שנה וחצי מאסר בשל פרסום תמונות אינטימיות בטלגרם - סרוגים

שנה וחצי מאסר בשל פרסום תמונות אינטימיות בטלגרם

תומר מנוס בן ה-31 מאילת יישב בכלא למשך שנה וחצי לאחר שהקים קבוצת טלגרם ייעודית לשם הפצת סתונות וסרטוונים אינטימיים של צעירות ישראליות

שנה וחצי מאסר בשל פרסום תמונות אינטימיות בטלגרם
  New Africa / Shutterstock.com

בית משפט השלום באילת גזר על תומר מנוס, בן 31 מאילת, 18 חודשי מאסר בפועל ופיצוי של 5,000 ש"ח לנפגעת, לאחר שהורשע בהתאם להודאתו בפתיחת קבוצת טלגרם ייעודית לפרסום תמונות וסרטונים מיניים.

מנוס הודה במסגרת הליך גישור בכתב אישום מתוקן, וההסדר לא כלל הסכמה לעניין העונש. על פי עובדות כתב האישום המתוקן, במהלך שנת 2019 מנוס הקים וניהל את קבוצת הטלגרם "המדרשה".

עוד באותו נושא

מאסר עולם ו-20 שנה לרוצח של אורי אנסבכר הי"ד

הקבוצה נועדה לפרסום תמונות וסרטונים מיניים בהן נחזות צעירות ישראליות בעת ביצוע אקטים מיניים או תמונות המתמקדות במיניותן, ללא ידיעתן וללא הסכמתן, והפצה של תכנים מיניים בהם נחזות 6 צעירות, לכל הפחות.

מנוס פרסם את התכנים ליותר מ-400 משתמשי הטלגרם שהיו חברים בקבוצה. בגזר הדין, בית המשפט ציין את מידת הפגיעה הגבוהה בזכותן של הנפגעות להגנה על כבודן, על חירותן ועל פרטיותן.

בבחינת הנסיבות הקשורות בביצוע העבירה, בית המשפט הדגיש לחומרה את ריבוי המעשים; אופן הפעולה השיטתי והמתוכנן, גודל הקבוצה שכללה כ-400 משתמשים ופוטנציאל התפוצה המשני והאינסופי, גילן הצעיר של הנפגעות והנזק לנפגעות.

בגזירת העונש בית המשפט שקל לקולה את הודאת הנאשם, נטילת האחריות והבעת החרטה, היעדר העבר הפלילי וחלוף הזמן מעת ביצוע העבירות. בית המשפט הדגיש את הצורך בהרתעה בסוג העבירות שביצע מנוס והבהיר כי בעבירות מסוג זה יש להפגין גישה מחמירה על מנת להרתיע את הנאשם ואת הרבים.

עו"ד איתי גוהר ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה עתר להטיל על הנאשם עונש של 20 חודשי מאסר לצד פיצוי לנפגעות העבירה. כאמור, במסגרת גזר הדין בית המשפט קיבל את עמדת המדינה כמעט במלואה וגזר על הנאשם 18 חודשי מאסר בפועל ופיצוי לנפגעות העבירה.

מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ד"ר חיים ויסמונסקי מסר כי: "תיק זה הוא חלק מפעילות אכיפה ממוקדת שביצעה הפרקליטות ביחד עם מחלק הסייבר בימ"ר תל-אביב, כלפי קבוצות ייעודיות בטלגרם להפצת תכנים אינטימיים של קטינות ובגירות ישראליות ללא הסכמתן".

"גזר דין זה מצטרף למספר גזרי דין מחמירים נוספים שניתנו בתיקים אלה בשנים האחרונות. רשויות אכיפת החוק התקדמו באופן ניכר בכל הנוגע להתמודדות עם העבירות על "חוק הסרטונים". גם רף הענישה בעבירות אלה עולה בעקביות, ויש לקוות שיש במאמצים אלה כדי להרתיע ולמנוע ולו חלק מהסיכון והנזק כתוצאה מעבירות אלה".

בפרקליטות מציינים כי נוסף על תיקו של תומר מנוס, בתי המשפט הטילו עונשי מאסר בפועל לתקופות משמעותיות, לצד פיצויים לנפגעות העבירה גם בעניינם של עידן מיכאלוב מאופקים, רונן שיך מחיפה ואורן עוזיאל מקרית אתא.

מאז חקיקת החוק חלה התקדמות ניכרת בכל הנוגע לרף הענישה שנפסק בתיקים המרכזיים בעבירות על "חוק הסרטונים", והדבר מבטא את ההוקעה החד-משמעית והברורה של התופעה הפסולה של הפצת סרטונים מיניים ללא הסכמה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו