תגובה לרב זייני: ביקור במסגד בפורידיס - גבורה יהודית - סרוגים

תגובה לרב זייני: ביקור במסגד בפורידיס – גבורה יהודית

אין דרך נכונה וראויה יותר להביע עצמאות וגבורה יהודית מאשר ביקור סולידריות במסגד בפורידיס. עו"ד אלעד קפלן מגיב לרב זייני

תגובה לרב זייני: ביקור במסגד בפורידיס - גבורה יהודית
  כותב השורות

ביקרתי בשנים האחרונות במספר מסגדים (מתוך למעלה מ-30) שחוללו על ידי פושעים יהודים.

את הרב אליהו זייני טרם פגשתי שם.

אבל לא רק שהרב זייני מסרב לקחת אחריות על פשעים ועוולות הנעשים בשמה של היהדות, כעת הוא אף מבקר את שר החינוך ואת המשתתפים בביקורי הסולידריות במסגד שחולל בפורידיס. ואם לא די בכך, הוא מעז לשאול אם ביקר הרב פירון גם בביתם של משפחת ניצב משנה מזרחי ומשפחת שלי דדון, ובכך להעלות ספק כלפי מידת האכפתיות של הרב פירון מכאבם של נפגעי פעולות האיבה.

לרוב אני מתעלם מדברי שפל עלובים מעין זה. כמה יהירות נדרשת כדי לתקוף את הרב פירון או את חברי פורום 'תג מאיר', שמשתדלים להגיע לכל מסגד ומנזר שחולל, במטרה לזעוק "לא זו היהדות" ו"דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום"?

אבל ערב יום הזיכרון ויום העצמאות, נמאס.

שירתתי 3 שנים בצה"ל. לחמתי בגזרות השונות, במלחמת לבנון השניה, בעזה, ביהודה ושומרון. אני מתייצב מדי שנה לשירות מילואים וממשיך לתרום את חלקי להגנה על מדינתי. לקרב על ביטחונה של ישראל אנו מקריבים לא מעט וכך גם נדרש. נמשיך להילחם על חירותה של מדינת היהודים לה אמותינו ואבותינו ייחלו והתפללו אלפיים שנה.

לצערי למאבק על פניה של מדינתינו אנו מתייחסים הרבה פחות.

הרב זייני מתריע מפני "מפגש בין תלמידים יהודים וערבים על מנת לטשטש את הזהות היהודית ולסכן אותה" וכן תוקף את מפכ"ל המשטרה כי "נכמרו רחמיו על הפגיעה ברגשות הערבים", וחותם: "חבל מאד שאחרי אלפיים שנות סבל, נשמעים קולות אומללים כאלה, תבוסתניים, משועבדים לרוחות העמים ולשמאל החולני".

הרב זייני הוא יהודי גלותי, מלא חרדות ופחדים. הוא אינו מוכן לאתגר ההיסטורי של הקמת מדינה, שלוקחת אחריות רחבה, גם על בני עמים אחרים. הוא מבקש לברוח לתוך שטייטל יהודי.

צריך להזכיר לרב זייני שאחרי יום הזיכרון בא יום העצמאות. יום חג, יום של ייעוד, שבו אנו מפנימים כי לא נלחמנו לריק. כבר איננו עם נרדף, מפוזר ומפורד בין העמים. כעת עלינו לקחת אחריות על גורלינו ולהשתמש בכל הטוב והחסד שעשה ה' עמנו כדי להרבות אור.

בדיוק בגלל אנשים כמו הרב זייני, 66 שנה אחרי הקמת המדינה, משימת הציונות טרם הושלמה. "עצמאות" אינה רק עצמאות מדינית אלא גם עצמאות מחשבתית. היכולת להתנקות מהפחדים והחרדות שנוצרו בגלות ולעשות את הדבר הנכון.

העם היהודי ידע במהלך ההיסטוריה לא מעט בתי כנסת ומקומות קדושים שנשרפו וחוללו. רק מעטים, גיבורים אמיתיים, עמדו לצידנו.

אין דרך נכונה וראויה יותר להביע עצמאות וגבורה יהודית מאשר ביקור סולידריות במסגד בפורידיס.

עו"ד אלעד קפלן הוא חבר פורום ארגוני 'תג מאיר', שנאבק בתופעות של שנאה וגזענות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
31 תגובות - 31 דיונים מיין לפי
1
ילד!! "לא מוכן לאתגר היסטורי של הקמת המדינה..."
אברהם | 04-05-2014 11:19
אתה יודע על מי אתה מדבר?! כעו"ד או אולי כסתם אדם בר דעת צריך לעשות מי זאת האשיות שעליה אתה הולך לדבר לפני שאתה מתחיל להשתחצן על 3 שנים שרות שלך.. פחח ילד זב חותם חח. תעשה עבודה לפני הדמגוגיה שיהיה לך גם עצמאות מחשבתית ולא תגובה אינסטנקטיבית על כל מה שלא נשמע לך. ילד!
2
אני מזועזע מסגנון הדברים והחוצפה
איתי | 04-05-2014 11:20
איך נותנים במה לעורך דין לדבר בצורה כל כך חצופה לתלמיד חכם בסדר גודל כזה. אני מבין את הכעס שלו והחוסר הסכמה שלו, אבל יש דרך לדבר לתלמיד חכם. לא חרבה ירושלים אלא בגלל שהשוו בה גדול וקטן. אני מוחה על ביזוי ת"ח!
3
שום טיעון ענייני
קובי | 04-05-2014 11:24
4
הרב זייני מלא חרדות? הצחקתני ...
חיפאי | 04-05-2014 11:44
מי מלא חרדות מעלייה להר הבית של יהודים? אם לא אנשים כמוך שמיוצגים נפלא על ידי ממשלת ישראל התבוסתנית.
5
הרבה מלל שום תוכן
אורי | 04-05-2014 11:51
כדברי מגיב מספר 3, זה פשוט זועק. אין בכל המאמר הארוך הזה שום טיעון ענייני.פשוט כלום! רק גיבוב של מילים על עצמאות וקשקשת בלי שום טענה לגופו של עניין. דמגוגיה זולה בכינויי גנאי לתלמיד חכם בישראל בלי להגיב מילה לעניין
6
של מי החוצפה בעצם?
אהוד | 04-05-2014 12:53
האם תלמוד התורה מוביל אדם לתרבות רעה - האכן בעל תורה הוא? אם רב אומר דברי הבל ורעות רוח - האם חסין הוא מביקורת?
7
חצוף וטיפש
| 04-05-2014 12:57
אבל כבר נאמר על חמור שהוא קופץ בראש... אין לך שום מושג ביהדות, ואין לך יותר מידי ניסיון חיים. הדבר היחיד שיש לך זה תואר עו"ד, שבמערכת המשפטית הרקובה שלנו, אומר דיינו.
8
בושה וחרפה
איתמר | 04-05-2014 13:00
הכותב לא מגיע לקרסוליים של הרב זיני. סתם אוהב ערבים, שמתעלם מסהכמתו המפורשת של הרב לפסיקתו של הרב עידו אלבה שליט"א ב"ברוך הגבר", המתירה הריגת גוי מחמת גופו ומקומו. וכל זה הוא בבחי' די לחכימא ברמיזא, ואידך זיל גמור. חבל שבחור דתי נחמד כל כך מושפע מרוחות המערב.
9
זוכר אותו מבר אילן. תמיד היה חנפן לערבים ולשמאל
ג'וש | 04-05-2014 13:10
עוד נער זב חוטם
10
אהוד- האם האדם חושב לפני שהוא אומר..
אברהם | 04-05-2014 13:14
מה זה השאלות הללו אחי? ומי נתן זכות להגדיר מהו הבל ורעות רוח. צא מהבית ספר לפוסט מודרניות שכל התקפה מושטט לא על טיעונין מוצדקים אלה על הטלת הספק כל דבר שזז.
11
כמה יהירות?מי אתה בכלל?אתה לא מגיע לקרסוליו של הרב !
חי | 04-05-2014 13:24
ילד חוצפן עם תואר במשפטים זה מה שאתה ! מה עשית בחיים שלך ? מה למדת ? אתה יודע מי זה הרב זייני? אתה יודע על מי אתה מעז לכתוב "הרב זייני הוא יהודי גלותי, מלא חרדות ופחדים" ? אתה מדבר על בן אדם עם דוקטורט ופוסט דוקטורט במתמיטה מרצה בכיר בטכניון מזה 30 שנה, רב וראש ישיבה שמוביל דורות של תלימידים סטודנטים שאתה לא זכית להיות כי כמבון לא מגיע לרמה השכלית והרוחנית שלהם. הרב זייני ובין הרבנים המשכילים ביותר שיש היום בארץ, כתב עשרות ספרים....הרב נולד וגדל באלג'ירה, חי, למד ולימד בצרפת בטרם עלייתו, הוא יודע הרבה יותר דברים ממך על ערבים והומניזם...תתבייש
12
למערכת - איך אתם מפרסמים מאמר שבו יש ביזוי מובהק של ת"ח
אש | 04-05-2014 13:50
זה זאתם אתר ציוני-דתי, הבנוי מחבר'ה צעירים זה לא צריך להפוך אותו לבמה לכל מי שרוצה להתגדל במה שאין לו, במיוחד אם זה לתת במה למבזה ת"ח !! מזמן לא קראתי שמרטוט ברמה כזו תחליפו את שם האתר ל-"שרוטים" אם כבר תשאירו תגובות כאלו ל-YNET יהדות. שם כל רפורמי בן יומו יכול לחשוב עצמו למשהו
13
איך נותנים לכל ארחי פרחי במה?
קצת כבוד | 04-05-2014 13:52
זה נראה שיותר מאשר הוא רוצה לבקר את הרב הוא רוצה לפאר את עצמו...
14
יש לי רק שאלה אחת לעו"ד החשוב
שלמה | 04-05-2014 13:59
מי הרב שלך? סתם שאלה רתורית...
15
הכותב חי את חיי השקר של השמאל והתקשורת.
אופיר זהבי | 04-05-2014 14:28
יכול להיות שדברייך היו נכונים לו היו נפגעים חיי אדם או כל טרגדיה אחרת, אבל מדובר בעניין כל כך שולי של רמיסת כבוד ערבי אבוד וריסוס גרפיטי שהתקשורת השמאלנית חוגגת עליו (וגם אתה) ומחביאה בצד את הפשע והרצח האמתיים שמבצעים בעם ישראל (זה תמיכה בטרור כלכל דבר). אז אתה שותף לעיוות וסילוף האמת וגם שותף לרצח היהודים ע"י הערבים(אמנם בעקיפין אבל שותף). והרב זיני אינו גלותי וההפך, הוא חי את המציאות וכואב על רצח והשמדת אחיו ברחובות ישראל. יוצא שאתה תומך טרור, גלותי. יודנראייט.
16
צעיר מתלהם
d | 04-05-2014 14:49
ינוקא, לך תלמד לפני שאתה פוער את פיך.
17
הוא הגלותי?!?!
יהודה לוזון | 04-05-2014 15:01
ככל הידוע לי אם יש מישהו שאין חולק שהוא לא היה גלותי זה הרב צבי יהודה זצוק"ל וכשנשאל למה רבנים לא מוחים על מעשים כאלה הוא ענה שיש כאלה שמוחים אבל הוסיף שלא בטוח שזה טוב כי (אם אינני טועה הוא אמר בשם אביו הרב קוק זצוק"ל) קודם שהקאדי ימחה על פגיעות של ערבים ביהודים ונימק גם מאותו נימוק של הרב זייני שליט"א.. (אני מצטער אם יכול להיות שיש אי דיוק בדברים אבל אלו פני הדברים..) אז לא נראה לי שזוהי דעה גלותית
18
שני הצדדים חוטאים בפלגנות ובשנאה ועוד בימי האבלות
אליהו | 04-05-2014 15:36
מה יהיה איתנו למה כל מחלוקת צריכה להיות כל כך פרועה וקיצונית לשני הצדדים כדאי לחשוב האם מישהוא גרם לחיזוקו של עם ישראל בדבריו? לדעתי יש לנסות לראות את נקודת האמת בכל גישה ולהציג אותה בלי גידופים. אין ספק שזה הבל ורעות רוח ובניגוד מוחלט לתורה לרסס גרפיטי על מסגד ומותר ללכת להזדהות אך ברור שיש להדגיש לפני שהולכים לשם כי אין ספק שהטרור הערבי ואוזלת ידה של הממשלה חמורים פי כמה...
19
מבזה תלמיד חכם וגם משולל הגיון
אחד שאכפת לו | 04-05-2014 15:59
אפילו אם היה משהו במה שכתב- מה המלים האלה: 'דברי שפל עלובים אלה', 'יהירות' ועוד מילא פיו להאשים את הרב ב'יהודי גלותי, מלא חרדות ופחדים'! לא פחות מביזוי תלמיד חכם. מעבר לזה, כל תוכן הכתבה שטויות במיץ. הלוואי היה לכותב הזה מעט מהמוטיבציה של הרב לפעול טיפה למען עם ישראל, ולא רק להרוס ולהחריב בתמיכה באויבנו, כפי שהוא מודה במו פיו!
20
לקרוא את הדברים הללו דלעיל. עושה רק רע על הנשמה
יהודיה מודאגת | 04-05-2014 18:05
נקודת המוצא של הדברים משובש להחריד.
21
הדדיות
אליעזר | 04-05-2014 19:24
האם העו"ד הנכבד גם ביקר בבית הכנסת ברמלה שהוצת כבר 3 פעמים?
22
כל הפוסל במומו פוסל, כך למדונו רבותינו,אמנם אני לא בטוח
יעקב סביר | 04-05-2014 20:57
שגם אתה מחזיק מדבריהם, כי אני מבין שכל מי שחושב אחרת ממך זה לא באמת יהדות. כתבת: לא זו היהדות" ו"דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום"? כלומר מי שחושב אחרת ממני זה לא יהדות. הייתי מצפה לקצת ענווה מצד בחור צעיר שכמוך, את מה שהרב זייני שכח אתה עוד לא התחלת ללמוד.. ואתה בחוצפה עלובה נותן ציונים ליהדות שלו, לא מפי קטנים וטפשים שכמותך אנו חיים. החלטת: "הרב זייני הוא יהודי גלותי, מלא חרדות ופחדים." וגם כאן כל הפוסל במומו פוסל, היהודי הגלותי הנזהר לא להרגיז את אויביו ושונאיו, לרקוד "מה יפית" לפני הפריץ, זו בדיוק הדמות הנלעגת העולה מהביקור האומלל של הרב שי פירון שאתה כל כך מעריץ. ברוך ה' יש לנו רבנים אמיתיים בארץ ישראל שאינם מפחדים מהפריצים והגויים ואומרים את דברם ללא חת. ואתה ושכמותך כמו הכלבים הנובחים כשהשיירה עוברת.
23
גבר!! והאם בתי כנסת שחוללו ביקרת?
משה | 04-05-2014 23:28
בס"ד איזה מטומטם !! שר חינוך שמצביע בעד שחרור מחבלים הוא לא מחנך אלא בוגד . ואתה מצדיק אותו , חצוף! אין לך טיפת בושה!! כבר חז"ל התבטאו קשה על מי שמבזה תלמידי חכמים בפרהסיא ....
24
מה אתם נותנים מקום לטיפש כזה?
אליאב | 05-05-2014 0:37
ביזוי ת"ח. חוסר כבוד ודברי טמטום
25
גיבוב של משפטים נבובים
משה בן דוד | 05-05-2014 1:39
נוסח כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל, גלותיות ושטיטל, נראה שגם במחנה שלנו ישנם יפי נפש מתרפסים.
26
בושה וחרפה
אשר | 05-05-2014 10:20
אני מתבייש באתר שמעז בכלל לתת במה ולהשוות בין הרב והמבדיל לבין החור הצעיר הזה שעוד חלב על שפתיו ! היכן נשמע כדבר כזה ??? יש לכם מה ללמוד מאתרים חרדיים . הם לעולם לא היו עושים זאת. אתם משערים אותם נותנים במה לנער שיגיב על דברי הרב שטיינמן? או על דברי האדמור מבלאעז וכד'.... תתבגרו !
27
בחייאת, מי זה? ולמה הוא מעניין?
שמי | 05-05-2014 11:03
עוד אחד עם כיפונת זכר למחצית השקל שחושב שהשמש זורחת לו מאחורה.. עוד אחד שאין לו קשר ליהדות אבל בטוח שהוא מייצג אותה, עוד אחד שלא שם על מצוות דרבנן שאסור להיות בכנסיות של נוצרים.. בקיצור עוד רפורמי בזוי.
28
לפגוע ברב זייני מי אתה בכלל צבוע. צבועים כמוך מביאים
אורי ציון | 05-05-2014 12:22
וממלאים את השינאה אנו עם גז-על ולא גזען.. ומי שהולך לתת יד לשונאים.. הוא גזען.
29
חצוף
מוש | 05-05-2014 22:04
למעטים שמורה הזכות להתבטא בחריפות (הרב זיני בתוכם), עם כל הכבוד אינני חושב שאתה נמנה עליהם. בנוסף תמה אני על דבריך בפרט כשאתה מתהדר בתואר עורך דין. אילו היטבת להתבונן בעיקרי הטענות של הרב זיני היית מגלה כי אינו מעודד פעולות תג מחיר. לא כאן העניין, העניין הוא לאיזה עניין אתה מקדיש את זמנך, מדוע השר פירון מוצא לנכון לבקר במסגד בו נעברה עבירה קלה יחסית (כן! בודאי יחסית לרצח) ואינו משמיע קולו מול רצח יהודים זו תורת ישראל?? כמה מתאים סיפור זה לסיסמא הנבובה בה בחר השר "האחר הוא אני" כאשר המסר הוא האחר לפני וסבלו של האחר חשוב משלי. לעניות דעתי היית פחות מבזה את עצמך אילו גבת בצורה עניינית. יום עצמאות שמח לכל עם ישראל
30
חוות דעת על התגובה
חיים | 07-05-2014 13:29
תגובה קטנה וחסרת תוכן אמיתי. לפעמים עדיף לשמור על זכות השתיקה כמו שנאמר: "גם אויל מחריש לחכם יחשב".
31
מאמרך הינו גיבוב רעיונות מהשקורת, ללא תוכן אמיתי
עמנואל חדד | 10-11-2014 0:17
וללא שום נסיון להתמודדות אמיתית עם הטענות העובדתיות. כך החלטת מהי יהדות, מהי גלותיות ומי צודק..