אין נייר לקמוס אמין יותר למצבה של מדינת ישראל מאשר השיח סביב אהרון ברק. כשהישראלים שולטים, ברק שומר על דממה.

כשהיהודים מתעוררים, אנו 'זוכים' לבליץ שיחות חג, מפי נשיא הסנהדרין של הציונות החילונית, האיש שהשפיע על צביונה של מדינת ישראל יותר מכל אדם אחר.

כשהחילונים איבדו את הרוב בקלפי היה זה ברק שרתם את כל כישוריו המופלאים, בעזרת האקדמיה והתקשורת, כדי להנציח את ערכי החילוניות דרך בית המשפט העליון.

לכן המאבק סביב הרפורמה של לוין הוא לא מאבק משפטי, אלא מאבק של זהות. ההפגנה אמש לא הייתה נגד יריב לוין, אלא נגד מדינה יהודית.

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

השר איתמר בן גביר בהר הבית (דוברות)

מהי מטרתה של מדינת ישראל?

האם מטרתה היא לספק לאזרחיה בטחון וכלכלה, בדומה לכל מדינה מערבית אחרת, או שמטרתה היא לממש את חזון הנביאים, חזון שגם בן גוריון הבין שהוא הכרחי להישרדותה של המדינה, להפוך את עם ישראל לממלכת כוהנים וגוי קדוש שתהיה אור לאומות העולם?

זו השאלה הראשית על סדר היום שלנו, כל שאר השאלות משתלשלות ממנה. גם השיח סביב הר הבית חותר לאותה נקודה בדיוק. בן גביר ויריב לוין הם שני צדדים של אותו מטבע.

האם די לנו במדינת תל אביב ובנותיה, די לנו בכלכלה יציבה וחיים מענגים, או שחזרנו לכאן אחרי אלפיים שנות גלות כדי להקים מחדש את ממלכת בית דוד ושלמה, שבליבה מתנוסס בית המקדש השלישי?

יריב לוין עוסק בסור מרע, בן גביר בעשה טוב. שניהם משלימים אחד את השני. לממשלה המאמינה ביותר מאז שלטון החשמונאים יש תפקיד מכריע וחד בהיסטוריה של עמנו – להעביר את החברה הישראלית לשלב הבא.

תם פרק א' של הציונות, מעתה מתחיל פרק ב'. פרק ב' כולל זהות יהודית מוצקה כדי שנוכל לממש את החזון האוניברסלי, ומתוך החזון האוניברסלי נוכל להקים את בית המקדש השלישי, כאשר בית המדרש יציג לחברה הישראלית את חזונו להקים בית מקדש כדי ליצור דרך יהודית גאה ובוטחת, בריאה ומאוזנת, שמטרתה למזג את הנצרות והאסלאם ובכך להיטיב עם כל האנושות.

ונברכו בך כל משפחות האדמה.