כוחות משטרה הרסו את בית המחבל מהפיגוע בשועפאט - סרוגים

כוחות משטרה הרסו את בית המחבל מהפיגוע בשועפאט

שלושה חודשים אחרי הפיגוע במחסום שועפאט בו נרצחה נעה לזר הי"ד, הגיעו היום כוחות גדולים של משטרה להרוס את בית המחבל עודאי תמימי. המחבל חוסל בפיגוע במחסום במעלה אדומים

author-image
כוחות משטרה הרסו את בית המחבל מהפיגוע בשועפאט
  כוחות משטרה בשועפאט (דוברות המשטרה)

שלושה חודשים אחרי הפיגוע במחסום שועפאט, הבוקר (ד') נהרס ביתו של המחבל. הבוקר נכנסו למ.פ שועפאט כ-300 לוחמי משמר הגבול ושוטרי מחוז ירושלים, יחד עם יחידת מסתערבי מג״ב, יחידת מתפ״א של המשטרה, כוחות צה״ל ופקע״ר וגורמי עיריית ירושלים, במטרה להרוס את בית המחבל עודאי תמימי, שביצע פיגוע ירי במעבר מ.פ שועפאט בחודש אוקטובר האחרון.

ב-8 באוק' 22', בשעות הערב הגיע רכב ממחנה הפליטים, לכיוון המעבר, וממנו הגיח מחבל חמוש שהסתער וביצע ירי לעבר כוחות הביטחון שהיו במקום. מיד לאחר הירי, המחבל נמלט רגלית לכיוון המחנה והרכב המשיך בנסיעה לכיוון ההפוך. כתוצאה מפיגוע הירי במחסום נרצחה החיילת נועה לזר ז״ל ונפצעו נוספים, בהם מאבטח שהיה במעבר באורח קשה. בעקבות הפיגוע, כוחות הביטחון קיימו מצוד ממושך אחר המחבל וסביבתו הקרובה, עד שלבסוף הוא נוטרל בהמשך אותו החודש, כשביצע פיגוע ירי במחסום הכניסה למעלה אדומים.

עוד באותו נושא

פיגוע הירי בשועפאט: נקבע מותה של לוחמת צה"ל


19

הלוחמים במחנה הפליטים שועפאט (דוברות המשטרה)

מפקדי מחוז ירושלים בחמ"ל (דוברות המשטרה)

לאחר הפיגוע, עצרו כוחות המשטרה של מחוז ירושלים, כוחות מג״ב ושב״כ, 17 חשודים מקרוביו ומסביבתו של המחבל. במסגרת החקירה, התחקו החוקרים אחר מקור הנשק שהגיע לידיו של המחבל, ואיתורו של כל מי שסייע לו בביצוע הפיגוע. בסיום החקירה במשטרה ובשב״כ, הוגשו כתבי אישום נגד שלושה חשודים שהיו מעורבים ברכישת והעברת הנשק ששימש את המחבל לביצוע הפיגוע.

כאמור בעקבות הפיגוע, אושרה הריסת דירת המחבל בהתאם להחלטת גורמי הביטחון לאחר שעתירות לבית המשפט העליון שהוגשו נגד ההליך נדחו. הבוקר החל מבצע הריסת בית המחבל במ.פ שועפאט בפיקודו של מפקד מרחב מג״ב עוטף ירושלים תנ״צ עמי נידם. במבצע לוקחים חלק מגוון יחידות משטרה ומג״ב יחד עם כוחות צה״ל, וכן יחידות משטרתיות מיוחדות.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן שהגיע הבוקר לחפ״ק המבצע, אמר בתום אישור התכניות שקיים בימים האחרונים לקראת המבצע להריסת בית המחבל: ״זוהי פעילות חשובה ברמה התודעתית, ההרתעתית והערכית. ידע כל מחבל כי ההשלכות של ביצוע פיגוע ורצח אזרחים או אנשי כוחות ביטחון – תהיינה גם מעבר לחתירה לנטרולו. לצערי את החיילת נועה לזר ז״ל שנפלה בפיגוע הטרור לא נוכל להשיב, אבל עלינו לעשות כל שנדרש בכדי לסגור מעגל עם אותו מחבל. פעילות זו מעבירה גם מסר חשוב ומשמעותי לכל מי שיחשוב בלבו לבצע פיגוע טרור בעתיד. אנחנו מחוייבים להמשיך לפעול בכל המישורים ובכל הכלים שברשותנו, למאבק נחוש ובלתי מתפשר במחבלים ובטרור למען בטחון אזרחי ישראל״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אז מה??
נירה | 25-01-2023 9:54
מה עם חאן אל אחמר?? למה זה מתעכב??