עשרות חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה פנו לראשי האיחוד האירופי במחאה על מסמך המדיניות הסודי של הארגון בנוגע ליהודה ושומרון מיוני 2022.
במכתב מבהירים הח"כים מדובר ב"מסמך המאשש את המציאות החמורה בשטח, בנייה בלתי חוקית מאסיבית בתכנון ובמימון של האיחוד האירופי בשטחי סי תוך התעלמות בוטה מריבונות ישראל במרחב ותוך פגיעה חמורה בנכסי נוף, טבע ומורשת".

כזכור, על פי מסמך סודי של האיחוד שנחשף ברשת 13, הארגון מעוניין להרחיב את הנוכחות הפלסטינית בשטחי C, שבשליטה ישראלית מלאה.
על פי הדיווח, במסמך סודי של הנציגות של הארגון במזרח ירושלים, האיחוד יפעל למיפוי של הקרקעות בשטחים – לא בהכרח בעצמו, אלא דרך ארגונים.
כל זאת במטרה להוכיח לזכאות פלסטינית על הקרקע. בנוסף לכך, האיחוד מעוניין לעקוב \אחר פעילות ארכיאולוגית ישראלית בשטח. בטענה שישראל לכאורה מצדיקה את ההיאחזות שלה בקרקעות ביהודה ושומרון.
עוד נטען במסמך כי יש צורך בחזון אירופי משותף ובגישה מתואמת יותר בין הגורמים באירופה כדי למקסם את היכולת להרחבת המעורבות שלהם בשטחי C.
התוכנית מדברת על הצורך בחיזוק תשתיות לפלסטינים בשטח C, העמדת סיוע משפטי ועוד ועוד צעדים שהאיחוד האירופי רוצה לקדם שם.

יש להדגיש כי המסמך נכתב לפני הבחירות בארץ.
באיחוד האירופי הגיבו ואמרו שדעתם לא השתנתה, וכי הם מחויבים לפתרון שתי המדינות, עם ירושלים כבירה עתידית, ולשיפור חיי הפלסטינים בשטח.





תגובות
אירופה ממש נבהלת ... וזוכרת שהיא השוק של 40% מהיצוא הישראלי ... למה נתניהו לא סיפח מילימטר ביהודה ושומרון במשך 12 שנות כהונתו הקודמת ? ואפילו לא בעידן טראמפ ... כי גם הוא יודע שאף אחד בעולם לא מכיר בריבונות הישראלית בשטחים הכבושים ... והאמת גם לא ממשלות ישראל לדורותיהן ....
ישראל מעולם לא החילה את הריבונות הישראלית באיו"ש. חששה מסיפוח והחליטה לא לספח, כולל בזמן ממשלות הליכוד. אם ישראל לא סיפחה - מה הטרוניה כלפי מדינות זרות ?
מאשיאים את האירופאים?? מטומטים ממשלת ישראל מאפשרת בניה לא חוקית של הערבים ואז מאשימה את סייעני האוייב בכך שהם מנסים להשתלט על קרקע ישראלית... אין, אין את זה ביותר מפגר
מי שאשם זה בני גנץ האפס שראה שהם בונים ושתק בושה שזה שר בטחון