקיחת שוחד". (ערוך השולחן, חו"מ, סימן ט, סעיף א).

היום, זו התנועה הדתית הלאומית שמתעלמת מהלכה זו למען רווח פוליטי ומטרות פוליטיות. הגיע הזמן שאנחנו, הדתיים הציונים, ניקח צעד אחורה ונעשה קצת חשבון נפש. הגיע הזמן, שבמקום להיות בקצה הקיצוני של הקשת הפוליטית, נהיה האנשים שמקרבים את כל חלק מהעם הזה.

מקום מצוין להתחיל בו יהיה הרפורמה במערכת המשפט. שינויים מהותיים בבלמים והאיזונים בדמוקרטיה שלנו צריכים להיעשות בהסכמה, לא במהירות ולא בדרכים חד-צדדיות. זה לא אומר שאין צורך ברפורמה במערכת המשפט. אבל, זו צריכה להיות התנועה הדתית לאומית דווקא שצריכה לקרוא לממשלה לשבת בבית הנשיא עם האופוזיציה ונשיאה בית המשפט העליון, ולפתח קונצנזוס אמיתי לשיפור מערכת המשפט, במקום לחסל אותה.

הגיע הזמן לחזור לתפקידנו ככוח שמגשר בין השבטים ולא הכוח שמוביל את חלוקתה. כמייסד המפד"ל, חיים משה שפירא אמר פעם: "קצת יותר ענווה, קצת פחות התרברבות וגאווה לא יזיקו לנו".

=======

אלן פלד הוא מייסד ומנכ"ל 'וינטג" – אחת מקבוצות ההשקעות הגדולות בהייטק הישראלי

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
הציונות הדתית של...
יוסף זיו | 03-02-2023 10:21
הציונות הדתית של היום שונה בהחלט מן הציונות הדתית של המזרחי והפועל המזרחי, המפדל של אז - השתנו לגמרי הזמנים!!!, גם בציונות הכללית השתנה הכל, גם בדימוקרטיה הישראלית השתנה הכל. נותרנו אנו בני האדם עוד מעט יחליפו אותנו ברובוטים.
הציונות הדתית חוסלה בידי טרוריסטים ומשתמטים
גדליה | 03-02-2023 12:17
יהי זכרה ברוך
2
עם כל הכבוד...
מ.א | 03-02-2023 10:24
עם כל הכבוד . עצם קביעתך שרמ עומד למשפט בתיקי שוחד ..ואתה בחוצפתך לא טורח לבדוק איך הוא הגיע לשם . אז כדאי שתבדוק . ובכל אופן אני ירענן את המצב , פרקליטות משטרה משפטיזציה , תפרו לנתניהו את התיקים , והגיע הזמן להפסיק את הטירלול השיקירי הזה. אתה וחבריך בשמאל המטורלל והמטורף רוצים בכוח לזרוק אותנו העם שבחר בנתניהו לעמוד בראש המחנה הלאומי ולהיות רהמ שלנו . הגיע שתעקוב אחר המשפט לא דרך ערוצי הטלוויזיה 11, 12, 13, שהם המטרללים והמיסיתים, ונשלטים עי המיעוט השמאלי במדינה , ותעקוב אחרי אלי ציפורי יבלא שנוכל יום יום בדיוני המשפט , ואיך ניראת שם הפרקליטות והחוקרים , פשוט בושה לאילטלגנציה, 35 עדי תביעה הפכו לידי הגנה. . את זה לא יאמרו בערוצי השמאל .... ואתה כנראה במחנה המטורללל....שהוא לא גאווה גדולה ....
הוא הגיע לשם...
אלן פלד | 03-02-2023 11:09
הוא הגיע לשם על ידי מפכ״ל דתי שהוא מינה ויועץ משפטי דתי שהוא מינה. אז אולי כבודו יבדוק את העובדות. וה סיגנון שכבודו כותב רק מוכיח איל הציונות הדתית הגיע לאן שהוא הגיע....
3
מסכים עם כל...
אורי | 03-02-2023 10:45
מסכים עם כל מילה,הכיפה הסרוגה נשדדה ,פעם עי שקד,פעם עי סמוטריץ. אני באופן אישי החלפתי את הכיפה הסרוגה, היא לא מייצגת כלום
4
אנחנו משפחת אביגדור...
שולמית | 03-02-2023 13:57
אנחנו משפחת אביגדור וירמי הם כול עמנו ישראל הם בן גבר והם ביבי נתניהו הרבי מנחם מנדל שניאורסן בחר אותו לחזוק עמנו ישראל בבריאות בתלמודה תורה וגם בטחון וכלכלה וחזוק עמנו ישראל בלבד ובטחון ילדינו ונכדינו וכן ירבו שמחות בעמנו ישראל לעולמי עד אמן סלה וגם אריה דרעי הצדיק שפועל למען עמנו ישראל לחיזוק הכלכלה הישראלית ולחיזוק מעמד של מדינתו לאחד הכלכלות החזקות בעולם לעולמי עד אמן סלה לטובת הכלל והפרט לעולמי עד אמן יחי למען יישוב הארץ ולשגשוג לעולמי עד אמן סלה יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולמי עד אמן סלה
את בדיוק...
ירמי | 04-02-2023 21:34
את בדיוק הבעיה שעליה מדבר כותב המאמר. הערצה לפושעים
את מנותקת...
הודיה למפל | 03-02-2023 15:27
את מנותקת מהמציאות. שחיתות היא לא ברכה. הרס המדינה לא מקנה בטחון ודרעי לא צדיק. 45 קורבנות הר מרון הם הוכחה לכך
5
עוד שמאלני
צחי | 04-02-2023 21:36
נוסח שמאל מובהק
6
ניתוק מולחט מהמציאות
אבי ענקי | 04-02-2023 23:15
הציונות הדתית היא מחויבות לתורה ומתוך כך לציונות. האמירה כאילו תפקידנו העיקרי הוא להיות גורם מאחד באה לטשטש את האידאלים האמיתיים. לא בכדי מתנגדי הממשלה הם שמאל שבחלקו הוא אנטי ציוני ואנטי יהדות. יש פה מאבק על דמותה של המדינה במסווה של מאבק על שחיתות, דמוקרטיה, מערכת המשפט או יוקר המחיה. כל פעם הם יקראו לזה בשם אחר ובלבד שהימין לא יהיה בשלטון. מאיפה צצו פתאום כל האומרים שצריך שינוי במערכת המשפט אבל לא ככה אלא בהידברות. רק כשהם גילו שהם לא מצליחים לעצור את זה - הם קוראים להידברות.
למה הידברות?
עובדיה | 05-02-2023 1:41
השינוי הוא מסוכן למדינה, לא לשמאל. אם מישהו חושב שהשינוי המוצע הונדס בצורה לא מקצועית ויכול להרוס לכולנו, גם לימין וגם לשמאל, מה אתה מציע לו לעשות? הביקורת מגיעה מאנשי מקצוע מכל הצדדים הפוליטיים, אולי כדאי להקשיב לביקורת של אותם אנשים שמביאים טיעונים ענייניים?
7
מעולם הגזענות הדתית...
לא מדוייק | 05-02-2023 7:42
מעולם הגזענות הדתית לא היתה גורם מאחד. הדת הביאה לסבל ומלחמות בכל מקום בעולם.
8
מה קורה ב...
אביחי | 05-02-2023 11:02
מה קורה ב סרוגים? פשוט בהלם ממכם, זה הפך להיות מקום של עולב דעות, בלי שום מאזן ברק דעות של ניאו רפורמים, שמטיחים האשמות נבובות וחסרות שחר במנהיגינו, מה קורה איתכם? אפשר לאזן, אבל רק בלוך ועוד כתבי ביבים... חבל אתם המסגרת היחידה שלנו עד כה
9
מה שקרה לתנועה...
הסוסים כבר ברחו מהאורווה | 05-02-2023 11:08
מה שקרה לתנועה הדתית לאומית בלתי נמנע כשלוקחים את המיסטיקה המשיחית שלה עד למסקנה סופית.
10
חובשי הכיפות הסרוגות...
גילעד | 05-02-2023 23:06
חובשי הכיפות הסרוגות היו סמל לתבונה, מושקעות, חשיבה. קשה להאמין כמה נמוך ירדה הציונות הדתית ברמת החשיבה והערכים. על שלושה דברים העולם עומד על התורה היבודה וגמילות החסדים. לא על טרץ ישראל השלמה לא על שחיתות לא על גזענות. היכן בוגרי ישיבת הרב?