"שטיפת המוח בעניין הפלסטיני היא בסגנון גבלס" - סרוגים

"שטיפת המוח בעניין הפלסטיני היא בסגנון גבלס"

התבטאות אומללה של שר הבריאות לשעבר, אפרים סנה על היחס הישראלי לאבו מאזן: "הציבור הישראלי עבר שטיפת מוח בשנים האחרונות, כך שגם אם אבו מאזן אומר דברים נכונים, לא מקשיבים לו"

author-image
"שטיפת המוח בעניין הפלסטיני היא בסגנון גבלס"
  ישראל אשמה בכשלון המו"מ. סנה (פלאש90)

שר הבריאות בממשלת רבין, אפרים סנה בהתבטאות אומללה על ההתנגדות הישראלית להמשך המשא ומתן עם הפלסטינים.

בשיחה שקיים סנה עם מזל מועלם מאתר אל-מוניטור בעקבות פיצוץ המו"מ המדיני, על רקע הסכם האחדות שחתם עם החמאס בעזה, הוא תוקף דווקא את הצד הישראלי שלדבריו מסית נגד אבו מאזן.

על פי סנה, לאבו מאזן אין סיכוי לשנות את התדמית שלו בקרב הציבור הישראלי, מכיוון שמולו ניצבת "מערכת תעמולה משומנת של השלטון הישראלי ואין מי שיעמוד מולה". לדבריו, "הגענו למצב שבו לא מקשיבים לאבו מאזן בכלל, כי הימין של דני דנון וסטרוק הצליח להשתלט על השיח. הציבור הישראלי עבר שטיפת מוח בשנים האחרונות, כך שגם אם אבו מאזן אומר דברים נכונים, לא מקשיבים לו."

סנה המשיך ותקף: "זה בעיני, יותר כישלון של האופוזיציה מאשר הישג של הממשלה. אני אגיד כאן משהו קשה ולא אכפת לי שיתקפו אותי על כך: התעמולה ושטיפת המוח שעבר הציבור הישראלי בעניין הפלסטיני הם בסגנון גבלס. זוהי תעמולה גבלסית".

מועלם, ניסתה לרכך את המשפט, "זאת לא אמירה מוגזמת?" וסנה המשיך: "אני מתכוון למה שאני אומר. העם בישראל הוא שטוף מוח. פשוט ייאשו אותו מהשלום והסבירו לו שאבו מאזן הוא הדבר הבא אחרי אנטיוכוס. התעמולה האנטי-פלסטינית היא תעמולה גבלסית. זה המצב. אם שר בממשלת ישראל אומר על אבו מאזן שהוא מנהיג הטרור הגדול בעולם, אז מה אפשר להגיד על זה? הרי אבו מאזן היה האיש שבאינתיפאדה השנייה יצא באומץ רב נגד האלימות ונגד ערפאת. הוא באופן מסורתי היה נגד האלימות. אז ברגע שהציבור שומע עוד ועוד את הדברים האלה זה מחלחל.

זוהי תעמולה שגרמה לציבור הישראלי להיות מיואש. ייאשו אותו. מצד שני הוא גם מורדם כי אין טרור. מערכת הביטחון עושה עבודה טובה.

בהמשך הראיון סנה מנה את הטעיות של אבו מאזן. "הטעות הגדולה שלו היא שהוא צעד בראש זקוף למלכודת של ביבי עם הדרישה להצהרה במדינה יהודית. הרי ערפאת כבר הכיר במדינה יהודית. כמובן שגם הפיוס עכשיו עם חמאס הוא צעד שגוי"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מה לעשות שהוא צודק!!!
freebird | 28-04-2014 19:33
כשאנשים מתוכנו מאשימים את אבו מאזן שהליכה להאג היא "טרור מדיני" זו שטיפת מוח שקרית ועלובה. הרי זו מדינאות, לא טרור. אין דבר כזה "טרור מדיני". טרור הורג אנשים ואבו מאזן לא הרג איש מימיו. אחת הסיבות שכועסים עליו זה כי אין לו "דם על הידיים". אבל למה לדבר על עובדות כשאפשר לשקר על "טרור".
2
יש הרבה צביעות בימין בשבוע האחרון
אחד עם שכל | 28-04-2014 23:57
במקום להוקיר את אבו מאזן על זה שהוא חזר בו מהכחשת השואה, קוראים לזה "זיגזג" ו"צביעות". אם הוא לא מתאחד עם החמאס, אי אפשר לדבר איתו כי הוא לא מייצג את כל הפלסטינים. אבל אם הוא מתאחד איתם, אי אפשר לדבר איתו כי הוא מתאחד עם טרוריסטים. הצביעות חוגגת.