השב"כ והמשטרה פענחו: דריסת רוכב האופנוע בתל אביב - פיגוע

השב"כ והמשטרה פענחו: דריסת רוכב האופנוע בתל אביב - פיגוע

המשטרה והשב"כ פענחו כי אירוע הדריסה בתל אביב לפני כשבועיים בוצע כפיגוע לאומני. שב"ח עם רכב משטובה דרס רכב אופנוע כנקמה על מות בן דודו בעימותים עם לוחמי צה"ל. צפו בפיגוע

author-image
השב"כ והמשטרה פענחו: דריסת רוכב האופנוע - פיגוע
  זירת הדריסה (דוברות המשטרה)

השב"כ והמשטרה הודיעו על סיום חקירת אירוע הדריסה בתל אביב לפני כשבועיים והם מסווגים אותו כפיגוע לאומני.

ביום חמישי, 8.12.22 התקבל דיווח במוקד המשטרה על תאונת דרכים בין רכב פרטי לרוכב אופנוע ברח' אברבנל בת"א. רוכב האופנוע נפצע באורח בינוני ופונה לקבלת טיפול רפואי. מחקירה ראשונית של הכוחות בשטח התברר כי רכב פרטי הנהוג ע"י החשוד – עלי חאמד, בן 31, שוהה בלתי חוקי מהכפר סילוואד שבנפת רמאללה, פגע ברוכב קטנוע שעמד בצד הכביש.

עוד עלה כי החשוד נכנס לישראל באופן לא חוקי, תוך שהוא נוהג ברכב ישראלי, שהושבת והועבר לשטחים, הנושא לוחיות זיהוי לא תואמות ("משטובה") וכי אין ברשותו כלל רישיון נהיגה. החשוד נעצר לחקירה בחשד למעורבות בתאונת הדרכים ושהייה בלתי חוקית בישראל.

במהלך החקירה התחזקה בשב"כ ההערכה כי המניע לאירוע הינו לאומני והחקירה הועברה לטיפול משותף של היחידה לחקירת פשעים (יל"פ) והשב"כ. בחקירתו הודה החשוד כי גמלה בליבו ההחלטה לבצע פיגוע כנקמה על מותו של בן דודו, שנהרג לאחר שפתח בירי לעבר מוצב צה"ל ליד עפרה וחוסל על ידי כוח צה"ל בתום מרדף. הפיגוע התרחש יום קודם לאירוע הדריסה (7.12.22), בעת שעסק בקידום פיגוע ירי.

מעצרו של החשוד הוארך בבית המשפט מעת לעת והיום עם סיומה של החקירה, הגישה היום הפרקליטות הצהרת תובע כנגד החשוד על הכוונה להגיש נגדו כתב אישום וכן בקשה למעצרו עד תום ההליכים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
צריך לחוקק חוק...
משפטן | 19-12-2022 18:09
צריך לחוקק חוק מאסר מינימום לפחות שנה ושלילת רשיון נהיגה ל 10 שנים על נהיגה במשטובה. ללא שיקול דעת לשופט. הנוהג ברכב כזה זה ניסיון לרצח הסובבים