השופט סולברג: ראוי שיהיה חוק כבוד אחריותו של האדם - סרוגים

השופט סולברג: ראוי שיהיה חוק כבוד אחריותו של האדם

בהופעה נדירה של שופט בית המשפט העליון בכנס רמלה, הוא התייחס למחאה החברתית וטוען כי לא רק על המדינה חלה המחויבות לתיקון העוולות אלא גם על האזרח הפשוט

השופט סולברג: ראוי שיהיה חוק כבוד אחריותו של האדם
  כבוד אחריותו של האדם. סולברג (פלאש90)

שופט בית משפט העליון נועם סולברג דיבר הבוקר (ג') בכנס רמלה ה-7 שעוסק בדוח העוני, יוקר המחיה ומדיניות חלוקת התקציבים.

סולברג פתח ואמר כי נדיר ששופט מגיע לדבר בפני הציבור אולם הוא סבור כי ישנם רגעים שגם זכות הדיבור בכנסים חשובים אלו, על שופטים להשמיע את דעתם. "דבריו של שופט צריכים להישמע וכך נוצרים פסקי דין.  אמנם שופט לא מדבר בפומבי, אך מעת לעת ראוי גם ששופט יביע את דעתו ובטח שבכנס שכזה"

בהתיחס למחאה החברתית אמר סולברג: "חופש הביטוי הוא הראשון שבמעלה במדינה דמוקרטית. זכות המחאה היא אחת הזכויות החשובות, אך הציבור הדתי לא התחבר למחאה החברתית. הציבור הדתי לאומי חשש שאולי מעמד הביניים לא מייצג את המצוקה האמיתית"

"יש מאזרחי מדינת ישראל שגורלם סייע להם להצליח עקב שימוש זכויות הפרט אולם ישנם רבים שלא הצליחו וחיים בקיפוח ומהיד אל הפה. המשפט מסוגל להוביל לשינוי חברתי. קצרה ידו של המשפט לעשות צדק עם חיי החברה ולא כל אחד מצליח למנף את חופש הביטוי להצלחה. זכויות אדם הם מקום למינוף עצמי. ישנם כאלה שישיגו וישנם כאלו שיסוגו. בצד חוק יסוד כבוד האדם בחירותו ראוי שיהיה חוק כבוד אחריותו של האדם!

במסגרת המחאה חברתית נשמעה צעקה שרוצים צדק ולא צדקה. המדינה כאמור לבטח חייבת לסייע אך חובת הצדקה כלפי כל אחד ואחד מאיתנו.  למשל, תפקידה של המדינה הוא להבטיח דיור בר השגה אך ראוי שגם בעל הדירה לא יעלה את שכר הדירה"

יוזם הכנס, שי סימינובסקי: "כנס רמלה ה-7  שכותרתו מדיניות כלכלית במדינה יהודית יעסוק בקשר שבין כלכלה ערכים וצביונה היהודי של מדינת ישראל. דיוני הכנס יעסקו בכמה מן הנושאים הבוערים המעסיקים את הציבור בישראל בשנים האחרונות יוקר המחיה והדיור, ההיחלצות ממעגל העוני, אחריות חברתית וסדרי עדיפויות  בתקציב המדינה"

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו