חברי-כנסת: "לא ניתן שימסרו את הר ציון לוותיקן" - סרוגים

חברי-כנסת: "לא ניתן שימסרו את הר ציון לוותיקן"

לאור החשש העולה באחרונה אודות מסירת קבר דוד ומתחם הר ציון לידי הוותיקן, יצאה הבוקר (חמישי) קבוצת ח"כים מסיעות שונות לסיור במקום. את הסיור יזם ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי) ואליו הצטרפו ח"כ משה פייגלין (הליכוד ביתנו), ח"כ ניסים זאב (ש"ס) וח"כ מאיר פורוש (יהדות התורה)

author-image
חברי-כנסת: "לא ניתן שימסרו את הר ציון לוותיקן"
  ח"כ יוני שטבון בסיור (צילום: יח"צ)

באחרונה עולה לשיח הטענה כי מתקיים ערוץ חשאי בין ממשלת ישראל לוותיקן בדבר מסירת קבר דוד ומתחם הר ציון. רשמית, טענה זו הוכחשה על ידי משרד החוץ ואף על ידי סגן שר החוץ זאב אלקין מעל בימת הכנסת. בעטייה של החלטת הממשלה המעבירה בלעדית את הסמכות על המקומות הקדושים לידיו של ראש הממשלה, זאת מבלי חובת קיומו של מנגנון ציבורי מפקח, גובר החשש לקיומו של ערוץ חשאי שכזה. יש לומר, כי העניין שהוותיקן מגלה בקבר דוד אינו דבר חדש, ואף התקיימו בעבר מגעים בין ממשלות ישראל לוותיקן בדבר מסירת הקבר, מגעים שלא צלחו. במהלך הסיור, אחד מחברי הכנסת אמר כי הרב הראשי הרב יצחק יוסף סיפר לו כי הגיעה אליו פנייה מלשכת ראש הממשלה במטרה למצוא התר הלכתי למסירת קבר דוד לידי הוותיקן. טענה זו, מעלה את החשש בדבר קיומם של מגעים חשאיים בין הממשלה לוותיקן.

לאור החששות וכשברקע ביקורו הצפוי של האפיפיור בישראל לקראת סוף החודש, הגיעה הבוקר (חמישי) משלחת חברי כנסת לסיור במקום והבהירה באופן נחרץ וחד משמעי כי "לא ניתן שימסרו את קבר דוד לוותיקן". את קבוצת הח"כים, שהרכה רב סיעתי, יזם ח"כ יוני שטבון ואליו חברו ח"כ משה פייגלין, ח"כ ניסים זאב וח"כ מאיר פורוש. אל הסיור הצטרף גם נציג משרד הדתות מהאגף למקומות קדושים, וחברי הכנסת תבעו את הגדרת קבר דוד כאחד מהמקומות הקדושים ואף הבטיחו כי יפעלו לכך בחקיקה.

unnamed (2)

"מסירת קבר דוד לוותיקן לא תקום ולא תהיה", אמר חבר ועדת חוץ וביטחון ח"כ יוני שטבון, והוסיף כי "משך שנים משקיע הוותיקן משאבים רבים לרכישת נכסים בירושלים, זאת במטרה לטשטש את זהותה היהודית של העיר. מוכרחים לעצור את המגמה, ולאכוף את חוק יסוד ירושלים האוסר העברת חלקים מהעיר לריבונות זרה". עוד הדגיש כי "הסיור היום הוא רק תחילת המאבק, ונמשיך להביא לכאן ח"כים נוספים. קבר דוד הוא מאבני היסוד של ההיסטוריה היהודית של העיר, מוכרחים לשמור עליו".

סגן יו"ר הכנסת ח"כ משה פייגלין, אמר בתום הסיור כי "הניסיון להעביר את הריבונות בתחם קבר דוד ההיסטורי לידי הוותיקן הוא המשך ישיר של העברת הריבונות בהר הבית לידי הירדנים. ממשלת ישראל קונה 'שקט מדומה' במחיר ויתור בקדושים שבמקומותינו, במחשכים ובניגוד לחוק".

חברי הכנסת הודיעו כי עם תחילת המושב יקיימו מפגש ח"כים בכנסת במטרה לגבש קבוצה רחבה שתצטרף למאבק על קבר דוד ומתחם הר ציון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו