אברהם קרייתי, אחרון ניצולי טבח תרפ"ט נפטר בגיל 102 - סרוגים

אברהם קרייתי, אחרון ניצולי טבח תרפ"ט נפטר בגיל 102

אברהם קרייתי, אחרון הניצולים מאירועי תרפ"ט הלך לעולמו בגיל 102. לימים במלחמת ששת הימים בה קרייתי לחם הוא השתתף בשחרור חברון

אברהם קרייתי, אחרון ניצולי טבח תרפ"ט נפטר בגיל 102
  (צילום: נעם ארנון)

הניצול האחרון: אברהם קרייתי, אחרון הניצולים מהטבח בשנת תרפ"ט, נפטר אמש (ראשון) כשהוא בן 102.

קרייתי נולד בירושלים ואף גדל בה. אביו יליד חברון ועל כן משפחתו המורחבת גרה אז במקום, הוא הרבה להגיע לחברון לביקורים. בהיותו ילד, ביקר את סביו וסבתו אך הפרעות תפסו אותו ובכך הוא היה עד לפרעות. לאחר מכן הוא שירת בארגון "ההגנה" והיה חייל גם בצבא הבריטי.

(צילום: נעם ארנון)

לימים במלחמת ששת הימים בה קרייתי לחם במפקדת חטיבה 16 הוא השתתף גם בשחרור חברון. לאחר הקמת המדינה היה סמנכ"ל משרד האספקה והקיצוב.

"עם פרידתנו מאברהם קרייתי ז"ל, אני מרגיש כמו עד לנפילתו של אילן גבוה" כתב נעם ארנון "רב פארות, ענף ומרשים, המתנשא לגובה רב, מקרין עוצמה ותפארת, אשר שורשיו נטועים עמוק באדמה, אילן המחבר שמים וארץ. אובדן כזה משפיע על כל סביבתו. הוא היה נראה למרחקים, מעורר כבוד והערצה ורצון להתחבר למורשתו ואישיותו".

כידוע, הטבח בוצע על ידי ערבים מוסלמים תושבי העיר חברון והסביבה ביהודי העיר בשבת, י"ח באב תרפ"ט, 24 באוגוסט 1929, כחלק ממאורעות תרפ"ט בארץ ישראל. בטבח נרצחו 67 יהודים, והוא הוביל לחיסול היישוב היהודי בחברון, שהתקיים ברציפות מאות שנים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו