המגישה הדתייה מתוסכלת: לאן הדתיים הרגילים נעלמו? - סרוגים

המגישה הדתייה מתוסכלת: לאן הדתיים הרגילים נעלמו?

במהלך חיפוש בית ספר לבתה לשנה הבאה, המוזיקאית והמגישה הדתייה לבנת בן חמו, שמה לב שהזרם של "הדתיים הרגילים" נעלם

המגישה הדתייה מתוסכלת: לאן הדתיים הרגילים נעלמו?
  (צילום: יוטיוב/ לבנת בן חמו)

השדרנית והמוזיקאית הדתייה לבנת בן חמו, יצאה לחיפוש בית ספר יסודי לבתה הבכורה שעולה לכיתה א', ובין בתי הספר השונים אליהם היא נחשפה האי גילתה ש"הדתיים הרגילים", כהגדרתה, נעלמו.

עוד באותו נושא

"תודה לה'": לבנת בן חמו נפרדת בדמעות. צפו


19

הפוסט המלא של לבנת בן חמו

הבת הבכורה שלי עולה לכיתה א' ואני בהתלבטויות – באיזה בית ספר לרשום אותה בשנה הבאה. כבר ביקרתי בשלושה בתי ספר והיד עוד נטויה. אנחנו דתיים וגרים באשדוד, אז רוצים לרשום בבית ספר דתי. השאלה איזה דתי וכאן מתחילה הבעיה.

כרגע הבת שלי בגן שמוגדר כגן תורני, בנים ובנות עדיין יחד אבל החינוך והאווירה קצת יותר דתיים מהממלכתי – דתי הרגיל. זה בא לידי ביטוי בתכנים וגם באופי של המשפחות. החל מכיתה א' אותו תורני הופך למופרד – כיתת בנים וכיתת בנות. בשבילי זה קצת קשוח. כאישה דתייה ואפילו סתם כאישה אני כן מאמינה בהפרדה, אבל מגילאי התיכון ולא מגיל כל כך קטן. נדמה לי שצריכה להיות אינטראקציה שוטפת בין בנים לבנות בגילאי היסודי כדי לא ליצור פערים וחוסרים שיכולים לבוא לידי ביטוי באיכות הקשרים עם בני המין השני אחרי גיל 18.

אבל ההפרדה היא לא הרכיב היחיד הבעייתי שיש לי עם בתי הספר התורניים. לא מזמן ישבתי מחוץ לחוג הריקוד של הבת שלי ופגשתי מורה שלי מהתקופה בה למדתי באולפנא. הילדים שלה לומדים בבית ספר תורני ושאלתי אותה איך החוויה שלה. היא סיפרה לי קצת ואז עצרה ואמרה – אבל לבנת, זה בית ספר תורני. כן כן, אני יודעת, אמרתי לה. אבל את לא תורנית! היא עונה לי. מה זאת אומרת? תורני מלשון תורה – ואני שומרת תורה ומצוות. כן, היא אומרת. אבל את בלי כיסוי ראש ואת הולכת עם מכנסיים. באותו רגע עלה לי ואמרתי לה שאני לא הולכת לנהל איתה את הדיון הזה. אני את האולפנא סיימתי לפני 15 שנה.

עוד באותו נושא

לבנת בן חמו: למה אני לא חלק מהציונות הדתית?


27

אז תלכי לממלכתי דתי, אתם בטח חושבים. מה הבעיה. האמת שאין בעיה וכנראה שזה מה שיקרה בסוף. אבל בממלכתי דתי יש משפחות מכל הסוגים: גם דתיות, גם מסורתיות וגם חילוניות. ולמי שמחפש סביבה דתית, שגם שעות אחר הצהריים של המשחקים עם חברים יהיו באווירה דתית, מדובר בסוגיה שמעלה תהיות ומחשבות.

אני יודעת שיש במקומות אחרים יותר גיוון מבחינת זרמים, בטח ביישובים שהם דתיים באופיים. ובוודאי שבעיר כמו ירושלים למשל. אבל אנחנו בחרנו לחיות באשדוד, העיר בה נולדנו וגדלנו. אני שואלת את עצמי איך יכול להיות שמי שרוצה דתי, האופציה היחידה שלו היא תורני שזה בעצם סוג של חרד"לי – חרדי לאומי?

עוד באותו נושא

המגישה הדתיה עוזבת את גלגלצ: 'הולכת להיות זמרת'


7

מה קרה לזרם הזה של הדתיים הרגילים? אלה ששומרים שבת אבל לא מאמינים בהפרדה בין בנים לבנות מגילאי יסודי? אלה שמקפידים על טהרת המשפחה אבל אין להם בעיה לשמוע אישה ששרה? אלה שמתפללים בבוקר אבל מעודדים את הבנות שלהן להגשים את עצמן בכל אופן בו יבחרו – כולל שירות צבאי? מה קרה לנו? האם הזרם הזה של הדתיים הרגילים נעלם מן העולם?

אני פותחת עיתונים, קוראת באתרים – דתי היום זה אבי מעוז. אבל רגע חברים. איך יכול להיות שהקיצון הפך להיות חזות הכל? אני יודעת שסביבי יש עוד לא מעט אנשים כמוני – דתיים רגילים אבל פתוחים לעולם ומכבדים את המגוון העצום שבו. יכול להיות שהלכנו והשתבללנו אל תוך עצמנו? למה אנחנו לא מדברים יותר בקול, מנכיחים את עצמנו ואת הערכים שלאורם אנחנו חיים.

אסור לנו לתת לזרם אחד להשתלט על השדה הדתי. מי שחושב שניתוח השדה הפוליטי ותוצאות הבחירות האחרונות מוביל למסקנה שהזרם הזה שלנו, של הדתיים הנורמליים, נעלם – טועה! אנחנו לא נעלמנו מבחינה מספרית, אלא רק בנוכחות שלנו בעולם. מטבענו אנחנו לא בדלנים אלא משתלבים. ולכן חילי טרופר ומיכאל ביטון למשל לא נמצאים במפלגה דתית אלא במחנה הממלכתי. אנחנו שקטים מדי. ואולי זו הטעות. אולי גם אנחנו צריכים להרעיש או לכל הפחות להתחיל לדבר בקול רם וברור – שכולם ישמעו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
226 תגובות - 163 דיונים מיין לפי
1
זאת פשוט סטיסטיקה
אורן | 15-01-2023 9:00
דתי רגיל ממוצע הולך ללמוד מגוון מקצועות רחב. חרדלי ממוצע הולך ללמוד חינוך.
טרללת
דני | 16-01-2023 15:34
שנים את מנסה לעשות חיקוי לתרבות חילונית באיצטלא שזו דעתך את צריכה להבין שהחברה שלך יותר מתקדמים מימך והם עברו צד כי מתאים להם עוד כמה קולות ויש כאלה ששבת כבר לא מתאימה להם ואספר לך סוד שמאלני ממוצע כשרואה דתי כמוך מהזרם שאת מציעה חש כאבי ראש וסלידה וזו הסיבה שהרבה עוברים צד כי כמו שאני תמיד אומר להיות שמאלן היום במדינה יש יותר נוחות בכל תחומי החיים התיקשורת מחבקת אותך ואין מה לעשות אנו אוהבים להיתיפיף בעיני התקשורת זה נותן לנו לגיטימציה כי איך נסביר להם את המורכבות של החיים שלנו אז אנו מתירים כל מי קשרים בתואנו של מתקדמים ונאורים אבל רק שתדעי שתמיד תהיי בעיני מרץ והשמאל הרידיקלי חשוכה עם כל הנאורות שלך כלפי החיים והקידמה שאת מנסה להרשים את סביבתך
תבואי לגבעת שמואל
ש.א | 16-01-2023 9:06
.
הלכת רחוק...
אורן | 15-01-2023 23:34
הלכת רחוק מדי, פשוט הסתכלתי על הסביבה שמוכרת לי וזה מה שראיתי
זה נכון. אבל הכל סטטיסטיקה ויש הרבה יוצאים מן
שלמה לוי | 15-01-2023 18:15
הכלל. ולא, זה לא עניין של פרימיטביות
האבסורד חוגג, היא מצפצפת על
מתי | 15-01-2023 10:32
ההלכה כי היא בלי כיסוי ראש ועם מכנסיים ומחפשת בית ספר דתי שמצפצף גם הוא על ההלכה. אז מה היא רוצה שילמדו שם?
מוזר מאוד,...
משה | 15-01-2023 9:32
מוזר מאוד, אני דווקא מכיר הרבה שאתה מגדיר כחרדלי שלומדים רפואה הנדסה מחשבים ושאר ענפי הייטק, כלכלה, ניהול ועוד, ומצד שני אני מכיר מה שאתה מכנה דתי רגיל' שלומדים חינוך והולכים להוראה, דווקא בישיבות המכונות חרדליות אין מכוני הוראה, ודווקא בישיבות הסדר הרגילות כלשונך יש מכוני הוראה. משום מה יש הרגשה שאתה מנסה לצייר את המציאות שהחרדלי הוא סגור ופרמיטיבי, והרגיל הוא מתקדם ונאור. מזכיר לי קצת את הרטוריקה של השמאל.
2
זאת הרטוריקה המפלגת...
פלד | 15-01-2023 9:07
זאת הרטוריקה המפלגת של נתניהו ושליחיו, שיצרו פה נראטיב שאם אתה לא תומך נתניהו, אתה שמאל (וכבר ראינו לאיזה מחוזות גרוטסקיים זה יכול להגיע כניו כאלה שהציגו את בצלאל סמוטריץ כשמאל). והנרטיב הזה ממשיך כחוט השני גם למחוזות היהדות, אם אתה לא סיקריק כמו אבי מעוז אז כנראה שאתה לא פחות מגוי.
3
בקיצור איפה האנשים...
יהודית | 15-01-2023 9:16
בקיצור איפה האנשים הנורמליים, שבוחרים מה מתאים להם, ולא מחויבים לשולחן ערוך.
, הנה...
המוכיח בשער | 15-01-2023 10:54
, הנה הגיעו הגידופים... גם זה חלק הכרחי ביהדות שלך ? אי אפשר לכתוב עמדה מנומקת בצורה מכובדת ?
איפה בתורה...
מוטי | 15-01-2023 9:59
איפה בתורה זה כתוב? זה כתוב בתורת האלילים ולא בתורה שניתנה בהר סיני.
איך הרחבת...
ג צבאות | 15-01-2023 9:49
איך הרחבת את הגדרת רפורמית! ואני רק שאלה: אתה מכיר בית ספר רפורמי טוב בעזה??
גברת לבנת, אישה...
רפורמית | 15-01-2023 9:40
גברת לבנת, אישה נשואה שהולכת עם שיער גלוי ומכנסיים היא רפורמית שלא ראויה כלל להקרא יהודיה. לכי לחנך את משפחתך בעזה.
4
יש הרבה ממ"דים רגילים - ראי באתר של נאמני תוע
חבר נאמני | 15-01-2023 9:26
ואכן צריך להלחם על זה
5
אז מה לא...
ר | 15-01-2023 9:29
אז מה לא עונה לדרישות בממלכתי דתי ? הרי הוא פתוח גם למשפחות מסורתיות וחילוניות, כמו שכתבת שאת מחפשת: דתיים רגילים אבל פתוחים לעולם ומכבדים את המגוון העצום שבו..
בדיוק
סבתא | 16-01-2023 11:31
רצית פתיחות, קיבלת פתיחות. איפה הבעיה ?
נכון
j | 15-01-2023 14:21
אז מה הבעיה בממד הרגיל? הסתירה הזו קיימת אצל הכותבת כיוון שהיא רוצה חינוך קפדני יותר ממה שהיא מחוייבת לו. היא צריכה להחליט מה היא רוצה והחינוך בבית צריך להתאים לחינוך בבית הספר. בנוסף העניין הוא שהיום גם החילוניים הם לא החילוניים של פעם. פעם ילד חילוני ראה תכנים נורמלים, התלבש בצניעות יחסית ולא היה כל כך רחוק מילד דתי, ולכן יכולנו ללמוד יחד בממד מבלי חשש. היום יש פערים גדולים מאוד. כל החברה השתנתה והזרם הדתי לאומי מתאים עצמו לשינויים.
6
פוסחים על שני הסעיפים
אבי ענקי | 15-01-2023 9:34
לפי עדותה, היא לא מחויבת להלכה אלא רק למה שנוח לה (כיסוי ראש, צניעות, צבא עפ פסק הרבנות הראשית לדורותיה). מצד שני היא רוצה חינוך מחויב להלכה, ושלא יהיו לידה מסורתיים. כלומר היא רוצה שיראי שמים המחויבים להלכה ילמדו עם ילדיה שאינם מחויבים להלכה, ומצד שני היא לא מוכנה שמי שפחות דתי ממנה ילמד איתה. מי שממקם את עצמו 'על הרצף הדתי' אל יתפלא אם ימצא את עצמו עם כל מיני סוגי אנשים שבאותו 'רצף'.
7
כנראה אין ביקוש לדתיות שאת מחפשת
אריה | 15-01-2023 9:40
המבחן שלה, ברגע שיש בשוק או קצת יותר דתי ממנה או קצת פחות דתי במה היא תבחר, לא קשה לנחש שהיא תבחר בפחות דתי, כי השנאה והסלידה שלה ליותר דתי הרבה יותר עמוקה מהציבור הפחות דתי והחילוני
8
עלית על משהו....
אכן כן. בעיה. | 15-01-2023 9:45
עלית על משהו. המשהו הזה לא רק מצביע על הקושי למצוא מסגרת חינוכית דתית נורמלית, אלא גם אומר שאם אתה או את לא מעמידים את הלימוד התורני בראש אלא במקביל ללימודי חול - אתם פגומים, אם אתם מוכנים להתפשר כדי להגיע לשלום ולא למדינה דו לאומית או מדינת אפרטהייד - אתם ערב רב עוכר ישראל, וכן הלאה וכן הלאה. על היהדות האורתודוקסית השתלט הזרם החרדלי שנותן את הבון טון. האחרים, או מתיישרים לפי הקו הזה - או נאלמים דום, מרגישים אורחים במיגזר שלהם ולפעמים אפילו לא רצויים . במקביל, כך גם מרגישים אנשי שמאל ברחוב הישראלי.
9
חינוך ממלכתי דתי=...
ישראבלוף | 15-01-2023 9:45
חינוך ממלכתי דתי= קטסטרופה בין דורית
10
את צודקת אין מנהיגות לזרם הדתי השפוי
אזרח יהודי | 15-01-2023 9:50
ברגע שהחרדלים גנבו את המותג ציונות דתית והצליחו לעבוד על רוב הדתיים השפויים אז אין גם מי שיתמוך בזרם הזה ולכן נשארו יתומים ללא בתי ספר ותקציבים. הפתרון הוא שיקום מנהיג דתי לא קיצוני ולא חרדלי ויקים מפלגה של הציונות הדתית השפוייה
11
הצחיק אותי שכתבת-...
חילי | 15-01-2023 9:55
הצחיק אותי שכתבת- 'תורני' שומר תורה ומצוות. גברת אם את הולכת עם מכנסיים וכיסוי ראש, צר לי- את לא בדיוק שומרת מצוות.. ולשאלתך- לענד אתם זן נכחד ילדיכם כבר לא ירצו להרגיש פרווה כמוכם לכן ככל הנראה יחזרו בשאלה או (וזה לא סיכוי גבוה) ילכו לכיוון תורני יותר אבל להשאר חסר דרך ברורה כמוכם, פחות מדבר אליהם.
נכון שלבוש...
שירה צמח | 15-01-2023 16:30
נכון שלבוש זה לא הכל, אבל בגדים הם הדרך שלנו לבטא את עצמינו. בחירת בגד כמוה כהנפת דגל, וכל אחד יודע שיש משמעות לבחירה שלו. יש מי שיתלבש כמו כל החברים שלו, ויש מי שתמיד חייב להיות שונה. יש בגדים שונים לאירועים שונים, ובכל בחירה יש אמירה. וודאי שיש משמעות ללבוש לפי כללי ההלכה, או לפי נורמות אחרות. זו הצהרה של אדם כלפי עצמו וכלפי הסביבה.
תסלח לי,...
עדן | 15-01-2023 11:36
תסלח לי, אבל ללכת עם מכנס לא אומר לא לקיים תורה ומצוות. ללכת עם חצאית זו לא מצווה. מה גם, האם אתה מקיים את כל המצוות כולן? כולן כולן? אם כן, שלום לך מלאך. מכירה הרבה תורנים שהולכים עם כיסוי ראש אבל אח''כ לשון הרע שלהן, ה' ישמור. אף אחד לא מקיים את כל המצוות, וזה שהיא בוחרת לא לקיים דברים חיצוניים אולי עדיף מאלה שמבחוץ נראים מושלמים אבל מבפנים הם הרבה פחות...
12
אני הגיד לך...
מוטי | 15-01-2023 9:55
אני הגיד לך איפה הדתיים האמיתיים הם עברו צד לעובדי אלילים שעושים מה שהרב האליל שלהם אומר ולא מה שהתורה אומרת ומצווה אלינו.
13
אבל לבנת את...
עופר | 15-01-2023 9:56
אבל לבנת את בעצמך אמרת שאת לא רואה עצמך חלק מהמגזר הציונות דתית.אז כיצד דווקא בנושא הילדים את מחפשת להיות משוייכת? אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאירה שלמה
14
הם נהיו חילונים.....
יצחק | 15-01-2023 9:56
הם נהיו חילונים..
15
מתחבר
אופיר שטיינבאום | 15-01-2023 9:57
יכול להתחבר לזה בלא מעט רגעים. הבעיה היא שהנורמלי כבר עזב את קו האמצע במקומות מסויימים וקשה להחזיר אותו לשם...
יוסף א, החיים...
יוסף א | 15-01-2023 10:17
יוסף א, החיים פשוטים, כך גם הפתרונות פשוטים. הגברת בן חמו, פשוט, היי את, בן חמו ולא לאמץ אורחות חיים אנטי יהודיים, כמו החרדים וכמו מחלוף דרעי, שהפך לאריה חרדי לבן, חיקוי זול, מכר נפשו לשטן החרדי, ונטש מסורת אבותיו. מה שלא תעשו, בני חמו ובני דרעי, לעולם, ביחס לחרדי הלבן, הייתם גרג ז, ונותרתם ותמותו דרג ז.
16
מה שקרה זה...
אבא לילדים | 15-01-2023 10:09
מה שקרה זה הסמרטפונים ותרבות הבידור של ילדים. דתי רגיל לא מצליח להתודד מול זה ולכן הורים בוחרים תורני.
מדוע אם...
אוריה | 15-01-2023 14:38
מדוע אם כך הם מחזיקים בשני סוגי טלפון בכיס אחד כשר ואחד רגיל צביעות לשמה
17
מי את שתגידי...
אחיה | 15-01-2023 10:11
מי את שתגידי שאת 'רגילה' או 'נורמאלית'? מה זאת היהירות הזאת??!
18
הדתיים הציונים והמשכילים...
קוידש | 15-01-2023 10:16
הדתיים הציונים והמשכילים התפוגגו באקדמיה ובחדרי חדרים ובמקומם הגיעו פשיסטים הזויים ומשיחיים מוטרפים, מבית מדרשם של כהנא ימש ושאר עוכרי ישראל, ערב רב של גזענים ומי שמוכיחים שיש סיבה לאנטישמיות להתקיים.
וגם חרדים...
דינה | 15-01-2023 12:30
וגם חרדים לא ציונים, שחותרים לנהל את מדינת ישראל
19
זרם הבכיינים
טרונצ׳ו | 15-01-2023 10:21
יש זרם חדש: אלה שבוכים ״איפה הדתיים הרגילים״.אתם רוצים לבכות בהפרדה, או ביחד?
20
תשלחי לחילוני ילך...
יאיר ינון | 15-01-2023 10:21
תשלחי לחילוני ילך לך בקלות... לא חסר מסורתיים שם וכל השאר חופף; שירת נשים, מכנסיים, בלי כיסוי ועוד.. לא חלילה ממבט שיפוטי אלא ממקום של אין אמת במקום שאת מחפשת לזה את צריכה ח-י-ל-ו-נ-י-! שזה לא רע בכלל בהתחשב בנסיבות להיפך זה הכי מתאים. נ.ב אני לא הייתי שמשפחות כאלה ילמדו עם ילדיי זה רק יוצר כאוס ובלבול לא בקטע אישי העלת שאלה החזרתי לך תשובה. המון הצלחה!
21
חושבת שהכותבת...
אני 2- העומדת בשער. | 15-01-2023 10:34
חושבת שהכותבת משקפת נפלא את המציאות. הקיצוניות תפשה בעלות על היהדות והשאר מחרישים. זו אינה היהדות עליה גודלתי ועוד רבים כמוני. שמתיחסים למהות ולא לסממנים חיצוניים. דורות רבים בספרד בפורטוגל לא היו מוקצנים. דורות רבים בצפון אפריקה ובאימפריה העותמנית כולל ארץ ישראל היו סובלניים וערכיים. נוצר זן חדש לאחר השואה וששת הימים שחושב שהתורה ניתנה לו בלבד. גם אם ערכי המוסר שלו מפוקפקים. עם הדרת נשים עם הפיכה של התורה קרדום לחפור בה ועם התחמקות מהליכה לשירות צבאי בניגוד למלכי עמנו ושרי צבאם.
לא יודעת...
תמר | 15-01-2023 14:56
לא יודעת אם זאת הקיצוניות שהשתלטה, או יותר הפוליטיקה....
אין שום...
אחות | 15-01-2023 11:16
אין שום הדרת נשים בזרם התורני. סתם סיסמא. שתבחר ממד או תורני. מעולם לא היה משהו אחר. הממד זה האמצע
22
מה לעשות?הילדים יצאו בשאלה או התחרדלו
שוקי26 | 15-01-2023 10:35
אין כמעט אמצע כבר. בנט חיסל את המפלגה שעוד שמרה את הגרעין.
23
חמודה, תקשיבי, מה...
עשהאל | 15-01-2023 10:36
חמודה, תקשיבי, מה שהיה בזמנך מת , ולא קיים היום. היום יש שני זרמים. או שאתה דתי אורתודוקסי , או שאתה בסוף חילוני , האמצע שאת מחפשת , בסוף זה חילוני. אם לא תלכי על התורני , חפשי את ילדייך בסוף הדרך ...תרתי משמע. די עם המשחקים , נמאס מהבנטים והכהנים מתנים , שזנחו את הדרך והביאו עלינו התגברות של רפורמים ואנטי דת. ולא נוצרים פערים כהגדרתך. כולם בסוף מוצאים שידוך..מי שמעוניין כמובן , הדרך השנייה מוליכה לאובדן דרך , שמאל , להטב, זכויות אדם ויפי נפש. שיהיה לך בהצלחה
צר אופקים,...
דינה | 15-01-2023 12:27
צר אופקים, רואה אנשים בשחור ולבן
לפי התורה:...
בתאל המשתדלת לא לחטוא במצוות שבין אדם לחברו | 15-01-2023 12:00
לפי התורה: גנב, מה יהיה עליו? לוקח שוחד, שפיו וליבו אינם שווים? אולי ייפער איזה בולען ויקח איתו את כל עושי מעשה זמרי ומבקשי השכר כפנחס?
חבל! הגישה...
דוד | 15-01-2023 11:57
חבל! הגישה שלך גורמת לריבוי חזרה בשאלה. זוהי אינה תורתו של הרב קוק ששואף לקבלה ואהבת האדם
, ממש נורא....
וואללה.... | 15-01-2023 10:49
, ממש נורא. זכויות אדם, יפי נפש, שמאל, או להטב רל.
24
כנראה שאתמול בערב...
יצחק שלומוביץ | 15-01-2023 10:52
כנראה שאתמול בערב היית בהפגנה בתל אביב כי לפי רצונך את מסתדרת טוב בלי דתיים נורמליים
25
את ממש לא...
עינב | 15-01-2023 10:58
את ממש לא צודקת. דתי היום זה לא אבי מעוז. ממש הגזמת! יש דתיים שמקפידים על שמירת מצוות אבל פתוחים לשמוע דעות שונות וחושבים שבנים ובנות יכולים ללמוד ביחד בכיתה כמוני. את ממש מקצינה והופכת את כולנו לקיצוניים
26
מאמי, זה מורכב. כאחת...
אהבתיה רובינזון | 15-01-2023 11:00
מאמי, זה מורכב. כאחת שברעיון נמצאת איתך על אותה ההתלבטות אני מתחבטת בזה המון. אני מרגישה שאני עצמי, ברגע ששמתי מכנסיים והורדתי את הכיסוי לסרט סמלי - כבר פחות דתייה מאמא שלי, לדוגמא. ביום כיפור מצאתי את עצמי עם כיסוי ראש ושאלתי את עצמי על מי אני עובדת. האם אנחנו דתיות? מה ההגדרה של דתי? מזדהה עם הדת או שומר תורה ומצוות? עצוב לומר, אבל אין ’בערך’
27
את חכמה מידיי...
טרובדור | 15-01-2023 11:09
את חכמה מידיי בשביל הרובוטיקה הזומבית הדתית. מדוע שלא תחזרי בשאלה... חלקית... מה שמתאים לך ותמצאי את דרכך העצמאית המיוחדת. מי אמר שאשה או גבר דתי לא יכולים להיות אינדוידואליסטים מקוריים ולבחור מהבופה הדתי לא מה שמקובל ולא מה שאומרים להם אלא מה שתרצו באמת. אני חילוני גמור שלא חוגג חגים אפילו אבל חצי מהיצירה שלי עוסק בתנך משירים קצרים ועד פואמות ענקיות.דווקא מהחופש הגעתי ליופי הנדיר של היצירה הספרותית הזאת. מהחוקים שבה אני מתעלם.
28
בתי הספר הדתיים...
רואה חשבון | 15-01-2023 11:11
בתי הספר הדתיים מיועדים לדתיים רגילים . את רוצה להמציא דתיים שלא שומרים תורה ומצוות ואלה לא מוגדרים כדתיים.
29
זה אולי בגלל שהדתיים למדו תורה
בן יהודה | 15-01-2023 11:20
לא מבין מה זה דתי רגיל. אני דתי רגיל, אבל מקפיד על צניעות, הפרדה בין גברים לנשים. לומד הרבה שעות תורה, עובד ומפרנס, הילדים שלי עושים ועשו צבא. אם את רוצה שיהיו דתיים כמוך ('רגילים' שלחי אותם לבתי ספר ממד רגילים. את רוצה הרי לא רוצה שיקפידו על כיסוי ראש וחצאית לבנות. אני מניח שגם אם את היית לומדת תורה, וזה היה משמעותי יותר בעיניך גם את היית משתנה. עם יד על הלב, כמה דקות את לומדת תורה בשבוע?
30
הדתיים 'הנורמלים' נעשו...
ינון | 15-01-2023 11:25
הדתיים 'הנורמלים' נעשו חילוניים 'נורמליים' ונעלמו. כי אין חיה כזאת!
31
מה שאת מחפשת...
SJ | 15-01-2023 11:27
מה שאת מחפשת זה הרפורמים, ללכת בלי.. ולהרגיש בלי.., לצערך (ולשמחתינו) אין הרבה כאלו בארץ, כ- 5000 איש בערך, למרות שעושים רעש כמו חצי מיליון. תעברי לרעננה ליד בניטו, יש שם כאלו...
, שוחרת...
SJ | 15-01-2023 12:43
, שוחרת שלום? תראי איזו ג'ורה יש לך. רואים שאת רפורמית בורה ועמארצית. דרך ארץ קדמה לתורה, אך אין דרך ארץ ללא תורה. לך מסכנונה אין את שתיהן.
חצופה! למה...
רפורמית שוחרת שלום | 15-01-2023 11:45
חצופה! למה את חושבת שאת טובה יותר? דרך ארץ קדמה לתורה. שבי בבית. מי בכלל הרשה לך טלפון משלך?
32
החרדלים השתלטו על...
ש | 15-01-2023 11:38
החרדלים השתלטו על המרחב .שזה בני ברק בתחפושת כיפה סרוגה וזה כבר שלטון בית שמאי שידרדר עוד הרבה דתיים לחילוניות
33
מסתבר שהדת היהודית...
מאיר | 15-01-2023 11:42
מסתבר שהדת היהודית שנכבשה עי הפוליטיקאים, הפכה למסחרה של קיצונים, היום זה לא בושה להיות מופרע קיצוני, או סוטה או עבריין, הכול טוב ביהדות, אני לגמרי לא בטוח שהתמזל מזלי להיות יהודי
מחזקת כל מילה...
המודאגת | 15-01-2023 21:34
מחזקת כל מילה ומילה. לצערנו הדת הפכה להיות כיסוי לעברות מין של רבנים וגילוי עריות, לגנבות , כי מותר לגנוב, לרמות, לקחת שוחד, לרמות את מס הכנסה ועוד כי עושים את זה לחילונים כביכול. ואיפה התורה, המצוות , הכבוד ההדדי, עשרת הדברות??? לא קשר לדת שלהם. רק כיסוי הראש חשוס וההפרדה בין ילדים בגיל 6 בביס
34
את צריכה להפסיק...
אבנר בן נר | 15-01-2023 11:47
את צריכה להפסיק להיות טפשה. נולדת תלויה באמצע לא זה ולא זה אלה שאת מחפשת בחרו צד. האמצע הזה הוא הכי גרוע.
אתה צריך...
אלטלנה | 15-01-2023 12:06
אתה צריך להתחיל להקשיב לאחרים. היא נולדה שלמה כמוך בדיוק ורק רוצה לחיות את חייה בשקט כמו שהיה עד לא מזמן. אבל יש מי שדואג להסביר לה שהיא טועה
35
ללבנת היקרה.. אני...
גדי | 15-01-2023 11:48
ללבנת היקרה.. אני איתך במאה אחוז.. אני גם דתי לברלי.. וירושלמי כך שלנו כאן יש מגוון גדול יותר של מוסדות חינוך שאנו יכולים לשלוח את צאצאנו. כן.. מה שקורה במגזר זה מזעזע.. שהקיצונים משתלטים על השיח. רק תיראי כאן את המגיבים.. ותראי אך נראה המגזר שלנו..
36
חייבים להפסיק עם...
אריה | 15-01-2023 11:54
חייבים להפסיק עם כל הניואנסים האלו דתי ,דתי לייט חרדי דתי לאומי דתי לאומי דתי לאומי תורני עם נשכיל ונלך לפי השולחן ערוך גם כל הניואנסים האלו יפסקו על מי אנחנו עובדים ?דתייה נורמלי ורגילה את לא שבי תלמדי קצת שולחן ערוך ותגלי מי את.
37
נו אז איפה...
חת קרן | 15-01-2023 11:55
נו אז איפה אתם? נשמח לשמוע אתכם במיוחד הימים אלה!
38
לצערי באשדוד את...
אאא | 15-01-2023 11:56
לצערי באשדוד את כנראה לא לבד מכיר עוד מאשדוד שהיו פעם תורניים גם במראה וגם בהתנהגות ולאט לאט זנחו את הדת מה ישאר מזה לדור הבא? .....
39
היהדות הקיצונית היא...
אני בוש | 15-01-2023 11:58
היהדות הקיצונית היא יהדות חלולה. מה שחשוב בה זה הבגד, הכפיה וההפרדה בין כשר ללא כשר ואין שום מקום ל'ואהבת לרעך כמוך. זו יהדות של שנאה וגזענות
40
האזנתי לך בגלצ...
חילוני מכבד איש ואישה. | 15-01-2023 12:10
האזנתי לך בגלצ וממש הערצתי אותך.הצטערתי מאוד שעזבת.הלוואי ותחזרי לאחד מערוצי התקשורת.
41
קבעת מה דתי...
רועי | 15-01-2023 12:12
קבעת מה דתי והעלית שאלה? פוסט מביך...
42
איזה יופי את...
דניאל כהן | 15-01-2023 12:14
איזה יופי את הרגילה וכל השאר חשוכים.. טרמינולוגיה שכזאת
43
לא הבנתי, אם...
שמעון | 15-01-2023 12:17
לא הבנתי, אם את לייטית למה לא לשלוח לממד רגיל? אי אפשר להגיד שאלו ששומרים יותר ממך הם קיצוניים ומצד שני לפסול את אלו ששומרים פחות ממך.
44
הגיע הזמן שתבין...
דודו | 15-01-2023 12:18
הגיע הזמן שתבין הגברת שלאט לאט מתחילים הבירורים ונגמר שלב הברווז, להיות הכל בו זמנית. מכנסים זה סממן לא דתי, כמו כן אי לבישת כיסוי ראש. אם פעם היה המון בלבול. היום בה אנשים מוצאים לעצמם דרך ונדבקים בה. תחליטי איפה את רוצה להיות. אם את רוצה דרך מסויימת ולהישאר עם החטאים לתאבון שיש לך, אל תאשימי אחרים שהם לא הולכים עם דגל החטא בראש גלוי. לא נכנס כאן למלחמת מי יותר צדיק. אולי את בשמיים נחשבת הכי צדיקה בעולם, אין לי מושג, אבל בפועל צריך לפעול לפי חוקי ההלכה. כיסוי ראש זה חובה לא חומרה. כמו כן הפרדה. לא מתאים לך לא חייבת אבל אל תנסי להתלונן כאילו את הנורמלית וכל השאר משוגעים. דרך אגב זאת מתכונת מנוסה שהילדים יזרקו הכל. ושיחזרו בתשובה יחזרו קיצוני וצר לי לומר שאת בטח מהתיפוסים שיקבלו אותם יותר באהבה בשלב השאלה ולא בשלב התשובה
בגללך העם...
מתושלח | 15-01-2023 12:36
בגללך העם היהודי נקרע, במקום לקרב אתה מבדיל! מרחיק! מוקיע! זוהי לא דרכו של בורא עולם, שכנע בדרכך, על תזרוק לצד הדרך.
45
היא דתיה ?????...
היא דתיה ?????????? | 15-01-2023 12:21
היא דתיה ?????
את/ה דתי/ה??????????...
עובד נגו | 15-01-2023 12:45
את/ה דתי/ה??????????
46
דתי רגיל זה...
צחי חקו | 15-01-2023 12:35
דתי רגיל זה כמו שהיו לפני 80-100 שנה ,,,,לא שאלו שאלות עשו בלי להתחכם ובלי לחפש לעקם את האמת , אבל עכשיו והם ביקשו חשבונות רבים ?! , אין שטח אפור בעבודת השם , לפחות לא מצידנו ,עלינו לעשות השתדלות מיירבית ללכת בדרך התורה ב 100 אחוז !!! ואיפה שלא נצליח על זה נאמר לא עליך המלאכה לגמור !!! אבל מכאן ועד להצדיק את דרכי הלא כל כך ישרה ??? לא ולא אדם ידע את מקומו
47
אנחנו מחויבים להלכה...
אוראל | 15-01-2023 12:41
אנחנו מחויבים להלכה ומשתדלים לא לעשות חלק, וזה מה שההלכה אומרת הפרדה צניעות וגם שלהטב זה אסור אם את רוצה לשנות משהו את מוזמנת זו בחירה שלך אבל אל תנסי להגדיר הלכות מחדש ולהגיד שאת הדתיה
48
ההפרדה בים בנים...
ההפרדה גורמת להדרה | 15-01-2023 12:44
ההפרדה בים בנים ובנות, בכול גיל היא נגד הטבע. והיא יוצרת אצל הדתיים את כול הסטיות, הםדופיליה, האונס והטרוף. אסור להפריד בנים ובנות הם חייבים לחיות אחד עם השני. זו הדרך הבריאה.
49
עוד גאונה ...
יונתן | 15-01-2023 12:46
עוד גאונה
50
מה שקרה זה...
. | 15-01-2023 12:47
מה שקרה זה שברחתם.. השתדלתם כל כך להיעלם ושלא יסווגו אתכם, לא בלבוש ולא במפלגה דתית שדואגת לאינטרסים הדתיים, הלכתם למקצועות חופשיים כלליים ולא לחינוך. בסוף מי שנשאר אלו החרדלים שקובעים את הטון. אני אגב לא שונה ממך בהרבה אבל אני לא מאשים את מי שנשאר לעסוק בחינוך.
51
צודקת בשאלה שלך....
ברכה | 15-01-2023 12:48
צודקת בשאלה שלך. הפכו לאנרכיסטים משיחיים. אין מפדל.
52
את עוד לא...
א.כ | 15-01-2023 12:54
את עוד לא הצלחת להבין שהמגזר שלך הקצין. דתיים יותר ליברלים כמו מפלגת המפדל נעלמו, ועכשיו מתחיל ליפול לך האסימון.
53
לכי לעבוד במועדנים...
יהודי | 15-01-2023 12:56
לכי לעבוד במועדנים כמלצרית ואז אולי תשני את דעתך הנבובה,
הדעה הנבובה שלך...
קרן | 15-01-2023 15:25
הדעה הנבובה שלך בלבד.
54
אי אפשר לאחוז...
דתיה | 15-01-2023 12:58
אי אפשר לאחוז את החבל בשתי הקצוות גם לדגול בשילוב וגם להרתע מבית ספר שמאחד גם מסורתיים.
55
בוקר טוב ...
אני | 15-01-2023 13:00
בוקר טוב
56
אז בואי ואספר...
חיים קסלגרוס | 15-01-2023 13:04
אז בואי ואספר לך יקירתי שכבר מעל 40 שנה, בשל רגשי נחיתות קשים, שהמזרוחניקעס ירדו מהפסים לשני כיוונים: ימינה לכיוון קידוש האדמה, הקברים והגבעות ומטה לכיוון הקפדות, החמרות, חששות לחשדות. אין יותר דתיים רגילים, להיות רגיל לא היה מספיק- היו חייבים להתחזק... ה' ירחם!
57
בדיחה. הולכת בלי...
חגי | 15-01-2023 13:05
בדיחה. הולכת בלי כיסוי ראש ועם מכנסיים. בעד כיתות מעורבות. הדתיים הרגילים זה אנשים שהולכים לפי ההלכה. אין פה הקלות. את אומרת שהמציאות השתנתה? תראי לי סבתא של פעם שהיתה הולכת עם מכנסיים ובלי מטפחת.. דתיים כמוך מנסים לדרדר את היהדות לאט לאט אבל בטוח ולעשות מה שבא להם
58
אם כבר חייב...
כועס | 15-01-2023 13:08
אם כבר חייב להביא את התלונה מנגד. בקושי אפשר למצא בית ספר דתי שאין בו עשבים שוטים כמוך. הבנות שלי לומדות באולפנה של בני עקיבא, בנות מקללות, מעלות סרטונים לטיקטוק בשבת ה ישמור והולכות אחרי בית הספר בלבוש שלא מבייש חילוניות. למה הבנות שלי צריכות את הזבל הזה בסביבה שלהן? רוצים חינוך חילוני? לכו לבית ספר חילוני. שחררו מהדת החדשה שאתם מנסים להגדיר
תשלח את...
כרמית | 15-01-2023 15:23
תשלח את הבנות לאולפנות חרדיות כיאה לחינוך שאתה חפץ. יש בהחלט מקום לאנשים מאמינים שמנסים לשלב ולחיות בהרמוניה משפחתית ולא בהפרדה.
כך ילמדו...
Rdzl | 15-01-2023 14:51
כך ילמדו הבנות שלך להתמודד עם החיים מחוץ לגטו שאתה מארגן להם
59
אשה מוזרה.. מתי...
ניסן | 15-01-2023 13:22
אשה מוזרה.. מתי תביני שאין דתיה לחצאים.. תשלחי אותה בשמחה לבית ספר מופרד שתיגדל בצורה בריאה..
60
או שדתיים או...
יוסי | 15-01-2023 13:29
או שדתיים או שלא. את פשוט לא דתייה ועושה מה שנראה לך ומתאים לך. דתי זה הגדרה של מי שהולך לפי תורת ה'. לא מה שבא לו.
ואתה רוצה...
מייקל | 15-01-2023 15:21
ואתה רוצה לומר שכל הדתיים חובשי כיפות, כובעים, שטריימלים וכו' כולם מבצעים 100% את מצוות הנלכה? נו, באמת! בשבת אסור לצאת ולזרוק חיתולי קקי על שוטרים ואסור לדרדר פחי אשפה ולגרום לנזק לאנשים ולרכוש. בשם הדת? לא, ולא! צבועים מתחסדים!!
החרדים היהודים...
Rdzl | 15-01-2023 14:50
החרדים היהודים לא רואים בך דתי תתעורר מהצדקנות
61
איזה דתייה שהולכת...
יפעתוש | 15-01-2023 13:35
איזה דתייה שהולכת ללא כיסוי ראש ועם מכנסיים ?? ומה הקשר לאבי מעוז ? ** יש גם מסורתיים ששומרים שבת . דתיים זה אנשים שהולכים עפ ההלכה .אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. אולי לבית ספר לטבע ? לדמוקרטי? אתנרפוסופי ? הולך ??
אם לא...
כרמית | 15-01-2023 15:18
אם לא הבנת מה הקשר לאבי מעוז.... אז באמת יש פה בעיה בהבנה. תקראי שוב ותעשי היקשים, מקווה שתגיעי למסקנה לגבי אבי מעוז.
למיטב ידעתי...
Rdzl | 15-01-2023 14:50
למיטב ידעתי הזרמים החרדים היהודים לא רואים בך ושכמותך יותר משפחה לא ראויה לחופה וקידושין. תתעוררי מהצדקנות הפתטית
הרבה יותר...
אילנה | 15-01-2023 14:22
הרבה יותר צנוע מהדתיות שהולכות עם כיסוי ראש כמו האפריקנים למי שיש מגדל גבוה יותר
62
איפה הבעיה ?...
יקי | 15-01-2023 13:38
איפה הבעיה ? הציעו לך ממד ודחית אותו כי לדעתך הוא לא מספיק דתי. בממד יש בדיוק מה שאת מחפשת
63
גם בירושלים זה...
jdh | 15-01-2023 13:54
גם בירושלים זה לא פשוט, בדיוק אתמול בסניף של הבת שלי העבירו הרצאה כיצד הגענו מן הרב קוק לרב כהנא. מקווה שהמטוטטלת תשוב בחזרה
64
תקראי את הפוסט...
אלי | 15-01-2023 13:58
תקראי את הפוסט שפרסמה אמילי עמרוסי על תפילה שיוויונית בשמחת תורה בגבעת שמואל. וחשוב יותר את תגובת המקומיים. הקיצונות מ 2 הצדדים
65
בקיצור כתבה מבולבלת...
מנו | 15-01-2023 14:00
בקיצור כתבה מבולבלת . הכותבת בעצמה לא יודעת מה היא רוצה . קודם שתהיה דתיה רגילה כמו ההורים של פעם. ההגדרות היום השתנו כי אין הורים כמו פעם
66
את דתילונית. זרם...
גל | 15-01-2023 14:02
את דתילונית. זרם שעובר על ההלכה ומקיים מה שבא לו, בדרך לחילוניות גמורה בדור הבא. לכן ההתנשאות על הממד רק כי יש שם מסורתיים שנמצאים בכיוון ההפוך היא חוצפה
זו לא...
כרמית | 15-01-2023 15:12
זו לא חוצפה! החוצפה היא שהדתיים והחרדים מקצינים מיום ליום ולא פלא שאתם דוחפים צעירים לחזור בשאלה. אתם חונקים את החיים בשם הדת ולא היא! מה הפלא שכל כך הרבה צעירים פוקחים עיניים ומבינים שהם חיים חיי כפייה? אלוהים העניר חיים כדי שנחיה אותם במלואם ובהנאה ללא הפרדה בנים בנות מגיל כל כך צעיר. הבעייה בראש שלכם שזקוק לתיקון אם ילדה בת 5, 6 מביאה אתכם למחשבות אסורות. בואו תודו ותקבלו טיפול. משפחה צריכה לבלות יחד ולא בהפרדה! הראש אצלם מעוות וזו בעיה.
ומה אתה...
Rdzl | 15-01-2023 14:47
ומה אתה צדקן יהיר ?
67
התורני בחלק גדול מהמקומות הוא כבר לא ממש
דודו | 15-01-2023 14:15
תורני אז אין לך מה לדאוג. לגבי ההפרדה מתרגלים מהר מאוד.
68
הדתיים התחרפנו והקצינו. בששת...
ארמגדון | 15-01-2023 14:24
הדתיים התחרפנו והקצינו. בששת הימים ביום כיפור לא הפריע להם שהיו בנות ועתה זה מפריע. לדעתי ירדו מהפסים. אני מעדיף שיגיעו בנות ומוותר על בני הישיבות . לא רוצים חשוכים כמוכם. אם הממשלה החדשה תבקש לא לאפשר לבנות אנחנו החילוניים נסרב לשרת עם בנית ישיבות ודתיים.
69
חמודה.קודם תחליטי איזה...
י.י | 15-01-2023 14:26
חמודה.קודם תחליטי איזה בית את רוצה לבנות ואחכ נדבר על חינוך.הדתי לאומי הרגיל נזמן לא קיים-או שנהיה חילוני או חדרלי.מי שמתפשר נשאר בלי כלום.אז שבי עם בעלך ותחליטו מה ואחכ איפה.בהצלחה
הקשר בין...
י י י | 15-01-2023 16:00
הקשר בין יושר לרעיון ליברלי לא קיים ומי שחושב כך הוא בור באמת...
תכלס לבחור...
Rdzl | 15-01-2023 14:46
תכלס לבחור בין קדושת הבורות וההשתמטות החראדלית לבין ליברליות ישר-אל
70
דתיים רגלים ...
Rdzl | 15-01-2023 14:39
דתיים רגלים היום הם אלו המקדשים את שימור הבורות , ההשתמטות , ההדרה, הגזענות ומקפידים במצוות וחמדת את אשר לשכן ולגר
כנראה שאתה לא...
עודד | 15-01-2023 16:15
כנראה שאתה לא שייך לציבור הכיפות הסרוגות אחרת היית מבין בדיוק על מה היא מדברת.
71
הבעיה היא אצלך
שחש דבש | 15-01-2023 14:48
איבדת אותי ברגע שאמרת שאחריי הצהריים את לא רוצה שהילדים שלך יפגשו עם חילוניים... בוודא ובוודאי לא תירתי שלחברה של בתץ תהייה אמא ואמא או אבא אבא. בקיצור ... דתי לעולם ישאר דתי.
72
מדויק כל כך......
כרמית ב | 15-01-2023 14:52
מדויק כל כך... צריך להניף שוב בגאווה את הדתיים הלאומיים...לא חרדליים. יותר מדי זמן רק הקיצוני נשמע
האם להקפיד בפשטות...
ישראל | 15-01-2023 20:14
האם להקפיד בפשטות על ההלכה הופך אותנו לחרדלים? למה זה לא הסטנדרט של הדתי הנורמלי?
73
לנו זה פחות...
ייי | 15-01-2023 14:53
לנו זה פחות מתאים שישרתו בבסיס שלך וכולם יהיו מרוצים , צריך לכבד ציבורים שלמים לא מדובר באדם בודד
74
טול קורה מבין עיניך
אביב | 15-01-2023 15:08
מי שמרגיש בנוח לשלול זרמים לא אורתודוקסיים של היהדות שלא יתפלא שאף אחד לא תומך בו כשהוא אומר (בצדק!) ש״אסור לנו לתת לזרם אחד להשתלט על השדה הדתי״
75
צריך שיהיה בתי...
יהודי | 15-01-2023 15:10
צריך שיהיה בתי ספר ממלכתיים דתיים יותר לברליים, יש גם אוכלוסיות כאלה...מה לעשות שלא כולנו מושלמים וצדיקים
76
אם אין לך בעיה עם בנים בנות בייחד, את לא דתיה
א443 | 15-01-2023 15:26
את לכל היותר מסורתית אנשים דתיים לא מערבבים בנים בנות בשום שלב. ערבור של בנים בנות זה או חילוני או דתי מסורתי.... ואת זה אפשר למצוא בכל ממלכתי דתי לייט. יש כאלה מלא לצערנו בכל עיר ועיר
77
מה זה דתי...
נאור | 15-01-2023 15:31
מה זה דתי רגיל? יש או דתי או חילוני. את כנראה מתכוונת למסורתי. זה לא דתי לצערי.
78
אני ממש שמחה...
צנועה וגאה בזה | 15-01-2023 15:36
אני ממש שמחה לשמוע את מה שאת מספרת, אני באמת מקווה ומתפללת שהיום קל למצוא דתיים שאשכרה מחוייבים להלכה,ולא צניעות זה לא עניין רק של האולפנה, הוא אשכרה חלק מהדת....
79
לבנת בן חמו...
אודי אורן | 15-01-2023 15:45
לבנת בן חמו היקרה, זה קורה בגלל מנהיגי הדת, הרבנים שמבוהלים מהאפשרות שהם יאבדו מכוחם ואז מה עושים? מסתגרים מגבילים מפחידים ומסיתים. אני חילוני ולא יכול להשפיע אבל את ואנשים שפויים אחרים יכולים להגיד די גמרנו עם הקיצוניות, יש עדיין סיכוי שאנשים כמו אבי מעוז יחזרו לגודלם הטבעי כלומר שוליים סהרוריים
תתעורר ידידי...
י י י | 15-01-2023 16:16
תתעורר ידידי אטאיזם וחילוניות זה דבר שקטן בעולם הרחב ואם אתה למדת קצת היסטוריה הייתה רץ לנשק את הרגליים של הרב הקרוב אליך לומר לו תודה שבזכותו נשאר עם יהודי ולא הפכת לא למוסלמי לא לנוצרי לא לרוסי או מרוקאי או אמריקאי אלא איכשהו זכית ובעזה תמשיך לחיות את תקוות אבותיך ואמונותיהם!!
80
איזה רב דתי...
אור | 15-01-2023 15:58
איזה רב דתי נורמלי מתיר בפה מלא ללכת במכנסיים וללא כיסוי ראש? אולי בדתי לפי דעתי, שזה בסדר אינדיבידואלית אבל לא מבחינת ההלכה ואני לא שופט, אבל עצם האמירה דתיים נורמלים היא מתנשאת.
, איזה...
חושך | 15-01-2023 17:03
, איזה רב התיר לרבנים הספרדים ללכת בשמלה ?
81
דיייי!!! אנשים שמזלזלים...
חן | 15-01-2023 16:06
דיייי!!! אנשים שמזלזלים בהלכה קוראים לעצמם דתיים נורמליים??? ועוד מעיזים לכתוב זאת בריש גלי. יש רק דבר אחד שקובע איך צריך להתנהג.לא אני ולא אף אחד.רק ההלכה.לפי ההלכה מותר ללכת גלוית ראש? מותר עם מכנסיים? לא. אז זה אסור. די להתפלפל
82
את קצת מתבלבלת....
דבורה | 15-01-2023 16:14
את קצת מתבלבלת. יש בתי ספר לדתיים רגילים. הם בממד. אבל את מצד אחד לא מבינה איך בתורני מסתכלים לך על החצאית ועל כיסוי הראש, אבל עם אותו מבט שופט את בוחנת את ילדי הממד. או שתלמדי לקבל אנשים קצת שונים ממל, או שלא תתפלאי למה רואים בך שונה בתורני.
83
דתיים כמוך מתפוגגים
נהיים חרדים לרוב | 15-01-2023 16:23
מעריך שגם את תסיימי כחרדית אחרי שתפחדי ממה שיקרה לילדייך. אפשרות אחרת - להיות דתיה רגילה באמת - וללכת בקו התורני
84
אני לא דתי,...
משה קציר | 15-01-2023 16:26
אני לא דתי, אבל חושב שאני יודע לענות על השאלה של הכותבת הנכבד . לציבור הדתי קרה מה שקרה לציבור החילוני. מאז הגיע האינטרנט והפייסבוק לרחובותינו הכל הוא הכי טוב והכי מצויין, או הכי גרוע והכי לא טוב. נעלם האפור נעלמה ההסכמה שמותר להיות רגיל עם הרבה איכויות וצבעים ושונות. אי אפשר לרצות להיות דתי רגיל ובמקביל לרצות תורני שהוא שאיפה ליותר טוב ..... התרבות של החברה בימינו לא מאפשרת זו וחבל. הציבור הדתי לא שונה המחילוני. אצלנו החילוניים נישאף למגמת מצויינות לילד בבית הספר. וזה באותה מידה מגדיר בעיה. בהצלחה עם הילדה העולה לכיתה א. שלב חשוב בחיים !
85
גברתי הנאוה את...
לופי לפה | 15-01-2023 16:27
גברתי הנאוה את צריכה שיהיה לך קו ברורר זה ללכת עם ולהרגיש בלי לא? קו ברור !
86
לבנת לדעתי את...
אזרחית גמלאית | 15-01-2023 16:29
לבנת לדעתי את מבולבלת ומבלבלת.כל אחד יודע מה טוב לילד שלו.קשקשנית
87
כל כך צודקת...
הללי | 15-01-2023 16:40
כל כך צודקת
88
שואלת את עצמי...
רונית אלפסי | 15-01-2023 16:48
שואלת את עצמי את אותה השאלה מה קורה פה? אנחנו שנושאים בכל העול של המדינה הזאת והמגזר החרדי , דתי מנהל אותנו. כל מי שנבחר אמור לעבוד בשבילי ולא אני בשבילו ובטח לא לכפות עלי את החיים שלו- הם מתבלבלים
89
למדתי בבית ספר...
הופר יגאל | 15-01-2023 16:53
למדתי בבית ספר דתי אם בנות עד כתה ח וזה היה נורמלי
90
אין יותר אמצע....
משה בן מיימון | 15-01-2023 16:56
אין יותר אמצע. כולם קיצוניים
91
דתי רגיל ???...
פפינו | 15-01-2023 17:02
דתי רגיל ??? מושג בעייתי ,כי לפי התפיסה המעוותת שלך את שלובשת מכנסים ושיער פרוע זה ניקרה רגיל ,אז שלא זה הדרך של הרפורמים עיוות התורה . ועדיין אני טוען (זכותך ללכת לפי מה תבחרי ! ) אך היהודי הרגיל זה יהודי ששומר תורה ומצוות קלה כבחמורה ,צניעות כיסוי ראש לפי מה ה ' דורש . מעבר לכך אני מברך אותך שתצאי מבלבולי הערב רב שהפכו לך את השכל הישר ,אמןןןןןן
92
אני מסכים עם...
יוני מגל | 15-01-2023 17:02
אני מסכים עם לבנת בן חמו. ב עשרות השנים האחרונות קמה קבוצה לא רציונאלית,שרוצה פה ועכשיו את הסנהדרין. אותה קבוצה סוגדת לספר בן אלפי או מיליוני שנים שלא מתעדכן עם החיים. אותה קבוצה תחסל את ישראל שצהפך לישות דתית עניה לא מקובלת בעולם הנאור.
93
היא שומרת תורה ומצוות אבל לא הולכת בצניעות?
וואט? | 15-01-2023 17:06
אפשר הסבר? מה תורני במי שעושה מה שבא לו, ובוחר מה נח לו לקיים ומה לא?
94
רק שבקלפי אתם...
חילונית | 15-01-2023 17:38
רק שבקלפי אתם מצביעים תורני וחצי. אם היתם מוטרדים, זה היה הזמן לעשות את השינוי, לא לאחר מעשה.
95
מה את רוצה...
יעל גל | 15-01-2023 17:38
מה את רוצה ? לא הבנתי..
להמציא זרם...
אני | 15-01-2023 17:52
להמציא זרם חדש רפורמי ולקרוא לו דתי
96
לפני 40 שנה...
יפה | 15-01-2023 17:41
לפני 40 שנה למדתי בממד והיתה הפרדה בין בנים לבנות כבר מכיתה א. וזה הדתיים הרגילים של פעם שהיא מדברת עליהם. דבר שני, כבר כשאני הייתי ביסודי הרבה משפחות מסורתיות וחילוניות שלחו בנות שלהם לממד ומצאתי את עצמי בבית ספר שאמור להיות דתי, אבל בפועל בנות בכיתה צחקו ולעגו לי ולכל מי ששמרה מצוות (נטילת ידיים, ברכות...). אז לילדות מבתים דתיים נהיה לא נעים שם. ולמשפחות שרוצות חינוך דתי זה לא התאים ופתחו את התורני. הגברת הנכבדת בכתבה יכולה לבחור בין התורני שמקפיד, גם אם זה יותר מההקפדות שהיא אוהבת. כי זה סוג המשפחות ששם. או לשלוח את הבת שלה לממד ששם דתיים רגילים כמו הזרם שהיא קוראת לו דתיים רגילים שולחים את הילדים שלהם. והסיבה שהרבה דתיים נוטים יותר ויותר לקיצוניות, היא בגלל שהליברלים יותר ויותר מנסים לכפות עלינו חילוניות. אז זה אוטומטית דוחף אנשים לקיצוניות ההפוכה. אם החילונים והליברלים היו מסוגלים לכבד דתיים כמו שהיה פעם במקום לקרוא לנו בשמות גנאי ולזלזל ולהשמיץ את היהדות- אז גם לא היינו מרגישים צורך גדול כל כך לשמור מהם מרחק
97
זה הדתיים הרגילים...
יהושוע בנדג | 15-01-2023 17:44
זה הדתיים הרגילים אם לא ידעת
98
אני מבין אותך...
אליעזר | 15-01-2023 18:00
אני מבין אותך טוב לבנת היקרה. אני יודע על מה את מדברת. על הדתיים הספרדים ששמרו מסורת וקיבלו את האחר כבר דורות. לצערי האשכנזים השפיעו על הדתיים הנורמלים בבני עקיבא והשתלטו על הרוח הנושבת. הם הביאו הרבה טוב אבל לצערי הדתיות התמימה הספרדית של פעם הולכת ונעלמת אל קיצוניות. מה שקורה זה פילוג, חלק הולכים לקצה הדתי וחלק נוטשים באכזבה והופכים חילוניים. כך קרה בסניף בני עקיבא בו אני גדלתי מהרגע שהגיעו אנשי ישיבות הקו והשתלטו על הסדר בתנועת הנוער. אני מבין אותך טוב לבנת.
99
אני לא מבינה...
חוזרים בתשובה | 15-01-2023 18:05
אני לא מבינה מה כל ההגדרות האלו. יש הלכה. ללכת עם מכנסיין ובלי כיסוי ראש זה לא לפי הלכה. להפריד בנים ובנות מגיל חינוך זאת הלכה. לשמוע קול אישה ששרה זה בניגוד להלכה. את יכולה אולי לקרוא לעצמך מסורתית, אבל את לא יכולה לכופף את ההלכה לפי מה שבא לך.
סליחה? ממש...
שגית | 15-01-2023 21:53
סליחה? ממש לא איזה בורות. ההלכה הרבה יותר מורכבת מזה את התומר של החינוך החרדלי לימדו אותך מהי ההלכה כי כך הרב אמר שום חשיבה עצמאית שום ידע מעמיק רק מה הרב אמר זה לא הציונות הדתית הץמקורית זה עיוות שנובע מרגשי נחיתות הזויים מול החרדים ומץבגלל רבניץם כוחנים שאוצים להשתלט
100
לבנת היקרה. גם...
יוצמעך | 15-01-2023 18:28
לבנת היקרה. גם אנחנו שאלנו את אותן שאלות. והתשובה היא לא פשוטה בכלל. מי הולך לחינוך? מי מקים גרעינים? מי חותר לעמדות השפעה על חינוך ילדינו? התשובה די ברורה החרדלים משקיעים בזה, כשאנחנו הולכים לעבוד הם מחרדלים את ילדינו.
101
כל מילה בסלע
קובי | 15-01-2023 18:30
שימשת פה לרבים וטובים שקולם לא נשמע, שאפו!
102
חומד, הם לא...
בן דויד | 15-01-2023 18:40
חומד, הם לא נעלמו, הם חזרו בתשובה!
להיפך הוא...
שי | 15-01-2023 22:05
להיפך הוא הנכון הם חזרו בשאלה!
103
אין מה לעשות....
החילוני | 15-01-2023 18:45
אין מה לעשות. טבעו של האדם המאמין זה להעמיס על עצמו הגבלות ואילוצים. הוא פוחד מהחופש להחליט על עצמו. במיוחד קשה לשמור על איזון וסופו להקצין עוד ועוד. רוצה חופש ופתיחות? לכי לממלכתי חילוני ותעשי מה בראש שלך. כולל לשמור על המצוות שמעניינות אותך. ולגבי ההפרדות מגדר הטיפשיות שלכם. הגיע הזמן שתתחילו להתמודד.
104
עוד אחת... הגמל...
לייט שמודע לעצמו | 15-01-2023 18:57
עוד אחת... הגמל לא רואה את הדבשת של עצמו. רוצה ליהנות מהטוב הציונות הדתית בלי לתת דבר
105
בתור מישהי שגדלה...
חרד"לית | 15-01-2023 19:01
בתור מישהי שגדלה בעיר באזור המרכז ועברה ליישוב לאחר החתונה בה: ההגדרה מיהו דתי מאוד שונה ממקום למקום!! ודווקא בעיר, שבה נחשבתי לדוסית לא מצאתי את עצמי.. כי הדתיות היו עם חולצות קצרות, מכנסיים, או במקרה היותר טוב חצאית על גבול הברך וחולצה שכמעט מכסה את המרפק- אבל לא.. וכמובן, דעות הרבה יותר פתוחות משלי.. לא הרגשתי שייכת לשם.. לעומתם, החרדים אמרו לי בפרצוף בזרם שלכם... ועד שלא הגעתי ליישוב לא מצאתי את עצמי מגזרית.. חרדל זאת המצאה של ימנו.. זה הציבור החזק של הדתיים הלאומיים!! איכשהו דתיים לאומיים הפכו להיות דתיים בהסוואה, מסורתיים, כאלה שלאט לאט פחות אכפת להם ממצוות ויותר ממה שנוח להם וכיף להם.. כאלה שמשתלבים יותר בעולם החילוני.. הפשטות והתמימות של פעם נעלמה.. בעיני מי ששואף לשמור מצוות עושה את הכי טוב שהוא יכול ולא מדבר על שילוב בין עולמות וכו.. זה נשמע לי כמו היצר הרע שמדבר מתוכנו.. אבל זאת אני, שהיום אחרים באזור המרכז מגדירים כחרדלית.. זרם שאיכשהו גיליתי רק בעשור האחרון.. פה כולם מגדירים את עצמם כדתיים למרות שאתם מגדירים אותם כחרדלים.. כי זה רק בעיני המתבונן והכל יחסי!! בתכלס- אי אפשר לדעת מה כל אחד מקיים או לא.. אין גם צורך לדעת.. אהבת ישראל אנשים!! הרי במילא סוג הכיפה על הראש וסגנון הלבוש לא יכול לומר לי הרבה לגבי מי הנשמה שעומדת מולי, כמה זיכוי הרבים היא עושה ומה רמתה הרוחנית.. בעיני החברה משבשת אותנו.. מנסה להגדיר ודורשת בעיר מהדתיים איזשהו שילוב בין הטוב לרע, כשאפשר לנסות לשאוף לטוב בלבד.. זה קיצוני לשאוף לטוב? זה קיצוני לנסות לקיים את התורה בפשטות? זה קיצוני להשתדל בכל מעודנו להקפיד על ההלכה בעניינים השונים, כולל ענייני הצניעות? עם יקר שלי, אנחנו לא שונאים אתכם חו!! אנחנו אוהבים אתכם ומנסים להאיר ולהשפיע מאהבה!!
106
יש מסגרות כמו...
טל | 15-01-2023 19:01
יש מסגרות כמו תלי תגבור לימודי יהדות. סרם שיוויוני של דתיים לחילונים עם הרבה כבוד .
לפעמים זה...
גשם | 15-01-2023 20:58
לפעמים זה רפורמי. זהירות
107
בממלכתי-דתי אין חילוניים!...
לי - דו. | 15-01-2023 19:13
בממלכתי-דתי אין חילוניים! בניגוד למה שכתבת... מי ששלוח את ילדיו לממלכתי דתי הוא לא חילוני. את יכולה להיות שקטה ולשלוח את בתך לביס ממלכתי חילוני, רגיל, כי גם בתי הספר האלה כבר לא חילוניים... ????
כתבת מאמר מאוד...
ליאת | 15-01-2023 19:36
כתבת מאמר מאוד מעניין וחשוב שפוגע בול במציאות היום, ולאן היא מתקדמת.... ואגב אבי מעוז: תוצאת הדברים תיהיה שיקומו בתי ספר ליבראלים בהוויתם, מחוץ לשליטת הקיצונים. תחשבו על הטרגדיה: שכל זרם מחשבתי בעם יתחנך בנפרד החל מגיל צעיר, בלי להכיר, ליצור חברויות ולהיפתח לאנשים מרקע או אמונה אחרים. נחזור לתקופת שבטי ישראל, בה כל שבט מתקיים בסמוך ובנפרד מהאחר. עצוב!!
108
אני לא מבין...
שימי | 15-01-2023 19:23
אני לא מבין מה את רוצה. דתיים זה לשמוא על ההלכה. קשה לך עם האמת? את לייט. תפתחי בית ספר לייט.
109
זה מה שקורה כש..
חרדלניקית | 15-01-2023 19:33
כל הדתיים הרגילים הטיפו לנו החרדלניקים על ככה שאנחנו מתבדלים מעם ישראל. כל הדתיים הרגילים רצו את עם ישראל איתם בבית הספר, לא לעשות ועדת קבלה ולקבל את כולם אז זה מה שקרה.. הממדים נהפכו למסורתיים על גבול החילוניים. או במילים אחרות תאכלו את הדייסה שבישלתם דתיים רגילים סטייל אורי אורבך... דא שלא יבינו אותי לא נכון... הלוואי והממדים יחזרו להיות כמו שהיו פעם.. כשאני הייתי ילדה.. תאמינו לי שלא כיף לי לשלם כל חודש ככ הרבה כסף על תת או תתמד.
110
נשמה יקרה אני...
חחח | 15-01-2023 19:49
נשמה יקרה אני הייתי איתך בממלכתי דתי ב'חזון יעקב' ועדיף לחשוב קצת לפני שמכריזים כמה הכל בסדר...נ.ב הבית שלי היה מסורתי בקושי
111
כמה שאת צודקת...
רחלה | 15-01-2023 19:52
כמה שאת צודקת
112
עד מתי תפסחו...
אלי | 15-01-2023 20:15
עד מתי תפסחו על שני הסעיפים?? רוצים גם לאכול את העודה וגם לשמור אותה שלימה!! מספיק עם הבלבול הזה ביהדות, באלך מכנסיים אין בעיה שלחי לממלכתי, בא לך בי כיסוי ראש שלחי לממלכתי, אי אפשר גם לחיות איך שבא לך וגם לרצות את הדברעם הטובעם שבחינוך דתי!!
מי אתה...
רותי | 15-01-2023 21:44
מי אתה שתחליט מהו ייצור כחאים ומהו דתי אמיתי? יש רבנים שמתירים מכנסיים ואפילו כיסוי ראש יש מחלוקת ויש הרבה דברים שחרדלים לא מקיימים. אתה תחליט מה המצווה שקובעת? מי הרב הנחשב הקובע? למה מי אתה? בעיני הרבנים שלי פי אלף יותר שויים ותורניים ומחוברים לתורה האמיתית איזו התנשאות! אתם תחליטו מהי התורה? מה הםרשנות הראויה והנכונה? בבקשה אתם רותים תקימו אתם לעצמכם בתי סםר משלכם. אל תשלטו על הממדים. הרב טאו עהחרדחים השתלטו על החינוך הדתי. כמו שהם מוציאים ספרים של הרב שרלו הצדיק והגאון מבית המדרש רבים עם כל מי שלא מסכים עימם כך הם עשו בממדים. למה מי אתם? זה שבעינך הוא צדיק סבבה. בעיני הוא לא וגם לא חכם. התפיסה העוגולה והאגוזצנטרית הזו שמה שבעיני צדיק ואמיתי הוא זה שמגדיר מהו תדיק ואמיתי יש בה כשל לוגי ועיוות. החינוך הממלכתי הוא חילוני לגמרי וזה נהדר לחילונים מה שקרה שהחרדחים השתלטו על הממדים וגם שכנעו את החילונים שהתפיסה המעוותת שלהם והשונאת אדם היא התורה. אתם לא התורה!! זה לא פשרה!!זו האמת האמיתית. הקיצוניות שלכם היא החולה. וברטר שזה מדבר לנוער כי נוער הוא כזה: קיצוני ונוטה לקצוות
אתה לא תקבע...
המודאגת | 15-01-2023 20:58
אתה לא תקבע לאיזה ביס ללכת. אפלייה אסורה עפי החוק . חא מוצא חן בעיניך לראות אשה תסתגר בבית שלך ותסתכל על הבנות שלך. כמו ששאתם רגילים. הדת שלכם היא דת מומצאת ולא הדת האמיתית. מי אתה שתקבע חוקים. רוב החוקים שכביכול קבעתם אינם חוקי תורה לעומת זאת אתם לא מקפידים על שמירת עשרת הדברות. גונבים, משקרים, עושקים ומלבינים פנים ברבים. אתם דתיים רק לפי שמתאים לכם.
113
מה זה דתיים רגילים?
אסף | 15-01-2023 20:24
לא הבנתי למה אשה ששומרת שבת שזאת מצווה מן התורה, אבל לא מכסה את ראשה שגם זאת מצווה מהתורה נקראת דתיה רגילה. למה אדם ששומר על חצי מהמצוות נקרא דתי רגיל, מה רגיל בזה? או שאתה דתי ואז אתה שומר את כל המצוות אוןשאתה לא דתי ואז אתה לא שומר מצוות. למה יצור כלאיים אמור להיות הרגיל והמקובל?
מה הקשר...
ש | 15-01-2023 22:01
מה הקשר טאליבן, דמגוגיה בגרוש. יש הלכה, אלא אם כן אתם קראים ואז סגרנו סיפור ותקימו לכם בתי ספר נפרדים.
ממתי אתה...
המודאגת | 15-01-2023 20:52
ממתי אתה קובע איך דתייה צריכה להתנהג? מי שמך? ר איפה כתוב בתורה שצריך כיסוי ראש? אם אתה מתעורר מאשה צנועה ומאמינה קח כדורים. זה לא טאליבן כאן. אתה חא במצרת את הדת. סוגרת אולפנה יודעת בדיוק מה צריך לעשות
114
רק חינוך חרדי,...
אק | 15-01-2023 20:32
רק חינוך חרדי, ובצמצום. בנות לא צריכות ללמוד יותר מדי, לדאוג לבית.
ברצינות אני...
חרדי מהשורה | 15-01-2023 22:07
ברצינות אני חרדי ולא חושב ככה. או שאתה בוט או שאתה יושב בבית ומטריל בתגובות
115
מה שאת קוראת...
אסתר 52 | 15-01-2023 20:47
מה שאת קוראת רגיל זאת אומרת מקובל בסביבה ובשנים מסויימות, איננו תמיד תואם את ההוראה הברורה של התורה. למשל, כל הרבנים הראשיים אסרו על גיוס בנות לצבא. זה שבזמנו היה מקובל להתעלם מהוראתם הברורה זה עניין אחר. כנל לגבי קול באשה אין שום היתר הלכתי לגבר לצפות בזמרת. וכו'. גם לפני עשרות שנים, מי שהלכה לאולפנא הבינה את כל הנל. אף אולפנא לא חינכה שמותר לאשה נשואה ללכת בלי כסוי ראש, אף אולפנא לא כיוונה בנות להתגייס לצבא וכו'. אני למדתי באולפנא בשנות ה 80 וכך היה. אז זה ממש לא חידוש, זו רק שאלה של מחוייבות או נאמנות להלכה הנצחית.
116
היכן בדיוק כתוב...
בנימין | 15-01-2023 20:54
היכן בדיוק כתוב בתורה עניין כיסוי הראש הן לגבר והן לאישה
תקרא עוד...
מאיר | 16-01-2023 15:52
תקרא עוד פעם.מקלעות שערותיה. אני מבין שהנוהל היה ש רווקות הולכות עם שיער פזור והנשואות כאות היכר היו קולעות את שערותיהם לצמה או צמות. זה גם תואם את המדרש שמספק שהקבה הכיר את חווה לאדם כבוגרת ושעירה קלוע 12 צמות.
יצא לך...
ש | 15-01-2023 22:00
יצא לך פעם לקרוא פרשת נשא? ופרע את ראש האישה, משמע שהיא הסתובבה עם כיסוי כל הזמן.
117
מי מגדיר מה...
בנימין | 15-01-2023 21:00
מי מגדיר מה זה חצי שומר מצוות? כיסוי הראש או מכנסיים/חצאית לא מגדירות את האדם אלא האופן בו הוא חי ומתנהל מול הבריות ומול הבורא. ישנם חובשי כיסוי ראש/ מטפחת שאין להן/להם ולו מעט יראת שמים, אז רק כי הם חיצונית תורניים הם/ן באמת חיים על פי התורה? לא.
זה שיש...
יחזקאל | 16-01-2023 5:44
זה שיש אנשים שמתחפשים לדתים ועושים מעשים רעים זה לא אומר שהדת לא בסדר. ויהודי שלא מקיים את התורה והמצוות למרות שהוא נח לבריות זה לא דתי הדת היהודית בניגוד לשאר היא לא ניתנת להגדרה מחדש מי ששומר מצוות דתי והשאר יהודים ישרים אך לא אמוניים.
118
מה שרגיל הוא...
נ.נ | 15-01-2023 21:23
מה שרגיל הוא פשרני הנוער והעולם בכלל היום מבין שאין פשרות יש אמת אחת ויחידה וכל השאר מתנדף ולא מחזיק מעמד... רק מה שרציתי הוא נצחי
119
תודה לך על...
דתיה לפי דעתה | 15-01-2023 21:27
תודה לך על השיתוף אשה דתיה נורמלית.. העירו ותעוררו את הדתיות הנורמלית עד שתחפץ.. אנחנו באמת הרוב
120
הפרדה בין בנים לבנות - אין אפוטרופוס לעריות
אליהו שלום | 15-01-2023 21:38
לדעתך צריכה להיות אינטראקציה שוטפת בין בנים לבנות בגילאי היסודי כדי לא ליצור פערים וחוסרים שיכולים לבוא לידי ביטוי באיכות הקשרים עם בני המין השני אחרי גיל 18. האם לא לא חוששת שקרוב לודאי יהיו קשרים עם בני המין השני הרבה לפני גיל 18כפי שמעידה הסטטיסטיקה ברוב בתי הספר שאינם תורניים?
121
ואתה מודע לעצמך?...
תמר | 15-01-2023 21:51
ואתה מודע לעצמך? למה הטוב של הציונות הדתית זה המשנה החרדלית?? סליחה?? זה כל האיכס בעיני הטוב של הציונות הדתית זה לימודי תורה מעמיקים ומגוונים היכרות עם עולם הרוח התורני הרחב היכרות עם ההלכה על גוניה גמרא משנה ובטח לא עולמו המצוצמם שך החרדחים שאצלם הצורה היא אמת מאטד מסוימת וצרה
122
סוף סוף קול...
דתיה שפויה | 15-01-2023 21:52
סוף סוף קול שפוי. גם אני שואלת לאן נעלם קולנו
123
אלופה ...
שי | 15-01-2023 21:56
אלופה
@אכן אלופה. רק...
דניאלי | 16-01-2023 6:42
@אכן אלופה. רק דעות כשלך ימנעו השתלטות הקיצונות משני צידי המחנה
124
פשוט העם נמאס...
יהודי | 15-01-2023 22:09
פשוט העם נמאס לו מלפסוח על שתי הסעיפים
125
אולי כי יש...
אזרחית יהודיה | 15-01-2023 22:37
אולי כי יש אנשים שילדיהם גדלו וההורים נוכחו לראות לצערם שאין כזה דבר חצי יהדות או חצי תורה, אם אין זהות יהודית גם כשלא נוח, עלולים להתבולל ולחגוג חגי נוצרים וכדו' וגם כשרות קשה כשלא רגילים מילדות, ונכון גם הפרדה בין בנים לבנות קשה למי שלא רגיל, אבל מתי נלמד צניעות בגיל 14? מאוחר מידי. אם אין גדיים אין תיישים. מאחלת לך להתחבר לתורה שלך ללא השפעת חוויות הילדות שלך, מה אשמים ילדייך? גם להם מגיע להכיר את התורה בשלמותה.
126
מה קשור אבי...
יעל | 15-01-2023 22:38
מה קשור אבי מעוז עכשיו?? מה לא רואים שיש ירידת הדורות ? לכו תראו מה הולך בבית ספר ממד רגיל , זה כבר לא הממד של פעם , הכל השתנה , המערכת השתנתה בלי קשר לאבי מעוז , הלוואי שהיה חינוך כמו פעם , היום המורים כמו בובות מי שמנהל אותם זה ההורים ומשרד החינוך , למורים אין מילה בכלל . זה כבר שנים ככה . וחוץ מזה התקציבים הטובים הולכים לבית ספר חילוני יותר מבית ספר דתי. העולם הולך ומתדרדר מכל הבחינות כולל מערכת החינוך שרק נהיית רקובה מיום ליום . רק אלוהים יעזור לנו לא מאמינה בשום דבר אחר , לא במערכת החינוך ולא באף גורם אחר.
127
הציונות הדתית זה...
דתי לאומי אמיתי | 15-01-2023 23:54
הציונות הדתית זה הזרם התורני יותר, תקראו לזה 'החרדלי'. נכון שיש המון דתיים 'רגילים' או 'לייטים' אבל הם לא מייצגים בדיוק כמו שהשבאבניקים לא מייצגים את כל החרדים
128
תירוצים כמו חול...
5556 | 16-01-2023 0:45
תירוצים כמו חול ואין מה לאכול בנות דתיות מחונכות בדכ לא שוכבות בגיל 14 זה רק אצל החילונים מקובל
129
מאמינה בהפרדה.. נו,...
דרדק | 16-01-2023 1:32
מאמינה בהפרדה.. נו, שתהיה בריאה.
130
מזדהה הכל נהיה...
אבי | 16-01-2023 6:18
מזדהה הכל נהיה קיצוני גם בנושא הלאום. למשפחה שלי לא היתה מפלגה להצביע אליה.
בעזרת השם,...
מאמין | 16-01-2023 11:07
בעזרת השם, האסימון יפול לך, ותבין: שבכל דרכיך דעהו
@ישראל של חצרות...
מאמין | 16-01-2023 11:06
@ישראל של חצרות .... כמה שטויות בלי ידע ומידע מיהמן! דוגמא אחת: הרפורמים נעלמים מהמפה כי הם התבוללו והפכו לגויים! לעומתם, החרדים מתחזקים ומתעצמים כי הם נצמדים לתורה ומפיצים אותה לכל יהודה באשר הוא במיוחד בארהב!!! ובראשם, חבד הנפלאה! מחקר אמריקאי, לא ישראלי ולא יהודי! ה0מאל צעק רפורמים, בורא עולם חשב אחרת
131
מה שנקרא -...
מני | 16-01-2023 6:40
מה שנקרא - אין תורה, יש מה שנוח בה
132
סליחה , אבל...
מבולבלת | 16-01-2023 6:51
סליחה , אבל לא הבנתי מה הבעיה , אם את לא בדלנית ומשתלבת אז מדוע החינוך הממלכתי דתי לא מתאים לך ? זה מה שהיה תמיד החינוך של הדתיים הרגילים כפי שאת קוראת להם . סתם מבלבלת במוח .
133
בקיצור את קונסטרוקטיבית...
ישראל של חצרות באבות וצדיקים (האם אתם יודעים שבמרוקו היו בכל זמן כ-650 באבות !! זה בדם של אפריקה | 16-01-2023 7:02
בקיצור את קונסטרוקטיבית (ואולי רפורמת ואולי מתקדמת) פעם היית נורמלית ועכשיו את שטופת מוח. את אפילו לא יכולה לקרוא לזה בשם. העם בורח מהחרדים לסוגיהם עד כדי כך שהוא בורח גם מהיהדות ומהעם היהודי ומישראל. זה מה שקרה ליהודים בארהב. הרבנים הציפו את האינטרנט בטירוף שלהם ועכשיו הם מוצפים בכושים זבי חוטם שרוצים להתגייר בתקופה שזה יביא להם יותר כסף טפחות רצח כמו ליהודים. וכולם רוצים לעלות לארץ. רבנים טיפשים להקים ת לעצמם קהילה היא מציעה לכם שתרדו לאפריקה ותקימו שם כמה מדינות בשם ישראל השניה, השלישית, הרביעית וכל הלאה ואתם תהיו באבות ח'ארות
134
לכו חאפריקה ...
לכו לאפריקה | 16-01-2023 7:02
לכו חאפריקה
לך אתה!!!!...
מאמין | 16-01-2023 10:58
לך אתה!!!!
135
מי שלא נוסע...
מאמין | 16-01-2023 7:19
מי שלא נוסע בשבת, לא הופך אותו לדתי. מי ששם כיסוי על הראש, לא הופך אותו לדתי. מי שאוכל כשרות רבנות עירונית לא הופך אותו לדתי. לייט לא הפך אף אחד לדתי, לייט דאג שהילדים שלו יהיו יותר לייטים!!! אישה טיפשה שחושבת שחינוך דתי זה מה שנוח לי. חינוך, זה מה שהתורה אומרת!!!! וחבר על הילדים שלך וכל הלייטים למינהם שיגיבו פה בחריפות! גדול הדור אומר: איך מצפים שילד שמגיע למצוות יהיה קנאי לבורא עולם, אם לא גידלנו אותו מינקות לכך!!!
136
נשמע שהזרם הממלכתי...
אחת | 16-01-2023 7:34
נשמע שהזרם הממלכתי דתי לחלוטין מתאים לכם. לא מבינה מה הבעיה. את רוצה שהילדה תלמד דוקא בבית ספר שמגדיר עצמו יותר תורני ומקפיד גם בענייני צניעות, אבל מתעקשת להיות בעצמך פחות תורנית ומקפידה בענייני צניעות? לא מבינה את הקטע. בחרת דרך. היא טובה לך? לכי איתה גם בחינוך הילדים. ממלכתי דתי זה דתי. מה הבעיה?
137
זאת הבעייה שדתיים...
אריה ראובני | 16-01-2023 8:06
זאת הבעייה שדתיים פנטים שולטים ומנהלים לכם הדתיים הרגילים את החיים וקובעים מה טוב לילדים שלכם אלו אנשים חשוכים חסרי ידע ותרבות שלא התקדמו למאה העשרים
תתקדם לכל...
מאמין | 16-01-2023 10:57
תתקדם לכל התורה במקום להשאר נאור ומאחור!!!
138
תשלחי לחינוך ממלכתי...
קצין וצדיק | 16-01-2023 8:10
תשלחי לחינוך ממלכתי דתי ותשלימי להם שעות חינוך בבית. העיקר לא לשלוח לזרם החרדלי שמשתלט על היהדות. משה רבנו היה מתבייש בהם. עושים צבא מינימלי כדי לצאת ידי חובה. אין על החינוך הירושלמי
139
תשאלי את עצמך ותעני...
יש להם סיבות | 16-01-2023 8:12
תשאלי את עצמך ותעני רק לעצמך מה הסיבה שהמשפחות בחינוך דתי-תורני מאמינות בכיסוי הראש וחצאית עד לברך?(עוד דוגמאות יש בשפע) יש משהו שפספסתי? הרי אני בעצמי מתחברת לחינוך הזה ששם את ערכי התורה במרכז למה אצלי זה התפספס מה אני לא הבנתי שהם כן הבינו? זה דיון שאת צריכה לעשות עם עצמך ותצאי מנקודת הנחה שיש להם תשובות טובות.
140
אם היית לגמרי...
מיכל | 16-01-2023 8:55
אם היית לגמרי ישרה עם עצמך היית צריכה לשאול את השאלה בצורה אחרת. איך זה שאישה ממשפחת בן חמו, ששורשיה הם צפון אפריקאיים, ויתרה לש״ס בכל הנוגע להגדרה דתית? בדתיות שאת שואפת לה יש כל האלמנטים המגרביים שצפוי היה שמפלגת ש״ס תייצג אך ראשיה בחרו לחקות את הליטאים . אילו היו מחזירים את העטרה ליושנה המקורי, כל המדינה היתה מראית אחרת ואת היית מוצאת בקלות מסגרת מתאימה לחנך את ילדייך
141
צודקת לגמרי, די...
אופיר | 16-01-2023 8:58
צודקת לגמרי, די כבר עם הקיצוניות. מתוך ניסיון רב כל הבתי ספר שמוגדרים תורניים מי שנמצא שם רחוק מלהיקרא תורני רק הבררה של הבררה המיץ של הזבל נמצאים שם.
142
זו הסיבה שחובה...
אפלטון | 16-01-2023 9:41
זו הסיבה שחובה להפריד דת ממדינה
143
אני חושב שנשארת מאחור...
יניב | 16-01-2023 10:20
הדור של 'להרגיש בפנים' ו'להיות בחוץ' נגמר הדור כבר לא מקבל את המסורתיות כדת, אלא כחוסר כח לקיים מצוות, ותו לא. באשדוד יש חזרה לשורשים, וגם אלו שלא התחזקו עדיין, שולחים ילדיהם לתורני יותר מהם כדי שהם יתקדמו יותר מהוריהם את מעדיפה להישאר עם דתי לדעתי, ולכן, את מתפלאה ייתכן שיש מקומות שיש רבים כמותך, חפשי שם
144
ב"ה התקרבנו יותר לבורא עולם
אלירן | 16-01-2023 10:24
תגידי תודה שעם ישראל התחזק... על מה התלונה אני לא מבין? הבעיה היא אצלינו ההורים שאנחנו רוצים להשאר בנוחות לנו אבל חשוב לנו שהילדים כן יקבלו חינוך דתי... זה לא עובד ככה? זה מצריך גם מאיתנו עבודה והתקדמות ברמה הרוחנית
145
רק מכם תצא...
אורשמח | 16-01-2023 10:26
רק מכם תצא תורה,כי לנו החילונים הכל נראה אותו השחור
146
הטיפשות של המנחה אין...
מאמין | 16-01-2023 10:55
הטיפשות של המנחה אין ולא יהיה מושג כזה דתים רגילים! יש דתי או מתחזק מי שעומד במקום, פשוט עושה הפך התורה! הרב, החסיד, הגאון הגדול הרב קוק ממש לא התכוון לתופעה הרווחת בקרב כיפות הסרוגות!!! לא מכנסיים לא כיסוי ראש שהכל גלוי בפרוש לא לשים בנים ובנות באותה כיתה, הזוי!!! תתפקחו, פתאים... אין לייט בעבודת השם! בכל דרכיך דעהו
147
כתבה יוצאת מהכלל...
חנוך | 16-01-2023 12:17
כתבה יוצאת מהכלל . חבל רק שאת במיעוט
148
מה זה דתי...
חד | 16-01-2023 12:27
מה זה דתי רגיל, מה מיוחד בו? זה סתם גוש לא מובן של אנשים עצלנים שיכלית. לכן אינם מובילים. גם אני סופר פתוח אבל גם סופר אקטיבי וסופר דתי. בסוף אני אליטה ואת - כולך בכיינות.
149
יש דתיים ויש...
דתי אמיתי | 16-01-2023 12:37
יש דתיים ויש רפורמים כמוך
150
לצערי התהליך הזה...
מירי | 16-01-2023 12:57
לצערי התהליך הזה של היעלמות הממד החל לפני שנים רבות. אשמח אם תפעלי ותסייעי להחזיר את הממד האמיתי לגדולתו.
151
אנשים כמוך יש...
דודי | 16-01-2023 15:58
אנשים כמוך יש המון ברשת הבעיה שההכלה שלכם נגמרת בהיתחלנות אתם לא מכילים אתם פוחדים ומתבישים באמת
152
נתתם לקיצוניים להשתלט...
מאיה1 | 16-01-2023 16:20
נתתם לקיצוניים להשתלט עליכם לגמרי, הורדתם ראש, שתקתם ו...הנה התוצאה. גם החילונים הרגילים מבכים את היעלמות האנשים הדתיים הרגילים שיודעים לחיות ולכבד שונות ומורכבות וכאלו שלא פוחדים מצל צילו של העולם המודרני, סומכים על עצמם ולא מרגישים צורך להסתתר מאחרי גדרות והגנות....
153
להיות דתיה...... ללבוש...
כשר | 16-01-2023 17:57
להיות דתיה...... ללבוש מכנסיים ללא כיסוי ראש וכיתות מעורבות זה יותר קרוב לרפורמי בכלל כלום לא באמת מתאים לך ממד לא טוב לך חילוני גם לא ותורני .... בטוח שלא אולי כדאי שתבדקי עם עצמך מה את באמת רוצה אין דבר כזה דתיים רגילים או שאתה דתי ומתיישר עם דעת תורה ורבנים טו שאתה חילוני ורק שקורה אסון אז אתה שואל את הדתיים איך להתפלל וכו
154
יש 8 מליארד בני אדם בעולם
ארק | 16-01-2023 22:59
מתוכם 2 מליון יהודים דתיים. ואלו עושים רעש כאילו כל העולם קיים רק בזכותם. שכבר אמרו חזל: איסטרא בלגינא קיק קיש קריה
155
זו בדיוק הסיבה...
אני | 17-01-2023 1:32
זו בדיוק הסיבה ש- איך אמרת? דתיים כמונו נעלמים. כשאתה דתי לפי דעתי, לוקח מכאן ומכאן, אתה מתייוון, לא פחות. וזאת הסיבה שאותם חכים נמצאים באותן מפלגות, ושברוב המוסדות הממלכתים דתיים תמצאי תלמידים ממשפחות חילוניות, שבאו לקבל מסורת, אבל בדרך מביאים עוד הרבה תכנים והשפעות לילדים האחרים, ולא באשמתם, כן? ככה הם גדלו. אז את לא יכולה לרקוד על שתי חתונות. ואם אבי מעוז נראה לך קיצוני כנראה את לגמרי שכחת מה התפקיד של יהודי בעולם. ומה התפקיד של התורה בעולמו.
156
הם כאן הנה סרוגים מנרמל את הרעיון
שששש | 17-01-2023 3:34
אישה יכולה ללכת עם מכנסיים או לעשות מעשים אחרים נגד ההלכה ולחפש בית הספר דתי בדווקא שהסביבה שלו דתית לקרוא לזה דתיים רגילים , ואתר סרוגים יתן לזה במה כי זו דעה אז מי עם היא נגד ההלכה אז מי עם היא מנכסת את המושג דתי לאדם שלא נוהג כהלכה , אז מה עם זה יכול להשפיע על אנשים אחרים ??
157
מה קרה לצימחונים הרגילים שהיו אוכלים פרגיות?
שפוי | 17-01-2023 3:42
מה קרה לצימחונים הרגילים שהיו אוכלים פרגיות?
158
צודקת במאה אחוז די...
מסורתי בלב | 17-01-2023 14:56
צודקת במאה אחוז די נמאס מכל הכפייה והקיצוניות עד מתי??
159
שטויות
אמ"א | 17-01-2023 15:45
צריכה להיות אינטראקציה שוטפת בין בנים לבנות בגילאי היסודי כדי לא ליצור פערים וחוסרים שיכולים לבוא לידי ביטוי באיכות הקשרים עם בני המין השני אחרי גיל 18 ?!??!? שטויות והבלים. תבדקו בסטטיסטיקה של הגירושין מול הרקע הדתי
160
פחחחח... כמה חוסר...
המתבדלת חסרת המודעות | 17-01-2023 19:42
פחחחח... כמה חוסר מודעות עצמית איפה הדתיים הרגילים?! אחה שבדיוק בדיוק בדיוק במינון שלי, בלי כיסוי ראש ומעם מכנסיים, נפרד בתיכון אבל לא ביסודי. בלי 'תורני' בטח שבלי 'חרדלי' אבל גם בלי מסורתי ובלי חילוני כי שם נגמרה לי ההשתלבות. בקיצור - אני יותר מתבדלת מהתורני והחרדלי ביחד. לייט בול כמוני, וליד הבית שיהיה נח. איפה נעלמו כל הדתיים הצבועים והמתחסדים הרגילים כמוני?! אוי ואללי.
161
בחרדלי יש מגוון
רן, עמק יזרעאל | 17-01-2023 22:22
לבנת, הילדים שלי בחרדלי מקסים ויש שם כל סוגי הדתיים ואף אחד לא בודק איך ההורים מתלבשים וכאלה. ממליץ על חרדלי יותר מדתי לאומי רגיל, למי שמעוניין ביותר תורה. בהצלחה!! וגם לך מאחל שלא תיפלי לתוך התבניות. חרדלי זה הרבה דברים ובימינו יש המון בעלי תשובה בחרדלי שהם זרם בפני עצמו ובכלל כל אחד הוא בן אדם בפני עצמו. אם כבר את בורחת מתבניות אז תישארי ככה ואל תחפשי מסגרת של אנשים בול כמוך. אחדות ולא אחידות לכל אוהבי התורה ורודפיה.
162
לסיכום, את רוצה ללבוש חילונית ולחיות בסביבה
יוס | 18-01-2023 15:25
דתית, ככה זה תמיד, רוצים להנות ושאחרים יעבדו.
163
שלום
נועם | 15-04-2023 18:25
שלום ארוש מנהיג היהודים