ההתעלמות החרדית מהרבנות הראשית תגרום לחילול שבת המוני - סרוגים

ההתעלמות החרדית מהרבנות הראשית תגרום לחילול שבת המוני

אלפי השוטרים שיאבטחו את מירון יאלצו לחלל שבת בגלל ההתעלמות החרדית מבקשת הרבנות לדחות את ההדלקה ליום ראשון. המפכ"ל: "נעשה מאמץ להימנע ככל שניתן מחילול שבת"

author-image
ההתעלמות החרדית מהרבנות הראשית תגרום לחילול שבת המוני
  ההתעקשות על מוצ"ש תגרום לחילול שבת (למצולמים אין קשר לכתבה)

עשרות האלפים, בעיקר מהמגזר החרדי, הצפויים לעלות לציון קברו של רשב"י במירון בליל ל"ג בעומר, יגרמו לחילול שבת המוני של שוטרי משטרת ישראל.

בעבר דרשה הרבנות הראשית לדחות את הדלקת המדורות למוצאי ל"ג בעומר כדי לצמצם את חילול השבת, השנה נעתר משרד החינוך לעניין ודחה את חופשת ל"ג בעומר מיום ראשון ליום שני, כדי שהציבור הרחב יזיז את המדורות ביום אחד ויימנע מחילול שבת בהדלקת האש. אלא שבציבור החרדי מסרבים להשמע להוראות הרבנות הראשית ומבקשתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל בנושא, ומתעקשים לפתוח את ההילולה כשעתיים לאחר צאת השבת, מה שגורם כאמור לחילול שבת המוני מצד כוחות הבטחון וההצלה.

למרות שההדלקה הראשונה של האדמו"ר מבויאן תחול כשעתיים לאחר צאת שבת, הגעתם של מאות האלפים למתחם במירון, מצריכה את המשטרה, ושאר כוחות הבטחון וההצלה להתפרש שעות קודם לאירוע כדי לאבטח אותו ולמנוע פגיעה בנפש. צירי התנועה המגיעים למירון יחסמו בטבעת רחבה וההגעה אל מתחם הציון תעשה ב'שאטלים' של אוטובוסים, כך שגם נהגי התחבורה עשויים לחלל את השבת בגלל המנהג שתפש תאוצה רק בשנים האחרונות.

מי שמבקש למנוע את חילול השבת, הוא רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ ששיגר מכב אל מפכ"ל המשטרה בנושא, בו כתב בין השאר: "יחד עם השמחה במצווה ובזכות הגדולה לפקוד את קברו של רשב"י, ישנו חשש מפני חילול שבת באתר, לאור כך שהשנה חל ל"ג בעומר במוצאי שבת, והמשטרה נערכת בהערכות מקדימה כדי לקבל את רבבות העולים"

"התפילה בצד השמחה, ההדלקה בצד גזיזת השערות של ילדים רכים הינה מאורע מיוחד, המרכז מאות אלפים של יהודים ומצריך היערכות גדולה מאוד של המשטרה. באם העלייה למירון כרוכה בחילול שבת של כוחות הביטחון והסדרנים, הרי שיצא שכרנו בהפסדנו". אמר הרב.

המפכ"ל רב ניצב יוחנן דנינו השיב לרב, כי יחדד את הוראתו בנידון למנוע חילול שבת במסגרת הילולת הרשב"י במירון. "אין ספק שמדובר בהערכות אדירה למבצע זה, אך נעשה מאמץ להימנע ככל שניתן מחילול שבת". מתוך דבריו ניכר כי גם הוא יודע כי לא ניתן למנוע את חילול השבת בשל הסמיכות של ההדלקה לצאת השבת.

בתוך כך הוציאה מועצת רבני צהר הודעה הקוראת לציבור לדחות את הדלקת המדורות של ל"ג בעומר ליום ראשון בערב (במקום במוצ"ש) בכדי להימנע מחילול שבת המוני על ידי כוחות הביטחון. "מועצת רבני צהר קוראת למתפללי בתי הכנסת לחברי תנועות הנוער, לתלמידי בתי הספר, ולציבור הרחב כולו לדחות את ההדלקה המסורתית של מדורות ל"ג בעומר ליום ראשון בערב לקראת שקיעת החמה, כדי לבטא את קדושת השבת וחשיבותה", נכתב בהודעת המועצה.

המועצה הוסיפה והדגישה כי "חובתנו הדתית והלאומית לעשות הכול כדי להימנע מכפיה על אנשי כוחות הביטחון לחלל שבת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
מועצת רבני צהר??
מתן | 07-05-2014 21:56
מחילה, איזה ערך יש לגוף העלום הזה?? מה ההבדל בינו ל'מועצת' רועי הבקר של מושב נוב? כל עוד אין שקיפות ושמות אין שום ערך לגוף הזה? מי אמר שזו לא עוד הודעה של היחצ"ן של צהר, שהוא כידוע ת"ח ידוע..
2
ל 1. אין ערך למילה הראשונה של תגובתך לאור הסגנון בהמשכה
גבי. ש. | 08-05-2014 8:00
אני מבין את כעסך (תסכולך) ואת הביקורת שאתה מנסה למסור, אבל: א. אין בתגובתך התייחסות לגוף העניין/ נשא הכתבה. ב. בסגנון כזה רק מוסיפים עוד ועוד שמן למדורת המחלוקות.
3
דוקא היתי מציע למועצת רבני צוהר לקרא להקדמת השבת ביום א
ברוך | 08-05-2014 12:14
4
מי שיודע המציאות לא יכול לכתוב ככה
יהודי | 11-05-2014 18:45
האנשים המגיעים למירון אין לזה שום שייכות למתי המדורה נדלק. מגיעים למירון במוצאי שבת עשרות אלפים איש. אצל המדורה המרכזית של האדמור מבויאן יש רק כמה אלפים רוב אנשים מגיעים להתפלל והרבה מגיעים לעשות חלאקה וזה לא ישנה המצב אם המדורא הוא מוצאי שבת או זמן אחר.. וחוץ מזה אצלנו הלוח קובע וכבר לא נדבר על זה שממתי חשבתם שרבנים חרדים יקשיבו לרבני צוהר?