טיבי תוקף: "יהודית ודמוקרטית זה אוקסימורון" - סרוגים

טיבי תוקף: "יהודית ודמוקרטית זה אוקסימורון"

טיבי טען כי מדינה יהודית לא יכולה להיות דמוקרטית, וביקר את המחאה נגד הממשלה: "יש דברים אחרים שמדאיגים אותנו, למשל מעשי רצח, הכיבוש, הגזענות הגואה"

author-image
טיבי תוקף: "יהודית ודמוקרטית זה אוקסימורון"
  צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

חבר הכנסת אחמד טיבי מבקר את המחאות נגד הממשלה על הרפורמה במערכת המשפטית, וטוען כי מדינה יהודית סותרת את היותה דמוקרטית.

"יש דברים אחרים שמדאיגים אותנו לצד מערכת המשפט", אמר היום טיבי במליאת הכנסת. "למשל הריסות בתים, תכנון ובנייה, פשיעה, מעשי רצח, הכיבוש, הרג פלסטינים כמעט יום יום, הגזענות הגואה".

עוד באותו נושא

טיבי לגוטליב: את צריכה לקחת כדורים 3 פעמים ביום!


21

"את הדברים האלה לא רק שהסתירו הם לא נאמרו לא הוזכרו. ולכן חייבים לומר, אין דמוקרטיה עם כיבוש. זה לא הולך ביחד. אני כמו שאני אומר בד"כ על יהודית ודמוקרטית שזה אוקסימורון. אני אומר שכיבוש ודמוקרטיה זה גם אוקסימורון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
טיבי אומר את...
ערן | 16-01-2023 21:12
טיבי אומר את האמת הפעם והגיע הזמן שנודה בכך סוף סוף ונאמר לו שזה נכון אתה לגמרי צודק טיבי ולכן נפעל לכך שנתקן את המעוות ונקרא לזה בשם החדש: דמוקרטעה! על שם כך שהדמוקרט טעה! נשנה את השם שלא תהיה לך סיבה להתלונן! ובא לציון גואל!
2
טיבי-מהזה דמוקרטיה והאיסלאם, והטרור הפלסטיני
א | 16-01-2023 21:21
טיבי, אביר הדמוקרטיה וזכויות אדם ואזרח, שלא לדבר על היותו רודף שלום - כנציג הטרור הפלסטיני ומגינם באש ובמים של איראן, חיזבאללה ואסד!....
3
ערבים אזרחי ישראל...
דן | 16-01-2023 21:50
ערבים אזרחי ישראל זה לא אוקסימורון? אולי צודק המלומד ויש לזרוק אותו לעזה. אולי שמה מישהו יקשיב לו בערבית
4
טיבי צודק בענין...
יהודי ישראלי | 16-01-2023 22:40
טיבי צודק בענין זה. גם המונח ‘ערבי ישראלי’ זה אוקסימורון משום שישראלי הוא שם נרדף ליהודי. לכן ערבי אינו יכול להיות ישראלי והמבין יבין!
5
דמוקרטית ויהודית יכול...
הפרדת הדת מהמדינה. הכי טוב. | 16-01-2023 23:40
דמוקרטית ויהודית יכול ללכת מצויין ביחד. מה שלא הולך ביחד זה דמוקרטית ויהודית אורתודוקסית על פי פירוש הרבנים. מרגע שהדת נהייתה גורם משמעותי בתהליכי השלטון - היא מביאה רק צרות. בשם הדת בכלל וגם בשם הדת היהודית, נעשים מעשי הנבלה הגדולים ביותר, נוהלו מלחמות דת ונרצחים אנשים בלי סוף. אז יהודית זה בסדר גמור - יהודית דתית ודמוקרטית, לא הולך.
6
בדיוק באותו הסגנון...
ערן | 16-01-2023 23:42
בדיוק באותו הסגנון שישראל שומרת על עמימות גרעינית ולא הודתה על כך אף פעם בברור בכך שיש לה כור גרעיני אז גם כך היא מחביאה את עצמה במסווה של דמוקרטיה ולא תודה על כך שזה לא בדיוק אפשרי כי מה שחשוב לה בעיקר להקרין לעולם זאת תחושת עמימות מחשש לביקורת והיא מתביישת לומר לכולם בבירור שכאן היא אדמת ארץ הקודש של העם היושב בציון! וצדק נפוליאון כשאמר שעם ללא עבר זה עם ללא עתיד ולכן אל לנו להתנצל על כך שנכחנו במעמד הר סיני וכשאנחנו מתעקשים להידמות לדמוקרטיות הנאורות אז אנחנו משקרים את עצמנו ואת כל העולם וכאילו שמתביישים בלאומיותנו ודתנו בעיקר וזאת סיבה מספקת לכך שאנחנו לא מספיק ראויים לזכות שניתנה לנו וחובה לשנות זאת ולקרוא לילד בשמו.
7
יהודית ודמוקרטית אקסימורן
אליהו שלום | 17-01-2023 11:32
זוהי הפעם הראשונה שאני מסכים אתך. אי אפשר לשניהם להתקיים כאחד. זוהי פשוט מדינת היהודים כלשונה המלא והיא תמלא אחר סעיף הדמוקרטיה בין כל היהודים. זוהי המדינה היחידה בעולם שהיא שייכת ליהודים ומוקפת בשלושים ואחת מדינות מוסלמיות. האם יש לך בעיה עם זה? עליך להתנהג כמו אורח במדינה הזו ותתקבל באהבה הראויה לך.
8
בעיה שלו: לא רוצה להיות פה? שימות - או יטוס
אוראל זר | 18-01-2023 22:59
מפה - לא מכריחים אותו להיות פה הרי - שיילך לכל הרוחות - החרא הזה - ויפטור אותנו - מנוכחותו המיותרת כבר.
9
מירי
נועם | 21-01-2023 18:09
מיירי