רופאה נוספת נעצרה בחשד לסחר ברשיונות קנאביס רפואי

רופאה נוספת נעצרה בחשד לסחר ברשיונות קנאביס רפואי

רופאה מנתניה נעצרה הבוקר בחשד שסחרה ברישיונות לקנאביס רפואי. המעצר מגיע בהמשך לחקירה ארוכה ומעצרם לפני כחודש של רופאים בכירים. היקף העבירות המוערך בפרשייה עד כה הוא של עשרות מיליוני שקלים

רופאה נוספת נעצרה בחשד לסחר ברשיונות קנאביס
  אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

שוטרי יחידת הסייבר של להב 433 עיכבו הבוקר לחקירה רופאה מוכרת מנתניה, זאת במסגרת הפרשייה בה על פי החשד רופאים בכירים הנפיקו וסחרו ברישיונות לשימוש בקנאביס רפואי שלא כדין, ללא צורך רפואי ולכל המרבה במחיר.

כזכור לפני כחודשיים דווח על שני רופאים בכירים שנעצרו ונחקרו בפרשייה זאת. שווי עבירות הרופאים בפרשה מוערך עד כה בעשרות מיליוני ש"ח.

עוד באותו נושא

רופאים בכירים נעצרו בחשד לסחר ברישיונות קנאביס

 

על פי החשד: רישיון לקנאביס רפואי דרך הטלגרם

בחקירה הסמויה שהתנהלה בשנה האחרונה ביחידת הסייבר הארצית של להב 433, חשודים הרופאים והמעורבים הנוספים, בביצוע עבירות של לקיחת ומתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, סחר ואספקת סמים, תיווך לסחר בסמים, זיוף בנסיבות מחמירות, עבירות לפי פקודת מס הכנסה וחוק מע"מ, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון ועבירות לפי פקודת הרופאים.

לפני למעלה מחודש הפכה החקירה לגלויה עם מעצרם כאמור של החשודים וכעת עם ההתפתחות בחקירה,  עוכבה הבוקר רופאה נוספת והיא מובאת בשעה זו לחקירה במשרדי היחידה, בסיומה ובהתאם לממצאיה תובא לדיון בהארכת מעצרה בבימ"ש השלום בראשל"צ.

להב 433 (צילום: פלאש90)

מהחקירה עולה כי חלק מהחשודים פרסמו באינטרנט ובערוצי הטלגרם, שירות למכירת רישיונות קנאביס רפואי, שהגיעו ללקוחותיהם תוך 24 שעות וללא כל צורך בעבר רפואי. עבור רכישת הרישיון שילמו הלקוחות אלפי ש"ח וכן שילמו בנוסף עבור חידושי הרישיון והגדלת המינונים. הרישיון היה נשלח ללקוח בסוף התהליך ונחזה כרישיון אותנטי החתום בידי רופאים המוסמכים לאשר אותו מטעם היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות.

על פי החשד רשת הרופאים, שהמליצו על קבלת רישיונות קנאביס, הם רופאים שהוסמכו ע"י משרד הבריאות לאשר הנפקת רישיונות.

עוד באותו נושא

יש לכם דודא? | מעל רבע טון דובוני קנאביס נתפסו

 

התארגנות עבריינית

עוד חשפה היחידה את החברה אשר סיפקה להתארגנות העבריינית מעטפת שירותים, בהתחזותה לחברה לגיטימית העוסקת במיצוי זכויות בתחום הקנאביס הרפואי. החברה סייעה לרוכשי הרישיונות בהמצאת "סיפור כיסוי", ששימש כתירוץ להמלצה על שימוש בקנאביס, הדרכה כיצד להציג את סיפור הכיסוי, עזרה בקבלת מסמכים רפואיים וחיבור לרופאים ה"ממליצים" וה"מאשרים" אשר להם שילמה החברה עבור כל רישיון שאושר.

כמו כן על פי החשד במספר מקרים סוחרי סמים ניצלו את האישורים שהתקבלו מהרופאים החשודים, בכדי לסחור בקנאביס למטרות רווח.

ממשטרת ישראל נמסר כי החקירה נמשכת. צפויים מעצרים נוספים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מה הפלא
אדוה | 24-01-2023 10:26
ככה זה כשהמדינה אונסת את תושבייה - כולם פונים לעבריינות החל מילדות וקוקאין ועד לרופאים.